2 აპრილი, ოთხშაბათი, 2025

თა­ნა­ტოლ­თა სწავ­ლე­ბა – Peer Instruction

spot_imgspot_img

მე, რო­გორც ინ­გ­ლი­სუ­რი ენის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, ვას­წავ­ლი ცა­გე­რის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის ლა­სუ­რი­ა­შის სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში. ყო­ველ­თ­ვის ვცდი­ლობ, მო­ვი­ძიო ახა­ლი მიდ­გო­მე­ბი, რა­თა სწავ­ლე­ბის პრო­ცე­სი უფ­რო სა­ინ­ტე­რე­სო და სა­ხა­ლი­სო გავ­ხა­დო, რო­გორც ჩემ­თ­ვის, ისე მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ჩვე­ნი სკო­ლა მცი­რე­კონ­ტინ­გენ­ტი­ა­ნია, ჩვენც ვაწყ­დე­ბით სწავ­ლე­ბის პრო­ცეს­ში არ­სე­ბულ გა­მოწ­ვე­ვებს.

ერ­თხელ, რო­დე­საც მე­ოთხე კლას­ში შე­ვე­დი გაკ­ვე­თი­ლის ჩა­სა­ტა­რებ­ლად, სა­დაც მხო­ლოდ ორი გო­გო­ნა სწავ­ლობს, მო­უ­ლოდ­ნე­ლი სცე­ნა დამ­ხ­ვ­და: ერთ-ერ­თი მოს­წავ­ლე მას­წავ­ლებ­ლის მა­გი­დას­თან იჯ­და და მას­წავ­ლებ­ლის როლს იმი­ტი­რებ­და. ეს მო­მენ­ტი ჩემ­თ­ვის შთა­გო­ნე­ბის წყა­როდ იქ­ცა და მოს­წავ­ლე­ებს შევ­თა­ვა­ზე, მომ­დევ­ნო გაკ­ვე­თი­ლე­ბი რიგ­რი­გო­ბით ჩა­ე­ტა­რე­ბი­ნათ, მე კი, ერთ-ერთ მათ­გან­თან ერ­თად, მოს­წავ­ლის როლ­ში ვიქ­ნე­ბო­დი.

მოს­წავ­ლე­ებს თვა­ლე­ბი აუციმ­ციმ­დათ და დი­დი სი­ხა­რუ­ლით დამ­თან­ხ­მ­დ­ნენ. მათ ერ­თ­მა­ნეთს შო­რის მო­ი­ლა­პა­რა­კეს, ვინ რო­დის ჩა­ა­ტა­რებ­და გაკ­ვე­თილს. ერ­თობ­ლი­ვად მო­ვამ­ზა­დეთ გაკ­ვე­თი­ლის გეგ­მა. მოს­წავ­ლე­ებს გა­ვუ­ზი­ა­რე აქ­ტი­ვო­ბე­ბის ჩა­მო­ნათ­ვა­ლი, რო­მელ­საც ხში­რად ვი­ყე­ნებ და მი­ვე­ცი არ­ჩე­ვა­ნის თა­ვი­სუფ­ლე­ბა, აერ­ჩი­ათ ის აქ­ტი­ვო­ბე­ბი, რომ­ლე­ბიც ყვე­ლა­ზე მე­ტად მოს­წონ­დათ.

გაკ­ვე­თი­ლე­ბი ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სოდ და სა­ხა­ლი­სოდ წა­რი­მარ­თა. მოს­წავ­ლე­ე­ბი დი­დი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბით მო­ე­კიდ­ნენ თა­ვი­ანთ და­ვა­ლე­ბას. მათ არა მხო­ლოდ საგ­ნობ­რი­ვი ცოდ­ნა გა­იღ­რ­მა­ვეს, არა­მედ გა­ნი­ვი­თა­რეს კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის უნა­რე­ბი და თვით­და­ჯე­რე­ბუ­ლო­ბა, მე­თო­დის და­ნერ­გ­ვამ გა­ა­უმ­ჯო­ბე­სა გაკ­ვე­თი­ლებ­ზე ჩარ­თუ­ლო­ბა და მო­ტი­ვა­ცია.

ეს წარ­მა­ტე­ბუ­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბა სხვა კლა­სებ­შიც დავ­ნერ­გე, რაც და­დე­ბი­თად აისა­ხა რო­გორც მოს­წავ­ლე­ებ­ზე, ასე­ვე ჩემ­ზე, რო­გორც მას­წავ­ლე­ბელ­ზე და გავუზიარე კიდეც კო­ლე­გებს, ახ­ლა კი მსურს, თქვე­ნი გა­ზე­თის სა­შუ­ა­ლე­ბით, ეს იდეა სხვებ­საც გა­ვაც­ნო.

მე­თო­დი, რო­მე­ლიც ცნო­ბი­ლია რო­გორც „თა­ნა­ტოლ­თა სწავ­ლე­ბა“ (Peer Instruction), ეფუძ­ნე­ბა მოს­წავ­ლე­ე­ბის აქ­ტი­ურ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას და ერ­თ­მა­ნე­თის­გან სწავ­ლას.

თა­ნა­ტოლ­თა სწავ­ლე­ბის უპი­რა­ტე­სო­ბე­ბი:

აქ­ტი­უ­რი ჩარ­თუ­ლო­ბა: მოს­წავ­ლე­ე­ბი უფ­რო აქ­ტი­უ­რად არი­ან ჩარ­თულ­ნი სას­წავ­ლო პრო­ცეს­ში, რაც ზრდის მათ ინ­ტე­რესს და მო­ტი­ვა­ცი­ას.

გუნ­დუ­რი მუ­შა­ო­ბის უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა: მოს­წავ­ლე­ე­ბი სწავ­ლო­ბენ თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბას, რაც მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია რო­გორც სას­წავ­ლო, ასე­ვე პი­როვ­ნუ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბი­სათ­ვის.

კრი­ტი­კუ­ლი და ანა­ლი­ტი­კუ­რი აზ­როვ­ნე­ბის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბა: სხვა მოს­წავ­ლე­ე­ბი­სათ­ვის მა­სა­ლის ახ­ს­ნა მო­ითხოვს სიღ­რ­მი­სე­ულ გა­გე­ბას, რაც აძ­ლი­ე­რებს კრი­ტი­კულ აზ­როვ­ნე­ბას.

მას­წავ­ლებ­ლის­თ­ვის კი სა­სი­ცოცხ­ლოდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, შეძ­ლოს სას­წავ­ლო სა­კითხე­ბის მოს­წავ­ლის თვა­ლით და­ნახ­ვა, რა­თა უკეთ გა­ი­გოს მა­თი სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი და სირ­თუ­ლე­ე­ბი.

⇒ მას­წავ­ლე­ბე­ლი უკეთ ხვდე­ბა, რო­გო­რია სას­წავ­ლო მა­სა­ლის აღ­ქ­მა მოს­წავ­ლის თვალ­თა­ხედ­ვით.

⇒ აც­ნო­ბი­ე­რებს, რომ ზო­გი­ერ­თი თე­მის სწავ­ლა შე­იძ­ლე­ბა იყოს რთუ­ლი. უკეთ აფა­სებს სა­კუ­თარ სწავ­ლე­ბის მე­თო­დებს და პე­და­გო­გი­ურ მიდ­გო­მებს.

⇒ შე­უძ­ლია შეც­ვა­ლოს და დახ­ვე­წოს სწავ­ლე­ბის სტი­ლი, რა­თა უფ­რო ეფექ­ტუ­რი და გა­სა­გე­ბი გახ­დეს.

სა­ბო­ლო­ოდ, ორი­ვე მხა­რე დიდ სარ­გე­ბელს იღებს — მოს­წავ­ლე იძენს უფ­რო ღრმა ცოდ­ნას, ხო­ლო მას­წავ­ლე­ბე­ლი უკეთ იგებს სწავ­ლის პრო­ცეს­ში არ­სე­ბულ გა­მოწ­ვე­ვებს და ცდი­ლობს, გა­ა­უმ­ჯო­ბე­სოს პე­და­გო­გი­უ­რი პრაქ­ტი­კა.

მა­რი­ნა ასა­თი­ა­ნი

 

spot_imgspot_img
მსგავსი სიახლეები

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება