ლულა ხვიჩავა
სსიპ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფ. ჩხორიის საჯარო სკოლის რუსული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
სსიპ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა, უკვე მეექვსე წელია, ჩართულია eTwinning-ის ქსელში, რომლის მიზანია თანამშრომლობითი პარტნიორობის ჩამოყალიბება სხვადასხვა ქვეყნის სკოლებთან, გამოცდილების ურთიერთგაზიარება, სწავლების ახალი მეთოდების დაუფლება, თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენება, საკუთარი პროექტების შექმნა და სხვა.
2022-2023 სასწავლო წელს სკოლაში განხორციელდა eTwinning-პროექტი: „ჩემი ქვეყნის ბიომრავალფეროვნება“, რომლის დამფუძნებელი ვიყავი მე და თანაავტორი იყო თურქი მასწავლებელი. პროექტში მონაწილე ქვეყნები: საქართველო, თურქეთი, იორდანია, უკრაინა.
სკოლები:
◊ თურქეთის – (-50. Yıl Ahmet Merter İlkokulu Güngören Turkey)
ხელმძღვანელი – ფატმა საჰინი
◊ თურქეთის – Suçıkağı Paşakaraca Ortaokulu, Turkey İskenderun HATAY
ხელმძღვანელი – მერიემ სევინჯი
◊ იორდანიის (Jordanian (Raihana Secondary School for Girls, Zarqa)
ხელმძღვანელი – მეიადა ქარავი
◊ უკრაინის Cherkasy Collegium „Berehynia“ Cherkasy, Ukraine
ხელმძღვანელი – სვეტლანა ლინარსკაია
◊ საქართველოს – ჯამბულ წურწუმიას სახელობის თბილისის 94-ე საჯარო სკოლა
ხელმძღვანელი – ნარგიზ ქილიფთარი
◊ სსიპ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა
ხელმძღვანელები: ლულა ხვიჩავა, ნინო ჯოჯუა, ირინა სოსელია, მზია ქარდავა
◊ წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ლუდოვიკო ჭანტურიას სახელობის ქალაქ ჯვარის საჯარო სკოლა
ხელმძღვანელები: მანანა ქარდავა, ლელა ჯღამაია
◊ სსიპ ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლა
ხელმძღვანელი – მაკა თოლორდავა
⇓⇑ პროექტის მიზანი იყო:
♦ ბიომრავალფეროვნების მნიშვნელობისა და როლის გაცნობიერება ადამიანების ცხოვრებაში. საკუთარი ქვეყნის გადაშენებული, დაუცველი და გადაშენების პირას მყოფი ფლორისა და ფაუნის შესწავლა და პროექტში მონაწილე სხვა რეგიონებისა და ქვეყნების მოსწავლეებისთვის გაზიარება, საფრთხის თავიდან აცილების გზების ძიება.
♦ ეკოლოგიისა და ბიომრავალფეროვნების შესახებ მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლება, საზოგადოების ჩართულობის გაზრდა ეკოლოგიისა და გარემოს დაცვის კუთხით;
♦ ელექტრონული უსაფრთხოების წესებისა და საავტორო უფლებების შესახებ ინფორმირებულობის გაზრდა. Web2 ინსტრუმენტებისა და ინგლისური ენის უკეთ დაუფლება;
♦ მოსწავლეებში კვლევა-ძიების, თანამშრომლობის, კომუნიკაციის, გუნდური მუშაობის, კრიტიკული აზროვნებისა და შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების განვითარება;
♦ პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში. ტოლერანტული გარემოს შექმნა. პროექტში მონაწილე ბავშვების მიერ ინფორმაციული პლაკატების, ნახატების, პოსტერების, ვიდეოების შექმნა, ფოტოების გადაღება.
საპროექტო მუშაობის დროს გამოვიყენე შემეცნებითი თამაში კაჰუტი, გუნდური მუშაობა, სწავლა კეთებით, თანატოლებთან ურთიერთობით.
მოსწავლეებმა იმუშავეს მცირე ჯგუფებში, ინტერესებისა და შესაძლებლობების გათვალისწინებით. დამოუკიდებლად აწარმოებდნენ მცირე კვლევებს, მოიძიეს ინფორმაცია საქართველოს ბიომრავალფეროვნების შესახებ /მდგრადი განვითარების მიზანი 15. დედამიწის ეკოსისტემები/.
პროექტის ფარგლებში, შედგა პირველი ონლაინ შეხვედრა პროექტში მონაწილე სკოლების მასწავლებლებთან და მოსწავლეებთან, რომელთაც პროექტის მიზნები გავაცანი. შემდგომ, მასწავლებლებმა, ჩვენს მოსწავლეებთან, განვიხილეთ პროექტის გეგმა და გადავანაწილეთ ფუნქციები ინტერესებისა და შესაძლებლობების მიხედვით. პროექტში მონაწილე მოსწავლეებმა და მასწავლებლებმა, ინფორმაცია ჩვენ შესახებ, თვინსპეისზე მითითებულ გვერდზე განვათავსეთ. შიქმნა ლოგოს დიზაინი, რომელიც ასახავდა პროექტის სახელწოდების – „ჩემი ქვეყნის ბიომრავალფეროვნება“ – თემას. აქტივობის ბოლოს, საუკეთესო ნამუშევარი პროექტის მთავარი ლოგო გახდა. პროექტში ჩართულ მოსწავლეთა შორის შეირჩა ერთი მოსწავლე-ადმინისტრატორი. მოსწავლეებმა წარადგინეს სკოლები, ქვეყნები, ციფრული ტექნოლოგიების დახმარებით შექმნეს ონლაინ თამაში; აღვნიშნეთ ინტერნეტ უსაფრთხოების, დედამიწისა და eTwinning-ის დღეები; ინტერნეტში მოვიძიეთ ინფორმაცია მონაცემთა დაცვისა და საავტორო უფლებების შესახებ. კანონი, რომლის მიხედვითაც ყველა ადამიანს აქვს გამოხატვის თავისუფლებისა და ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის უფლება ონლაინ, ისევე როგორც სხვა ადამიანების მოსაზრებებსა და შეხედულებებზე წვდომის უფლება. მოსწავლეებმა გააცნობიერეს, რომ ინტერნეტით სარგებლობის პროცესში ჩვენი პერსონალური მონაცემები რეგულარულად მუშავდება. ეს ხდება მაშინ, როდესაც ისეთ სერვისებს ვიყენებთ, როგორიცაა ბრაუზერი, ელფოსტა, ხმის გადაცემის ინტერნეტ პროტოკოლები, სოციალური ქსელები, საძიებო სისტემები და მონაცემთა შენახვის სერვისები ღრუბელში. მოსწავლეებმა გააცნობიერეს საავტორო უფლებების მნიშვნელობა, დაამზადეს პლაკატები ინტერნეტის უსაფრთხოების წესებზე, გაწერეს რეკომენდაციები, გადაიღეს ფოტოები, შექმნეს ვიდეოები და გაუზიარეს თავიანთ თანატოლებს.
თანამშრომლობით შეიქმნა:
◊ ინტერნაციონალური გუნდი
◊ პროექტის რუკა Pictra map-ში.
◊ ჩატარდა მოსწავლეთა კონფერენცია, სადაც მოსწავლეებმა ერთმანეთს გაუზიარეს თავიანთი ქვეყნების ბიომრავალფეროვნების შესახებ საინტერესო ინფორმაციები, მოამზადეს მრავალფეროვანი პრეზენტაციები შემდეგ თემებზე:
- რა არის ბიომრავალფეროვნება? /ხელმძღვანელი – ფატმა საჰინი/
- თურქეთის ბიომრავალფეროვნება /ხელმძღვანელი – ფატმა საჰინი/
- იორდანიის ბიომრავალფეროვნება /ხელმძღვანელი – მეიადა ქარავი/
- ბიომრავალფეროვნება ჩემი კამერის ობიექტივიდან /ხელმძღვანელი – ნარგიზ ქილიფთარი/
- თბილისის ბოტანიკური ბაღი /ხელმძღვანელი – ნარგიზ ქილიფთარი/
- სიცოცხლე წყლის ქვეშ /ხელმძღვანელი – ლულა ხვიჩავა/
- საქართველოს ბიომრავალფეროვნება /ხელმძღვანელი – ლულა ხვიჩავა/
- ბიომრავალფეროვნება არის სიცოცხლე დედამიწაზე /ხელმძღვანელი – ირინა სოსელია/
- იშვიათი სახის მცენარეები საქართველოში /ხელმძღვანელი – ნინო ჯოჯუა/
- იშვიათი სახის ფრინველები საქართველოში /ხელმძღვანელი – მზია ქარდავა/
- იშვიათი სახის ცხოველები საქართველოში /ხელმძღვანელი – მანანა ქარდავა/
- გადაშენების პირას მყოფი ფლორა და ფაუნა /ხელმძღვანელი – ლელა ჯღამაია/.
პროექტის მონაწილეებმა შეიძინეს ისეთი ცოდნა და უნარ-ჩვევები, რომლებიც ხელს შეუწყობს მათში აქტიური გარემოსდაცვითი პოზიციის ჩამოყალიბებას, თანამედროვე ისტრესურსების გამოყენებით შეძლებენ ინფორმაციის მოძიებას, პრეზენტაციების მომზადებას, სხვადასხვა ქვეყნის მოსწავლეებთან და მასწავლებლებთან თანამშრომლობას, სწავლების ეფექტურობისა და მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდას, საპრეზენტაციო უნარების განვითარებას, ტექნოლოგიების ეფექტიანად გამოყენებას.
♦ შეიქმნა პროექტის ლოგოები და შეირჩა საუკეთესო
♦ შედგა ერთობლივი ონლაინ თამაში კაჰუტი, მდგრადი განვითარების მიზნებზე
♦ Bookcreator-ში შევქმენით კოლაბორაციული წიგნი თემაზე „ჩემი ქვეყნის წითელ წიგნში შეტანილი სახეობები /ფლორა და ფაუნა/“
♦ ასევე, Story jumper-ში შევქმენით კოლაბორაციული წიგნი თემაზე „მე რომ ყვავილი ვიყო…“
♦ Answergarden-ში ავაგეთ ასოციაციური რუკა სიტყვაზე – „ბიომრავალფეროვნება“.
პროექტმა სერიოზული სტიმული მისცა მოსწავლეებს, გამოიყენონ სხვადასხვა თემები შედეგის მისაღწევად, რა თქმა უნდა, ინტერდისციპლინარული მეთოდებით: ახალი ინგლისურენოვანი საინფორმაციო ტექნოლოგიებით, ხელოვნებისა და ინგლისური ენის გაკვეთილების დახმარებით, ახალი ცოდნის აგებით წინასწარი ცოდნისა და გამოცდილების საფუძველზე, სხვადასხვა დისციპლინური გამოცდილების სინთეზირებით. მოსწავლეებს განუვითარდათ ინფორმაციის შეგროვების, დახარისხებისა და ანალიზის უნარ-ჩვევები; ჯგუფური მუშაობის, კვლევის, შემოქმედებითი, თანამშრომლობისა და პრობლემების გადაჭრის უნარები. მათ შეძლეს ინგლისურ ენაზე მუშაობა — გააუმჯობესეს წერა, კითხვა და ლაპარაკი; შეძლეს კომპიუტერული უნარების განვითარება, ინტერნეტის უსაფრთხო გამოყენება, სხვადასხვა პროგრამების შესწავლა.
ასევე, გაეცნენ ელექტრონული უსაფრთხოების წესებს, აიმაღლეს ეკოლოგიისა და ბიომრავალფეროვნების შესახებ ცნობიერება, გააცნობიერეს ბიომრავალფეროვნების ცვლილების საშიშროება, იმსჯელეს საფრთხის თავიდან აცილების გზებზე. მოსწავლეებმა უკეთ გაიაზრეს თუ რა მნიშვნელობა აქვს ბიომრავალფეროვნებას დედამიწაზე სიცოცხლის არსებობისათვის და აქტიურად ჩაებნენ მისი გადარჩენის გეგმის შემუშავებაში. უკეთ აანალიზებენ ბიომრავალფეროვნების შემცირებაზე მოქმედ ფაქტორებს (მაგალითად, კლიმატის ცვლილება, საბინადრო გარემოს განადგურება, გარემოს დაბინძურება…), მსოფლიოსა და საქართველოს მაგალითებზე. შექმნეს ელექტრონული პრეზენტაციები, ვიდეო და ფოტოსლაიდები, სურათები და პლაკატები ქალაქზე, სოფელზე, ქვეყანაზე, eTwinning-ის დღეზე, ინტერნეტის უსაფრთხოებაზე, დედამიწის დღეზე. ამისათვის გამოიყენეს Web2 ინსტრუმენტები:
www.canva.com,Thinglink.com,Padlet.com,Biteable.com,www.youtube.com,Postermywall.com,
Answergarden.com,Story jumper, Bookcreator.com, Mosaic.ly, Docs.Google.com , Pixiz.com, Befunky და სხვ.
დაწერეს პროექტის რეფლექსია გუგლი ფორმსის დახმარებით.
მოსწავლეთა ნამუშევრების გამოფენა გაიმართა სკოლაში, ისინი გამოქვეყნდა სოციალურ ქსელში.
პროექტის შედეგად შედგა კომუნიკაცია სხვადასხვა ქვეყნის პედაგოგებთან. დავუმეგობრდით ევროპელ მასწავლებლებს, ერთმანეთს იდეები და გამოცდილებები გავუზიარეთ. პროექტმა ხელი შეუწყო სწავლების პრაქტიკის გაუმჯობესებას და უფრო ინოვაციური გახადა ის. შევთანხმდით, მომავალშიც ერთად დავგეგმოთ საგანმანათლებლო პროექტი საინტერესო თემაზე.