5 ოქტომბერი, შაბათი, 2024

მი­თე­ბის სამ­ყა­რო

spot_img

სას­წავ­ლო პრო­ექ­ტის გეგ­მა

პრო­ექ­ტის ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლე­ბი: ქარ­თუ­ლი ენი­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რის პე­და­გო­გი კე­სო ქო­ბა­ლია; სახ­ვი­თი და გა­მო­ყე­ნე­ბი­თი ხე­ლოვ­ნე­ბის პე­და­გო­გი ნა­ნა სი­რა­ძე

სკო­ლა: სსიპ ზუგ­დი­დის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ დარ­ჩე­ლის №1 სა­ჯა­რო სკო­ლა

პრო­ექ­ტის მო­ნა­წი­ლე­ნი: IV კლა­სის მოს­წავ­ლე­ე­ბი

პრო­ექ­ტის ხან­გ­რ­ძ­ლი­ვო­ბა: ერ­თი თვე

პრო­ექ­ტის მიზ­ნე­ბი:

√ მოს­წავ­ლე­ებ­ში ქარ­თუ­ლი და ბერ­ძ­ნუ­ლი მი­თო­ლო­გი­ის მი­მართ ინ­ტე­რე­სის გაღ­ვი­ვე­ბა;

√ კულ­ტუ­რუ­ლი მემ­კ­ვიდ­რე­ო­ბის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბის გა­აზ­რე­ბის ხელ­შეწყო­ბა;

√ ანა­ლი­ტი­კუ­რი და კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა, მი­თე­ბის ანა­ლი­ზის გზით;

√  შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა პრაქ­ტი­კუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბის მეშ­ვე­ო­ბით;

√ გუნ­დუ­რი მუ­შა­ო­ბი­სა და კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის უნა­რე­ბის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბა;

√  ინ­ტერ­დის­ციპ­ლი­ნა­რუ­ლი სწავ­ლე­ბის ხელ­შეწყო­ბა, სხვა­დას­ხ­ვა საგ­ნის ინ­ტეგ­რი­რე­ბით;

√ პრე­ზენ­ტა­ცი­ის უნა­რის გან­ვი­თა­რე­ბა.

სწავ­ლის შე­დე­გე­ბი:

♦  აღ­წე­რონ და გა­აა­ნა­ლი­ზონ ძი­რი­თა­დი ქარ­თუ­ლი და ბერ­ძ­ნუ­ლი მი­თე­ბი (ამი­რა­ნი, ლახ­ტი­ა­ნი კო­პა­ლა, არი­ად­ნეს ძა­ფი);

♦  შექ­მ­ნან და წარ­მო­ად­გი­ნონ მი­თო­ლო­გი­ურ თე­მებ­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი ნა­მუ­შევ­რე­ბი (დი­ო­რა­მე­ბი, კედ­ლის გა­ზე­თი);

♦  გა­მო­ი­ყე­ნონ სხვა­დას­ხ­ვა საგ­ნი­დან მი­ღე­ბუ­ლი ცოდ­ნა და აუდი­ტო­რი­ის წი­ნა­შე ინ­ფორ­მა­ცია თავ­და­ჯე­რე­ბუ­ლად და გა­სა­გე­ბად წარ­მო­ად­გი­ნონ.

პრო­ექ­ტის აქ­ტუ­ა­ლო­ბა:

♦ კულ­ტუ­რუ­ლი იდენ­ტო­ბის გაძ­ლი­ე­რე­ბა: ქარ­თუ­ლი და ბერ­ძ­ნუ­ლი მი­თე­ბის შეს­წავ­ლა ეხ­მა­რე­ბა მოს­წავ­ლე­ებს, გა­ი­აზ­რონ სა­კუ­თა­რი კულ­ტუ­რუ­ლი ფეს­ვე­ბი და გლო­ბა­ლუ­რი კულ­ტუ­რუ­ლი მემ­კ­ვიდ­რე­ო­ბა.

♦ კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა: მი­თე­ბის ანა­ლი­ზი და ინ­ტერ­პ­რე­ტა­ცია ხელს უწყობს მოს­წავ­ლე­ებ­ში კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას, რაც აუცი­ლე­ბე­ლია 21-ე სა­უ­კუ­ნის გა­მოწ­ვე­ვებ­თან გა­სამ­კ­ლა­ვებ­ლად.

♦  ინ­ტერ­დის­ციპ­ლი­ნა­რუ­ლი სწავ­ლე­ბა: პრო­ექ­ტი აერ­თი­ა­ნებს სხვა­დას­ხ­ვა სა­განს (ლი­ტე­რა­ტუ­რა, ის­ტო­რია, ხე­ლოვ­ნე­ბა),რაც შე­ე­სა­ბა­მე­ბა თა­ნა­მედ­რო­ვე გა­ნათ­ლე­ბის ინ­ტეგ­რი­რე­ბულ მიდ­გო­მას.

♦ შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა: კრე­ა­ტი­უ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი (დი­ო­რა­მე­ბის შექ­მ­ნა, კედ­ლის გა­ზე­თის მომ­ზა­დე­ბა) ხელს უწყობს ინო­ვა­ცი­უ­რი აზ­როვ­ნე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას.

♦  ციფ­რუ­ლი კომ­პე­ტენ­ცი­ე­ბის გაძ­ლი­ე­რე­ბა: პრო­ექ­ტ­ში ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა და პრე­ზენ­ტა­ცი­ე­ბი ხელს უწყობს კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის, თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბი­სა და ემ­პა­თი­ის უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას.

♦  მდგრა­დი გან­ვი­თა­რე­ბის მიზ­ნე­ბის მხარ­და­ჭე­რა: პრო­ექ­ტი ხელს უწყობს UNESCO-ს მდგრა­დი გან­ვი­თა­რე­ბის მიზ­ნე­ბის მიღ­წე­ვას, კერ­ძოდ, ხა­რის­ხი­ა­ნი გა­ნათ­ლე­ბი­სა და კულ­ტუ­რუ­ლი მემ­კ­ვიდ­რე­ო­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით.

სა­გან­თ­შო­რის ინ­ტეგ­რი­რე­ბა

√ პრო­ექ­ტი აერ­თი­ა­ნებს რამ­დე­ნი­მე სა­განს, რაც ხელს უწყობს მოს­წავ­ლე­ე­ბის მრა­ვალ­მ­ხ­რივ გან­ვი­თა­რე­ბას:

√  ქარ­თუ­ლი ენა და ლი­ტე­რა­ტუ­რა: მი­თე­ბის კითხ­ვა, გა­აზ­რე­ბა და გად­მო­ცე­მა.

√  ის­ტო­რია: ძვე­ლი ქარ­თუ­ლი და ბერ­ძ­ნუ­ლი კულ­ტუ­რის შეს­წავ­ლა მი­თე­ბის მეშ­ვე­ო­ბით.

√  სახ­ვი­თი და გა­მო­ყე­ნე­ბი­თი ხე­ლოვ­ნე­ბა: დი­ო­რა­მე­ბის შექ­მ­ნა და კედ­ლის გა­ზე­თის დამ­ზა­დე­ბა.

√ თე­ატ­რა­ლუ­რი ხე­ლოვ­ნე­ბა: მი­თე­ბის პერ­სო­ნა­ჟე­ბად გარ­და­სახ­ვა და პრე­ზენ­ტა­ცი­ის ჩა­ტა­რე­ბა.

√  ეთი­კა და ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი: მი­თებ­ში ასა­ხუ­ლი მო­რა­ლუ­რი გაკ­ვე­თი­ლე­ბის გან­ხილ­ვა და ანა­ლი­ზი.

პრო­ექ­ტის მსვლე­ლო­ბა

  1. მო­სამ­ზა­დე­ბე­ლი ეტა­პი:

⇒ პრო­ექ­ტის გეგ­მის შე­მუ­შა­ვე­ბა

⇒ სა­ჭი­რო რე­სურ­სე­ბის მო­ძი­ე­ბა და მომ­ზა­დე­ბა

⇒ მშობ­ლე­ბის ინ­ფორ­მი­რე­ბა პრო­ექ­ტის შე­სა­ხებ

  1. შე­სა­ვა­ლი ეტა­პი:

⇒ მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის პრო­ექ­ტის გაც­ნო­ბა

⇒ მი­თო­ლო­გი­ის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა­ზე სა­უ­ბა­რი

⇒ მი­თე­ბის და თქმუ­ლე­ბე­ბის მი­მო­ხილ­ვა (ამი­რა­ნი, ლახ­ტი­ა­ნი კო­პა­ლა, არი­ად­ნეს ძა­ფი)

  1. მი­თე­ბის შეს­წავ­ლის ეტა­პი:

⇒ თი­თო­ე­უ­ლი მი­თის დე­ტა­ლუ­რი გაც­ნო­ბა და კითხ­ვა

⇒ მი­თე­ბის ანა­ლი­ზი და გან­ხილ­ვა კლას­ში, და­ვა­ლე­ბე­ბის შეს­რუ­ლე­ბა (პერ­სო­ნა­ჟე­ბის რუ­კა, მოვ­ლე­ნე­ბის ჯაჭ­ვი…)

  1. შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი ეტა­პი:

⇒ დი­ო­რა­მე­ბის დამ­ზა­დე­ბა მი­თე­ბის სცე­ნე­ბის გა­მო­სახ­ვით

⇒ კედ­ლის გა­ზე­თის შექ­მ­ნა, სა­დაც ასა­ხუ­ლი იქ­ნე­ბა მი­თე­ბის მთა­ვა­რი ას­პექ­ტე­ბი

⇒ კოს­ტი­უ­მე­ბის მომ­ზა­დე­ბა (ხან­ჯ­ლე­ბი, ლახ­ტე­ბი, არი­ად­ნეს სა­მო­სი)

  1. პრე­ზენ­ტა­ცი­ის მომ­ზა­დე­ბის ეტა­პი:

⇒ რო­ლე­ბის გა­და­ნა­წი­ლე­ბა

⇒ პრე­ზენ­ტა­ცი­ის სცე­ნა­რის შე­მუ­შა­ვე­ბა/რე­პე­ტი­ცი­ე­ბი

  1. ფი­ნა­ლუ­რი პრე­ზენ­ტა­ცია:

⇒ მოს­წავ­ლე­ე­ბის მი­ერ პრო­ექ­ტის შე­დე­გე­ბის წარ­დ­გე­ნა (კოს­ტი­უ­მებ­ში გა­მოწყო­ბი­ლი)

⇒ დი­ო­რა­მე­ბი­სა და კედ­ლის გა­ზე­თის პრე­ზენ­ტა­ცია

⇒ მი­თე­ბის ინ­ს­ცე­ნი­რე­ბა

  1. შე­ჯა­მე­ბის ეტა­პი:

⇒ პრო­ექ­ტის შე­დე­გე­ბის გან­ხ­ილ­ვა კლას­ში

⇒ უკუ­კავ­ში­რის მი­ღე­ბა/მიღ­წე­ვე­ბის აღ­ნიშ­ვ­ნა

პრო­ექ­ტის მსვლე­ლო­ბი­სას გა­მო­ყე­ნე­ბუ­ლი სხვა­დას­ხ­ვა სწავ­ლის მე­თო­დე­ბი:

♦ ინ­ტე­რაქ­ტი­უ­რი ლექ­ცი­ე­ბი, დის­კუ­სი­ე­ბი

♦ ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი, გუნ­დუ­რი მუ­შა­ო­ბა

♦ პრაქ­ტი­კუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი (ხატ­ვა, გა­ფე­რა­დე­ბა, დი­ო­რა­მე­ბის დამ­ზა­დე­ბა…)

♦ რო­ლუ­რი თა­მა­შე­ბი, ინ­ს­ცე­ნი­რე­ბე­ბი და პრე­ზენ­ტა­ცი­ე­ბი

პრო­ექ­ტის მო­ნი­ტო­რინ­გი და შე­ფა­სე­ბა:

♦ შე­მუ­შავ­და პროგ­რე­სის აღ­რიცხ­ვის სის­ტე­მა (მაგ., ყო­ველ­კ­ვი­რე­უ­ლი ჩეკ­ლის­ტი).

♦ და­ი­გეგ­მა რე­გუ­ლა­რუ­ლი შეხ­ვედ­რე­ბი მოს­წავ­ლე­ებ­თან, პრო­ექ­ტის მიმ­დი­ნა­რე­ო­ბის გან­სა­ხილ­ვე­ლად.

♦ შე­მუ­შავ­და რუბ­რი­კა, პრო­ექ­ტის სხვა­დას­ხ­ვა კომ­პო­ნენ­ტის შე­სა­ფა­სებ­ლად (დი­ო­რა­მე­ბი, კედ­ლის გა­ზე­თი, კოს­ტი­უ­მე­ბი).

♦ ჩა­ტარ­და გა­მო­კითხ­ვა მოს­წავ­ლე­ებს შო­რის, პრო­ექ­ტის ეფექ­ტუ­რო­ბის შე­სა­ფა­სებ­ლად.

სას­წავ­ლო პრო­ექ­ტის­თ­ვის სა­ჭი­რო რე­სურ­სე­ბი:

ქარ­თუ­ლის სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ე­ბი, და­მა­ტე­ბი­თი წიგ­ნე­ბი სკო­ლის ბიბ­ლი­ო­თე­კი­დან, თა­ბა­ხის ფურ­ც­ლე­ბი, ფორ­მა­ტე­ბი, ფე­რა­დი ფან­ქ­რე­ბი, კომ­პი­უ­ტე­რი…

პრო­ექ­ტის რეფ­ლექ­სია

პრო­ექ­ტის დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ ჩა­ტარ­და რეფ­ლექ­სია, რო­მე­ლიც მო­ი­ცავ­და მას­წავ­ლებ­ლე­ბის, მოს­წავ­ლე­ე­ბი­სა და მშობ­ლე­ბის შე­ფა­სე­ბებს. ქვე­მოთ მო­ცე­მუ­ლია რეფ­ლექ­სი­ის ძი­რი­თა­დი ას­პექ­ტე­ბი:

     

მიღ­წე­ვე­ბი:

 

  1. მოს­წავ­ლე­თა ჩარ­თუ­ლო­ბა: პრო­ექ­ტ­მა უზ­რუნ­ველ­ყო მოს­წავ­ლე­ე­ბის მა­ღა­ლი ჩარ­თუ­ლო­ბა და მო­ტი­ვა­ცია. გან­სა­კუთ­რე­ბით ეფექ­ტუ­რი აღ­მოჩ­ნ­და პრაქ­ტი­კუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი და რო­ლუ­რი თა­მა­შე­ბი.
  2. ინ­ტერ­დის­ციპ­ლი­ნა­რუ­ლი სწავ­ლე­ბა: წარ­მა­ტე­ბით მო­ხერ­ხ­და სხვა­დას­ხ­ვა საგ­ნის (ლი­ტე­რა­ტუ­რა, ის­ტო­რია, ხე­ლოვ­ნე­ბა) ინ­ტეგ­რი­რე­ბა, რა­მაც ხე­ლი შე­უწყო ცოდ­ნის კომ­პ­ლექ­სურ ათ­ვი­სე­ბას.
  3. კულ­ტუ­რუ­ლი ცნო­ბი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბა: მოს­წავ­ლე­ებ­მა გა­იღ­რ­მა­ვეს ცოდ­ნა ქარ­თუ­ლი და ბერ­ძ­ნუ­ლი მი­თო­ლო­გი­ის შე­სა­ხებ, რა­მაც ხე­ლი შე­უწყო მა­თი კულ­ტუ­რუ­ლი იდენ­ტო­ბის გაძ­ლი­ე­რე­ბას.
  4. შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა: დი­ო­რა­მე­ბი­სა და კოს­ტი­უ­მე­ბის შექ­მ­ნამ მნიშ­ვ­ნე­ლოვ­ნად გა­ა­უმ­ჯო­ბე­სა მოს­წავ­ლე­თა კრე­ა­ტი­უ­ლი აზ­როვ­ნე­ბა.

გა­მოწ­ვე­ვე­ბი:

  1. დრო­ის მე­ნეჯ­მენ­ტი: ზო­გი­ერ­თი აქ­ტი­ვო­ბა მო­ითხოვ­და მეტ დროს, ვიდ­რე თავ­და­პირ­ვე­ლად იყო და­გეგ­მი­ლი, მო­მა­ვალ­ში სა­ჭი­როადრო­ის მოქ­ნი­ლი გა­ნა­წი­ლე­ბა.
  2. რე­სურ­სე­ბის ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მო­ბა: ზო­გი­ერ­თი მა­სა­ლის მო­ძი­ე­ბა რთუ­ლი აღ­მოჩ­ნ­და. მო­მა­ვალ­ში, უმ­ჯო­ბე­სია, წი­ნას­წარ მომზად­დეს ყვე­ლა სა­ჭი­რო რე­სურ­სი.
  3. ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი: ზო­გი­ერთ მოს­წავ­ლეს სჭირ­დე­ბო­და და­მა­ტე­ბით დახ­მა­რე­ბა კონ­კ­რე­ტულ და­ვა­ლე­ბებ­ში. მო­მა­ვალ­ში გა­სათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლია უფ­რო მე­ტად დი­ფე­რენ­ცი­რე­ბუ­ლი მიდ­გო­მა.

უკუ­კავ­ში­რი:

  1. მოს­წავ­ლე­ე­ბი: უმე­ტე­სო­ბამ პრო­ექ­ტი შე­ა­ფა­სა, რო­გორც „ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო“ და „სა­ხა­ლი­სო“. გან­სა­კუთ­რე­ბით მო­ე­წო­ნათ პრაქ­ტი­კუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი და რო­ლუ­რი თა­მა­შე­ბი.
  2. მშობ­ლე­ბი: გა­მო­ხა­ტეს კმა­ყო­ფი­ლე­ბა შვი­ლე­ბის ჩარ­თუ­ლო­ბით და მიღ­წე­უ­ლი შე­დე­გე­ბით.
  3. მას­წავ­ლებ­ლე­ბი: აღ­ნიშ­ნეს პრო­ექ­ტის და­დე­ბი­თი გავ­ლე­ნა მოს­წავ­ლე­თა მო­ტი­ვა­ცი­ა­სა და აკა­დე­მი­ურ მიღ­წე­ვებ­ზე, სხვა­დას­ხ­ვა სა­გან­ში.

სა­მო­მავ­ლო გეგ­მე­ბი:

  1. ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის მე­ტი გა­მო­ყე­ნე­ბა: და­გეგ­მი­ლია ციფ­რუ­ლი რე­სურ­სე­ბის უფ­რო აქ­ტი­უ­რი გა­მო­ყე­ნე­ბა, მა­გა­ლი­თად, ინ­ტე­რაქ­ტი­უ­რი პრე­ზენ­ტა­ცი­ე­ბის ან ელ­ხ­მო­ვა­ნი წიგ­ნე­ბის შექ­მ­ნა.
  2. პრო­ექ­ტის გა­ფარ­თო­ე­ბა: მო­მა­ვალ­ში შე­საძ­ლე­ბე­ლია პრო­ექ­ტის გა­ფარ­თო­ე­ბა, სხვა კულ­ტუ­რე­ბის მი­თე­ბის ჩარ­თ­ვით.

მკითხველთა კლუბი

მე ვარ…

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება

მსგავსი სიახლეები