28 თებერვალი, პარასკევი, 2025

თა­ნა­მედ­რო­ვე მას­წავ­ლე­ბე­ლი მრა­ვალ­მ­ხ­რი­ვი პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლია

spot_imgspot_img

ინ­გა უგ­რე­ხე­ლი­ძე
ცა­გე­რის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფ. დეხ­ვი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლის ინ­გ­ლი­სუ­რი ენის პე­და­გო­გი, VII-IX კლა­სე­ბის დამ­რი­გე­ბე­ლი

 

 

ჩე­მი პე­და­გო­გი­უ­რი საქ­მი­ა­ნო­ბა თბი­ლი­სის 137-ე სა­ჯა­რო სკო­ლი­დან და­იწყო, სა­დაც შე­ვი­ძი­ნე გა­მოც­დი­ლე­ბა, სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პრო­ცე­სის მარ­თ­ვი­სა და მოს­წავ­ლე­ებ­თან ეფექ­ტუ­რი მუ­შა­ო­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით. სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში ყო­ველ­თ­ვის ვცდი­ლობ­დი ისე­თი გა­რე­მოს შექ­მ­ნას, სა­დაც მოს­წავ­ლე­ე­ბი მო­ტი­ვი­რე­ბულ­ნი იქ­ნე­ბოდ­ნენ და გა­ნი­ვი­თა­რებ­დ­ნენ კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის უნარს.

2015 წლი­დან საცხოვ­რებ­ლად, ოჯახ­თან ერ­თად, მა­ღალ­მ­თი­ან რე­გი­ონ­ში გა­და­ვე­დი და მა­ლე­ვე და­ვიწყე მუ­შა­ო­ბა სსიპ ცა­გე­რის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ დეხ­ვი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში, რო­მე­ლიც მცი­რე­კონ­ტინ­გენ­ტი­ა­ნია. აქ 17 მოს­წავ­ლე სწავ­ლობს, მათ შო­რის ჩე­მი სა­მი შვი­ლი. სკო­ლა­ში 5 კი­ლო­მეტ­რის მან­ძილ­ზე დავ­დი­ვართ, ზამ­თა­რი საკ­მა­ოდ რთუ­ლი და თოვ­ლი­ა­ნია, მაგ­რამ სკო­ლა­ში ისე­თი მე­გობ­რუ­ლი გა­რე­მოა, სი­შო­რი­სა და ზამ­თ­რის დაბ­რ­კო­ლე­ბე­ბის მი­უ­ხე­და­ვად, სკო­ლა­ში მუ­დამ მი­ვიჩ­ქა­რით. მივ­ხ­ვ­დი, რომ ჩე­მი პე­და­გო­გი­უ­რი საქ­მი­ა­ნო­ბა კი­დევ უფ­რო მრა­ვალ­მ­ხ­რი­ვი და მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლი გახ­და. აქ ყოფ­ნამ და­მა­ნა­ხა, რომ სწავ­ლე­ბა და ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი მე­ტად ღი­რე­ბუ­ლი და სა­ინ­ტე­რე­სოა. მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის არა მხო­ლოდ ცოდ­ნის გა­და­ცე­მას, არა­მედ ცხოვ­რე­ბი­სე­უ­ლი უნა­რე­ბი­სა და ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის გა­მო­მუ­შა­ვე­ბა­საც ვცდი­ლობ.

ჩე­მი მუ­შა­ო­ბის ძი­რი­თა­დი პრინ­ცი­პე­ბი: პა­ტი­ვის­ცე­მა, ურ­თი­ერ­თ­გა­გე­ბა, მუდ­მი­ვი გან­ვი­თა­რე­ბა და მო­ტი­ვა­ცია. მას­წავ­ლებ­ლო­ბა ჩემ­თ­ვის დი­დი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბაა, რო­მე­ლიც მო­ითხოვს არა მხო­ლოდ ცოდ­ნის გაღ­რ­მა­ვე­ბას, არა­მედ მუდ­მივ ში­ნა­გან მზა­ო­ბას, იყო გამ­ჭ­რი­ა­ხი, ემ­პა­თი­უ­რი და სიღ­რ­მი­სე­უ­ლი მო­ტი­ვა­ცი­ის წყა­რო.

პე­და­გო­გი­უ­რი საქ­მი­ა­ნო­ბა არ შე­მო­ი­ფარ­გ­ლე­ბა მხო­ლოდ სას­წავ­ლო პრო­ცე­სით — ის ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის გამ­ყა­რე­ბას მო­ი­ცავს რო­გორც კო­ლე­გებ­თან, ისე მოს­წავ­ლე­ებ­თან და თე­მის წარ­მო­მად­გენ­ლებ­თან. მა­ღალ­მ­თი­ან რე­გი­ონ­ში თე­მის, ოჯა­ხი­სა და სკო­ლის ურ­თი­ერ­თო­ბა დიდ გავ­ლე­ნას ახ­დენს სას­წავ­ლო პრო­ცეს­ზე. ჩე­მი მი­ზა­ნია, ვი­ყო არა მხო­ლოდ მას­წავ­ლე­ბე­ლი, არა­მედ სა­ზო­გა­დო­ე­ბის აქ­ტი­უ­რი წევ­რი, ამი­ტომ ვცდი­ლობ, აქ­ტი­უ­რად ვი­თა­ნამ­შ­რომ­ლო მშობ­ლებ­თან, სას­კო­ლო სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან და თე­მის წარ­მო­მად­გენ­ლებ­თან.

◊ რა ევა­ლე­ბა სკო­ლა­ში დამ­რი­გე­ბელს, რო­გორც მთა­ვა­რი აღ­მ­ზ­რ­დე­ლო­ბი­თი ფუნ­ქ­ცი­ის მქო­ნე ადა­მი­ანს

მოს­წავ­ლე­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი სას­კო­ლო გა­რე­მო და სწრაფ­ვა მუდ­მი­ვი გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბი­სა­კენ სკო­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვანი პი­რო­ბაა. მუდ­მი­ვი გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბა, ანუ არ­სე­ბუ­ლის უკეთ ხედ­ვა და კე­თე­ბა, ეხე­ბა რო­გორც სას­წავ­ლო, ასე­ვე აღ­მ­ზ­დე­ლო­ბით პრო­ცესს. დამ­რი­გე­ბე­ლი ამ პრო­ცე­სის მა­რე­გუ­ლი­რე­ბე­ლია. იგი ვალ­დე­ბუ­ლია, მას­ზე გა­პი­რო­ბე­ბულ კლას­ში ზრუ­ნავ­დეს ბავ­შ­ვ­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი სას­წავ­ლო გა­რე­მოს ფორ­მი­რე­ბა­ზე.

დამ­რი­გებ­ლის მი­ზა­ნია, და­ეხ­მა­როს მოს­წავ­ლე­ებს ზო­გა­დი გა­ნათ­ლე­ბის ეროვ­ნუ­ლი მიზ­ნე­ბის მიღ­წე­ვა­ში, პი­როვ­ნუ­ლი, გო­ნებ­რი­ვი და ფი­ზი­კუ­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ში. ამის გარ­და, იგი ხელს უნ­და უწყობ­დეს მოს­წავ­ლე­ებ­ში ჯან­სა­ღი ცხოვ­რე­ბის წე­სის დამ­კ­ვიდ­რე­ბას, უვი­თა­რებ­დეს მათ დე­მოკ­რა­ტი­ულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­ზე დამ­ყა­რე­ბულ სა­მო­ქა­ლა­ქო ცნო­ბი­ე­რე­ბას და ეხ­მა­რე­ბო­დეს ოჯა­ხის, სა­ზო­გა­დო­ე­ბი­სა და სა­ხელ­მ­წი­ფოს წი­ნა­შე სა­კუ­თა­რი უფ­ლე­ბა-მო­ვა­ლე­ო­ბე­ბის გა­აზ­რე­ბა­ში. დამ­რი­გე­ბელ­მა უნ­და შე­ი­მუ­შა­ვოს სტრა­ტე­გი­უ­ლი მი­მარ­თუ­ლე­ბე­ბი, რო­გო­რი­ცაა: კო­მუ­ნი­კა­ცი­ი­ს უნარ-ჩვე­ვე­ბის სწავ­ლე­ბა, სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ აქ­ტი­ვო­ბებ­ში ჩარ­თ­ვა, თვით­შე­ფა­სე­ბის ამაღ­ლე­ბა, პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბის გრძნო­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა, ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი ტა­ლან­ტის აღ­მო­ჩე­ნა, მიზ­ნე­ბის იდენ­ტი­ფი­ცი­რე­ბა.

◊ მოს­წავ­ლის ინ­ტე­ლექ­ტუ­ა­ლუ­რი და ფი­ზი­კუ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის ხელ­შე­საწყო­ბად

ჩვე­ნი სკო­ლა ყო­ველ­თ­ვის ცდი­ლობს, ხე­ლი შე­უწყოს მოს­წავ­ლე­ე­ბის სუ­ლი­ერ გან­ვი­თა­რე­ბას. ამ­ჯე­რად გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი ყუ­რადღე­ბა და­ეთ­მო ერთ-ერთ მოს­წავ­ლეს, რომ­ლის ოჯა­ხი მძი­მე მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში იმ­ყო­ფე­ბა. სკო­ლის ად­მი­ნის­ტ­რა­ცი­ამ, პე­და­გო­გებ­მა და თე­მის წარ­მო­მად­გენ­ლებ­მა, ერ­თობ­ლი­ვად, მი­ვი­ღეთ გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბა, რომ მოს­წავ­ლის­თ­ვის, მი­სი სუ­ლი­ე­რი კე­თილ­დღე­ო­ბის გა­საძ­ლი­ე­რებ­ლად, გაგ­ვე­წია მხარ­და­ჭე­რა. ამ მიზ­ნით ჩა­ტარ­და სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო აქ­ტი­ვო­ბე­ბი, რომ­ლე­ბიც მიზ­ნად ისა­ხავ­და მოს­წავ­ლის მო­ტი­ვა­ცი­ი­სა და ში­ნა­გა­ნი სიმ­შ­ვი­დის გაძ­ლი­ე­რე­ბას. მას მი­ე­ცა შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, გა­მო­ე­ხა­ტა სა­კუ­თა­რი სუ­ლი­ე­რი მდგო­მა­რე­ო­ბა.

მოს­წავ­ლე­ე­ბი­სად­მი მსგავ­სი მხარ­და­ჭე­რა კი­დევ ერ­თხელ უს­ვამს ხაზს ჩვე­ნი სკო­ლის მის­წ­რა­ფე­ბას, და­ეხ­მა­როს მოს­წავ­ლე­ებს არა მხო­ლოდ აკა­დე­მი­უ­რად, არა­მედ მა­თი ში­ნა­გა­ნი გან­ვი­თა­რე­ბის გზა­ზე. ჩვენ­თ­ვის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, ყვე­ლა მოს­წავ­ლემ იგ­რ­ძ­ნოს, რომ მის პი­როვ­ნულ და სუ­ლი­ერ წინ­ს­ვ­ლას უდი­დე­სი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა აქვს.

◊ რა დატ­ვირ­თ­ვას ატა­რებს მშო­ბელ­თა კრე­ბა და რა შეც­დო­მა არ უნ­და და­უშ­ვას მას­წავ­ლე­ბელ­მა მშო­ბელ­თა კრე­ბა­ზე

მოს­წავ­ლის სწავ­ლა-გა­ნათ­ლე­ბის პრო­ცე­სი­სად­მი ყვე­ლა­ზე დიდ ინ­ტე­რესს, რო­გორც წე­სი, ის მშობ­ლე­ბი იჩე­ნენ, რო­მელ­თაც პე­და­გო­გებ­თან პირ­და­პი­რი თუ დის­ტან­ცი­უ­რი კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბა აქვთ. მშობ­ლი­სა და პე­და­გო­გის პირ­და­პი­რი კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის ერთ-ერ­თი ინ­ს­ტ­რუ­მენ­ტია მშო­ბელ­თა კრე­ბაც, რო­მე­ლიც სკო­ლა­ში ტარ­დე­ბა და თუ­კი ის კარ­გა­დაა ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი, მშობ­ლე­ბის სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა­ში აქ­ტი­უ­რი ჩარ­თუ­ლო­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა­საც აჩენს.

მშო­ბელ­თა კრე­ბის ფუნ­ქ­ცია სას­კო­ლო სივ­რ­ცე­ში უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნე­სია, რად­გან ამ დროს ხდე­ბა სკო­ლა­სა და ოჯახს შო­რის ინ­ფორ­მა­ცი­ის გაც­ვ­ლა, პრობ­ლე­მუ­რი სა­კითხე­ბის იდენ­ტი­ფი­ცი­რე­ბა, ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი მიდ­გო­მე­ბის და­გეგ­მ­ვა, მოს­წავ­ლე­თა გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ერ­თობ­ლი­ვი ზრუნ­ვა და მშობ­ლებს შო­რის ნდო­ბის გაღ­რ­მა­ვე­ბა. მშო­ბელ­თა კრე­ბა არა მხო­ლოდ ინ­ფორ­მა­ცი­ის გაც­ვ­ლის, არა­მედ მშო­ბელ­თა ჩარ­თუ­ლო­ბის, თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბი­სა და მოს­წავ­ლე­თა გან­ვი­თა­რე­ბის ხელ­შეწყო­ბის აუცი­ლე­ბე­ლი ფორ­მაა.

ყვე­ლა­ზე დი­დი შეც­დო­მა, რაც შე­იძ­ლე­ბა მას­წავ­ლე­ბელ­მა მშო­ბელ­თა კრე­ბა­ზე და­უშ­ვას, ეს არის ერ­თი კონ­კ­რე­ტუ­ლი მოს­წავ­ლის ქცე­ვი­სა და აკა­დე­მი­უ­რი მოს­წ­რე­ბის სა­ჯა­როდ გან­ხილ­ვა. მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, რომ ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად, უმ­ტ­კივ­ნე­უ­ლოდ გა­ე­სა­უბ­როს თი­თო­ე­ულ მშო­ბელს, რა­თა აღ­მო­იფხ­ვ­რას წა­მოჭ­რი­ლი პრობ­ლე­მე­ბი.

◊ რა პრობ­ლე­მე­ბი დგას უფ­რო მწვა­ვედ: ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი თუ ფი­ზი­კუ­რი

ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი პრობ­ლე­მე­ბი მო­ზარ­დებ­ში საკ­მა­ოდ მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნია და შე­იძ­ლე­ბა გლო­ბა­ლუ­რად შე­ე­ხოს სხვა­დას­ხ­ვა ემო­ცი­ურ, გო­ნებ­რივ და ქცე­ვით სა­კითხებს. მო­ზარ­დის ასა­კი ის პე­რი­ო­დია, რო­ცა პი­როვ­ნე­ბის იდენ­ტო­ბა და ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბა იც­ვ­ლე­ბა. დღე­ვან­დელ ტექ­ნი­კურ ეპო­ქა­ში მო­ზარ­დე­ბი ხში­რად იყე­ნე­ბენ სო­ცი­ა­ლურ მე­დი­ას, რაც ფსი­ქო­ლო­გი­ურ ზე­მოქ­მე­დე­ბას იწ­ვევს.

ვფიქ­რობ, სო­ცი­ა­ლუ­რი იზო­ლა­ცი­ის დაძ­ლე­ვა კომ­პ­ლექ­სურ მიდ­გო­მას მო­ითხოვს, რო­მე­ლიც გუ­ლის­ხ­მობს სკო­ლის, ოჯა­ხი­სა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ერ­თობ­ლივ ძა­ლის­ხ­მე­ვას.

◊ რა უნ­და გა­ა­კე­თოს დამ­რი­გე­ბელ­მა თვით­სო­ცი­ა­ლი­ზა­ცი­ის, თვი­თაღ­ზ­რ­დის, თვით­გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და თვით­რე­ა­ლი­ზა­ცი­ის­თ­ვის

თვით­სო­ცი­ა­ლი­ზა­ცი­ის, თვი­თაღ­ზ­რ­დის, თვით­გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და თვით­რე­ა­ლი­ზა­ცი­ის­თ­ვის დამ­რი­გე­ბელს შე­უძ­ლია შექ­მ­ნას ისე­თი გა­რე­მო, რო­მე­ლიც ხელს შე­უწყობს მოს­წ­ავ­ლე­ე­ბის პი­როვ­ნუ­ლი და სო­ცი­ა­ლუ­რი უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას. მა­გა­ლი­თად, ესა­უბ­როს მათ წარ­მა­ტე­ბის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა­ზე და ამის­თ­ვის სა­ჭი­რო თან­მიმ­დევ­რუ­ლი ნა­ბი­ჯე­ბი გა­დად­გას; ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რად გა­იც­ნოს მოს­წავ­ლე­ე­ბის ინ­ტე­რე­სე­ბი, მა­თი ძლი­ე­რი და სუს­ტი მხა­რე­ე­ბი. და­ეხ­მა­როს მიზ­ნე­ბის და­სახ­ვა­ში და მა­თი მიღ­წე­ვე­ბის გზე­ბის და­გეგ­მ­ვა­ში; მო­აწყოს დის­კუ­სი­ე­ბი, დე­ბა­ტე­ბი და სა­ინ­ტე­რე­სო თე­მა­ტუ­რი ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბი; ჩარ­თოს ისინი სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ აქ­ტი­ვო­ბებ­ში, სა­დაც მა­თი ცოდ­ნა და უნა­რე­ბი გა­მოვ­ლინ­დე­ბა.

დამ­რი­გებ­ლის ასე­თი ჩარ­თუ­ლო­ბა და­ეხ­მა­რე­ბა მოს­წავ­ლე­ებს არა მარ­ტო სკო­ლა­ში, არა­მედ ცხოვ­რე­ბის სხვა­დას­ხ­ვა ეტაპ­ზე სა­კუ­თა­რი თა­ვის უკეთ წარ­მო­ჩე­ნა­ში.

◊ შე­ე­სა­ბა­მე­ბა თუ არა დამ­რი­გებ­ლის ანაზღა­უ­რე­ბა მის მი­ერ გა­წე­ულ საქ­მი­ა­ნო­ბას

დამ­რი­გებ­ლის ანაზღა­უ­რე­ბა, დღეს­დღე­ო­ბით, არ შე­ე­სა­ბა­მე­ბა იმ შრო­მას, რო­მელ­საც ის დებს მოს­წავ­ლე­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­სა და გა­ნათ­ლე­ბა­ში. ვფიქ­რობ, ეს სა­კითხი სის­ტე­მურ რე­ფორ­მებს მო­ითხოვს. მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, დამ­რი­გებ­ლის ენ­თუ­ზი­აზ­მი გა­ცი­ლე­ბით მე­ტია, ვიდ­რე მა­ტე­რი­ა­ლუ­რი ანაზღა­უ­რე­ბა, ეს არის სიღ­რ­მი­სე­უ­ლი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა და მო­ტი­ვა­ცია, რო­მე­ლიც მას­ში ზუს­ტად იმი­ტომ ცოცხ­ლობს, რომ მო­მა­ვა­ლი თა­ო­ბა უკე­თე­სი გახ­დეს.

◊ ფი­ნან­სუ­რი მხარ­და­ჭე­რის გარ­და, რა არის სა­ჭი­რო დამ­რი­გებ­ლის­თ­ვის

ფი­ნან­სუ­რი მხარ­და­ჭე­რის გარ­და, დამ­რი­გებ­ლის წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მუ­შა­ო­ბის­თ­ვის, სა­ჭი­როა რე­სურ­სებ­ზე წვდო­მა, შე­სა­ბა­მი­სი ტექ­ნი­კუ­რი აღ­ჭურ­ვი­ლო­ბა, სას­წავ­ლო მა­სა­ლე­ბი, თუნ­დაც სიტყ­ვი­ე­რი აღი­ა­რე­ბა-და­ფა­სე­ბა და მხარ­და­ჭე­რაც კი საკ­მა­ოდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია. თუ დამ­რი­გებ­ლის შრო­მა და წარ­მა­ტე­ბე­ბი სკო­ლის მხრი­დან აღი­ა­რე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა, ეს მას და­მა­ტე­ბით მო­ტი­ვა­ცი­ას მის­ცემს.

◊ მა­გა­ლი­თე­ბი სა­დამ­რი­გებ­ლო პრაქ­ტი­კი­დან

დამ­რი­გებ­ლის­თ­ვის აუცი­ლე­ბე­ლია მოს­წავ­ლე­ე­ბის ემო­ცი­უ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბის ცოდ­ნა. ამი­ტომ ვა­ტა­რებ კლა­სის სა­ათს, სა­დაც ბავ­შ­ვებს შე­უძ­ლი­ათ თა­ვი­ან­თი ფიქ­რე­ბი და გრძნო­ბე­ბი გა­მოთ­ქ­ვან. ყო­ველ მოს­წავ­ლეს აქვს უნი­კა­ლუ­რი ნი­ჭი და უნა­რი. ყუ­რადღე­ბას ვა­მახ­ვი­ლებ მათ და­დე­ბით მხა­რე­ებ­ზე და ვცდი­ლობ, გა­ვაღ­რ­მა­ვო ეს უნა­რე­ბი.

ამ უნა­რებს ვუ­ზი­ა­რებ ჩემს კო­ლე­გებს. დამ­რი­გებ­ლის გავ­ლე­ნა იმა­ში მდგო­მა­რე­ობს, რომ ის არა მხო­ლოდ წეს­რიგ­სა და გა­ნათ­ლე­ბას უზ­რუნ­ველ­ყოფს, არა­მედ ბავ­შ­ვე­ბის ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი და სო­ცი­ა­ლუ­რი უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­საც ეხ­მა­რე­ბა. ეს არის ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის, მხარ­და­ჭე­რი­სა და მო­ტი­ვა­ცი­ის პრო­ცე­სი.

◊ არა­ფორ­მა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბა

ჩვე­ნი სკო­ლა გა­მო­ირ­ჩე­ვა რო­გორც ად­გი­ლობ­რივ, ისე სა­ერ­თა­შო­რი­სო პრო­ექ­ტებ­ში აქ­ტი­უ­რი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბით. გა­ვი­მარ­ჯ­ვეთ ნო­მი­ნა­ცი­ა­ში „გა­ამ­წ­ვა­ნე სკო­ლის ეზო“, რო­მე­ლიც გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლა ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ამ „და­ვიც­ვათ სა­ქარ­თ­ვე­ლოს სი­სუფ­თა­ვე“, შვე­დე­თის მთავ­რო­ბის მხარ­და­ჭე­რით. დეხ­ვი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლა ჩარ­თუ­ლია „ეკოს­კო­ლე­ბის“ სა­ერ­თა­შო­რი­სო პროგ­რა­მა­ში (კო­ორ­დი­ნა­ტო­რი: ქი­მია-ბი­ო­ლო­გი­ის მას­წავ­ლე­ბე­ლი ლამ­ზი­რა ონი­ა­ნი). ეს გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი გა­ნათ­ლე­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო ფონ­დის წარ­მა­ტე­ბუ­ლი პრო­ექ­ტია. მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა მი­ვი­ღეთ უცხო­ე­ნო­ვან სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო საგ­რან­ტო კონ­კურ­ს­ში „აჩუ­ქე ნივ­თებს მე­ო­რე სი­ცოცხ­ლე, შე­ამ­ცი­რე ნარ­ჩე­ნე­ბი“, რომ­ლის მი­ზა­ნი იყო ნარ­ჩე­ნე­ბის შემ­ცი­რე­ბის მხარ­და­ჭე­რა. მსოფ­ლი­ოს მას­შ­ტა­ბით, გა­მარ­ჯ­ვე­ბულ 60 სკო­ლას შო­რის, ჩვენ­მა პრო­ექ­ტ­მა გა­ი­მარ­ჯ­ვა (პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რე­ბი: ქი­მია-ბი­ო­ლო­გი­ის მას­წავ­ლე­ბე­ლი ლამ­ზი­რა ონი­ა­ნი, ინ­გ­ლი­სუ­რი ენის მას­წავ­ლე­ბე­ლი ინ­გა უგ­რე­ხე­ლი­ძე); სკო­ლის რეკ­რე­ა­ცი­უ­ლი ზო­ნის მო­საწყო­ბად მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა მი­ვი­ღეთ სო­ცი­ა­ლურ პრო­ექ­ტ­ში „ორ­ბე­ლი­ა­ნი და მე­ტი“, სა­დაც გა­ვი­მარ­ჯ­ვეთ და დღეს ჩვე­ნი სკო­ლის მწვა­ნე ეზოს ულა­მა­ზე­სი შე­მოქ­მე­დე­ბით-შე­მეც­ნე­ბი­თი სივ­რ­ცე ამ­შ­ვე­ნებს (პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რე­ბი: სკო­ლის ახალ­გაზ­რ­და მას­წავ­ლებ­ლე­ბი: გვან­ცა ჭა­ბუ­კი­ა­ნი, თა­მარ ჩაკ­ვე­ტა­ძე, ქრის­ტი­ნე ჭა­ბუ­კი­ა­ნი).

დეხ­ვი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლის მოს­წავ­ლემ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა მი­ი­ღო კონ­კურ­ს­ში „გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი გზავ­ნი­ლე­ბი“ და პირ­ვე­ლი საპ­რი­ზო ად­გი­ლიც და­იმ­სა­ხუ­რა. სკო­ლა ჩარ­თუ­ლია გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი გა­ნათ­ლე­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო ფონ­დის „ეკოს­კო­ლე­ბის“ პროგ­რა­მა­ში, სკო­ლა­ში შექ­მ­ნი­ლია ეკო­კო­მი­ტე­ტი, თე­მა­ზე – „ბი­ომ­რა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბა“ (ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი – ლამ­ზი­რა ონი­ა­ნი). მომ­ზად­და პორ­ტ­ფო­ლიო, რო­მე­ლიც კომ­პე­ტენ­ტურ­მა კო­მი­სი­ამ სა­ერ­თა­შო­რი­სო სტან­დარ­ტე­ბის შე­სა­ბა­მი­სად შე­ა­ფა­სა. უმაღ­ლე­სი ქუ­ლა მი­ვი­ღეთ და ჩვე­ნი სკო­ლა „მწვა­ნე დრო­შის“ მფლო­ბე­ლია; გა­ნათ­ლე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და და­საქ­მე­ბის ცენ­ტ­რის მი­ერ გა­მოცხა­დე­ბულ საგ­რან­ტო კონ­კურ­ს­ში გა­ი­მარ­ჯ­ვა პრო­ექ­ტ­მა „ნარ­ჩე­ნე­ბის ეფექ­ტუ­რი მარ­თ­ვა სუფ­თა გა­რე­მოს სა­წინ­და­რია“(ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი – ლამ­ზი­რა ონი­ა­ნი); სა­მო­ქა­ლა­ქო სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ინ­ს­ტი­ტუ­ტის კამ­პა­ნი­ის „ეს ქვე­ყა­ნა შე­ნია“ ფარ­გ­ლებ­ში გა­მოცხა­დე­ბულ კონ­კურ­ს­ში, რომ­ლის თე­მა იყო „სა­ქარ­თ­ვე­ლო ევ­რო­პაა“, გა­ი­მარ­ჯ­ვეს დეხ­ვი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ებ­მა და გა­და­ე­ცათ ლეპ­ტო­პე­ბი. ვფქრობ, მცი­რე­კონ­ტინ­გენ­ტი­ა­ნი მა­ღალ­მ­თი­ა­ნი სკო­ლის­თ­ვის ჩა­მოთ­ვ­ლი­ლი მიღ­წე­ვე­ბი საკ­მა­ოდ შთამ­ბეჭ­და­ვია.

◊ მცი­რე­კონ­ტინ­გენ­ტი­ან სკო­ლებ­ში მოს­წავ­ლე­თა ურ­თი­ერ­თო­ბის სპე­ცი­ფი­კა

მცი­რე­კონ­ტინ­გენ­ტი­ა­ნი სკო­ლე­ბი გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი სო­ცი­ა­ლუ­რი დი­ნა­მი­კით ხა­სი­ათ­დე­ბა. მოს­წავ­ლე­ე­ბი უკეთ იც­ნო­ბენ ერ­თ­მა­ნეთს, ად­ვი­ლია ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი მიდ­გო­მა თი­თო­ე­უ­ლი მოს­წავ­ლი­სად­მი, ხდე­ბა კონ­ფ­ლიქ­ტე­ბის სწრა­ფი მოგ­ვა­რე­ბა, ახა­ლი მოს­წავ­ლეც იოლად ინ­ტეგ­რირ­დე­ბა, დიდ სკო­ლებ­თან შე­და­რე­ბით, სა­დაც ასა­კობ­რი­ვი ჯგუ­ფე­ბი მკა­ფი­ო­დაა გა­მო­ყო­ფი­ლი. მცი­რე­კონ­ტინ­გენ­ტი­ან სკო­ლებ­ში სხვა­დას­ხ­ვა ასა­კის მოს­წავ­ლე­ე­ბი ერ­თ­მა­ნეთ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბენ, რაც თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბი­სა და ურ­თი­ერ­თ­პა­ტი­ვის­ცე­მის კულ­ტუ­რა­სა და უნა­რებს ავი­თა­რებს. მცი­რე სკო­ლე­ბი, ხში­რად, ად­გი­ლობ­რი­ვი თე­მის გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლია. მოს­წავ­ლე­ე­ბი აქ­ტი­უ­რად არი­ან ჩარ­თუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ აქ­ტი­ვო­ბებ­ში, რაც ხელს უწყობს მა­თი მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი ცნო­ბი­ე­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას.

◊ სწო­რი მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი აღ­ზ­რ­დის თვალ­საზ­რი­სით, რას აკე­თებს დამ­რი­გე­ბე­ლი

მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი აღ­ზ­რ­და საკ­მა­ოდ კომ­პ­ლექ­სუ­რი და მრა­ვალ­მ­ხ­რი­ვი პრო­ცე­სია, რო­მე­ლიც დამ­რი­გებ­ლის მხრი­დან მი­ზან­მი­მარ­თულ და სის­ტე­მა­ტურ მუ­შა­ო­ბას მო­ითხოვს. ეს პრო­ცე­სი იწყე­ბა დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის გაძ­ლი­ე­რე­ბით, რი­თაც მოს­წავ­ლე­ე­ბი აზ­რის თა­ვი­სუფ­ლად გა­მო­ხატ­ვას სწავ­ლო­ბენ. სა­მო­ქა­ლა­ქო პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბის გრძნო­ბას პრაქ­ტი­კუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი ავი­თა­რებს. დამ­რი­გე­ბე­ლი ორ­გა­ნი­ზე­ბას უწევს მო­ხა­ლი­სე­ობ­რივ პრო­ექ­ტებს, ამას­თა­ნა­ვე, მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა, რაც აქ­ტუ­ა­ლუ­რი სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი სა­კითხე­ბის გან­ხილ­ვას და მე­დი­ა­წიგ­ნი­ე­რე­ბის გაძ­ლი­ე­რე­ბას გუ­ლის­ხ­მობს. სა­მარ­თ­ლებ­რი­ვი ცნო­ბი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბა მჭიდ­როდ უკავ­შირ­დე­ბა მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რივ აღ­ზ­რ­დას. მოს­წავ­ლე­ებ­მა უნ­და იცოდ­ნენ თა­ვი­ან­თი უფ­ლე­ბე­ბი და მო­ვა­ლე­ო­ბე­ბი. ყვე­ლა ეს კომ­პო­ნენ­ტი ერ­თი­ან­დე­ბა ერთ მთლი­ან პრო­ცეს­ში, რომ­ლის მი­ზა­ნია მოს­წავ­ლის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა აქ­ტი­ურ, პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლი­ან მო­ქა­ლა­ქედ, რო­მე­ლიც აც­ნო­ბი­ე­რებს სა­კუ­თარ როლს სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში და აქვს უნა­რი და სურ­ვი­ლი, პო­ზი­ტი­უ­რი წვლი­ლი შე­ი­ტა­ნოს მის გან­ვი­თა­რე­ბა­ში. დამ­რი­გებ­ლის რო­ლი ამ პრო­ცეს­ში გა­დამ­წყ­ვე­ტია, რად­გან ის არა მხო­ლოდ ას­წავ­ლის ამ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს, არა­მედ პი­რა­დი მა­გა­ლი­თით აჩ­ვე­ნებს მათ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბას ყო­ველ­დღი­ურ ცხოვ­რე­ბა­ში.

◊ მშობ­ლებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბა

მშობ­ლებ­თან ეფექ­ტუ­რი თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბა სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პრო­ცე­სის ერთ-ერ­თი უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნე­სი კომ­პო­ნენ­ტია. ეს ორ­მ­ხ­რი­ვი პრო­ცე­სია, რო­მე­ლიც მო­ითხოვს რო­გორც დამ­რი­გებ­ლის, ისე მშობ­ლე­ბის აქ­ტი­ურ ჩარ­თუ­ლო­ბას. პირ­ველ რიგ­ში, მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა, დამ­რი­გე­ბელ­მა კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის მრა­ვალ­მ­ხ­რი­ვი არ­ხე­ბი უნ­და შექ­მ­ნას. მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, მშობ­ლებს დრო­უ­ლი და სრულ­ყო­ფი­ლი ინ­ფორ­მა­ცია მი­ე­წო­დოთ არა მხო­ლოდ მა­თი შვი­ლის აკა­დე­მი­უ­რი მოს­წ­რე­ბის შე­სა­ხებ, არა­მედ სო­ცი­ა­ლუ­რი და ემო­ცი­უ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის კუთხი­თაც. დამ­რი­გე­ბე­ლი მზად უნ­და იყოს, მო­ის­მი­ნოს მშობ­ლე­ბის მო­საზ­რე­ბე­ბი.

მშობ­ლე­ბის ჩარ­თუ­ლო­ბა სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა­ში მრა­ვალ­მ­ხ­რი­ვი უნ­და იყოს, შე­იძ­ლე­ბა მო­ი­ცავ­დეს მათ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას სხვა­დას­ხ­ვა ღო­ნის­ძი­ე­ბებ­ში. ეფექ­ტუ­რი თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბა მშობ­ლებ­თან ის უწყ­ვე­ტი პრო­ცე­სია, რო­მე­ლიც ხელს უწყობს მოს­წავ­ლის აკა­დე­მი­ურ წარ­მა­ტე­ბას, პი­როვ­ნულ გან­ვი­თა­რე­ბას და სკო­ლის სა­ერ­თო მიზ­ნე­ბის მიღ­წე­ვას.

◊ აქ­ცენ­ტი ინ­გ­ლი­სუ­რის სწავ­ლე­ბა­ზე

დეხ­ვი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში ვას­წავ­ლი ინ­გ­ლი­სურ ენას. სოფ­ლის სკო­ლა­ში უცხო ენის სწავ­ლე­ბის მი­მართ მოს­წავ­ლე­თა ინ­ტე­რე­სი დი­დია. ისი­ნი ხე­და­ვენ მის პრაქ­ტი­კულ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბას. ერთ-ერ­თი მთა­ვა­რი გა­მოწ­ვე­ვა ისაა, რომ სოფ­ლის სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ებს ინ­გ­ლი­სუ­რი ენის რე­ა­ლურ სი­ტუ­ა­ცი­ებ­ში გა­მო­ყე­ნე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა იშ­ვი­ა­თად ეძ­ლე­ვათ, ამი­ტომ მათ­თ­ვის ისეთ გა­რე­მოს ვქმნი, რო­მე­ლიც მაქ­სი­მა­ლუ­რად მი­ახ­ლო­ვე­ბუ­ლია რე­ა­ლურ სი­ტუ­ა­ცი­ებ­თან; მოს­წავ­ლე­თა ინ­ტე­რე­სის ზრდას, ასე­ვე, ხელს უწყობს თა­ნა­მედ­რო­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა.

◊ თა­ნა­მედ­რო­ვე მას­წავ­ლებ­ელი

პე­და­გო­გის პრო­ფე­სია გან­სა­კუთ­რე­ბულ უნა­რებ­სა და თვი­სე­ბებს მო­ითხოვს, მას­წავ­ლე­ბელ­მა უნ­და შეძ­ლოს თი­თო­ე­ულ მოს­წავ­ლე­ში უნი­კა­ლუ­რი ნი­ჭის და­ნახ­ვა. თა­ნა­მედ­რო­ვე მას­წავ­ლე­ბე­ლი მუდ­მი­ვად ვი­თარ­დე­ბა პრო­ფე­სი­უ­ლად, ეც­ნო­ბა გა­ნათ­ლე­ბის სფე­რო­ში არ­სე­ბულ სი­ახ­ლე­ებს და სა­კუ­თარ პრაქ­ტი­კა­ში ნერ­გავს ინო­ვა­ცი­ურ მიდ­გო­მებს. კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა მოს­წავ­ლე­ებ­ში თა­ნა­მედ­რო­ვე მას­წავ­ლებ­ლის ერთ-ერ­თი უმ­თავ­რე­სი ამო­ცა­ნაა. ის ქმნის ისეთ სას­წავ­ლო გა­რე­მოს, სა­დაც მოს­წავ­ლე­ე­ბი სწავ­ლო­ბენ არა მხო­ლოდ ფაქ­ტებს, არა­მედ მათ ანა­ლიზს, შე­ფა­სე­ბას და პრაქ­ტი­კულ გა­მო­ყე­ნე­ბას. გან­სა­კუთ­რე­ბით მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია მი­სი რო­ლი მოს­წავ­ლე­თა გლო­ბა­ლუ­რი კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის გან­ვი­თა­რე­ბა­ში. ის ეხ­მა­რე­ბა ბავ­შ­ვებს, გახ­დ­ნენ მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბი, რომ­ლებ­საც ეს­მით კულ­ტუ­რუ­ლი მრა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბა, გლო­ბა­ლუ­რი გა­მოწ­ვე­ვე­ბი და აქვთ უნა­რი, იმოქ­მე­დონ მდგრა­დი გან­ვი­თა­რე­ბის პრინ­ცი­პე­ბის შე­სა­ბა­მი­სად. თა­ნა­მედ­რო­ვე მას­წავ­ლე­ბე­ლი მრა­ვალ­მ­ხ­რი­ვი პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლია, რო­მე­ლიც ტრა­დი­ცი­ულ პე­და­გო­გი­ურ გა­მოც­დი­ლე­ბას თა­ნა­მედ­რო­ვე მიდ­გო­მებ­თან აერ­თი­ა­ნებს. ის არა მხო­ლოდ ცოდ­ნის გა­დამ­ცე­მია, არა­მედ ფა­სი­ლი­ტა­ტო­რი, რო­მე­ლიც ეხ­მა­რე­ბა მოს­წავ­ლე­ებს, გახ­დ­ნენ XXI სა­უ­კუ­ნის წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბი.

◊ გან­ს­ხვა­ვე­ბა სოფ­ლი­სა და ქა­ლა­ქის სკო­ლებს შო­რის

სოფ­ლი­სა და ქა­ლა­ქის სკო­ლებს შო­რის გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბა გა­ნათ­ლე­ბის ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მო­ბა­შია – სოფ­ლის სკო­ლებ­ში ხში­რად არის პრობ­ლე­მე­ბი რე­სურ­სე­ბის, ლა­ბო­რა­ტო­რი­ე­ბის, კომ­პი­უ­ტე­რუ­ლი ტექ­ნი­კი­სა და ინ­ტერ­ნე­ტის ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მო­ბის თვალ­საზ­რი­სით. ქა­ლაქ­ში მოს­წავ­ლე­ებს უფ­რო მე­ტად აქვთ წვდო­მა თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო რე­სურ­სებ­ზე. გარ­და ამი­სა, სოფ­ლის სკო­ლებ­ში, ხში­რად, კვა­ლი­ფი­­ცი­უ­რი კად­რე­ბის ნაკ­ლე­ბო­ბაა. მი­უ­ხე­და­ვად არ­სე­ბუ­ლი გა­მოწ­ვე­ვე­ბი­სა, მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია აღი­ნიშ­ნოს, რომ სოფ­ლის სკო­ლებს თა­ვი­ან­თი უპი­რა­ტე­სო­ბე­ბიც აქვთ – მცი­რე კლა­სე­ბი, ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი მიდ­გო­მე­ბის მე­ტი შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, რაც მყარ სა­ფუძ­ველს ქმნის სოფ­ლის სკო­ლე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბის­თ­ვის და ხელს უწყობს გა­ნათ­ლე­ბის თა­ნა­ბა­რი ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მო­ბის უზ­რუნ­ველ­ყო­ფას.

 

spot_img

მკითხველთა კლუბი

წიგ­ნი, რო­მე­ლიც ეძღ­ვ­ნე­ბა წიგ­ნებს

მაკა ლდოკონენი     რას იტყო­დით ისეთ წიგ­ნ­ზე, რო­მელ­შიც ერ­თად იქ­ნე­ბო­და თავ­მოყ­რი­ლი ამ­ბე­ბი ბავ­შ­ვე­ბი­სა და მო­ზარ­დე­ბის­თ­ვის გან­კუთ­ვ­ნი­ლი წიგ­ნე­ბის შე­სა­ხებ, ამ წიგ­ნე­ბის და­წე­რი­სა და გა­მო­ცე­მის თავ­გა­და­სა­ვალ­საც მი­ა­დევ­ნებ­დით თვალს,...

ბლოგი

ლი­ტე­რა­ტუ­რა მა­კუ­ლა­ტუ­რის წნეხ­ში

ანა­ტოლ ფრან­სის „ან­გე­ლოზ­თა აჯან­ყე­ბა“ და ბო­ჰუ­მილ ჰრა­ბა­ლის „მე­ტის­მე­ტად აუტა­ნე­ლი მარ­ტო­ო­ბა“ რა­ო­დენ დი­დიც არ უნ­და იყოს წიგ­ნი, ის ოდეს­მე (და­წე­რის დროს ან მრა­ვა­ლი წლის შემ­დეგ) აუცი­ლებ­ლად...

კულტურა

სა­ხე­ლის გა­დარ­ჩე­ნა ტრა­დი­ცი­ებ­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ში

გაბ­რი­ელ გარ­სია მარ­კე­სი - „გა­მოცხა­დე­ბუ­ლი სიკ­ვ­დი­ლის ქრო­ნი­კა“ ის­მა­ილ კა­და­რე - „გახ­ლე­ჩი­ლი აპ­რი­ლი“   სიკ­ვ­დი­ლი შემ­ზა­რა­ვი გარ­და­უ­ვა­ლო­ბაა, მაგ­რამ ასე არ ფიქ­რობ მა­შინ, რო­ცა საქ­მე ტრა­დი­ცი­ე­ბით გან­საზღ­ვ­რულ სიკ­ვ­დილ­ზე მიდ­გე­ბა,...

უმაღლესი განათლება

ბათუმის უმაღლესი საზღვაო საინჟინრო სასწავლებელი ანრი

შპს ბათუმის უმაღლესი საზღვაო საინჟინრო სასწავლებელი ანრი (ბუსსს ანრი), 20 წელიწადზე მეტია, ემსახურება საზღვაო განათლებას და მეზღვაურთა წვრთნას. სასწავლებელი, ეფუძნება რა პროფესიული განათლების, ასევე მეზღვაურთა...

პროფესიული განათლება

მო­ლო­დი­ნი გვაქვს, აღ­ნიშ­ნუ­ლი რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბი პრო­ფე­სი­ულ გა­ნათ­ლე­ბა­ში მა­ღა­ლი კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის მქო­ნე მას­წავ­ლე­ბელ­თა მო­ზიდ­ვას...

გა­მოქ­ვეყ­ნ­და პრო­ფე­სი­უ­ლი გა­ნათ­ლე­ბის მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბის მა­რე­გუ­ლი­რე­ბე­ლი ჩარ­ჩო, რო­მელიც ახა­ლი გა­მოწ­ვე­ვაა სის­ტე­მის­თ­ვის და ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ეტა­პი­ცაა. დე­ტა­ლუ­რად დო­კუ­მენ­ტის ში­ნა­არ­ს­სა და სის­ტე­მის მას­წავ­ლე­ბელ­თა კა­რი­ე­რუ­ლი...
მსგავსი სიახლეები