11 თებერვალი, სამშაბათი, 2025

პრობ­ლე­მე­ბის მი­უ­ხე­და­ვად მონ­დო­მე­ბა და ძა­ლის­ხ­მე­ვა საკ­მა­ოდ კარგ შე­დე­გებს გვაძ­ლევს

spot_imgspot_img

ჩვე­ნი დღე­ვან­დე­ლი ნომ­რის სტუმ­რე­ბი, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს არა­ქარ­თუ­ლე­ნო­ვა­ნი რე­გი­ო­ნე­ბის სა­ჯა­რო სკო­ლე­ბის სო­მე­ხი და აზერ­ბა­ი­ჯა­ნე­ლი პე­და­გო­გე­ბი, იმ გა­მოწ­ვე­ვე­ბი­სა და სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის შე­სა­ხებ სა­უბ­რო­ბენ, რო­მელ­თა მოგ­ვა­რე­ბა, მა­თი­ვე აზ­რით, აუცი­ლე­ბე­ლია ხა­რის­ხი­ა­ნი, თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცე­სის წარ­მარ­თ­ვის­თ­ვის. ამ საქ­მე­ში კი დახ­მა­რე­ბა არა მარ­ტო აკა­დე­მი­უ­რი კუთხით სჭირ­დე­ბათ, არა­მედ ად­გი­ლობ­რი­ვი მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტე­ბის თა­ნად­გო­მი­თაც ბევ­რი პრო­ექ­ტის ეფექ­ტუ­რად გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა შე­იძ­ლე­ბა.

მხო­ლოდ ამ პრობ­ლე­მებ­ზე კონ­ცენ­ტ­რი­რე­ბით და ერ­თობ­ლი­ვი ძა­ლის­ხ­მე­ვით იქ­ნე­ბა შე­საძ­ლე­ბე­ლი ესგ-ით გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი მიზ­ნე­ბის მიღ­წე­ვა, – მი­იჩ­ნე­ვენ პე­და­გო­გე­ბი.

 

ზარნურა ალაზოვა
ბოლ­ნი­სის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სოფ. ქვე­მო არ­ქე­ვა­ნის სა­ჯა­რო სკო­ლის ის­ტო­რი­ი­სა და სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის მას­წავ­ლე­ბე­ლი

 

თა­ნა­მედ­რო­ვე საკ­ლა­სო ოთახ­ში მას­წავ­ლე­ბე­ლი მხო­ლოდ და­ფა-ცარ­ცით ბევრს ვე­რა­ფერს შეძ­ლებს.  იმი­სათ­ვის, რა­თა ჩე­მი გაკ­ვე­თი­ლი მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის რთუ­ლი და მო­საწყე­ნი არ იყოს, მჭირ­დე­ბა მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი რე­სურ­სე­ბი: რუ­კე­ბი, ციფ­რუ­ლი მა­სა­ლე­ბი, ის­ტო­რი­უ­ლი მოვ­ლე­ნე­ბის ამ­სახ­ვე­ლი პოს­ტე­რე­ბი და კა­რი­კა­ტუ­რე­ბი, მხატ­ვ­რუ­ლი და პრო­ფე­სი­უ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რა და ა. შ.

მე­ო­ცე სა­უ­კუ­ნის შემ­დ­გო­მი პე­რი­ო­დის შე­სა­ხებ მა­სა­ლა მწი­რა­დაა მო­ცე­მუ­ლი სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ებ­ში და ამ­გ­ვა­რად, უახ­ლე­სი ის­ტო­რი­ის სწავ­ლე­ბის­თ­ვის მჭირ­დე­ბა სხვა და­მა­ტე­ბი­თი მა­სა­ლე­ბი. კარ­გი იქ­ნე­ბო­და, ჩვენ, ის­ტო­რი­ის მას­წავ­ლებ­ლებს შე­უზღუ­და­ვად და უფა­სოდ შეგ­ვეძ­ლოს ეროვ­ნუ­ლი არ­ქი­ვის მა­სა­ლებ­ზე მუ­შა­ო­ბა.

პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბა ყვე­ლა მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მეა. სტა­ტუ­სით უფ­როს მას­წავ­ლე­ბელს მჭირ­დე­ბა დახ­მა­რე­ბის გა­წე­ვა კა­რი­ე­რუ­ლი წინ­ს­ვ­ლის მი­მარ­თუ­ლე­ბით. ჩე­მი დაკ­ვირ­ვე­ბით, პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის­თ­ვის სა­უ­კე­თე­სო გზაა წარ­მა­ტე­ბუ­ლი პრაქ­ტი­კე­ბის გა­ზი­ა­რე­ბის კონ­ფე­რენ­ცია. სი­ა­მოვ­ნე­ბით და­ვეს­წ­რე­ბი მსგავს სა­მუ­შაო შეხ­ვედ­რებს კო­ლე­გებ­თან საგ­ნობ­რი­ვი ჯგუ­ფე­ბის მი­ხედ­ვით.

სედა მანასიანი
ახალ­ქა­ლა­ქის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ დი­ლის­კის №1 სა­ჯა­რო სკო­ლის პირ­ვე­ლი კლა­სის მას­წავ­ლე­ბე­ლი

 

მიყ­ვარს ჩე­მი პრო­ფე­სია და ჩემს პირ­ველ­კ­ლა­სე­ლებს ვეხ­მა­რე­ბი ციფ­რე­ბი­სა და ასო­ე­ბის სამ­ყა­რო­ში გზის გაკ­ვალ­ვა­ში. პირ­ველ­კ­ლა­სე­ლე­ბი გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბულ მიდ­გო­მებს სა­ჭი­რო­ე­ბენ, ეს მიდ­გო­მე­ბი ნელ-ნე­ლა დავ­ხ­ვე­წე, ზო­გი ჩე­მი პრაქ­ტი­კი­დან ვის­წავ­ლე, ზო­გი რამ – გა­მოც­დი­ლი კო­ლე­გე­ბის­გან. ჩე­მი მი­ზა­ნია, ყვე­ლა გაკ­ვე­თი­ლი იყოს სა­ინ­ტე­რე­სო და მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი, ამის­თ­ვის კი მჭირ­დე­ბა, ისე­თი რე­სურ­სე­ბი, რო­გო­რი­ცაა ვი­ზუ­ა­ლუ­რი და სმე­ნის მა­სა­ლე­ბი (სუ­რა­თე­ბი, ვი­დე­ო­ე­ბი, აუდი­ო­ჩა­ნა­წე­რე­ბი); ასე­ვე, შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი და­ვა­ლე­ბე­ბის­თ­ვის სა­ჭი­როა მრა­ვა­ლი რე­სურ­სი, რო­მე­ლიც ხში­რად არ არის ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მი. კარ­გად ვი­ცით, რომ შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი და­ვა­ლე­ბე­ბი, მოს­წავ­ლე­ებს ეხ­მა­რე­ბა ფან­ტა­ზი­ი­სა და კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ში და ძალ­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, რომ ეს პირ­ვე­ლი კ­ლა­სი­დან­ვე და­ვიწყოთ.

სა­სურ­ვე­ლია, კლა­სებ­ში იყოს, სა­ხა­ლი­სო და თე­მა­ტუ­რი მა­სა­ლე­ბი: ფე­რა­დი წიგ­ნე­ბი და ბუკ­ლე­ტე­ბი; ინ­ტე­რაქ­ტი­უ­ლი და­ფა ან პრო­ექ­ტო­რი, რაც გაკ­ვე­თილს უფ­რო ვი­ზუ­ა­ლუ­რად მიმ­ზიდ­ველს გახ­დის. პრო­ექ­ტო­რი გვაქვს სკო­ლა­ში, მაგ­რამ რთუ­ლია ყო­ველ­თ­ვის წა­ი­ღო კლას­ში, გა­მარ­თო და გა­მო­ი­ყე­ნო. კარ­გი იქ­ნე­ბა კლა­სებ­ში იყოს და­მონ­ტა­ჟე­ბუ­ლი და აქეთ-იქით არ გვი­წევ­დეს ტა­რე­ბა.

მე, რო­გორც მას­წავ­ლე­ბე­ლი, ყო­ველ­თ­ვის ვცდი­ლობ გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნო მოს­წავ­ლე­თა ინ­ტე­რე­სე­ბი და სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი, ამი­ტომ ჩემ­თ­ვის ასე­ვე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია კო­ლე­გებ­თან გა­მოც­დი­ლე­ბის გაც­ვ­ლა და ახა­ლი იდე­ე­ბის შე­მო­ტა­ნა. ხე­ლოვ­ნე­ბის, მუ­სი­კი­სა და სპორ­ტის ინ­ტეგ­რი­რე­ბა სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში.

ვგეგ­მავ, რომ კლას­ში მო­ვაწყო სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო გა­რე­მო და გა­ვამ­რა­ვალ­ფე­როვ­ნო მოს­წავ­ლე­თა საკ­ლა­სო სივ­რ­ცე, მა­გა­ლი­თად, კარ­გი იქ­ნე­ბა კლას­ში სას­წავ­ლო კუთხე­ე­ბის შექ­მ­ნა (წიგ­ნე­ბის, ბუ­ნე­ბის, თა­მა­შე­ბის კუთხე­ე­ბის).

ვთვლი, რომ სა­ინ­ტე­რე­სო და მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი გაკ­ვე­თი­ლე­ბის­თ­ვის სა­ჭი­როა, რო­გორც მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი რე­სურ­სე­ბი, მა­სა­ლე­ბი, ტეს­ტე­ბი, წიგ­ნე­ბი, ასე­ვე, სა­ჭი­როა სწავ­ლე­ბის პრო­ცეს­ში თა­ნა­მედ­რო­ვე და ინო­ვა­ცი­უ­რი მიდ­­გომე­ბი­ს გა­მო­ყე­ნე­ბა.

ნატო კვარაცხელია
დმა­ნი­სის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფ. ირ­გან­ჩა­ის სა­ჯა­რო სკო­ლის მენ­ტო­რი მასწავლებელი

 

სო­ფე­ლი ირ­გან­ჩაი მა­ღალ­მ­თი­ა­ნი, მკაც­რი კლი­მა­ტუ­რი პი­რო­ბე­ბით გა­მორ­ჩე­უ­ლი სო­ფე­ლია დმა­ნი­სის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტეტ­ში და, ზო­გა­დად, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში. სო­ფე­ლი, და შე­სა­ბა­მი­სად სკო­ლაც, აზერ­ბა­ი­ჯა­ნუ­ლე­ნო­ვა­ნია, თუმ­ცა სკო­ლა­ში ფუნ­ქ­ცი­ო­ნი­რებს ქარ­თუ­ლი სექ­ტო­რი, სა­დაც აზერ­ბა­ი­ჯა­ნე­ლი მოს­წავ­ლე­ე­ბი სა­ხელ­მ­წი­ფო ენას ეუფ­ლე­ბი­ან.

იმ პი­რო­ბებ­ში, რო­ცა მოს­წავ­ლე­ებს, სას­კო­ლო დრო­ის გარ­და, სა­ხელ­მ­წი­ფო ენა­ზე კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის სა­შუ­ა­ლე­ბა არ აქვთ, საკ­მა­ოდ ძნე­ლია მი­აღ­წიო ეროვ­ნუ­ლი სას­წავ­ლო გეგ­მის მიზ­ნებს. თუმ­ცა მონ­დო­მე­ბა და ძა­ლის­ხ­მე­ვა საკ­მა­ოდ კარგ შე­დე­გებს გვაძ­ლევს. ამ საქ­მე­ში პე­და­გო­გე­ბის ლო­მის წვლი­ლია.

მინ­და გა­გაც­ნოთ ახალ­გაზ­რ­და პე­და­გო­გე­ბი, რომ­ლე­ბიც ამ საქ­მეს ემ­სა­ხუ­რე­ბი­ან და შე­დე­გებს აღ­წე­ვენ:

მა­რე­ხი ვიბ­ლი­ა­ნი, მე­სა­მე წე­ლია, ირ­გან­ჩა­ის სა­ჯა­რო სკო­ლის ქარ­თუ­ლი სექ­ტო­რის დაწყე­ბი­თი კლა­სე­ბის მას­წავ­ლე­ბე­ლია. იგი სკო­ლა­ში მა­ძი­ე­ბელ მას­წავ­ლებ­ლად მო­ვი­და, ეს ეტა­პი წარ­მა­ტე­ბით დაძ­ლია და ახ­ლა დაწყე­ბი­თი კლა­სე­ბის უფ­რო­სი მას­წავ­ლე­ბე­ლია. საკ­მა­ოდ კრე­ა­ტი­უ­ლი იდე­ე­ბის მომ­ფიქ­რე­ბე­ლია, რაც მის მი­ერ შექ­მ­ნილ რე­სურ­სებ­ში აისა­ხე­ბა. „მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი რე­სურ­სე­ბი, ჟეს­ტე­ბი და სხვა თვალ­სა­ჩი­ნო­ე­ბე­ბი მეხ­მა­რე­ბა ენობ­რი­ვი ბა­რი­ე­რე­ბის დაძ­ლე­ვა­ში რო­გორც მოს­წავ­ლე­ებ­თან, ისე მათ მშობ­ლებ­თან,“ – ამ­ბობს მა­რე­ხი ვიბ­ლი­ა­ნი. მი­სი საკ­ლა­სო ოთა­ხი, მი­სი გაკ­ვე­თი­ლე­ბი გა­მორ­ჩე­უ­ლია, მდი­და­რია რე­სურ­სე­ბით.

ქე­თე­ვან გე­დე­ვა­ნიშ­ვილ­მა წელს ჩა­ი­ბა­რა პირ­ვე­ლი კლა­სი და საკ­მა­ოდ ენერ­გი­უ­ლად და შე­მარ­თე­ბით შე­უდ­გა რთულ საქ­მეს, რა­საც არა­ქარ­თ­ვე­ლის­თ­ვის სა­ხელ­მ­წი­ფო ენის სწავ­ლე­ბა ჰქვია. „მიყ­ვარს გა­მოწ­ვე­ვე­ბი, ძა­ლას მმა­ტებს და მაძ­ლევს მო­ტი­ვა­ცი­ას, მთლი­ა­ნად და­ვი­ხარ­ჯო,“ – აღ­ნიშ­ნავს ქე­თე­ვა­ნი.

გან­სა­კუთ­რე­ბით მინ­და გა­მოვ­ყო ასე­ვე ახალ­გაზ­რ­და პე­და­გო­გი ნი­არ ჩო­პუ­რო­ვა, ად­გი­ლობ­რი­ვი მკვიდ­რი, რო­მელ­მაც ილი­ას სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტი 1+4 პროგ­რა­მით და­ამ­თავ­რა და მშობ­ლი­ურ სკო­ლას და­უბ­რუნ­და. ნი­ა­რი აზერ­ბა­ი­ჯა­ნე­ლია და ქარ­თულ სექ­ტორ­ში სა­ხელ­მ­წი­ფო ენა­ზე ბუ­ნე­ბის­მეტყ­ვე­ლე­ბას ას­წავ­ლის, მან წარ­მა­ტე­ბით და­ა­დას­ტუ­რა საგ­ნობ­რი­ვი კომ­პე­ტენ­ცია და მა­ძი­ებ­ლის პროგ­რა­მით  გახ­და უფ­რო­სი მას­წავ­ლე­ბე­ლი.

„თა­ვი­დან ვში­შობ­დი, შევ­ძ­ლებ კი, არ მძლი­ოს მშობ­ლი­უ­რი ენის ცოდ­ნამ და გაკ­ვე­თი­ლებ­ზე, ხში­რად, აზერ­ბა­ი­ჯა­ნული ენა არ გა­მო­ვი­ყე­ნო. თუმ­ცა, ეს ბა­რი­ე­რი გა­დავ­ლა­ხე და, ფაქ­ტობ­რი­ვად, ბი­ლინ­გვუ­რი სწავ­ლე­ბა გა­მო­მი­ვი­და,“ – აცხა­დებს ნი­ა­რი. იგი ძა­ლი­ან მონ­დო­მე­ბუ­ლი, წინ­ს­ვ­ლა­სა და  მოს­წავ­ლე­თა წარ­მა­ტე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი პე­და­გო­გია.

სკო­ლა­ში ქარ­თუ­ლი სექ­ტო­რი 2012 წლი­დან ფუნ­ქ­ცი­ო­ნი­რებს და საკ­მა­ოდ წარ­მა­ტე­ბუ­ლა­დაც. ჩვე­ნი მოს­წავ­ლე­ე­ბი, ქარ­თუ­ლე­ნო­ვა­ნი სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ებ­თან კონ­კუ­რენ­ცი­ა­ში, სხვა­დას­ხ­ვა კონ­კურ­სებ­ში, წარ­მა­ტე­ბებს აღ­წე­ვენ, რაც სწო­რედ ზე­მო­ჩა­მოთ­ვ­ლი­ლი და კი­დევ ბევ­რი პე­და­გო­გის ნა­ყო­ფი­ე­რი მოღ­ვა­წე­ო­ბის შე­დე­გია.

ანაჰიტ ავეტისიანი
ნი­ნოწ­მინ­დის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფ. დი­დი გონ­დ­რი­ოს სა­ჯა­რო სკო­ლის სომ­ხუ­რი ენი­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რის მას­წავ­ლე­ბე­ლი

 

მას­წავ­ლებ­ლად მუ­შა­ო­ბის 15-წლი­ა­ნი გა­მოც­დი­ლე­ბა მაქვს და ძა­ლი­ან მი­ხა­რია, რომ გა­ნათ­ლე­ბის სფე­რო­ში ბევ­რი და­დე­ბი­თი რე­ფორ­მა გან­ხორ­ცი­ელ­და, რა­მაც მას­წავ­ლე­ბელ­თა მო­ტი­ვა­ცია პრო­ფე­სი­ი­სად­მი ერ­თი-ორად გა­ზარ­და. მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, დღის წეს­რიგ­ში ისევ დგას მრა­ვა­ლი მო­უგ­ვა­რე­ბე­ლი სა­კითხი, რაც ხელს უშ­ლის სას­წავ­ლო პრო­ცე­სის უკეთ წარ­მარ­თ­ვას, დაწყე­ბუ­ლი გა­ნათ­ლე­ბის ხა­რის­ხი­დან, დამ­თავ­რე­ბუ­ლი სას­კო­ლო რე­სურ­სე­ბით.

მე, რო­გორც სოფ­ლის სკო­ლის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, ძა­ლი­ან ბევ­რი პრობლე­მის წი­ნა­შე ვდგა­ვარ რე­სურ­სე­ბის არარ­სე­ბო­ბის გა­მო. ვი­სურ­ვებ­დი, რომ სკო­ლა აღი­ჭურ­ვოს თა­ნა­მედ­რო­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბით და სას­კო­ლო ინ­ვენ­ტა­რით, თა­ნა­მედ­რო­ვე სწავ­ლე­ბა ხომ მოს­წავ­ლე­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბულ სას­წავ­ლო გა­რე­მოს მო­ითხოვს, სა­დაც თი­თო­ე­ულ მოს­წავ­ლეს ექ­ნე­ბა სა­შუ­ა­ლე­ბა, მი­ი­ღოს და გა­მო­ავ­ლი­ნოს ცოდ­ნა იმ გზით, რო­გო­რი­თაც გა­უ­მარ­ტივ­დე­ბა.

მოს­წავ­ლე­ე­ბის მსოფ­ლ­მ­ხედ­ვე­ლო­ბის და შე­ხე­დუ­ლე­ბე­ბის შე­საც­ვ­ლე­ლად კარ­გი იქ­ნე­ბა თუ ხში­რად მო­ვაწყობთ ექ­ს­კურ­სი­ებს სა­ქარ­თ­ვე­ლოს სხვა­დას­ხ­ვა კუთხე­ში, და­ი­გეგ­მე­ბა შეხ­ვედ­რე­ბი ქა­ლა­ქის სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ებ­თან და მოხ­დე­ბა ინ­ფორ­მა­ცი­ის გაც­ვ­ლა, ჩა­მო­ყა­ლიბ­დე­ბა კარ­გი და მე­გობ­რუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი მათ შო­რის. ასე­თი შეხ­ვედ­რე­ბი და ექ­ს­კურ­სი­ე­ბი ხში­რად ფინანსებ­თან არის და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი, რაც ხელს უშ­ლის პრ­ო­ექ­ტის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბას. კარ­გი იქ­ნე­ბა ექ­ს­კურ­სი­ე­ბი თუ და­ფი­ნან­ს­დე­ბა ად­გი­ლობ­რი­ვი თვით­მმარ­თ­ვე­ლო­ბის მხრი­დან, რაც ხელს შე­უწყობს ზე­მოთ აღ­ნიშ­ნული პრობ­ლე­მის მოგ­ვა­რე­ბას.

ასე­ვე მინ­და ყუ­რადღე­ბა გა­ვა­მახ­ვი­ლო სას­კო­ლო სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ებ­ზე, სა­დაც ძა­ლი­ან მწი­რია დი­დაქ­ტი­კუ­რი მა­სა­ლა; სკო­ლე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბა­ში წიგ­ნა­დი ფონ­დი არის უკი­დუ­რე­სად მოძ­ვე­ლე­ბუ­ლი და ვერ ხერ­ხ­დე­ბა გა­ნახ­ლე­ბა, რაც ხელს უშ­ლის მოს­წავ­ლე­ებ­ში წიგ­ნი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბას, კარ­გი იქ­ნე­ბა, თუ სას­კო­ლო ბიბ­ლი­ო­თე­კე­ბი აღი­ჭურ­ვე­ბა სო­მე­ხი, ქარ­თ­ვე­ლი და უცხო­ე­ლი  მწერ­ლე­ბის ნა­წარ­მოებებით, ასე­ვე მო­მა­რაგ­დე­ბა ისე­თი რე­სურ­სე­ბით (მო­­ნი­ტო­რი, თა­ნა­მედ­რო­ვე კომ­პი­უ­ტე­რე­ბი, სამ­კითხ­ვე­ლო დარ­ბა­ზი), რო­მე­ლიც ხელს შეუწყობს მოს­წავ­ლე­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ს.

 

spot_img

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება

მსგავსი სიახლეები