12 დეკემბერი, ხუთშაბათი, 2024

მი­ი­ღეთ ისე­თე­ბი, რო­გო­რე­ბიც არი­ან!

spot_img

ილო­ნა სურ­მა­ნი­ძე

სსიპ ბა­თუ­მის №8 სა­ჯა­რო სკო­ლის სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლე­ბე­ლი

 

პირ­ვე­ლი ნა­ბი­ჯი ინ­კ­ლუ­ზი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბის­კენ

ხე­ლოვ­ნე­ბათ­მ­ცოდ­ნე ვარ. ამ პრო­ფე­სი­ის სა­ბა­კა­ლავ­რო პროგ­რა­მის ნა­წი­ლი იყო სა­გა­ნი „ინ­კ­ლუ­ზი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბა“. ლექ­ცი­ებ­ზე გან­ხი­ლუ­ლი ქე­ი­სე­ბი და მა­გა­ლი­თე­ბი ჩემს ინ­ტე­რესს იმ­დე­ნად აღ­ვი­ვებ­და, რომ გა­დავ­წყ­ვი­ტე, უფ­რო მე­ტი ინ­ფორ­მა­ცია მი­მე­ღო ინ­კ­ლუ­ზი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბის შე­სა­ხებ.

უნი­ვერ­სი­ტე­ტის დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ, ხე­ლოვ­ნე­ბის მას­წავ­ლებ­ლად და­ვიწყე მუ­შა­ო­ბა. მა­ლე­ვე, იმა­ვე სკო­ლა­ში, სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის ვა­კან­სია გა­მოცხად­და. მი­ვი­ღე მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა. თავ­და­პირ­ვე­ლად, ხე­ლოვ­ნე­ბის გაკ­ვე­თი­ლე­ბის სა­ა­თებ­სა და სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბას ვუ­თავ­სებ­დი ერ­თ­მა­ნეთს. რო­ცა არ­ჩე­ვა­ნის წი­ნა­შე და­მა­ყე­ნეს, და­უ­ფიქ­რებ­ლად მი­ვი­ღე გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბა ინ­კ­ლუ­ზი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბის სა­სარ­გებ­ლოდ.

ორი წლის წინ, ილი­ას სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში, სპე­ცი­ა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის სა­მა­გის­ტ­რო პროგ­რა­მა შე­ვის­წავ­ლე, რა­მაც ჩე­მი პრო­ფე­სი­უ­ლი საქ­მი­ა­ნო­ბა მე­ტად სა­ინ­ტე­რე­სო და პროგ­რე­სუ­ლი გა­ხა­და.

სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის ერ­თი დღე

სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის ერ­თი დღე სა­ინ­ტე­რე­სოდ დატ­ვირ­თუ­ლი, მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი, სირ­თუ­ლე­ე­ბი­თა და გა­მოწ­ვე­ვე­ბით აღ­სავ­სეა. ამ ეტა­პის­თ­ვის, მე­ო­რე ცვლა­ში ვმუ­შა­ობ. სკო­ლა­ში 2 სა­ა­თით ად­რე  მივ­დი­ვარ, ცვლის დაწყე­ბამ­დე. სა­ნამ ჩე­მი მოს­წავ­ლე­ე­ბი მოვ­ლენ სკო­ლა­ში, ვამ­ზა­დებ რე­სურსს, ვგეგ­მავ დღეს კონ­კ­რე­ტულ მოს­წავ­ლე­ებ­თან, ასე­ვე ვა­წეს­რი­გებ დო­კუ­მენ­ტა­ცი­ას, ვმუ­შა­ობ ინ­ტერ­ვენ­ცი­ის გეგ­მა­სა და შე­ფა­სე­ბებ­ზე, მას­წავ­ლებ­ლებს ვეხ­მა­რე­ბი ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი გეგ­მის შედ­გე­ნა­ში.

ყო­ველ­დღი­უ­რი საქ­მი­ა­ნო­ბა მო­ი­ცავს რო­გორც ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლურ მე­ცა­დი­ნე­ო­ბებს, ასე­ვე სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში ჩარ­თუ­ლო­ბას. მოს­წავ­ლე­ე­ბის სკო­ლა­ში მოს­ვ­ლის­თა­ნა­ვე, ვა­მოწ­მებ ვინ ეს­წ­რე­ბა გაკ­ვე­თილს, რად­გან ამის მი­ხედ­ვით გა­და­ვა­ნა­წი­ლო ჩე­მი რე­სურ­სი მოს­წავ­ლე­ებ­თან.

ინ­კ­ლუ­ზი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბის პრინ­ცი­პი – ჩარ­თ­ვა სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში – ჩემ­თ­ვის ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია. სწო­რედ კლას­ში, თა­ნა­ტო­ლებ­თან ერ­თად, ხდე­ბა სპე­ცი­ა­ლუ­რი სა­ჭი­რო­ე­ბის მოს­წავ­ლე­ე­ბის ინ­ტეგ­რა­ცია სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში, ნელ-ნე­ლა, ძა­ლი­ან პა­ტა­რა ნა­ბი­ჯე­ბით, თუმ­ცა შე­სამ­ჩ­ნე­ვად, პროგ­რე­სირ­დე­ბა და მა­ლე ისეთ შე­დე­გებს ვაღ­წევთ, რაც მშობ­ლე­ბის­თ­ვის წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია.

ყო­ველ­დღი­ურ რე­ჟიმ­ში მას­წავ­ლებ­ლებს ვეხ­მა­რე­ბი სტრა­ტე­გი­ე­ბის და­ნერ­გ­ვა­ში. მათ­თან მუდ­მი­ვად მი­წევს სა­უ­ბა­რი იმის შე­სა­ხებ, რომ ყვე­ლა მოს­წავ­ლე ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რია და სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში მა­თი ჩარ­თ­ვის შე­სა­ფე­რი­სი მე­თო­დია სა­ჭი­რო. მას­წავ­ლებ­ლებს ვეხ­მა­რე­ბი რე­სურ­სის შექ­მ­ნა­ში. ამის­თ­ვის ვი­ყე­ნებ რო­გორც ელექ­ტ­რო­ნულ, ასე­ვე მა­ტე­რი­ა­ლურ, ვი­ზუ­ა­ლურ მა­სა­ლებს, რაც მრა­ვალ­ფე­რო­ვანს ხდის გაკ­ვე­თილს. გარ­და სსსმ, ასე­ვე ტი­პუ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვი­საც ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სოა მსგავ­სი გაკ­ვე­თი­ლე­ბი.

გა­სულ სას­წავ­ლო წელს რე­სურსს ვამ­ზა­დებ­დი მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის, რად­გან გაკ­ვე­თილ­ზე მათ­თ­ვის რთუ­ლი იყო პროგ­რა­მის აღ­ქ­მა. წელს კი, თით­ქ­მის, არც ერთ მოს­წავ­ლეს­თან არ გა­მო­მი­ყე­ნე­ბია რე­სურ­სი. მას­წავ­ლებ­ლებთნ მუდ­მივ­მა კო­მუ­ნი­კა­ცი­ამ, სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის სწო­რად გან­საზღ­ვ­რამ და­ა­ნა­ხა მათ, რომ შე­უძ­ლე­ბე­ლი არა­ფე­რია და სსსმ-იც მა­თი მოს­წავ­ლე­ე­ბი არი­ან.

ყო­ველ­თ­ვის ემო­ცი­უ­რი და სა­ინ­ტე­რე­სოა მოს­წავ­ლე­ებ­თან შეხ­ვედ­რა

სა­სი­ა­მოვ­ნოა, რო­დე­საც სსსმ მოს­წავ­ლე­ებ­თან ვცდი­ლობ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ა­ში შეს­ვ­ლას. პირ­ვე­ლი­ვე წუ­თი­დან მე­გობ­რად აღ­მიქ­ვა­მენ და არა მას­წავ­ლებ­ლად. ვგეგ­მავ აქ­ტი­ვო­ბებს, რა­თა გა­ვი­გო მა­თი კოგ­ნი­ტუ­რი თუ აკა­დე­მი­უ­რი უნა­რე­ბი, სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი, რაც მათ­თან და­მე­გობ­რე­ბა­ში მეხ­მა­რე­ბა, მა­თი ინ­ტე­რე­სე­ბის გარ­კ­ვე­ვა კი სა­მო­მავ­ლო აქ­ტი­ვო­ბე­ბის გან­­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­ში თა­მა­შობს მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვან როლს.

სკო­ლას აქვს ფე­რა­დი რე­სურ­სო­თა­ხი, რო­მე­ლიც აღ­ჭურ­ვი­ლია შე­სა­ბა­მი­სი ინ­ვენ­ტა­რით, სა­დაც შე­საძ­ლე­ბე­ლია გან­მა­ვი­თა­რე­ბე­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა. რე­სურ­სო­თახ­ში შეს­ვ­ლა დას­ვე­ნე­ბას­თან, სი­ხა­რულ­თან, თა­მაშ­თან და გან­ტ­ვირ­თ­ვას­თან ასო­ცირ­დე­ბა. რო­ცა საკ­ლა­სო ოთახ­ში შევ­დი­ვარ, თვა­ლე­ბი უბ­რ­წყინ­დე­ბათ, მა­შინ­ვე მო­ირ­ბე­ნენ და მე­კითხე­ბი­ან – მივ­დი­ვართ? (რე­სურ­სო­თახ­ში).

ამ­გ­ვა­რად, გა­რე­მო­ში, სა­დაც მოს­წავ­ლე­ე­ბი კომ­ფორ­ტუ­ლად გრძნო­ბენ თავს, იოლია მა­თი სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი­სა და ინ­ტე­რე­სე­ბის გათ­ვალ­სი­წი­ნე­ბით და­გეგ­მი­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა. აქე­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, პრო­ცე­სიც სა­ხა­ლი­სოა.

ყველ­აზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი მიდ­გო­მე­ბი და აქ­ტი­ვო­ბე­ბი პე­და­გო­გი­უ­რი პრაქ­ტი­კი­დან

მოს­წავ­ლე­ებ­თან მე­გობ­რუ­ლი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა, მა­თი ინ­ტე­რე­სე­ბი­სა და სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის გა­თა­ვი­სე­ბა არის გზა იმი­სა, თუ რო­გორ ჩავ­რ­თოთ სსსმ მოს­წავ­ლე­ე­ბი გან­ვი­თა­რე­ბის­თ­ვის სა­ჭი­რო და აუცი­ლე­ბელ პრო­ცეს­ში. ვცდი­ლობ, აქ­ტი­ვო­ბე­ბი და და­ვა­ლე­ბე­ბი მარ­ტი­ვი­დან რთუ­ლის­კენ და­ვა­ლა­გო. მათ­ში გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლია მოს­წავ­ლის შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი. თი­თო ნა­ბი­ჯით ვარ­თუ­ლებ და­ვა­ლე­ბებს, რომ­ლე­ბიც ისე­თი მოკ­ლე და სა­ხა­ლი­სოა, რომ მოს­წავ­ლე დაღ­ლას ვერ ას­წ­რებს. შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი სა­მუ­შა­ოს შემ­დეგ კი იღებს გან­მამ­ტ­კი­ცე­ბელს, რომ­ლის მეშ­ვე­ო­ბი­თაც, გაკ­ვე­თი­ლის ბო­ლო რამ­დე­ნი­მე წუთს, სა­სი­ა­მოვ­ნოდ ის­ვე­ნებს.

ყო­ველ­დღი­უ­რი მუ­შა­ო­ბის შემ­დეგ, რაც მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის თა­მა­შად აღიქ­მე­ბა, პროგ­რე­სი იც­ვ­ლე­ბა, შრო­მის შე­დე­გი კი წლე­ბის შემ­დეგ ჩანს. იც­ვ­ლე­ბა მოს­წავ­ლე, ასე­ვე მი­სი ქცე­ვა, ქმე­დე­ბა, ის სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სრულ­ფა­სო­ვან წევ­რად ყა­ლიბ­დე­ბა. ასეთ შე­დეგს შე­უძ­ლე­ბე­ლია მი­აღ­წიო სკო­ლის, მშობ­ლი­სა და მოს­წავ­ლის შე­თან­ხ­მე­ბუ­ლი, ჯაჭ­ვუ­რი თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბის გა­რე­შე.

რჩე­ვა კო­ლე­გებს – რო­გორ მო­იქ­ც­ნენ, თუ კლას­ში სსსმ ან შშმ მოს­წავ­ლე ჰყავთ

სამ­წუ­ხა­როდ, ორ უკი­დუ­რე­სო­ბას ვაწყ­დე­ბი: ერ­თი მხრივ, არი­ან მას­წავ­ლებ­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც, წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში, აიგ­ნო­რე­ბენ სსსმ ან შშმ მოს­წავ­ლე­ებს და ცდი­ლო­ბენ, თა­ვი­დან აირი­დონ ყო­ველ­გ­ვა­რი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბა; მე­ო­რე მხრივ – მას­წავ­ლებ­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც გა­და­მე­ტე­ბულ მზრუნ­ვე­ლო­ბას იჩე­ნენ მათ მი­მართ. ორი­ვე მა­გა­ლი­თი არა­ჯან­სა­ღია. ჩე­მი აზ­რით, დის­კ­რი­მი­ნა­ცი­უ­ლიც. ყო­ველ­დღი­უ­რად, ამ და სხვა პრობ­ლე­მის აღ­მოფხ­ვ­რა­ზე ვმუ­შა­ობ.

მინ­და ვურ­ჩიო კო­ლე­გებს – მი­ი­ღეთ მოს­წავ­ლე­ე­ბი ისე­თე­ბი, რო­გო­რე­ბიც არი­ან, მათ თა­ვი კლა­სის ნა­წი­ლად აგ­რ­ძ­ნო­ბი­ნეთ; ხე­ლი შე­უწყ­ვეთ მა­თი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის გა­მოვ­ლე­ნას და სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ინ­ტეგ­რა­ცი­ას, არ შე­ხე­დოთ მათ ში­შით! ნუ აღ­მარ­თავთ კე­დელს მოს­წავ­ლე­ებს, თქვენ­სა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბას შო­რის, რომ­ლის დან­გ­რე­ვა­საც შემ­დეგ დი­დი ძა­ლის­ხ­მე­ვა დას­ჭირ­დე­ბა.

ქვე­ყა­ნა­ში სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლე­ბის დე­ფი­ცი­ტია?

ბევ­რად მე­ტი მას­წავ­ლე­ბე­ლი გვყავს დღეს, ვიდ­რე რამ­დე­ნი­მე წლის წინ. მოთხოვ­ნა­დი გახ­და სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის პრო­ფე­სია. სხვა­დას­ხ­ვა საგ­ნის მას­წავ­ლებ­ლე­ბი აბა­რე­ბენ სა­სერ­ტი­ფი­კა­ტო გა­მოც­დას და სპე­ცი­ა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის მო­ვა­ლე­ო­ბას ას­რუ­ლე­ბენ.

ვი­სურ­ვებ­დი, უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­ში ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბის მე­ტი სა­ბა­კა­ლავ­რო და სა­მა­გის­ტ­რო პროგ­რა­მე­ბი ხორ­ცი­ელ­დე­ბო­დეს.

ცნო­ბი­ე­რე­ბა ინ­კ­ლუ­ზი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბის სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის შე­სა­ხებ

ბო­ლო წლებ­ში ცნო­ბი­ე­რე­ბა ამაღ­ლ­და, სწო­რი ტერ­მი­ნე­ბით მო­იხ­სე­ნი­ე­ბენ სპე­ცი­ა­ლუ­რი სა­ჭი­რო­ე­ბის მქო­ნე მოს­წავ­ლე­ებს (სსსმ, შშმ). რა თქმა უნ­და, პრობ­ლე­მე­ბი ისევ არის. ყვე­ლა პე­და­გოგ­მა ჯერ კი­დევ ვერ გა­ი­თა­ვი­სა, რომ ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად მი­უდ­გ­ნენ მოს­წავ­ლე­ებს. ზო­გი­ერ­თი საგ­ნის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, სა­ერ­თო შე­დე­გის მიღ­წე­ვა­ში, სა­კუ­თარ როლს გა­მო­რიცხავს, სრულ პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბას შშმ/სსსმ ბავ­შ­ვის გა­ნათ­ლე­ბა­ში სპე­ცი­ა­ლურ მას­წავ­ლე­ბელს აკის­რებს.

პი­რად გა­მოც­დი­ლე­ბას გა­გი­ზი­ა­რებთ. გა­სულ წელს, ერთ მოს­წავ­ლეს­თან და­ვიწყე მუ­შა­ო­ბა. მი­სი კლა­სის მას­წავ­ლე­ბელს ში­ში და უიმე­დო­ბა შევ­ნიშ­ნე, ამ­ბობ­და, რომ გეგ­მის და­წე­რა არ შე­ეძ­ლო, დახ­მა­რე­ბა სჭირ­დე­ბო­და, ასე­ვე, არ შე­ეძ­ლო რე­სურ­სის შერ­ჩე­ვა. ერ­თად მუ­შა­ო­ბის ერ­თი წლის შემ­დეგ, მდგო­მა­რე­ო­ბა სავ­სე­ბით შე­იც­ვა­ლა. მას­წავ­ლებ­ლის გან­წყო­ბა სა­ი­მე­დოა. დღეს ის რე­სურ­ს­საც უმ­ზა­დებს მოს­წავ­ლეს, გეგ­მებ­საც და­მო­უ­კი­დებ­ლად წერს და სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში ნაკ­ლე­ბად სჭირ­დე­ბა ასის­ტენ­ტი.

მშობ­ლებს ძა­ლი­ან დი­დი წვლი­ლი მი­უძღ­ვით სპე­ცი­ა­ლუ­რი სა­ჭი­რო­ე­ბის მქო­ნე მოს­წავ­ლე­ე­ბის გა­ნათ­ლე­ბის პრო­ცეს­ში. ზო­გი­ერთს დი­დი მო­ლო­დი­ნე­ბი აქვს, სწრა­ფად სურს შე­დე­გის მიღ­წე­ვა. მსგავ­სი მიდ­გო­მა პრო­ცესს არ­თუ­ლებს და ანე­ლებს კი­დეც. არი­ან ასე­ვე მშობ­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც მხო­ლოდ სპე­ცი­ა­ლის­ტებს აკის­რე­ბენ პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბას, სახ­ლ­ში ვერ ან არ ეხ­მა­რე­ბი­ან შვი­ლებს. რა თქმა უნ­და, გვყავს მშობ­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც ზედ­მი­წევ­ნით ას­რუ­ლე­ბენ რე­კო­მენ­და­ცი­ებს, შე­დე­გიც არ აყოვ­ნებს.

ასის­ტენ­ტის რო­ლი და სა­ჭი­რო­ე­ბა

ასის­ტენ­ტე­ბის რო­ლი დი­დია სწავ­ლა-სწავ­ლე­ბის პრო­ცეს­ში, გან­სა­კუთ­რე­ბით ფუნ­ქ­ცი­ურ თუ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის სა­კითხებ­ში. მი­ზე­რუ­ლი ხელ­ფა­სის მი­უ­ხე­და­ვად, ისი­ნი იმა­ზე მეტს აკე­თე­ბენ, ვიდ­რე ეს მათ ვალ­დე­ბუ­ლე­ბა­შია.

ასის­ტენ­ტე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბა სკო­ლა­ში არა­საკ­მა­რი­სია, ერთს ოთხ ან ხუთ მოს­წავ­ლეს­თან უწევს მუ­შა­ო­ბა. ხში­რად, მას­წავ­ლებ­ლე­ბი სრულ პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბას მათ აკის­რე­ბენ, რაც არას­წო­რია. ამ მხრივ, ბევ­რია სა­მუ­შაო. თუმ­ცა, შე­დე­გი ბევ­რად უკე­თე­სია, ვიდ­რე წლე­ბის წინ.

სპეც­მას­წავ­ლებ­ლის ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი გა­მოწ­ვე­ვა

პრო­ფე­სია, რო­მე­ლიც ავირ­ჩი­ეთ, უკ­ვე გა­მოწ­ვე­ვაა. სირ­თუ­ლეს ვაწყ­დე­ბით ყო­ველ­დღი­უ­რად. მოს­წავ­ლის ქმე­დე­ბას წი­ნას­წარ ვერ გან­ვ­საზღ­ვ­რავთ. ერთ კონ­კ­რე­ტულ დღეს, შე­საძ­ლოა, უმარ­თა­ვი და გა­ღი­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი იყოს ან პი­რი­ქით. ამის გა­მო, ზოგ­ჯერ, და­გეგ­მილ აქ­ტი­ვო­ბებს ვერ წარ­ვ­მარ­თავთ და ფორ­ს­მა­ჟო­რულ ვი­თა­რე­ბა­ში, სწრა­ფად გვი­წევს ახ­ლის მო­ფიქ­რე­ბა, რომ ქცე­ვა მო­ვა­წეს­რი­გოთ, სხვაგ­ვა­რად ვერ გან­ვა­ხორ­ცი­ე­ლებთ სა­სურ­ველ აქ­ტი­ვო­ბას.

ინ­კ­ლუ­ზი­ურ გა­ნათ­ლე­ბა­ში ბევ­რი პრობ­ლე­მუ­რი სა­კითხია. მა­გა­ლი­თად, არც ერთ დო­კუ­მენ­ტ­ში არ არის გან­საზღ­ვ­რუ­ლი რამ­დე­ნი მოს­წავ­ლე უნ­და ჰყავ­დეს ერთ კონ­კ­რე­ტულ სპე­ცი­ა­ლურ მას­წავ­ლე­ბელს. ამ დრო­ის­თ­ვის, 9 სსსმ მოს­წავ­ლეს­თან ვმუ­შა­ობ. მა­თი სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა­ში უკეთ ჩარ­თ­ვის­თ­ვის ჩე­მი რე­სურ­სი საკ­მა­რი­სი არ არის. აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ სა­ხელ­ფა­სო და­ნა­მა­ტი გან­საზღ­ვ­რუ­ლია მოს­წავ­ლე­თა რა­ო­დე­ნო­ბით.

ვი­სურ­ვებ­დი კარ­გად გა­მარ­თულ სის­ტე­მას, რო­მე­ლიც უზ­რუნ­ველ­ყოფს სა­ჭი­რო დო­კუ­მენ­ტა­ცი­ის დრო­უ­ლად მი­წო­დე­ბას. ხში­რად თა­ვად გვი­წევს მო­ძი­ე­ბა.

რას ნიშ­ნავს ამ პრო­ფე­სი­ის­თ­ვის მსა­ხუ­რე­ბა

სპე­ცი­ა­ლურ მას­წავ­ლებ­ლად მუ­შა­ო­ბა დატ­ვირ­თუ­ლია სიძ­ნე­ლე­ე­ბით. სირ­თუ­ლე­ებ­თან ერ­თად, სა­ინ­ტე­რე­სო, მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი საქ­მი­ა­ნო­ბაა. გა­მოწ­ვე­ვე­ბის მი­უ­ხე­და­ვად, მყა­რად ვართ, ვი­ცავთ ჩვენ­სა და მოს­წავ­ლე­თა პო­ზი­ცი­ას, თუ სა­ჭი­როა, ად­ვო­კა­ტი­რე­ბა­საც ვუ­წევთ მათ.

იმ სპე­ცი­ა­ლურ მას­წავ­ლებ­ლებს, რომ­ლე­ბიც ინ­კ­ლუ­ზი­ურ გა­ნათ­ლე­ბა­ში მოღ­ვა­წე­ო­ბას აპი­რებთ, გეტყ­ვით: თქვენ შე­იძ­ლე­ბა გარ­დამ­ტე­ხი რო­ლი შე­ას­რუ­ლოთ ბევ­რი ადა­მი­ა­ნის ცხოვ­რე­ბა­ში; იყოთ ძა­ლა, რო­მე­ლიც გა­ა­მაგ­რებს მათ ზურგს; ად­ვო­კა­ტი, რო­მე­ლიც და­ი­ცავს მათ ინ­ტე­რესს და და­ი­ნა­ხავს სა­ჭი­რო­ე­ბებს; ბევ­რი სირ­თუ­ლე შეგ­ხ­ვ­დე­ბათ, რო­მელ­თა გა­და­ლახ­ვის­თ­ვის დი­დი ძა­ლის­ხ­მე­ვა დაგ­ჭირ­დე­ბათ, თუმ­ცა შე­დე­გით იამა­ყებთ! ასე რომ, იშ­რო­მეთ და არ შე­გე­შინ­დეთ გა­მოწ­ვე­ვე­ბის!

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება

მსგავსი სიახლეები