21 ნოემბერი, ხუთშაბათი, 2024

მოსწავლის გვერდი

spot_img

 

ახალ­გაზ­რ­დე­ბის რო­ლი სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში

სო­ფიო აჯა­ლო­ვა

სსიპ – გარ­დაბ­ნის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ სარ­თი­ჭა­ლის №1 სა­ჯა­რო სკო­ლის XI  კლა­სის მოს­წავ­ლე 

თე­მის ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი პე­და­გო­გი: ირ­მა წიკ­ლა­უ­რი

თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ახალ­გაზ­რ­დე­ბი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვან როლს ას­რუ­ლე­ბენ. მა­თი ჩარ­თუ­ლო­ბა სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში მუდ­მი­ვად იზ­რ­დე­ბა და ეს პრო­ცე­სი ძლი­ერ გავ­ლე­ნას ახ­დენს რო­გორც სო­ცი­ა­ლურ, ისე ეკო­ნო­მი­კურ და პო­ლი­ტი­კურ სის­ტე­მებ­ზე. სწო­რედ ახალ­გაზ­რ­დე­ბის ენერ­გია, ინო­ვა­ცი­უ­რი აზ­როვ­ნე­ბა და აქ­ტი­უ­რო­ბაა ის ძი­რი­თა­დი ელე­მენ­ტე­ბი, რომ­ლე­ბიც ხელს უწყო­ბენ სა­ზო­გა­დო­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­სა და ცვლი­ლე­ბებს.

ახალ­გაზ­რ­დე­ბის სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში ჩარ­თუ­ლო­ბა მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნია. ისი­ნი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბენ სხვა­დას­ხ­ვა არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ებ­ში, იკა­ვე­ბენ ად­გილს პო­ლი­ტი­კურ საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში, აქ­ტი­უ­რო­ბენ ეკო­ლო­გი­ურ მოძ­რა­ო­ბებ­ში, ასე­ვე ხში­რად არი­ან სო­ცი­ა­ლუ­რი კამ­პა­ნი­ე­ბის წამ­ყ­ვა­ნი ძა­ლე­ბი. მა­თი ნი­ჭი და მძლავ­რი ხმა ხში­რად წარ­მო­ად­გენს იმ ცვლი­ლე­ბებს, რომ­ლე­ბიც მო­მავ­ლის­თ­ვის გა­დამ­წყ­ვე­ტია.

თა­ნა­მედ­რო­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა ასე­ვე უწყობს ხელს ახალ­გაზ­რ­დე­ბის უფ­რო აქ­ტი­ურ ჩარ­თუ­ლო­ბას. სო­ცი­ა­ლუ­რი ქსე­ლე­ბი, ციფ­რუ­ლი პლატ­ფორ­მე­ბი და მო­ბი­ლუ­რი აპ­ლი­კა­ცი­ე­ბი აძ­ლე­ვენ მათ სა­შუ­ა­ლე­ბას, სწრა­ფად გა­ავ­რ­ცე­ლონ იდე­ე­ბი და მო­ახ­დი­ნონ სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სხვა­დას­ხ­ვა პრობ­ლე­მის იდენ­ტი­ფი­ცი­რე­ბა. ამით ისი­ნი ააქ­ტი­უ­რე­ბენ არა მხო­ლოდ სა­კუ­თარ თა­ო­ბას, არა­მედ მთე­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის წევ­რებს.

მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, რომ ახალ­გაზ­რ­დე­ბის რო­ლი მხო­ლოდ აქ­ტი­ვიზ­მით არ შე­მო­ი­ფარ­გ­ლე­ბა. ისი­ნი ქმნი­ან მე­წარ­მე­ო­ბის ახალ მო­დე­ლებს, ავი­თა­რე­ბენ ინო­ვა­ცი­ებს და ხელს უწყო­ბენ ეკო­ნო­მი­კურ გან­ვი­თა­რე­ბას. ახალ­გაზ­რ­და ლი­დე­რე­ბის ინი­ცი­ა­ტი­ვე­ბი ხში­რად ეხე­ბა ისეთ თე­მებს, რო­გო­რე­ბი­ცაა გა­რე­მოს დაც­ვა, გენ­დე­რუ­ლი თა­ნას­წო­რო­ბა, სო­ცი­ა­ლუ­რი სა­მარ­თ­ლი­ა­ნო­ბა და გა­ნათ­ლე­ბა. ამ გზით, ისი­ნი ახა­ლი ხედ­ვე­ბით მდიდ­რ­დე­ბი­ან და მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი წვლი­ლი შე­აქვთ ქვეყ­ნის სო­ცი­ა­ლურ გან­ვი­თა­რე­ბა­ში.

სა­ერ­თა­შო­რი­სო მას­შ­ტა­ბით, მრავ­ლად გვხვდე­ბა წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ახალ­გაზ­რ­დე­ბის მა­გა­ლი­თე­ბი, რომ­ლე­ბიც ჩარ­თულ­ნი არი­ან სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში. ეს არის მათ­თ­ვის მო­ტი­ვა­ცია და სტი­მუ­ლი, უფ­რო აქ­ტი­უ­რად ჩა­ერ­თონ ისეთ საქ­მი­ა­ნო­ბებ­ში, რო­მე­ლიც მო­მა­ვალ­ში ხელს შე­უწყობს მდგრად გან­ვი­თა­რე­ბას და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის უკე­თე­სო­ბის­კენ ცვლი­ლე­ბას.

ამ­რი­გად, ახალ­გაზ­რ­დე­ბის რო­ლი სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში შე­უ­ფა­სე­ბე­ლია. მა­თი უნარ-ჩვე­ვე­ბი, მო­ტი­ვა­ცია და ახა­ლი ხედ­ვა სა­სი­ცოცხ­ლოდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია სა­ზო­გა­დო­ე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბის­თ­ვის. მათ უნ­და მი­ე­ცეთ უფ­რო მე­ტი სივ­რ­ცე და შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი, რა­თა თა­ვი­ან­თი ენერ­გია და ინო­ვა­ცი­უ­რი იდე­ე­ბი სრუ­ლად გა­მო­ი­ყე­ნონ პო­ზი­ტი­უ­რი ცვლი­ლე­ბე­ბის­თ­ვის.

სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დი­ის გავ­ლე­ნა ახალ­გაზ­რ­დე­ბის თვით­შე­ფა­სე­ბა­ზე

ბარ­ბა­რე ფე­იქ­რიშ­ვი­ლი

სსიპ გარ­დაბ­ნის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფ. სარ­თი­ჭა­ლის №1 სა­ჯა­რო სკო­ლის XI კლა­სის მოს­წავ­ლე

თე­მის ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი პე­და­გო­გი: ირ­მა წიკ­ლა­უ­რი

თა­ნა­მედ­რო­ვე სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დია მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვან როლს ას­რუ­ლებს ახალ­გაზ­რ­დე­ბის ცხოვ­რე­ბა­ში. პლატ­ფორ­მე­ბი, რო­გო­რი­ცაა: Instagram, TikTok, Facebook და Snapchat, ყო­ველ­დღი­უ­რად, მი­ლი­არ­დო­ბით ადა­მი­ანს აერ­თი­ა­ნებს და წარ­მოქ­მ­ნის ახალ კულ­ტუ­რულ ნორ­მებს, კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის ფორ­მებს და თვით­გა­მო­ხატ­ვის სა­შუ­ა­ლე­ბებს. თუმ­ცა, სო­ცი­ა­ლურ მე­დი­ას აქვს და­დე­ბი­თი და უარ­ყო­ფი­თი მხა­რე­ე­ბი, გან­სა­კუთ­რე­ბით მა­შინ, რო­ცა საქ­მე ეხე­ბა ახალ­გაზ­რ­დე­ბის თვით­შე­ფა­სე­ბას. ეს ესე გა­ნი­ხი­ლავს სო­ცი­ა­ლურ მე­დი­ას­თან და­კავ­ში­რე­ბულ რამ­დე­ნი­მე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვან სა­კითხს, რაც გან­საზღ­ვ­რავს, თუ რო­გორ მოქ­მე­დებს ის ახალ­გაზ­რ­დე­ბის ფსი­ქო­ლო­გი­ურ მდგო­მა­რე­ო­ბა­ზე და თვი­თაღ­ქ­მა­ზე.

სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დი­ის ერთ-ერ­თი ძი­რი­თა­დი პრობ­ლე­მაა მი­სი უნა­რი, შექ­მ­ნას იდე­ა­ლი­ზე­ბუ­ლი სუ­რა­თე­ბი და სტან­დარ­ტე­ბი, რაც, ხში­რად, რე­ა­ლო­ბას­თან შე­უ­სა­ბა­მოა. ახალ­გაზ­რ­დე­ბი ადა­რე­ბენ სა­კუ­თარ ცხოვ­რე­ბას სხვე­ბის გა­მო­ფე­ნილ, ფილ­ტ­რი­რე­ბულ ფო­ტო­ებს და პოს­ტებს, რაც იწ­ვევს ში­ნა­გან სტრესს და უკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბას. ადა­მი­ა­ნი ხე­დავს მხო­ლოდ „სა­უ­კე­თე­სოს“ სხვე­ბის ცხოვ­რე­ბა­ში და ავიწყ­დე­ბა, რომ ეს, უბ­რა­ლოდ, შერ­ჩე­უ­ლი მო­მენ­ტე­ბია და არა მა­თი ბუ­ნებ­რი­ვი სუ­რა­თი.

სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დია ხში­რად ასა­ხავს გა­რეგ­ნო­ბის სტან­დარ­ტებს, რომ­ლე­ბიც მი­უღ­წე­ვა­დია ან არა­ბუ­ნებ­რი­ვია. ფილ­ტ­რე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა, ფო­ტო­შო­პი და სხვა­დას­ხ­ვა პროგ­რა­მა ხში­რად აკონ­ტ­რო­ლებს „იდე­ა­ლურ“ გა­რეგ­ნო­ბას, რაც ახალ­გაზ­რ­დებ­ში იწ­ვევს წნეხს და არას­რულ­ფა­სოვ­ნე­ბის გან­ც­დას. ბევ­რი მათ­გა­ნი იწყებს სა­კუ­თა­რი გა­რეგ­ნო­ბის ცვლი­ლე­ბა­ზე ფიქრს, რა­საც ხში­რად თვით­კ­რი­ტი­კა და სა­ვა­ლა­ლო შე­დე­გე­ბი მოჰ­ყ­ვე­ბა, მათ შო­რის დეპ­რე­სია და კვე­ბი­თი აშ­ლი­ლო­ბე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა.

თუმ­ცა, სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დია მხო­ლოდ ნე­გა­ტი­უ­რი არ არის. ის ახალ­გაზ­რ­დებს სთა­ვა­ზობს პლატ­ფორ­მას, სა­დაც მათ შე­უძ­ლი­ათ სა­კუ­თა­რი თა­ვის გა­მო­ხატ­ვა, შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი იდე­ე­ბის გა­ზი­ა­რე­ბა და მსგავ­სი ინ­ტე­რე­სე­ბის მქო­ნე ადა­მი­ა­ნებ­თან და­კავ­ში­რე­ბა. ზო­გის­თ­ვის სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დია შე­იძ­ლე­ბა გახ­დეს მო­ტი­ვა­ცი­ის წყა­რო ან პო­ზი­ტი­უ­რი მა­გა­ლი­თი, სა­დაც ისი­ნი პო­უ­ლო­ბენ მხარ­და­ჭე­რას და თვით­შე­ფა­სე­ბის გან­მ­ტ­კი­ცე­ბის გზებს. მრა­ვალ­მა ახალ­გაზ­რ­და ადა­მი­ან­მა შეძ­ლო სა­კუ­თა­რი უნა­რე­ბის, შე­მოქ­მე­დე­ბის ან იდე­ე­ბის პო­პუ­ლა­რი­ზე­ბა, რა­მაც ხე­ლი შე­უწყო მათ პი­როვ­ნულ გან­ვი­თა­რე­ბას და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის და­დე­ბით გავ­ლე­ნას.

ამ­რი­გად, სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დი­ის გავ­ლე­ნა ახალ­გაზ­რ­დე­ბის თვით­შე­ფა­სე­ბა­ზე მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნია და და­მო­კი­დე­ბუ­ლია ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლურ ფაქ­ტო­რებ­ზე. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ პლატ­ფორ­მე­ბი ხში­რად იდე­ა­ლი­ზე­ბულ და ფალ­სი­ფი­ცი­რე­ბულ რე­ა­ლო­ბას ასა­ხავს, რა­საც შე­უძ­ლია უარ­ყო­ფი­თად იმოქ­მე­დოს თვით­შე­ფა­სე­ბა­ზე, სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დია ასე­ვე შე­ი­ცავს შე­საძ­ლებ­ლო­ბებს თვით­გა­მო­ხატ­ვი­სა და გან­ვი­თა­რე­ბი­სათ­ვის. ამი­ტომ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, რომ ახალ­გაზ­რ­დე­ბი და მა­თი მშობ­ლე­ბი ყუ­რადღე­ბით აკონ­ტ­რო­ლებ­დ­ნენ სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დი­ის გა­მო­ყე­ნე­ბას, ივი­თა­რებ­დ­ნენ კრი­ტი­კულ აზ­როვ­ნე­ბას და რე­ა­ლო­ბის აღ­ქ­მას, რა­თა შეძ­ლონ სო­ცი­ა­ლუ­რი მე­დი­ის ჯან­მ­რ­თე­ლი და პო­ზი­ტი­უ­რი გა­მო­ყე­ნე­ბა.

 

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება

მსგავსი სიახლეები