10 ოქტომბერი, პარასკევი, 2025

რე­მე­დი­ა­ცი­ის გეგ­მა

რე­მე­დი­ა­ცი­ის გეგ­მა

მას­წავ­ლე­ბე­ლი: ნი­ნო მაჩხა­ნე­ლი

სა­გა­ნი: სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბა

თე­მა: მო­ქა­ლა­ქე­თა მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა პო­ლი­ტი­კურ ცხოვ­რე­ბა­ში

კლა­სე­ბი: IX-XII

2025-26 სას­წავ­ლო წე­ლი

………………………………………………………………………………………………………………………………..

I. შე­სა­ვა­ლი

კურ­სის მიზ­ნე­ბი:

♦ მოს­წავ­ლე­ებ­მა გა­ი­აზ­რონ მო­ქა­ლა­ქის რო­ლი დე­მოკ­რა­ტი­ულ სა­ხელ­მ­წი­ფო­ში.

♦ შეძ­ლონ სხვა­დას­ხ­ვა ფორ­მით მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის გზე­ბის (არ­ჩევ­ნე­ბი, პე­ტი­ცი­ე­ბი, აქ­ცი­ე­ბი, თვით­მ­მარ­თ­ვე­ლო­ბა, მო­ხა­ლი­სე­ო­ბა) გა­ა­ნა­ლი­ზე­ბა.

♦ გა­ნი­ვი­თა­რონ კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბა, დის­კუ­სი­ი­სა და არ­გუ­მენ­ტა­ცი­ის უნა­რი.

♦ შეძ­ლონ სა­კუ­თა­რი უფ­ლე­ბე­ბი­სა და ვალ­დე­ბუ­ლე­ბე­ბის და­კავ­ში­რე­ბა რე­ა­ლურ პო­ლი­ტი­კურ პრო­ცე­სებ­თან.

მიზ­ნობ­რი­ვი ჯგუ­ფე­ბი:

♦ IX კლა­სი: მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბის ძი­რი­თა­დი პრინ­ცი­პე­ბის გაც­ნო­ბა.

♦ X, XII კლა­სე­ბი: პო­ლი­ტი­კუ­რი პრო­ცე­სე­ბის სიღ­რ­მი­სე­უ­ლი ანა­ლი­ზი და პრაქ­ტი­კუ­ლი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის მო­დე­ლი­რე­ბა.

………………………………………………………………………………………………………………………………..

II. და­მა­კავ­ში­რე­ბე­ლი თე­ო­რია და პრაქ­ტი­კა

სწავ­ლე­ბის მე­თო­დე­ბი:

♦ დის­კუ­სია, რო­ლუ­რი თა­მა­შე­ბი (მაგ., „საკ­რე­ბუ­ლოს სხდო­მა“ ან „არ­ჩევ­ნე­ბის მო­დე­ლი­რე­ბა“)

♦ დე­ბა­ტე­ბი აქ­ტუ­ა­ლურ თე­მებ­ზე (მაგ., ახალ­გაზ­რ­დე­ბის ჩარ­თუ­ლო­ბა, გა­რე­მოს დაც­ვის პო­ლი­ტი­კა)

♦ პრე­ზენ­ტა­ცი­ე­ბი და კვლე­ვი­თი და­ვა­ლე­ბე­ბი

♦ ად­გი­ლობ­რი­ვი თვით­მ­მარ­თ­ვე­ლო­ბის წარ­მო­მად­გე­ნელ­თან ან NGO-სთან შეხ­ვედ­რა.

შე­ფა­სე­ბა:

♦ დი­აგ­ნოს­ტი­კუ­რი კითხ­ვა­რე­ბი თე­მის და­საწყის­ში (რა იცი­ან პო­ლი­ტი­კურ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა­ზე)

♦ ფორ­მა­ტი­უ­რი შე­ფა­სე­ბა (ჯგუ­ფუ­რი მუ­შა­ო­ბის შე­დე­გე­ბი, აქ­ტი­ვო­ბა­ში ჩარ­თუ­ლო­ბა)

♦ შე­მა­ჯა­მე­ბე­ლი შე­ფა­სე­ბა (პრო­ექ­ტი: „მე რო­გორც აქ­ტი­უ­რი მო­ქა­ლა­ქე“).

………………………………………………………………………………………………………………………………..

III. გაკ­ვე­თი­ლე­ბის თე­მა­ტუ­რი გაშ­ლა

IX კლა­სი:

♦ მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბა და პო­ლი­ტი­კა: რა­ტომ არის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა?

♦ არ­ჩევ­ნე­ბი და ხმის მი­ცე­მის უფ­ლე­ბა

♦ ახალ­გაზ­რ­დე­ბის რო­ლი სა­მო­ქა­ლა­ქო აქ­ტი­ვიზ­მ­ში.

X კლა­სი:

♦ პო­ლი­ტი­კუ­რი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა ფორ­მა­ლუ­რი და არა­ფორ­მა­ლუ­რი გზე­ბით

♦ დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ინ­ს­ტი­ტუ­ტე­ბი და მა­თი გავ­ლე­ნა მო­ქა­ლა­ქე­ებ­ზე

♦ მე­დი­ი­სა და სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლე­ბის რო­ლი.

XII კლა­სი:

♦ აქ­ტი­უ­რი მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბის პრაქ­ტი­კუ­ლი მა­გა­ლი­თე­ბი (სა­ქარ­თ­ვე­ლო და მსოფ­ლიო)

♦ ახალ­გაზ­რ­დუ­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი, მო­ხა­ლი­სე­ო­ბა, სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი კამ­პა­ნი­ე­ბი

♦ ინი­ცი­ა­ტი­ვის წარ­დ­გე­ნა: მოს­წავ­ლე­თა მი­ერ შედ­გე­ნი­ლი პე­ტი­ცია ან პრო­ექ­ტი.

………………………………………………………………………………………………………………………………..

IV. არას­რუ­ლი ცოდ­ნის შემ­თხ­ვე­ვე­ბის მარ­თ­ვა

♦ და­მა­ტე­ბი­თი რე­სურ­სე­ბი: ვი­დე­ო­ე­ბი, სტა­ტია, მოკ­ლე ქე­ის სთა­დი

♦ გაკ­ვე­თი­ლის შემ­დ­გო­მი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი: პო­ლი­ტი­კუ­რი მოვ­ლე­ნე­ბის გა­ზე­თი­დან/ინ­ტერ­ნე­ტი­დან ანა­ლი­ზი

♦ თა­მა­შე­ბი: „დე­მოკ­რა­ტი­ის ბინ­გო“, „პო­ლი­ტი­კუ­რი კროს­ვორ­დი“

♦ ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი მხარ­და­ჭე­რა: მოკ­ლე კონ­სულ­ტა­ცი­ე­ბი იმ მოს­წავ­ლე­ებ­თან, ვი­საც უჭირს თე­მის გა­გე­ბა.

………………………………………………………………………………………………………………………………..

V. დას­კ­ვ­ნა

♦ რე­გუ­ლა­რუ­ლი ანა­ლი­ზი: რამ­დე­ნად იც­ვ­ლე­ბა მოს­წავ­ლე­თა და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა პო­ლი­ტი­კურ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას­თან მი­მარ­თე­ბით

♦ დი­ნა­მი­კუ­რი შე­ფა­სე­ბა: მოს­წავ­ლე­ე­ბი თვი­თონ გან­საზღ­ვ­რა­ვენ, რო­გორ შე­იძ­ლე­ბა უფ­რო აქ­ტი­უ­რად ჩა­ერ­თონ

♦ სა­ბო­ლოო მი­ზა­ნია: მოს­წავ­ლემ გა­ი­თა­ვი­სოს, რომ მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა არა მხო­ლოდ უფ­ლე­ბაა, არა­მედ პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბაც.

აქ­ტი­ვო­ბე­ბი:

და­ვა­ლე­ბა 1. შე­ავ­სე სქე­მა

და­ვა­ლე­ბა 2. არ­ჩევ­ნე­ბი არის ხმის მი­ცე­მით ვინ­მეს არ­ჩე­ვის პრო­ცე­სი (წარ­მო­მად­გენ­ლო­ბი­თი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა პო­ლი­ტი­კურ ცხოვ­რე­ბა­ში)

რე­ფე­რენ­დუ­მი არის …………………………….

და­ვა­ლე­ბა 3. გა­მო­ი­ყე­ნეთ თქვე­ნი სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო, რა­თა ჩა­მო­წე­როთ ხმის მი­ცე­მის უფ­ლე­ბა­ზე შეზღუდ­ვე­ბი.

და­ვა­ლე­ბა 4. სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლოს ტექ­ს­ტის გა­მო­ყე­ნე­ბით უპა­სუ­ხეთ კითხ­ვებს.

  1. პო­ლი­ტი­კუ­რი ექ­ს­ტ­რე­მიზ­მი არის…..
  2. პო­ლი­ტი­კუ­რი ექ­ს­ტ­რე­მიზ­მის გა­მოვ­ლი­ნე­ბაა…..
  3. მო­იყ­ვა­ნეთ პო­ლი­ტი­კუ­რი ექ­ს­ტ­რე­მიზ­მის სა­მი კონ­კ­რე­ტუ­ლი მა­გა­ლი­თი.
ნი­ნო მაჩხა­ნე­ლი
მცხე­თის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ წე­როვ­ნის №3 სა­ჯა­რო სკო­ლის სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის მას­წავ­ლე­ბე­ლი

 

მსგავსი სიახლეები

მკითხველთა კლუბი

„წი­თე­ლი 70“

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება