10 მაისი, შაბათი, 2025

ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლის ხსოვ­ნას მი­ეძღ­ვ­ნა

spot_imgspot_img

თბი­ლი­სის ზა­ქა­რია ფა­ლი­აშ­ვი­ლის სა­ხე­ლო­ბის ოპე­რი­სა და ბა­ლე­ტის სა­ხელ­მ­წი­ფო თე­ატ­რ­ში ლე­გენ­და­რუ­ლი მომ­ღერ­ლის, ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლის ხსოვ­ნას მი­ეძღ­ვ­ნა პრე­მი­ე­რა – ფრან­გი კომ­პო­ზი­ტო­რის, ჟი­ულ მას­ნეს „ნა­ვა­რე­ლი ქა­ლი“, ერთ აქ­ტად და იტა­ლი­ე­ლი კომ­პო­ზი­ტო­რის, პი­ეტ­რო მას­კა­ნის ოპე­რა „სოფ­ლის ღირ­სე­ბა“, ერთ აქ­ტად.

სპექ­ტაკ­ლის დაწყე­ბამ­დე ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლის შე­მოქ­მე­დე­ბა­ზე ვრცლად ისა­უბ­რეს ოპე­რის სო­ლის­ტებ­მა: ლი­ა­ნა კალ­მა­ხე­ლი­ძემ, ელ­დარ გე­წა­ძემ და ქარ­თ­ველ­მა დი­რი­ჟორ­მა, „მეტ­რის“ ნო­მი­ნან­ტ­მა, ზუ­რაბ ან­ჯა­ფა­რი­ძის სა­ხე­ლო­ბის პრე­მი­ის ლა­უ­რე­ატ­მა და ოქ­როს მედ­ლის მფლო­ბელ­მა, რე­ვაზ ტა­კი­ძემ.

ორი­ვე სპექ­ტაკ­ლ­ზე სრუ­ლი ან­შ­ლა­გი იყო. ქარ­თ­ველ­მა და უცხო­ელ­მა მოწ­ვე­ულ­მა სპე­ცი­ა­ლის­ტებ­მა ბრწყინ­ვა­ლედ იმ­ღე­რეს. „სოფ­ლის ღირ­სე­ბა­ში“ მთა­ვა­რი პარ­ტი­ე­ბი შე­ას­რუ­ლეს: სან­ტუ­ცა – მაყ­ვა­ლა ას­პა­ნი­ძე, ხა­თუ­ნა ჭო­ხო­ნე­ლი­ძე; ტუ­რი­დუ – გი­ორ­გი სტუ­რუა, არ­მაზ და­რაშ­ვი­ლი; ალ­ფიო – ალ­ბერ­ტო გა­ძა­ლე, მა­მუ­კა ლო­მი­ძე; ლო­ლა – მა­რია ვი­და­ლი; ლუ­ჩია – ელე­ნე ჯან­ჯა­ლია.

„ნა­ვა­რე­ლი ქა­ლი“ – მთვა­რი პარ­ტი­ე­ბი შე­ას­რუ­ლეს: ანი­ტა – ირი­ნა თა­ბო­რი­ძე, მაყ­ვა­ლა ას­პა­ნი­ძე; არაკილი – არ­მაზ და­რაშ­ვი­ლი, გი­ორ­გი სტუ­რუა; გა­რი­დო – გი­ორ­გი ლო­მი­სე­ლი, მა­მუ­კა ლო­მი­ძე; რე­მი­ჯო – გი­ვი გი­გი­ნე­იშ­ვი­ლი, კა­ხა­ბერ თეთ­ვა­ძე.

რო­გორც ყო­ველ­თ­ვის, მთელ სპექ­ტაკლს დიდ ხიბლს მა­ტებ­და თბი­ლი­სის ოპე­რი­სა და ბა­ლე­ტის სა­ხელ­მ­წი­ფო თე­ატ­რის გუნ­დი და სიმ­ფო­ნი­უ­რი ორ­კეს­ტ­რი, დამ­დ­გ­მე­ლი რე­ჟი­სო­რი, დი­დი მა­ეს­ტ­რო – ზა­ზა აზ­მა­ი­ფა­რაშ­ვი­ლი.

დამ­დ­გ­მე­ლი რე­ჟი­სო­რი – ვიქ­ტორ გარ­სია სი­ე­რა, მთა­ვა­რი ქორ­მა­ის­ტე­რი – ავ­თან­დილ ჩხენ­კე­ლი, რე­ჟი­სო­რის ასის­ტენ­ტი – ზა­ზა აღ­ლა­ძე, დამ­დ­გ­მე­ლი მხატ­ვა­რი – იტა­ლო გრა­სი, კოს­ტი­უ­მე­ბის მხატ­ვა­რი – ეს­ტერ მარ­ტი­ნი, გა­ნა­თე­ბის მხატ­ვა­რი – სტე­ფა­ნო გო­რე­რი, სა­დად­გ­მო სამ­სა­ხუ­რის უფ­რო­სი – ამი­რან ანა­ნი­აშ­ვი­ლი, მხატ­ვარ-მო­დე­ლი­ო­რი – თა­მარ ჩარ­გე­იშ­ვი­ლი, სპე­ტაკ­ლის წამ­ყ­ვა­ნი რე­ჟი­სო­რი – მა­რი­ნა ბურ­ჭუ­ლა­ზე, სამ­ხატ­ვ­რო ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი – ზა­ქა­რია ფა­ლი­აშ­ვი­ლის პრე­მი­ის ლა­უ­რე­ა­ტი ბად­რი მა­ი­სუ­რა­ძე.

 

სპექ­ტაკ­ლის დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ, თე­ატ­რის ფო­ი­ე­ში, გა­იხ­ს­ნა ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლის სა­ხე­ლო­ბის ნი­შა. კო­მენ­ტა­რი ვთხო­ვე სრუ­ლი­ად სა­ქარ­თ­ვე­ლოს მა­მუ­ლიშ­ვილ­თა საგ­ვა­რე­უ­ლო კავ­ში­რის „გვა­რიშ­ვი­ლო­ბა“ პრე­ზი­დენტს, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს მას­შ­ტა­ბით გა­მოვ­ლე­ნილ 2025 წლის ეპო­ქის ადა­მი­ანს, ბა­ტონ ლე­რი კვა­ჭან­ტი­რა­ძეს: „ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლი ქარ­თუ­ლი სა­ო­პე­რო თე­ატ­რის ბრწყინ­ვა­ლე ვარ­ს­კ­ვ­ლა­ვი იყო, იშ­ვი­ა­თი სი­ლა­მა­ზის ხმა, გა­ნუ­მე­ო­რე­ბე­ლი ტემ­ბ­რი და შე­სა­ნიშ­ნა­ვი გა­რეგ­ნო­ბა. მრა­ვალ­ჯერ მო­მის­მე­ნია მი­სი ნამ­ღე­რი ნო­დარ ან­დღუ­ლა­ძეს­თან ერ­თად და დი­დი სი­ა­მოვ­ნე­ბა გან­მიც­დია. 21 სექ­ტემ­ბერს ოპე­რის 173-ე სე­ზო­ნი „აბე­სა­ლომ და ეთე­რით“ გა­იხ­ს­ნა, სა­დაც წამ­ყ­ვან პარ­ტი­ებს ახალ­გაზ­რ­და გა­მორ­ჩე­უ­ლი ტე­ნო­რი არ­მაზ და­რაშ­ვი­ლი ას­რუ­ლებ­და; სიტყ­ვე­ბი არ მყოფ­ნის ეთე­რის პარ­ტი­ის შემ­ს­რუ­ლებ­ლის, მაყ­ვა­ლა ას­პა­ნი­ძის ვო­კა­ლუ­რი მო­ნა­ცე­მე­ბის გად­მო­სა­ცე­მად. სა­ო­პე­რო სცე­ნის სა­ოც­რე­ბა ვი­ხი­ლე არ­მაზ და­რაშ­ვი­ლი­სა და მაყ­ვა­ლა ას­პა­ნი­ძის სა­ხით. ეს სპექ­ტაკ­ლი გი­ზო ჟორ­და­ნი­ას და­ბა­დე­ბის 90 წლის­თავს მი­ეძღ­ვ­ნა. რაც შე­ე­ხე­ბა ცი­სა­ნა ტა­ტიშ­ვი­ლის ხსოვ­ნი­სად­მი მიძღ­ვ­ნილ სპექ­ტაკ­ლებს — „სოფ­ლის ღირ­სე­ბა“ და პრე­მი­ე­რას „ნა­ვა­რე­ლი ქა­ლი“, აღ­ფ­რ­თო­ვა­ნე­ბუ­ლი დავ­რ­ჩი თო­თო­ე­უ­ლი სო­ლის­ტის შთამ­ბეჭ­და­ვი შეს­რუ­ლე­ბით, რო­მელ­საც ფო­ნად გას­დევ­და იტა­ლი­ე­ლი და ფრან­გი კომ­პო­ზი­ტო­რე­ბის – პი­ეტ­რო მას­კა­ნის და ჟი­ულ მას­ნეს გულ­ში­ჩამ­წ­ვ­დო­მი მუ­სი­კა ოპე­რის სიმ­ფო­ნი­უ­რი ორ­კეს­ტ­რის ბრწყინ­ვა­ლე შეს­რუ­ლე­ბით, მა­ეს­ტ­რო ზა­ზა აზ­მა­ი­ფა­რაშ­ვი­ლის დი­რი­ჟო­რო­ბით“.

მა­რი­კა პო­პი­აშ­ვი­ლი

 

spot_imgspot_img
მსგავსი სიახლეები

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება