რემედიაციის გეგმა
მასწავლებელი: ნინო მაჩხანელი
საგანი: სამოქალაქო განათლება
თემა: მოქალაქეთა მონაწილეობა პოლიტიკურ ცხოვრებაში
კლასები: IX-XII
2025-26 სასწავლო წელი
………………………………………………………………………………………………………………………………..
I. შესავალი
კურსის მიზნები:
♦ მოსწავლეებმა გაიაზრონ მოქალაქის როლი დემოკრატიულ სახელმწიფოში.
♦ შეძლონ სხვადასხვა ფორმით მონაწილეობის გზების (არჩევნები, პეტიციები, აქციები, თვითმმართველობა, მოხალისეობა) გაანალიზება.
♦ განივითარონ კრიტიკული აზროვნება, დისკუსიისა და არგუმენტაციის უნარი.
♦ შეძლონ საკუთარი უფლებებისა და ვალდებულებების დაკავშირება რეალურ პოლიტიკურ პროცესებთან.
მიზნობრივი ჯგუფები:
♦ IX კლასი: მოქალაქეობის ძირითადი პრინციპების გაცნობა.
♦ X, XII კლასები: პოლიტიკური პროცესების სიღრმისეული ანალიზი და პრაქტიკული მონაწილეობის მოდელირება.
………………………………………………………………………………………………………………………………..
II. დამაკავშირებელი თეორია და პრაქტიკა
სწავლების მეთოდები:
♦ დისკუსია, როლური თამაშები (მაგ., „საკრებულოს სხდომა“ ან „არჩევნების მოდელირება“)
♦ დებატები აქტუალურ თემებზე (მაგ., ახალგაზრდების ჩართულობა, გარემოს დაცვის პოლიტიკა)
♦ პრეზენტაციები და კვლევითი დავალებები
♦ ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენელთან ან NGO-სთან შეხვედრა.
შეფასება:
♦ დიაგნოსტიკური კითხვარები თემის დასაწყისში (რა იციან პოლიტიკურ მონაწილეობაზე)
♦ ფორმატიური შეფასება (ჯგუფური მუშაობის შედეგები, აქტივობაში ჩართულობა)
♦ შემაჯამებელი შეფასება (პროექტი: „მე როგორც აქტიური მოქალაქე“).
………………………………………………………………………………………………………………………………..
III. გაკვეთილების თემატური გაშლა
IX კლასი:
♦ მოქალაქეობა და პოლიტიკა: რატომ არის მნიშვნელოვანი მონაწილეობა?
♦ არჩევნები და ხმის მიცემის უფლება
♦ ახალგაზრდების როლი სამოქალაქო აქტივიზმში.
X კლასი:
♦ პოლიტიკური მონაწილეობა ფორმალური და არაფორმალური გზებით
♦ დემოკრატიული ინსტიტუტები და მათი გავლენა მოქალაქეებზე
♦ მედიისა და სოციალური ქსელების როლი.
XII კლასი:
♦ აქტიური მოქალაქეობის პრაქტიკული მაგალითები (საქართველო და მსოფლიო)
♦ ახალგაზრდული ორგანიზაციები, მოხალისეობა, საზოგადოებრივი კამპანიები
♦ ინიციატივის წარდგენა: მოსწავლეთა მიერ შედგენილი პეტიცია ან პროექტი.
………………………………………………………………………………………………………………………………..
IV. არასრული ცოდნის შემთხვევების მართვა
♦ დამატებითი რესურსები: ვიდეოები, სტატია, მოკლე ქეის სთადი
♦ გაკვეთილის შემდგომი აქტივობები: პოლიტიკური მოვლენების გაზეთიდან/ინტერნეტიდან ანალიზი
♦ თამაშები: „დემოკრატიის ბინგო“, „პოლიტიკური კროსვორდი“
♦ ინდივიდუალური მხარდაჭერა: მოკლე კონსულტაციები იმ მოსწავლეებთან, ვისაც უჭირს თემის გაგება.
………………………………………………………………………………………………………………………………..
V. დასკვნა
♦ რეგულარული ანალიზი: რამდენად იცვლება მოსწავლეთა დამოკიდებულება პოლიტიკურ მონაწილეობასთან მიმართებით
♦ დინამიკური შეფასება: მოსწავლეები თვითონ განსაზღვრავენ, როგორ შეიძლება უფრო აქტიურად ჩაერთონ
♦ საბოლოო მიზანია: მოსწავლემ გაითავისოს, რომ მოქალაქეობრივი მონაწილეობა არა მხოლოდ უფლებაა, არამედ პასუხისმგებლობაც.
აქტივობები:
დავალება 1. შეავსე სქემა
დავალება 2. არჩევნები არის ხმის მიცემით ვინმეს არჩევის პროცესი (წარმომადგენლობითი მონაწილეობა პოლიტიკურ ცხოვრებაში)
რეფერენდუმი არის …………………………….
დავალება 3. გამოიყენეთ თქვენი სახელმძღვანელო, რათა ჩამოწეროთ ხმის მიცემის უფლებაზე შეზღუდვები.
დავალება 4. სახელმძღვანელოს ტექსტის გამოყენებით უპასუხეთ კითხვებს.
- პოლიტიკური ექსტრემიზმი არის…..
- პოლიტიკური ექსტრემიზმის გამოვლინებაა…..
- მოიყვანეთ პოლიტიკური ექსტრემიზმის სამი კონკრეტული მაგალითი.
ნინო მაჩხანელი
მცხეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ წეროვნის №3 საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი