რეფორმის შესახებ

0
296

⇑⇓ მა­მუ­კა თავ­ხე­ლი­ძე – გრი­გოლ რო­ბა­ქი­ძის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის რექ­ტო­რი, პრო­ფე­სო­რი

წლე­ბის მან­ძილ­ზე სა­ქარ­თ­ვე­ლოს სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სის­ტე­მა მუდ­მივ რე­ფორ­მი­რე­ბას გა­ნიც­დის კონ­კ­რე­ტუ­ლი დრო­ის მოთხოვ­ნებ­თან მი­მარ­თე­ბით. ეს ბუ­ნებ­რი­ვი­ცაა. სის­ტე­მა მე­ტად მგრძნო­ბი­ა­რეა ახა­ლი სო­ცი­ა­ლურ-ეკო­ნო­მი­კუ­რი თუ ტექ­ნო­ლო­გი­უ­რი ფაქ­ტო­რე­ბით წარ­მოქ­მ­ნი­ლი გა­მოწ­ვე­ვე­ბის მი­მართ და თა­ვად სცემს გან­გა­შის ზარს, რო­დე­საც უძ­რა­ო­ბის მდგო­მა­რე­ო­ბას გრძნობს. ეს დაგ­ვა­ნა­ხა, რამ­დე­ნი­მე წლის წინ, სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტე­ბის სტუ­დენ­ტ­თა პრო­ტეს­ტ­მა, რომ­ლე­ბიც სწავ­ლის პი­რო­ბე­ბის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბას ითხოვ­დ­ნენ.

ყო­ველ­თ­ვის მი­მაჩ­ნ­და და ახ­ლაც ვთვლი, რომ სა­ხელ­მ­წი­ფომ უნ­და აიღოს პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბა იმ­დე­ნი სტუ­დენ­ტის სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო მომ­სა­ხუ­რე­ბის­თ­ვის, რამ­დენ­საც გას­წ­ვ­დე­ბა მი­სი ეკო­ნო­მი­კუ­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბა. თუ უმაღ­ლე­სი გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მის ოპ­ტი­მი­ზა­ცია ამ­გ­ვარ მიდ­გო­მას ით­ვა­ლის­წი­ნებს – ამა­ში ცუდს ვე­რა­ფერს ვხე­დავ. იყო დრო (90-იან წლებ­ში), რო­ცა კონ­კ­რე­ტუ­ლი პრო­ფი­ლის უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­მა დი­ა­მეტ­რუ­ლად გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლი პროგ­რა­მე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა და­იწყეს. იმ პე­რი­ოდ­ში ეს ამ უნი­ვერ­სი­ტე­ტე­ბის გა­დარ­ჩე­ნას ნიშ­ნავ­და, მაგ­რამ დღეს, აღ­ნიშ­ნუ­ლი პროგ­რა­მე­ბი, მათ­თ­ვის, მხო­ლოდ შე­მა­ფერ­ხე­ბე­ლი ფაქ­ტო­რია სა­კუ­თა­რი პრო­ფი­ლის გან­ვი­თა­რე­ბის გზა­ზე. თუ უნი­ვერ­სი­ტე­ტი გა­მოკ­ვეთს თა­ვის ძლი­ერ მხა­რეს კონ­კ­რე­ტუ­ლი მი­მარ­თუ­ლე­ბით (მი­მარ­თუ­ლე­ბა არ ნიშ­ნავს ერთ სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პროგ­რა­მას) და მო­მა­ვალ სპე­ცი­ა­ლის­ტებს მი­აწ­ვ­დის მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პრო­დუქტს სწო­რედ ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით, ვფიქ­რობ, ხა­რის­ხობ­რი­ვად გა­უმ­ჯო­ბეს­დე­ბა და ბევ­რად ეფექ­ტი­ა­ნი გახ­დე­ბა უმაღ­ლე­სი გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მა.

რამ­დე­ნა­დაც ვი­ცი, რე­ფორ­მის ახა­ლი კონ­ცეფ­ცია სა­ყო­ველ­თაო გან­ხილ­ვის საგ­ნად გა­მოცხად­და და, დარ­წ­მუ­ნე­ბუ­ლი ვარ, ყვე­ლა შე­ნიშ­ვ­ნა თუ წი­ნა­და­დე­ბა სა­ფუძ­ვ­ლი­ა­ნად იქ­ნე­ბა შეს­წავ­ლი­ლი და მო­ი­ძებ­ნე­ბა გა­დაწყ­ვე­ტის ოპ­ტი­მა­ლუ­რი გზე­ბი. ამ თვალ­საზ­რი­სით, ალ­ბათ, უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­ში უნ­და გა­იხ­ს­ნას დის­კუ­სია მრგვა­ლი მა­გი­დის გარ­შე­მო, თუნ­დაც, რე­ფორ­მის ავ­ტორ­თა მო­ნა­წი­ლე­ო­ბით და შე­ჯე­რე­ბუ­ლი მო­საზ­რე­ბე­ბი და­ე­დოს სა­ფუძ­ვ­ლად უმაღ­ლე­სი გა­ნათ­ლე­ბის ახალ კონ­ცეფ­ცი­ას.

⇑⇓ ტრის­ტან გულ­ბი­ა­ნი – სა­ქარ­თ­ვე­ლოს სპორ­ტის სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის რექ­ტო­რი, პრო­ფე­სო­რი

გა­ნათ­ლე­ბის რე­ფორ­მის ახა­ლი კონ­ცეფ­ცი­ით, აშ­კა­რად ჩანს, რომ სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტე­ბი უფ­რო კონ­კუ­რენ­ტუ­ნა­რი­ა­ნე­ბი გახ­დე­ბი­ან.

და­დე­ბით შე­ფა­სე­ბას იმ­სა­ხუ­რებს ინი­ცი­ა­ტი­ვა უნი­ვერ­სი­ტე­ტე­ბის ინ­ფ­რას­ტ­რუქ­ტუ­რის გან­ვი­თა­რე­ბა­სა და აკა­დე­მი­ურ პერ­სო­ნალ­ზე ზრუნ­ვის თა­ო­ბა­ზე. 3-წლი­ა­ნი პროგ­რა­მა სტუ­დენ­ტებს მის­ცემს ფუნ­და­მენ­ტა­ლურ ცოდ­ნას ძი­რი­თად საგ­ნებ­ში და შრო­მის ბა­ზარ­ზე დრო­უ­ლი ინ­ტეგ­რა­ცი­ის სა­შუ­ა­ლე­ბას, რაც შე­ე­სა­ბა­მე­ბა ინ­დუს­ტ­რი­ის ტემპს.

1-წლი­ა­ნი სა­მა­გის­ტ­რო პროგ­რა­მა (3+1) წარ­მო­ად­გენს არა რო­გორც ზო­გა­დი გა­ნათ­ლე­ბის გაგ­რ­ძე­ლე­ბას, არა­მედ რო­გორც მი­ზან­მი­მარ­თუ­ლი, მა­ღა­ლი დო­ნის სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბის მომ­ზა­დე­ბის ინ­ს­ტ­რუ­მენტს, აღ­ნიშ­ნუ­ლი მო­დე­ლი შე­იძ­ლე­ბა შე­ფას­დეს, რო­გორც თა­ნა­მედ­რო­ვე ბაზ­რის შე­სა­ბა­მი­სი მოთხოვ­ნა.

ახა­ლი რე­ფორ­მით კონ­კუ­რენ­ცია გა­იზ­რ­დე­ბა ყვე­ლა მი­მარ­თუ­ლე­ბით, სტუ­დენ­ტი ირ­ჩევს: ბა­ზარს, ინ­ფ­რას­ტ­რუქ­ტუ­რას, ხა­რისხს, პროგ­რა­მებს, და აკა­დე­მი­ურ პერ­სო­ნალს. აი ეს არის ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი, ეს უნ­და შევ­თა­ვა­ზოთ სტუ­დენტს.

სტუ­დენ­ტ­თა კონ­ტინ­გენტს, რო­მე­ლიც ჩა­ი­რიცხა (4-წლი­ან ბა­კა­ლავ­რი­ატ­ზე) არ­სე­ბუ­ლი პი­რო­ბე­ბით, აქვს მო­ლო­დი­ნი, სწავ­ლე­ბა იმა­ვე პი­რო­ბე­ბით და­ას­რუ­ლოს, რომ­ლი­თაც გან­ხორ­ცი­ელ­და ჩა­რიცხ­ვა. აღ­ნიშ­ნუ­ლი წარ­მო­ად­გენს სა­მარ­თ­ლებ­რივ შე­თან­ხ­მე­ბას სტუ­დენტს, უნი­ვერ­სი­ტეტ­სა და სა­ხელ­მ­წი­ფოს შო­რის.

მო­მა­ვა­ლი წლის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ბი­უ­ჯე­ტი ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა სას­წავ­ლო, სა­მეც­ნი­ე­რო, სპორ­ტულ, კულ­ტუ­რულ და სხვა მრა­ვალ სა­უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტო ღო­ნის­ძი­ე­ბებ­ზე, რაც ხელს შე­უწყობს სწავ­ლის ხა­რის­ხის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბას.

დატოვე პასუხი

გთხოვთ, მიუთითოთ თქვენი კომენტარი!
გთხოვთ, შეიყვანოთ თქვენი სახელი აქ