22 თებერვალი, შაბათი, 2025

სა­ერ­თა­შო­რი­სო ჯილ­დოს მფლო­ბე­ლი სა­მი ქარ­თ­ვე­ლი პე­და­გო­გი

spot_imgspot_img

AKS Education Awards, AKS Worldwide Pvt Ltd-ის პროექტია, რომელიც ყოველწლიურად აჯილდოებს მსოფლიოში საუკეთესო პედაგოგებს.

AKS ორგანიზაცია განათლების მართვის სფეროში უმაღლესი სტანდარტების დანერგვასა და პრაქტიკების გაუმჯობესებას ემსახურება. მისი მთავარი მიზანია განათლების ინოვაციური მიდგომების დანერგვა და პედაგოგების პროფესიონალიზმის ამაღლება.

2025 AKS-ის ჯილდო სამმა ქართველმა მასწავლებელმა მოიპოვა:

⇒ ეკა სეფიაშვილიდედოფლისწყაროს 1 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებელი;

⇒ კახაბერ ჩაკვეტაძეწყალტუბოს მუნიციპალიტეტის ქვიტირის საჯარო სკოლის ისტორიის მასწავლებელი;

⇒ ზეინაბ კაკალაშვილითელავის 5 საჯარო სკოლისმე და საზოგადოებადა სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი.

საქართველოსთან ერთად ინდოეთში გამართულ AKS კონკურსში გაიმარჯვეს მასწავლებლებმა შემდეგი ქვეყნებიდან: იტალია, ირლანდია, ესპანეთი, თურქეთი, მოროკო, პორტუგალია, შრი-ლანკა, არაბეთი, ინდოეთი, ბრაზილია, აზერბაიჯანი, პოლონეთი, სინგაპური.

წელს მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსში მონაწილეობა, ჯამში, 65 ქვეყნიდან 1486 განათლების სფეროს წარმომადგენელმა მიიღო და გაიმარჯვა მხოლოდ 10 ქვეყნის 50-მა მასწავლებელმა.

ვულოცავთ ქართველ პედაგოგებს ამ გამარჯვებასა და საერთაშორისო აღიარებას.

 

«««««««««««««««««««««««««««««««

სსიპ დე­დოფ­ლის­წყა­როს №1 სა­ჯა­რო სკო­ლის ინ­გ­ლი­სუ­რი ენის მას­წავ­ლე­ბე­ლი ეკა სე­ფი­აშ­ვი­ლი 26 წე­ლია მშობ­ლი­ურ სკო­ლა­ში მოღ­ვა­წე­ობს.

2022-2023 სას­წავ­ლო წელს სკო­ლის ად­მი­ნის­ტ­რა­ცი­ამ და პე­და­გო­გი­ურ­მა კო­ლექ­ტივ­მა, რო­გორც გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი პე­და­გო­გი­უ­რი გა­მოც­დი­ლე­ბი­სა და მიღ­წე­ვე­ბის მქო­ნე ღვაწ­ლ­მო­სი­ლი პე­და­გო­გი, წა­რად­გი­ნა მენ­ტო­რის სტა­ტუ­სის მი­ნი­ჭე­ბა­ზე და დამ­სა­ხუ­რე­ბუ­ლად მო­ი­პო­ვა მენ­ტო­რის სტა­ტუ­სი, რაც გუ­ლის­ხ­მობ­და ეროვ­ნულ და სა­ერ­თა­შო­რი­სო დო­ნე­ზე არ­სე­ბულ მას­წავ­ლებ­ლის კომ­პ­ლექ­სურ შე­ფა­სე­ბას.

ქალ­ბა­ტო­ნი ეკა, არა­ფორ­მა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით, უამ­რავ პრო­ექ­ტ­სა თუ კონ­კურ­ს­შია ჩარ­თუ­ლი. მი­სი ინი­ცი­რე­ბით, კა­ხე­თის რე­გი­ო­ნის სხვა­დას­ხ­ვა მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტებ­ში მო­ეწყო შეხ­ვედ­რა ეროვ­ნუ­ლი უმ­ცი­რე­სო­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლებ­თან – სკო­ლა­თა­შო­რი­სი  კავ­ში­რე­ბი კულ­ტუ­რა­თა ინ­ტეგ­რა­ცი­ის მი­მარ­თუ­ლე­ბით. გა­მორ­ჩე­უ­ლია მი­სი ინო­ვა­ცი­უ­რი პე­და­გო­გი­უ­რი მიდ­გო­მე­ბი. აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია მი­სი მოს­წავ­ლე­ე­ბის მა­ღა­ლი აკა­დე­მი­უ­რი მიღ­წე­ვე­ბი ეროვ­ნულ გა­მოც­დებ­ზე და ჩარ­თუ­ლო­ბა ეროვ­ნულ და სა­ერ­თა­შო­რი­სო სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პლატ­ფორ­მებ­ზე. მუდ­მი­ვად ზრუ­ნავს სკო­ლის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე, მოს­წავ­ლე­თა  სა­მო­ქა­ლა­ქო პა­სუ­ხის­გებ­ლო­ბის გაზ­რ­და­ზე. მის კო­ლე­გი­ალო­ბა­ზე  მად­ლი­ე­რე­ბით სა­უბ­რო­ბენ პე­და­გო­გე­ბი.

2023-2024 სას­წავ­ლო წელს სას­კო­ლო სა­ზო­გა­დო­ე­ბამ მას­წავ­ლებ­ლის ეროვ­ნულ პრე­მი­ა­ზე წა­რად­გი­ნა და გახ­და ეროვ­ნუ­ლი პრე­მი­ის მფლო­ბე­ლი, ხო­ლო 2025 წლის 11 იან­ვარს, ინ­დო­ე­თის დე­და­ქა­ლაქ ნიუ დე­ლი­ში, მას­წავ­ლე­ბელ­თა მსოფ­ლიო სა­მიტ­ზე, მას­წავ­ლებ­ლის გლო­ბა­ლუ­რი ჯილ­დოს მფლო­ბე­ლი გახ­და.

ეს წარ­მა­ტე­ბა მი­სი მოს­წავ­ლე­ე­ბის, სკო­ლის, თი­თო­ე­უ­ლი კო­ლე­გის, სა­კუ­თა­რი რა­ი­ო­ნი­სა და ქვეყ­ნის წარ­მა­ტე­ბაა. მას­წავ­ლებ­ლის შრო­მის ასე­თი და­ფა­სე­ბა და აღი­ა­რე­ბა ნამ­დ­ვი­ლად იქ­ნე­ბა ახალ­გაზ­რ­დე­ბის­თ­ვის მო­ტი­ვა­ცი­ის წყა­რო და გა­მოწ­ვე­ვა სწავ­ლა­ში, გა­მოწ­ვე­ვა ამ პრო­ფე­სი­ა­ში ახ­ლად შე­მო­სულ­თათ­ვის.

„ეს ჯილ­დო ჩემ­თ­ვის ძა­ლი­ან დიდ პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბას ნიშ­ნავს არა­მარ­ტო სკო­ლი­სა და რა­ი­ო­ნის, არა­მედ სა­კუ­თა­რი ქვეყ­ნის წი­ნა­შე. ვი­ცი, რომ ჩემს მოს­წავ­ლე­ებს კი­დევ ბევრ სა­ინ­ტე­რე­სო და სა­სარ­გებ­ლო ინი­ცი­ა­ტი­ვას შევ­თა­ვა­ზებ. ყო­ველ­თ­ვის უნ­და გა­მოს­ცა­დო სა­კუ­თა­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი და შთა­ა­გო­ნო სა­ზო­გა­და­ო­ბას, რომ საქ­მის გულ­მ­ხურ­ვა­ლედ კე­თე­ბა, გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე მუდ­მი­ვი ზრუნ­ვა, ერ­თ­გუ­ლე­ბა, სი­კე­თე, ადა­მი­ა­ნე­ბის სიყ­ვა­რუ­ლი და მად­ლი­ე­რე­ბის გან­ც­და არის საწყი­სი ყვე­ლა მიღ­წე­ვის.  უამ­რავ­ჯერ გა­მოვ­ხა­ტავ მად­ლი­ე­რე­ბას ჩე­მი სკო­ლის მი­მართ  ნდო­ბის­თ­ვის და გვერ­დ­ში დგო­მის­თ­ვის,“ – აღ­ნიშ­ნავს ეკა სე­ფი­აშ­ვი­ლი.

 

«««««««««««««««««««««««««««««««

კა­ხა­ბერ ჩაკ­ვე­ტა­ძე არის სსიპ წყალ­ტუ­ბოს მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის ქვი­ტი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლის „ჩვე­ნი სა­ქარ­თ­ვე­ლოს“ და „ის­ტო­რი­ის“ მას­წავ­ლე­ბე­ლი. მი­სი პე­და­გო­გი­უ­რი საქ­მი­ა­ნო­ბა მო­ი­ცავს 30 წელს. ის არის პი­როვ­ნე­ბა, რომ­ლის­თ­ვი­საც და­მა­ხა­სი­ა­თე­ბე­ლია შთა­გო­ნე­ბა, მო­ტი­ვა­ცია, პო­ზი­ტი­უ­რი ცვლი­ლე­ბე­ბი, კო­ლე­გი­ა­ლო­ბა. იგი მუდ­მი­ვად ცდი­ლობს იყოს მოს­წავ­ლე­თა მიღ­წე­ვე­ბის და მა­თი პი­როვ­ნუ­ლი ზრდის მხარ­დამ­ჭე­რი, მოს­წავ­ლე­ებს გა­ნუმ­ტ­კი­ცოს სა­კუ­თა­რი თა­ვის რწმე­ნა, რწმე­ნა იმი­სა, რომ მა­თი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი ამო­უ­წუ­რა­ვია. წა­ა­ხა­ლი­სოს მოს­წავ­ლე­თა ინი­ცი­ა­ტი­ვა და მის­ცეს მათ სა­შუ­ა­ლე­ბა, უკეთ წარ­მო­ა­ჩი­ნონ სა­კუ­თა­რი უნა­რე­ბი. კა­ხა­ბე­რი მუდ­მი­ვად ცდი­ლობს, იყოს არა მხო­ლოდ მოს­წავ­ლე­ე­ბის, არა­მედ მას­წავ­ლებ­ლე­ბის დი­დი ქო­მა­გი და მა­თი პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის მუდ­მი­ვი მხარ­დამ­ჭე­რი.

კა­ხა­ბერ ჩაკ­ვე­ტა­ძე ასე­ვე  არის სსიპ გა­ნათ­ლე­ბის ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტ­რის ექ­ს­პერ­ტი და აჭა­რის გა­ნათ­ლე­ბის ფონ­დის, ბა­თუ­მის მას­წავ­ლებ­ლის სახ­ლის ტრე­ნერ-კონ­სულ­ტან­ტი; 2023 წლის მას­წავ­ლებ­ლის პირ­ვე­ლი ეროვ­ნუ­ლი პრე­მი­ის გა­მარ­ჯ­ვე­ბუ­ლი, ხო­ლო 2024 წელს აირ­ჩი­ეს წყალ­ტუ­ბოს სა­პა­ტიო მო­ქა­ლა­ქედ; არის გა­ნათ­ლე­ბის ელ­ჩი, ასე­ვე მი­ნი­ჭე­ბუ­ლი აქვს დოქ­ტო­რის და პრო­ფე­სო­რის სა­პა­ტიო წო­დე­ბა გა­ნათ­ლე­ბა­ში შე­ტა­ნი­ლი გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი წვლი­ლის­თ­ვის.

2024 წელს კა­ხა­ბერ ჩაკ­ვე­ტა­ძე გახ­და მას­წავ­ლებ­ლის გლო­ბა­ლუ­რი ჯილ­დოს მფლო­ბე­ლი. იგი ამ უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნეს მსოფ­ლიო ჯილ­დო­ზე წა­რად­გი­ნა სკო­ლის დი­რექ­ტორ­მა, ალექ­სან­დ­რე ნი­ქა­ბა­ძემ და ორ­გა­ნი­ზა­ციამ „Teachers Community Georgia“.

„ყვე­ლა ჩე­მი აღი­ა­რე­ბა, პირ­ველ რიგ­ში, ეძღ­ვ­ნე­ბა, რა თქმა უნ­და, ჩემს მოს­წავ­ლე­ებს, სკო­ლას, მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტეტს, ქვე­ყა­ნას… დღეს ძა­ლი­ან ემო­ცი­უ­რი დღე იყო ჩემ­თ­ვის… კი­დევ ერ­თხელ გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მად­ლო­ბა ქვი­ტი­რის სა­ჯა­რო სკო­ლას, დი­რექ­ტორს, ბა­ტონ ალექ­სან­დ­რე ნი­ქა­ბა­ძეს, წყალ­ტუ­ბოს რე­სურ­ს­ცენ­ტ­რის უფ­როსს, ბა­ტონ მა­მუ­კა ჩხე­ტი­ანს, წყალ­ტუ­ბოს მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის მერს, ბა­ტონ გე­ნა­დი ბა­ლან­ჩი­ვა­ძეს და წყალ­ტუ­ბოს მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის საკ­რე­ბუ­ლოს თავ­მ­ჯ­დო­მა­რეს, ბა­ტონ თე­მურ ჭე­იშ­ვილს,  გა­ნათ­ლე­ბის, მეც­ნი­ე­რე­ბი­სა და ახალ­გაზ­რ­დო­ბის სა­მი­ნის­ტ­როს, აჭა­რის გა­ნათ­ლე­ბის, კულ­ტუ­რი­სა და სპორ­ტის სა­მი­ნის­ტ­როს, „Teachers Community Georgia“-ს და მის დამ­ფუძ­ნე­ბელს, ქალ­ბა­ტონ ინ­გა ხარ­ჩი­ლა­ვას და თა­ნა­დამ­ფუძ­ნებ­ლებს – ნი­ნო ცარ­ცი­ძეს და მა­რი­ამ მა­მა­გუ­ლაშ­ვილს, რად­გან სწო­რედ სკო­ლა­ში და მუ­ნი­ცი­პა­ლურ, რე­გი­ო­ნა­ლურ თუ მსოფ­ლიო მას­შ­ტა­ბით ჩემ მი­ერ გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბუ­ლი პრო­ექ­ტე­ბი გახ­და ჩე­მი გა­მარ­ჯ­ვე­ბის და აღი­ა­რე­ბის სა­წინ­და­რი, ხო­ლო ეს ადა­მი­ა­ნე­ბი და ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი მუდ­მი­ვად ჩე­მი მხარ­დამ­ჭე­რი არი­ან,“ – თქვა ბა­ტონ­მა კა­ხა­ბერ­მა გლო­ბა­ლუ­რი ჯილ­დოს გა­და­ცე­მის დროს.

კა­ხა­ბე­რი მუ­დამ ცდი­ლობს, აქ­ტი­უ­რად იყოს ჩარ­თუ­ლი სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა­ში. მუ­დამ გვერ­დით და­უდ­გეს მოს­წავ­ლეს, მშო­ბელს, მას­წავ­ლე­ბელს, სას­კო­ლო სა­ზო­გა­დო­ე­ბის ყვე­ლა წევრს. „გახ­სოვ­დეთ, რომ სკო­ლა არის ად­გი­ლი, სა­დაც ყო­ველ­თ­ვის შე­გიძ­ლი­ათ მი­ი­ღოთ ახა­ლი ცოდ­ნა, შე­ი­მეც­ნოთ სამ­ყა­რო. ასე­ვე, სწო­რედ აქ შეგ­ვიძ­ლია გა­ვუ­ზი­ა­როთ ერ­თ­მა­ნეთს ჩვე­ნი პრო­ფე­სი­უ­ლი ცოდ­ნა და გა­მოც­დი­ლე­ბა. ჩვე­ნო ძვირ­ფა­სო მოს­წავ­ლე­ე­ბო, სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა მინ­და იყოს სა­ინ­ტე­რე­სო და უჩ­ვე­უ­ლო, იმე­დე­ბით და გა­მოწ­ვე­ვე­ბით აღ­სავ­სე, მო­გი­ტა­ნოთ ახა­ლი ცოდ­ნა, უნა­რე­ბი, და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბე­ბი და სა­ინ­ტე­რე­სო აღ­მო­ჩე­ნე­ბი, მინ­და თქვენ თვალ­წინ გა­და­ი­შა­ლოს უზღ­ვა­ვი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი. ჩვენს მოს­წავ­ლე­ებს მინ­და ვუ­სურ­ვო გა­ნათ­ლე­ბი­სად­მი შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი, პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლი­ა­ნი მიდ­გო­მა და სა­ინ­ტე­რე­სო, შთა­მა­გო­ნე­ბე­ლი იდე­ე­ბი; მინ­და თქვე­ნი სას­კო­ლო პე­რი­ო­დი იყოს თქვე­ნი ცხოვ­რე­ბის ერთ-ერ­თი ყვე­ლა­ზე ნა­თე­ლი, ბედ­ნი­ე­რი წლე­ბი. მშობ­ლე­ბო! მას­წავ­ლებ­ლე­ბო! მი­ი­ღეთ უპი­რო­ბოდ თქვე­ნი შვი­ლე­ბი, თქვე­ნი მოს­წავ­ლე­ე­ბი, გიყ­ვარ­დეთ ისე­თე­ბი რო­გო­რე­ბიც არი­ან, ნუ ეც­დე­ბით, რომ და­ემ­ს­გავ­სონ სხვებს. ნუ იქ­ნე­ბით ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი ნიშ­ნებ­ზე, ნურც პრეს­ტი­ჟულ პრო­ფე­სი­ებ­ზე. ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი იყა­ვით, რომ თქვე­ნი შვი­ლე­ბი, ჩვე­ნი მოს­წავ­ლე­ე­ბი, პირ­ველ რიგ­ში, ადა­მი­ა­ნე­ბად, ღირ­სე­ულ მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბად ჩა­მო­ყა­ლიბ­დ­ნენ… მოს­წავ­ლე­ებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბის დროს იყა­ვით გულ­წ­რ­ფე­ლი… გულ­წ­რ­ფე­ლო­ბა და სიყ­ვა­რუ­ლი ის ჯა­დოს­ნუ­რი ჯო­ხია, რო­მე­ლიც ყვე­ლა მოს­წავ­ლის აღ­ზ­რ­დის, გა­ნათ­ლე­ბის საქ­მე­ში ფას­და­უ­დე­ბელ საქ­მეს გა­ა­კე­თებს,“ – მი­მარ­თავს იგი სას­კო­ლო სა­ზო­გა­დო­ე­ბას და სჯე­რა, რომ მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რო­მე­ლიც გულ­წ­რ­ფე­ლია და მოს­წავ­ლეს აძ­ლევს რჩე­ვას მი­სი საქ­მი­ა­ნო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, არ ეხე­ბა მის პი­როვ­ნულ თვი­სე­ბებს, ყო­ველ­თ­ვის მო­ი­პო­ვებს მოს­წავ­ლის ნდო­ბას და პა­ტი­ვის­ცე­მას. სწო­რედ ასეთ შემ­თხ­ვე­ვა­ში იქ­ნე­ბა შე­დე­გის მომ­ტა­ნი მას­წავ­ლებ­ლის მი­ერ და­გეგ­მი­ლი და გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი.

 

«««««««««««««««««««««««««««««««

ზე­ი­ნაბ კა­კა­ლაშ­ვი­ლი: 1991 წლი­დან ვმუ­შა­ობ თე­ლა­ვის №5 სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში, ვას­წავ­ლი „მე და სა­ზო­გა­დო­ე­ბას“, მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბა­სა და სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბას. 2019 წლი­დან ვარ მენ­ტო­რი მას­წავ­ლე­ბე­ლი.

2021 წელს გავ­ხ­დი მას­წავ­ლე­ბელ­თა ეროვ­ნუ­ლი ჯილ­დოს ათე­უ­ლის გა­მარ­ჯ­ვე­ბუ­ლი. 2022 წელს დავ­ჯილ­დოვ­დი სა­ქარ­თ­ვე­ლოს დამ­სა­ხუ­რე­ბუ­ლი მას­წავ­ლებ­ლის სამ­კერ­დე ნიშ­ნით (მას­წავ­ლე­ბელ­თა პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის ცენ­ტ­რი); 2025 წელს დავ­ჯილ­დოვ­დი მას­წავ­ლებ­ლის გლო­ბა­ლუ­რი ჯილ­დო­თი ინ­დო­ეთ­ში.

რას ნიშ­ნავს ჩემ­თ­ვის გლო­ბა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის ჯილ­დო?

ერთ დღეს, რო­დე­საც საკ­ლა­სო ოთახ­ში შე­ვე­დი, თვა­ლებ­ში ჩავ­ხე­დე ჩემს მოს­წავ­ლე­ებს და დავ­ფიქ­რ­დი – რო­გო­რი იქ­ნე­ბა მა­თი მო­მა­ვა­ლი? ვინ გახ­დე­ბა მეც­ნი­ე­რი? ვინ და­წერს წიგნს? ვინ მო­ი­ფიქ­რებს ინო­ვა­ცი­ას, რო­მე­ლიც ჩვენს ცხოვ­რე­ბას გა­ა­უმ­ჯო­ბე­სებს? მას­წავ­ლებ­ლო­ბა ხომ მხო­ლოდ პრო­ფე­სია არ არის – ეს არის ხე­ლოვ­ნე­ბა, რო­მელ­საც შე­უძ­ლია მო­მავ­ლის და­ხატ­ვა.

მა­შინ არც კი მი­ფიქ­რია, რომ ერთ დღეს მე, რო­გორც მას­წავ­ლე­ბე­ლი, გავ­ხ­დე­ბო­დი გლო­ბა­ლუ­რი აღი­ა­რე­ბის ნა­წი­ლი; რომ ჩე­მი შრო­მა, ჩე­მი იდე­ე­ბი, ჩე­მი სიყ­ვა­რუ­ლით ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი გაკ­ვე­თი­ლი, დღე­ე­ბი და ღა­მე­ე­ბი მსოფ­ლი­ოს მას­შ­ტა­ბით გაჟ­ღერ­დე­ბო­და.

და აი, დღეს აქ ვარ – გლო­ბა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის ჯილ­დოს მფლო­ბე­ლი.

გლო­ბა­ლუ­რი მას­წავ­ლებ­ლის ჯილ­დოს მი­ღე­ბა ჩემ­თ­ვის უბ­რა­ლოდ ჯილ­დო არ არის – ეს არის ჩე­მი შრო­მის, იდე­ე­ბი­სა და მი­სი­ის გლო­ბა­ლუ­რი აღი­ა­რე­ბა. ეს ნიშ­ნავს, რომ ჩე­მი გაკ­ვე­თი­ლე­ბი, ინო­ვა­ცი­ე­ბი, ბრძო­ლა უკე­თე­სი გა­ნათ­ლე­ბის­თ­ვის არ დარ­ჩე­ნი­ლა შე­უმ­ჩ­ნე­ვე­ლი. მაგ­რამ ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ის არის, რომ ეს გა­მარ­ჯ­ვე­ბა არ არის მხო­ლოდ ჩე­მი – ეს არის ყვე­ლა მას­წავ­ლებ­ლის გა­მარ­ჯ­ვე­ბა, ეს ჯილ­დო ნიშ­ნავს, რომ ერ­თი მას­წავ­ლებ­ლის ძა­ლის­ხ­მე­ვას შე­უძ­ლია მთელ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ზე გავ­ლე­ნის მოხ­დე­ნა.

რო­დე­საც ვიწყებ­დი მას­წავ­ლებ­ლო­ბას, ვოც­ნე­ბობ­დი, რომ ჩე­მი გაკ­ვე­თი­ლე­ბი მხო­ლოდ საგ­ნე­ბის სწავ­ლე­ბა არ ყო­ფი­ლი­ყო. მინ­დო­და, მოს­წავ­ლე­ე­ბი არა მხო­ლოდ ინ­ფორ­მა­ცი­ის მი­ღე­ბა­ზე ყო­ფი­ლიყ­ვ­ნენ ორი­ენ­ტი­რე­ბულ­ნი, არა­მედ სა­კუ­თარ შე­საძ­ლებ­ლო­ბებ­ში, ოც­ნე­ბებ­შსა და სურ­ვი­ლებ­ში ემოგ­ზა­უ­რათ. ჯილ­დო მარ­წ­მუ­ნებს, რომ ეს მი­სია წარ­მა­ტე­ბუ­ლია და რომ გა­ნათ­ლე­ბას შე­უძ­ლია სამ­ყა­როს შეც­ვ­ლა.

ეს ჯილ­დო  ჩემ­თ­ვის დი­დი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბა­ცაა, ეს არ არის მხო­ლოდ აღი­ა­რე­ბა – ეს არის მო­წო­დე­ბა, რომ კი­დევ უფ­რო მე­ტად ვემ­სა­ხუ­რო გა­ნათ­ლე­ბას, გა­ვაგ­რ­ძე­ლო ჩე­მი მოს­წავ­ლე­ე­ბის, კო­ლე­გე­ბი­სა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის შთა­გო­ნე­ბა. ახ­ლა უკ­ვე ვი­ცი, რომ ჩე­მი ხმა უფ­რო შორს ის­მის და ეს ხმა უნ­და გა­მო­ვი­ყე­ნო გა­ნათ­ლე­ბის­თ­ვის, რო­მე­ლიც ყვე­ლას­თ­ვის ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მი, ინო­ვა­ცი­უ­რი და გარ­დამ­ტე­ხი იქ­ნე­ბა.

ეს ჯილ­დო არის იმ მას­წავ­ლებ­ლე­ბის­თ­ვის, რომ­ლე­ბიც არას­დ­როს ნებ­დე­ბი­ან. მას­წავ­ლებ­ლო­ბა გა­მოწ­ვე­ვე­ბით სავ­სე გზაა.

ყო­ვე­ლი პა­ტა­რა მიღ­წე­ვა, მოს­წავ­ლის თვა­ლებ­ში აციმ­ცი­მე­ბუ­ლი ინ­ტე­რე­სი, მა­თი წარ­მა­ტე­ბა, ახა­ლი იდე­ე­ბის გა­ჩე­ნა – მაძ­ლევ­და და მაძ­ლევს ძა­ლას, გა­ვაგ­რ­ძე­ლო საქ­მი­ა­ნო­ბა უფ­რო მე­ტი შე­მარ­თე­ბით. დღეს ეს ჯილ­დო მახ­სე­ნებს, რომ ყვე­ლა მცდე­ლო­ბა ღირ­და, ყვე­ლა გაკ­ვე­თი­ლი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი იყო და ყვე­ლა ინო­ვა­ცია ცვლი­ლე­ბას ქმნი­და.

ახ­ლა, რო­ცა ამ ჯილ­დოს მფლო­ბე­ლი ვარ, ვგრძნობ, რომ ეს არის ახ­ლის და­საწყი­სი. ეს არის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, კი­დევ უფ­რო მეტ ადა­მი­ან­თან გა­ვი­ზი­ა­რო ცოდ­ნა, გა­დავ­დ­გა ახა­ლი ნა­ბი­ჯე­ბი, რო­მე­ლიც უფ­რო მე­ტად მო­ერ­გე­ბა 21-ე სა­უ­კუ­ნის გა­მოწ­ვე­ვებს.

ეს ჯილ­დო სიყ­ვა­რუ­ლია იმ საქ­მი­სად­მი, რო­მელ­საც ვემ­სა­ხუ­რე­ბი, იმ მოს­წავ­ლე­ე­ბი­სად­მი, რომ­ლე­ბიც ჩე­მი შთა­გო­ნე­ბის წყა­როა და იმ მო­მავ­ლი­სად­მი, რო­მელ­საც ერ­თად ვქმნით.

მად­ლო­ბა ამ უდი­დე­სი პა­ტი­ვის­თ­ვის! ეს მხო­ლოდ ჩე­მი გა­მარ­ჯ­ვე­ბა არ არის – ეს გა­ნათ­ლე­ბის გა­მარ­ჯ­ვე­ბაა.

 

spot_img

მკითხველთა კლუბი

წიგ­ნი, რო­მე­ლიც ეძღ­ვ­ნე­ბა წიგ­ნებს

მაკა ლდოკონენი     რას იტყო­დით ისეთ წიგ­ნ­ზე, რო­მელ­შიც ერ­თად იქ­ნე­ბო­და თავ­მოყ­რი­ლი ამ­ბე­ბი ბავ­შ­ვე­ბი­სა და მო­ზარ­დე­ბის­თ­ვის გან­კუთ­ვ­ნი­ლი წიგ­ნე­ბის შე­სა­ხებ, ამ წიგ­ნე­ბის და­წე­რი­სა და გა­მო­ცე­მის თავ­გა­და­სა­ვალ­საც მი­ა­დევ­ნებ­დით თვალს,...

ბლოგი

ლი­ტე­რა­ტუ­რა მა­კუ­ლა­ტუ­რის წნეხ­ში

ანა­ტოლ ფრან­სის „ან­გე­ლოზ­თა აჯან­ყე­ბა“ და ბო­ჰუ­მილ ჰრა­ბა­ლის „მე­ტის­მე­ტად აუტა­ნე­ლი მარ­ტო­ო­ბა“ რა­ო­დენ დი­დიც არ უნ­და იყოს წიგ­ნი, ის ოდეს­მე (და­წე­რის დროს ან მრა­ვა­ლი წლის შემ­დეგ) აუცი­ლებ­ლად...

კულტურა

ღირ­სე­უ­ლი თა­ნამ­გ­ზავ­რი და თა­ნამ­ზ­რახ­ვე­ლი

ოლღა გურამიშვილი ოლ­ღა გუ­რა­მიშ­ვი­ლი - ამ სა­ხე­ლი­სა და გვა­რის წარ­მოთ­ქ­მი­სას ან წა­კითხ­ვი­სას პირ­ვე­ლი, რაც მა­შინ­ვე გა­გი­ელ­ვებს თავ­ში - ილიაა, ილია ჭავ­ჭა­ვა­ძე, და ეს ბუ­ნებ­რი­ვია. ბუ­ნებ­რი­ვია...

უმაღლესი განათლება

გა­ნათ­ლე­ბის ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტ­რის მიერ 2024 წელს გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი

2024 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში გა­ნათ­ლე­ბის ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტ­რის სტრუქ­ტუ­რუ­ლი ერ­თე­უ­ლე­ბის მი­ერ და­ი­გეგ­მა და გან­ხორ­ცი­ელ­და შემ­დე­გი ძი­რი­თა­დი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი: ცენ­ტ­რის ინ­ს­ტი­ტუ­ცი­უ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით ☑️ 2021-2023 წლის პე­რი­ოდ­ზე შე­მუ­შავ­და...

პროფესიული განათლება

მო­ლო­დი­ნი გვაქვს, აღ­ნიშ­ნუ­ლი რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბი პრო­ფე­სი­ულ გა­ნათ­ლე­ბა­ში მა­ღა­ლი კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის მქო­ნე მას­წავ­ლე­ბელ­თა მო­ზიდ­ვას...

გა­მოქ­ვეყ­ნ­და პრო­ფე­სი­უ­ლი გა­ნათ­ლე­ბის მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბის მა­რე­გუ­ლი­რე­ბე­ლი ჩარ­ჩო, რო­მელიც ახა­ლი გა­მოწ­ვე­ვაა სის­ტე­მის­თ­ვის და ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ეტა­პი­ცაა. დე­ტა­ლუ­რად დო­კუ­მენ­ტის ში­ნა­არ­ს­სა და სის­ტე­მის მას­წავ­ლე­ბელ­თა კა­რი­ე­რუ­ლი...
მსგავსი სიახლეები