28 თებერვალი, პარასკევი, 2025

რო­გორ შე­ვარ­ჩი­ოთ სა­ბავ­შ­ვო წყლის ჭურ­ჭე­ლი და ვას­წავ­ლოთ ბავშვს და­მო­უ­კი­დებ­ლად სითხის მი­ღე­ბა

spot_imgspot_img

ბავ­შ­ვის ტრან­ზი­ცია სა­წო­ვა­რა ბოთ­ლი­დან ჭი­ქა­ზე ერთ-ერ­თი სა­ყუ­რადღე­ბო სა­კითხია ბავ­შ­ვის გან­ვი­თა­რე­ბის პრო­ცეს­ში. 6 თვი­დან, რო­დე­საც ბავ­შ­ვე­ბი იწყე­ბენ ნა­ხევ­რად მყა­რი ან მყა­რი საკ­ვე­ბის გა­სინ­ჯ­ვას, ასე­ვე იწყე­ბენ წყლის და­ლე­ვას. 6 თვი­დან წყლის და­ლე­ვა, ძი­რი­თა­დად, კვე­ბის შემ­დეგ ხორ­ცი­ელ­დე­ბა ხოლ­მე, მომ­დევ­ნო თვე­ებ­ში კი, დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში, წყლის მი­ღე­ბის დო­ზა იზ­რ­დე­ბა.

წყლის მი­ღე­ბის პრო­ცეს­ში მო­ნა­წი­ლე­ობს ბავ­შ­ვის ნა­ტიფ-მო­ტო­რუ­ლი უნა­რე­ბი და ასე­ვე ორალ-მო­ტო­რუ­ლი უნა­რე­ბი. მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია ვი­ცო­დეთ, რო­მე­ლი წყლის ჭურ­ჭე­ლი გა­მო­ვი­ყე­ნოთ, რომ არ და­ვა­ზი­ა­ნოთ ბავ­შ­ვის ორალ-მო­ტო­რუ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბა, არ გა­მო­ი­მუ­შა­ვოს ბავ­შ­ვ­მა არა­ა­სა­კობ­რი­ვი კვე­ბი­თი ჩვე­ვე­ბი და წყლის მი­ღე­ბის პრო­ცე­სი  მის­თ­ვის სა­სი­ა­მოვ­ნო და უსაფ­რ­თხო იყოს.

ამე­რი­კის პე­დი­ატ­რ­თა ასო­ცი­ა­ცი­ის მი­ხედ­ვით, 1 წლის ასა­კის­თ­ვის, სა­სურ­ვე­ლია, ბავ­შ­ვის ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბა­ში ნელ-ნე­ლა შემ­ცირ­დეს სა­წო­ვა­რა ბოთ­ლი, ხო­ლო 18 თვის ასა­კის­თ­ვის მთლი­ა­ნად ამო­ღე­ბულ იქ­ნეს. ასე­ვე, მეტყ­ვე­ლე­ბის სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბის შე­ფა­სე­ბით, ბოთ­ლი­დან კვე­ბა ხელს უშ­ლის ბავ­შ­ვის ყლაპ­ვის უნა­რე­ბის და ორალ-მო­ტო­რუ­ლი კუნ­თე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას.

მო­დი, გან­ვი­ხი­ლოთ სა­ბავ­შ­ვო წყლის ჭურ­ჭე­ლი ასა­კის მი­ხედ­ვით, რო­მე­ლიც რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლია ბავ­შ­ვის უსაფ­რ­თხო ტრან­ზი­ცი­ის­თ­ვის ბოთ­ლი­დან ჭი­ქა­ზე. რჩე­ვე­ბი გან­კუთ­ვ­ნი­ლია ყვე­ლას­თ­ვის, თუმ­ცა თუ თქვენს პა­ტა­რას აქვს ორალ-მო­ტო­რუ­ლი სირ­თუ­ლე­ე­ბი, მო­ტო­რუ­ლი გა­და­ად­გი­ლე­ბის სირ­თუ­ლე ან ნა­ტიფ-მო­ტო­რუ­ლი სირ­თუ­ლე, პირ­ველ რიგ­ში, აუცი­ლებ­ლად უნ­და გა­ი­ა­როთ კონ­სულ­ტა­ცია ოკუ­პა­ცი­ურ თე­რა­პევ­ტ­თან და კო­მუ­ნი­კა­ცია, ენა, მეტყ­ვე­ლე­ბის სპე­ცი­ა­ლის­ტ­თან.

6 თვი­დან მყა­რი საკ­ვე­ბის გაც­ნო­ბის პრო­ცეს­ში შე­გიძ­ლი­ათ გა­მო­ი­ყე­ნოთ რამ­დე­ნი­მე სა­ხის წყლის ჭურ­ჭე­ლი ბავ­შ­ვის უნა­რე­ბის მი­ხედ­ვით:

  1. პა­ტა­რა სა­ბავ­შ­ვო ჭი­ქა (ezpz tiny cups), რო­მე­ლიც დამ­ზა­დე­ბუ­ლია სი­ლი­კო­ნის­გან, არ სრი­ა­ლებს და კომ­ფორ­ტუ­ლია ხელ­ში და­სა­ჭე­რად.

  1. ცხვი­რი­ა­ნი ჭი­ქა (nosey cup) ეხ­მა­რე­ბა ბავშვს, გა­ი­ვარ­ჯი­შოს სითხის მი­ღე­ბა­ში ისე, რომ არ მო­უ­წი­ოს თა­ვის უკან გა­და­წე­ვა, რის გა­მოც შესაძლებელია სითხის გა­დაც­დე­ნა. ჭი­ქის ერთ მხა­რეს ამოჭ­რი­ლია ზე­და­პი­რი, რაც სა­შუ­ა­ლე­ბას გაძ­ლევს ისე მო­ა­თავ­სო ცხვი­რი ჭი­ქა­ში, რომ არ გა­დას­წიო თა­ვი უკან სითხის მი­სა­ღე­ბად.

  1. 360 ჭი­ქა (360 cup) – ეს ჭი­ქა და­ეხ­მა­რე­ბა ბავშვს, ის­წავ­ლოს ჭი­ქი­დან და­ლე­ვა ისე, რომ არ გა­დას­ც­დეს სითხე. ჭი­ქი­დან წყლის მი­ღე­ბის დროს ბავ­შ­ვი აჭერს ტუ­ჩებს ჭი­ქის ზე­და­პირს და წყა­ლი იღ­ვ­რე­ბა. სხვა­დას­ხ­ვა ასა­კის­თ­ვის გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლი 360 ჭი­ქე­ბია სითხის მო­ცუ­ლო­ბის გად­მოღ­ვ­რის მი­ხედ­ვით.

9 თვი­დან შე­გიძ­ლი­ათ გა­მო­ი­ყე­ნოთ საწ­რუ­პი­ა­ნი წყლის ჭურ­ჭე­ლი. გა­გაც­ნობთ რამ­დე­ნი­მე მათ­განს:

  1. და­თუ­ნი­ას ჭი­ქა (Honey Bear Cup) და­ეხ­მა­რე­ბა თქვენს შვილს, ის­წავ­ლოს საწ­რუ­პის გა­მო­ყე­ნე­ბა. ჭი­ქას აქვს ფუნ­ქ­ცია, რომ თუ ბავ­შ­ვი და­თუ­ნი­ას ბოთლს და­აწ­ვე­ბა, სითხე თვი­თონ ამო­დის საწ­რუპ­ში.

  1. ნუმ­ნუ­მის საწ­რუ­პი­ა­ნი ჭი­ქა (NumNum Weighted Straw Cup) მო­სა­ხერ­ხე­ბე­ლია ხელ­ში და­სა­ჭე­რად, აქვს მოკ­ლე, სენ­სო­რუ­ლი ზე­და­პი­რის მქო­ნე საწ­რუ­პი, რო­მე­ლიც ეხ­მა­რე­ბა ბავშვს, ენი­სა და ტუ­ჩე­ბის სწორ პო­ზი­ცი­ა­ში და­ლი­ოს სითხე.

მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, არ და­გა­ვიწყ­დეთ, რომ საწ­რუ­პი­ა­ნი ჭი­ქაც გარ­კ­ვე­უ­ლი დრო­ით გა­მო­ი­ყე­ნოთ ბავ­შ­ვ­თან და 15-18 თვი­დან მის­ცეთ მას ჭი­ქის და­მო­უ­კი­დებ­ლად გა­მო­ყე­ნე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბა. შე­საძ­ლოა, თა­ვი­დან თქვე­ნი დახ­მა­რე­ბა დას­ჭირ­დეს და და­ეღ­ვა­როს კი­დეც სითხე.

⇒ რე­კო­მენ­და­ცი­ე­ბი მშობ­ლებს ⇓ ⇓ ⇓

  1. დღის მან­ძილ­ზე მი­ე­ცით ბავშვს სა­შუ­ა­ლე­ბა, მი­ი­ღოს სითხე საყ­ვა­რე­ლი წყლის ჭურ­ჭ­ლით, გან­სა­კუთ­რე­ბით, აქ­ტი­უ­რი ფი­ზი­კუ­რი დატ­ვირ­თ­ვის შემ­დეგ, რო­გო­რი­ცაა: სირ­ბი­ლი, ხტუ­ნა­ო­ბა, ეზო­ში თა­მა­ში და ა.შ.
  2. ითა­მა­შეთ სა­ბავ­შ­ვო ჭურ­ჭ­ლით, წარ­მო­იდ­გი­ნეთ ვი­თომ ჩა­ის სვამთ, ხან თქვენ სთხო­ვეთ წყა­ლი და­გა­ლე­ვი­ნოთ. აქ­ტი­უ­რად გა­მო­ი­ყე­ნეთ სხვა­დას­ხ­ვა ფე­რის, ფორ­მის და ზო­მის სა­თა­მა­შო ჭი­ქე­ბი საყ­ვა­რელ თო­ჯი­ნებ­თან და სა­თა­მა­შო­ებ­თან.
  3. გა­უ­მახ­ვი­ლეთ ყუ­რადღე­ბა სითხის და­ლე­ვის პრო­ცეს­ზე, აიღეთ დე­მონ­ს­ტ­რა­ცი­უ­ლად ჭი­ქა, მი­ი­დეთ ტუ­ჩებ­თან, გა­მო­ე­ცით ყლაპ­ვის ხმა და შემ­დეგ დად­გით მა­გი­და­ზე. სთხო­ვეთ, ახ­ლა მან გა­ი­მე­ო­როს.
  4. შე­გიძ­ლი­ათ გა­მო­ი­ყე­ნოთ გამ­ჭვირ­ვა­ლე წყლის ჭურ­ჭე­ლი, რა­თა ბავ­შ­ვი და­აკ­ვირ­დეს სა­კუ­თარ შე­დე­გებს, რამ­დე­ნი წვე­ნი და­ლია, რამ­დე­ნი დარ­ჩა ჭი­ქა­ში და ა.შ.
სტა­ტია მო­ამ­ზა­და ად­რე­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის პროგ­რა­მის სუ­პერ­ვი­ზორ­მა, გა­ნათ­ლე­ბის ფსი­ქო­ლოგ­მა 

სო­ფიო მე­ლა­ძემ

 

spot_img

მკითხველთა კლუბი

წიგ­ნი, რო­მე­ლიც ეძღ­ვ­ნე­ბა წიგ­ნებს

მაკა ლდოკონენი     რას იტყო­დით ისეთ წიგ­ნ­ზე, რო­მელ­შიც ერ­თად იქ­ნე­ბო­და თავ­მოყ­რი­ლი ამ­ბე­ბი ბავ­შ­ვე­ბი­სა და მო­ზარ­დე­ბის­თ­ვის გან­კუთ­ვ­ნი­ლი წიგ­ნე­ბის შე­სა­ხებ, ამ წიგ­ნე­ბის და­წე­რი­სა და გა­მო­ცე­მის თავ­გა­და­სა­ვალ­საც მი­ა­დევ­ნებ­დით თვალს,...

ბლოგი

ლი­ტე­რა­ტუ­რა მა­კუ­ლა­ტუ­რის წნეხ­ში

ანა­ტოლ ფრან­სის „ან­გე­ლოზ­თა აჯან­ყე­ბა“ და ბო­ჰუ­მილ ჰრა­ბა­ლის „მე­ტის­მე­ტად აუტა­ნე­ლი მარ­ტო­ო­ბა“ რა­ო­დენ დი­დიც არ უნ­და იყოს წიგ­ნი, ის ოდეს­მე (და­წე­რის დროს ან მრა­ვა­ლი წლის შემ­დეგ) აუცი­ლებ­ლად...

კულტურა

სა­ხე­ლის გა­დარ­ჩე­ნა ტრა­დი­ცი­ებ­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ში

გაბ­რი­ელ გარ­სია მარ­კე­სი - „გა­მოცხა­დე­ბუ­ლი სიკ­ვ­დი­ლის ქრო­ნი­კა“ ის­მა­ილ კა­და­რე - „გახ­ლე­ჩი­ლი აპ­რი­ლი“   სიკ­ვ­დი­ლი შემ­ზა­რა­ვი გარ­და­უ­ვა­ლო­ბაა, მაგ­რამ ასე არ ფიქ­რობ მა­შინ, რო­ცა საქ­მე ტრა­დი­ცი­ე­ბით გან­საზღ­ვ­რულ სიკ­ვ­დილ­ზე მიდ­გე­ბა,...

უმაღლესი განათლება

ბათუმის უმაღლესი საზღვაო საინჟინრო სასწავლებელი ანრი

შპს ბათუმის უმაღლესი საზღვაო საინჟინრო სასწავლებელი ანრი (ბუსსს ანრი), 20 წელიწადზე მეტია, ემსახურება საზღვაო განათლებას და მეზღვაურთა წვრთნას. სასწავლებელი, ეფუძნება რა პროფესიული განათლების, ასევე მეზღვაურთა...

პროფესიული განათლება

მო­ლო­დი­ნი გვაქვს, აღ­ნიშ­ნუ­ლი რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბი პრო­ფე­სი­ულ გა­ნათ­ლე­ბა­ში მა­ღა­ლი კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის მქო­ნე მას­წავ­ლე­ბელ­თა მო­ზიდ­ვას...

გა­მოქ­ვეყ­ნ­და პრო­ფე­სი­უ­ლი გა­ნათ­ლე­ბის მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბის მა­რე­გუ­ლი­რე­ბე­ლი ჩარ­ჩო, რო­მელიც ახა­ლი გა­მოწ­ვე­ვაა სის­ტე­მის­თ­ვის და ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ეტა­პი­ცაა. დე­ტა­ლუ­რად დო­კუ­მენ­ტის ში­ნა­არ­ს­სა და სის­ტე­მის მას­წავ­ლე­ბელ­თა კა­რი­ე­რუ­ლი...
მსგავსი სიახლეები