სოფიო დავითაშვილი
სსიპ ცხრა ძმა ხერხეულიძის სახელობის თეთრიწყაროს მუნიციპალიტეტის სოფ. მარაბდის საჯარო სკოლის გეოგრაფიისა და მოქალაქეობის წამყვანი მასწავლებელი
უახლესმა ტექნოლოგიურმა გამოგონებებმა დიდი გავლენა მოახდინა ჩვენი ცხოვრების სხვადასხვა ასპექტზე: კომუნიკაციაზე, თანამშრომლობაზე, სწავლაზე, სწავლებაზე. აშკარაა, რომ XXI საუკუნე სხვა ფენომენია და სწავლა სულ სხვა, ისეთი პრინციპებით ხდება, რომელიც აქამდე არ გამოუყენებიათ. მოსწავლეებს ხელი მიუწვდებათ ციფრულ ტექნოლოგიებზე, რომელთა მეშვეობით შეუძლიათ დაურეკონ ან შეტყობინება გაუგზავნონ ოჯახის წევრებს, მეგობრებს; ასევე, ტექნოლოგიების გამოყენებით შექმნან ბლოგები, ვიდეოები, წიგნები და ეს ყველაფერი გაუზიარონ სხვებს. იმისათვის, რომ მასწავლებელმა მოსწავლეს შესთავაზოს არჩევანი, ის გარკვეული უნდა იყოს ტექნოლოგიებში და მუდმივად ეცნობოდეს მათ განვითარებას.
შეუძლებელია, დღევანდელ მოსწავლეებს მხოლოდ სახელმძღვანელოს გამოყენებით ვასწავლოთ სხვადასხვა ქვეყნების, კულტურების და ადამიანების შესახებ. უნდა მივცეთ მათ საშუალება, ტექნოლოგიების გამოყენებით სამყაროს ნებისმიერ კუთხეში მოხვდნენ. ეს მათ ძალიან მოსწონთ. ასეთი მიდგომით სწავლისადმი ინტერესი და მოტივაცია იზრდება.
ტექნოლოგიების გამოყენებით თანამშრომლობა ხდება მაშინ, როცა მასწავლებელი და მოსწავლე ერთობლივად აწყობენ პრეზენტაციას, ქმნიან ვიდეოს, ციფრულ რესურსს და პროექტებს; ასევე, დოკუმენტების გაცვლაც ელქტრონული ფოსტით ხდება. საკლასო ოთახში სიახლეების დანერგვა ძალიან კარგი საშუალებაა მოსწავლეების ჩართულობის გასაზრდელად.
მასწავლებელს შეუძლია შექმნას რესურსი და გაუზიაროს მოსწავლეებს. learningapps.org-ის პორტალზე შექმნილ რესურსში დასმულია კითხვა და უნდა მოიძებნოს შესაბამისობა ქვეყნებსა და მათ დედაქალაქებს ან ქალაქებს შორის. იქვე არის არჩევანი — ჩამაგრებულია ძალიან ლამაზი სტიკერები, რომლებზეც სავარაუდო პასუხები წერია. მოსწავლეები, „თაგვის“ საშუალებით, გადაათრევენ და სწორი პასუხის შემთხვევაში სტიკერი გამწვანდება, არასწორი პასუხის დროს კი – გაწითლდება. შეიძლება გამოვიყენოთ იმ შემთხვევაში, როცა კონტინენტებს უნდა შევუსაბამოთ გეოგრაფიული ობიექტები. მაგალითად, დასავლეთ საქართველოს პოლიტიკურ-ადმინისტრაციულ ერთეულს უნდა შევუსაბამოთ ქალაქი გრაფიკული ღილაკების სახით.
არის სხვა შაბლონებიც. მაგალითად, მარკერები. ფიზიკურ რუკაზე მარკერს უნდა შევუსაბამოთ დაბლობები. მაგალითად, კასპისპირა, თურანის, მესოპოტამიის, ლაპლატის, ლიბიის და ა.შ. ან ყურეები: გვინეის, ბენგალის, ბისკაის, მექსიკის, სპარსეთის და ა.შ.
საქართველოს რუკაზე მარკერს შეუსაბამე შესაბამისი ადმინისტრაციული ერთეული. მარკერს ვაწვებით აფხაზეთის მიმართულებით და ამოდის გადიდებული მხარე, შემდეგ გაჩნდება სტიკერები, რომლებზეც წერია ყველა მხარის სახელი. მოსწავლე აწვება სტიკერს და იმ მხარეს დაეწერება, მაგალითად, აფხაზეთი.
მაგალითად, დასავლეთ საქართველოს პოლიტიკურ-ადმინისტრაციულ ერთეულებს შევუსაბამოთ ქალაქები:
ამრიგად, ტექნიკური სწავლების მეთოდი არ გულისხმობს მხოლოდ სწავლების ტექნიკური საშუალებების გამოყენებას, არამედ სასწავლო პროცესის კონსტრუირებასაც მოიცავს, კერძოდ: შედეგზე ორიენტირებული სასწავლო მიზნების დასახვას; დასახული მიზნების შესაბამისად, სასწავლო მასალების მომზადებასა და ორგანიზებას; სასწავლო პროცესში მიმდინარე შედეგების შეფასებას, საჭიროების შემთხვევაში — სწავლების პროცესის კორექციას, საბოლოო შედეგების შეფასებას.