12 დეკემბერი, ხუთშაბათი, 2024

თა­ნა­მედ­რო­ვე სკო­ლის სტრა­ტე­გი­უ­ლი მი­ზა­ნი – აქ­ტი­უ­რი მო­ქა­ლა­ქე

spot_img

ირმა გრიგალაშვილი

ფი­ლო­ლო­გი, თბი­ლი­სის №214 სა­ჯა­რო სკო­ლის ქარ­თუ­ლი ენი­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რის მენ­ტო­რი მას­წავ­ლე­ბე­ლი, თბი­ლი­სის სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის მოწ­ვე­უ­ლი ლექ­ტო­რი

 

აქ­ტი­უ­რი მო­ქა­ლა­ქის აღ­ზ­რ­და – თა­ნა­მედ­რო­ვე სკო­ლის ერთ-ერ­თი უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნე­სი გა­მოწ­ვე­ვა. ეროვ­ნუ­ლი სას­წავ­ლო გეგ­მის კონ­ტექ­ს­ტ­ში მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბა არის უნა­რი, რო­მე­ლიც გუ­ლის­ხ­მობს: უზე­ნა­ე­სი ეთი­კის პრინ­ცი­პე­ბის გა­აზ­რე­ბას, სა­ზო­გა­დო­ე­ბი­სად­მი ან­გა­რიშ­ვალ­დე­ბუ­ლე­ბა­სა და თა­ნა­შე­მოქ­მე­დე­ბი­თო­ბას, თე­მის პრი­ო­რი­ტე­ტე­ბის გა­აზ­რე­ბას (ესგ-ის გზამ­კ­ვ­ლე­ვი, 2022).

მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბის, რო­გორც ეროვ­ნუ­ლი სას­წავ­ლო გეგ­მის ფუნ­ქ­ცი­ურ-კომ­პო­ნენ­ტუ­რი უნა­რის, და­უფ­ლე­ბა მიზ­ნად ისა­ხავს მოს­წავ­ლე­ებ­ში სა­მო­ქა­ლა­ქო ცნო­ბი­ე­რე­ბის, პატ­რი­ო­ტიზ­მის, სო­ლი­და­რო­ბის, კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბი­სა და სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბას. სას­კო­ლო გა­ნათ­ლე­ბა ამ კუთხით გვევ­ლი­ნე­ბა არა მხო­ლოდ ცოდ­ნის შე­ძე­ნის პრო­ცე­სად, არა­მედ აქ­ტი­უ­რი, თა­ვი­სუ­ფა­ლი, დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის მქო­ნე პი­როვ­ნე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბის პლატ­ფორ­მად.

იმი­სათ­ვის, რომ მოს­წავ­ლე­ებ­ში სა­მო­ქა­ლა­ქო უნარ-ჩვე­ვე­ბი გან­ვა­ვი­თა­როთ, აუცი­ლე­ბე­ლია კომ­პ­ლექ­სუ­რი, მრა­ვალ­მ­ხ­რი­ვი მიდ­გო­მის გა­მო­ყე­ნე­ბა. პირ­ველ რიგ­ში, სას­კო­ლო გა­რე­მო თა­ვად უნ­და იყოს დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი პრინ­ცი­პე­ბის დე­მონ­ს­ტ­რი­რე­ბის სივ­რ­ცე, რო­მელ­შიც:

მოს­წავ­ლე­ებს აქვთ შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა მი­ი­ღონ გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბე­ბის მი­ღე­ბის პრო­ცეს­ში (მაგ., სას­კო­ლო აქ­ტი­ვო­ბე­ბის და­გეგ­მ­ვა, სას­წავ­ლო გეგ­მის გამ­რა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბა, სკო­ლის ში­ნა­გა­ნა­წე­სის შე­მუ­შა­ვე­ბა, სას­კო­ლო გა­რე­მოს მოწყო­ბა და სხვა).

პა­ტივს სცე­მენ გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბულ აზ­რებს – აქ­ცენ­ტი კეთ­დე­ბა არა იმა­ზე, თუ ვი­სი აზ­რია „სწო­რი“, არა­მედ იმა­ზე, თუ რა არ­გუ­მენ­ტე­ბით შე­იძ­ლე­ბა მი­სი და­სა­ბუ­თე­ბა, შე­მუ­შა­ვე­ბუ­ლია კა­მა­თის ეთი­კუ­რი ნორ­მე­ბი (მოს­მე­ნა, გა­მოს­ვ­ლის დრო­ის დაც­ვა, პი­როვ­ნე­ბის პა­ტი­ვის­ცე­მა), აკ­რ­ძა­ლუ­ლია პი­როვ­ნე­ბა­ზე ზე­წო­ლა და წა­ხა­ლი­სე­ბუ­ლია მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი პო­ზი­ცი­ე­ბის წარ­მო­ჩე­ნა.

ხდე­ბა კონ­ფ­ლიქ­ტე­ბის გა­დაჭ­რა თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბი­თი მე­თო­დე­ბით – მუ­შა­ობს მე­დი­ა­ცი­ის პროგ­რა­მა, მოს­წავ­ლე-მე­დი­ა­ტო­რე­ბი გა­დი­ან სპე­ცი­ა­ლურ მომ­ზა­დე­ბას და მი­უ­კერ­ძო­ებ­ლად ცდი­ლო­ბენ გა­არ­კ­ვი­ონ კონ­ფ­ლიქ­ტის ნამ­დ­ვი­ლი მი­ზე­ზე­ბი, იპო­ვონ ორი­ვე მხა­რის­თ­ვის მი­სა­ღე­ბი გა­მო­სა­ვა­ლი, აღად­გი­ნონ კო­მუ­ნი­კა­ცია, მი­ი­ღონ ურ­თი­ერ­თ­შე­თან­ხ­მე­ბუ­ლი გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბა.

მოს­წავ­ლე­ე­ბი აც­ნო­ბი­ე­რე­ბენ სა­კუ­თარ პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბას და სწავ­ლო­ბენ თვით­მ­მარ­თ­ვე­ლო­ბას.

სა­მო­ქა­ლა­ქო კომ­პე­ტენ­ცი­ე­ბი მხო­ლოდ თე­ო­რი­უ­ლი ცოდ­ნით ვერ გა­მო­მუ­შავ­დე­ბა, მა­თი სიღ­რ­მი­სე­უ­ლი გაც­ნო­ბი­ე­რე­ბა მხო­ლოდ მოქ­მე­დე­ბი­თაა შე­საძ­ლე­ბე­ლი. პრაქ­ტი­კუ­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბის მი­ღე­ბის სა­უ­კე­თე­სო სა­შუ­ა­ლე­ბად კი შე­იძ­ლე­ბა მო­ვი­აზ­როთ:

• სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი პრო­ექ­ტე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა, მაგ., მოს­წავ­ლე­ე­ბის უშუ­ა­ლო ჩარ­თუ­ლო­ბით ად­გი­ლობ­რი­ვი გა­რე­მოს და­სუფ­თა­ვე­ბა და კე­თილ­მოწყო­ბა, ეკო­ლო­გი­უ­რი აქ­ცი­ე­ბის მოწყო­ბა, ხან­დაზ­მუ­ლე­ბი­სა და შშმ პირ­თა დახ­მა­რე­ბა და სხვა. ასე­თი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი პირ­და­პირ უკავ­შირ­დე­ბა სო­ლი­და­რო­ბის, ემ­პა­თი­ი­სა და სო­ცი­ა­ლუ­რი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბის გრძნო­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას.

• დე­ბა­ტე­ბი, დის­კუ­სი­უ­რი კლუ­ბე­ბი და სი­მუ­ლა­ცი­უ­რი თა­მა­შე­ბი კი­დევ ერ­თი ეფექ­ტუ­რი მე­თო­დია მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი უნარ-ჩვე­ვე­ბის გა­სა­ვი­თა­რებ­ლად, მაგ., მოს­წავ­ლე­ებს შე­იძ­ლე­ბა და­ე­ვა­ლოთ სხვა­დას­ხ­ვა სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ-პო­ლი­ტი­კუ­რი პრობ­ლე­მის იმი­ტი­რე­ბუ­ლი გან­ხილ­ვა, სხვა­დას­ხ­ვა პო­ზი­ცი­ის წარ­მო­ჩე­ნა, კომ­პ­რო­მი­სე­ბის ძი­ე­ბა, რაც მათ კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბი­სა და დი­ა­ლო­გის კულ­ტუ­რის გა­მო­მუ­შა­ვე­ბა­ში და­ეხ­მა­რე­ბა.

• სა­ერ­თა­შო­რი­სო გაც­ვ­ლი­თი პროგ­რა­მე­ბი, ვი­ზი­ტე­ბი, სა­ზაფხუ­ლო ბა­ნა­კე­ბი, სა­დაც მოს­წავ­ლე­ე­ბი სხვა­დას­ხ­ვა კულ­ტუ­რი­სა და წარ­მო­შო­ბის ახალ­გაზ­რ­დებს გა­იც­ნო­ბენ. ეს კი ხელს უწყობს ტო­ლე­რან­ტო­ბის, მულ­ტი­კულ­ტუ­რუ­ლი გა­გე­ბი­სა და გლო­ბა­ლუ­რი მო­ქა­ლა­ქე­ო­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბას.

ციფ­რუ­ლი ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის ეპო­ქა­ში ასე­ვე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია მე­დი­ა­წიგ­ნი­ე­რე­ბი­სა და ინ­ფორ­მა­ცი­უ­ლი უსაფ­რ­თხო­ე­ბის სწავ­ლე­ბა. მოს­წავ­ლე­ებს უნ­და შე­ეძ­ლოთ ინ­ფორ­მა­ცი­ის კრი­ტი­კუ­ლი შე­ფა­სე­ბა, ყალ­ბი ინ­ფორ­მა­ცი­ის ამოც­ნო­ბა, ციფ­რულ სივ­რ­ცე­ში ეთი­კუ­რი ქცე­ვა.

2004 წელს, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს მთავ­რო­ბის დად­გე­ნი­ლე­ბით და პრე­მი­ერ-მი­ნისტრ ზუ­რაბ ჟვა­ნი­ას ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ბით, გა­ნათ­ლე­ბი­სა და მეც­ნი­ე­რე­ბის სფე­რო­ში ერ­თი­ა­ნი სა­ხელ­მ­წი­ფო პო­ლი­ტი­კის გა­ტა­რე­ბის უზ­რუნ­ველ­სა­ყო­ფად, დამ­ტ­კიც­და ზო­გა­დი გა­ნათ­ლე­ბის ეროვ­ნუ­ლი მიზ­ნე­ბი. მოს­წავ­ლის ეროვ­ნუ­ლი და ზო­გად­სა­კა­ცობ­რიო ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის მა­ტა­რე­ბელ, თა­ვი­სუ­ფალ პი­როვ­ნე­ბად ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბის ხელ­შეწყო­ბა დღე­საც სწო­რედ ამ მიზ­ნე­ბით გა­ნი­საზღ­ვ­რე­ბა. ზგემ-ის დო­კუ­მენ­ტი გა­ნახ­ლ­და 2024 წელს, თუმ­ცა, რა­საკ­ვირ­ვე­ლია, გეგ­მის ფუნ­და­მენ­ტუ­რი პრინ­ცი­პე­ბი უც­ვ­ლე­ლია: სას­კო­ლო გა­ნათ­ლე­ბის ერთ-ერ­თი ძი­რი­თა­დი ამო­ცა­ნაა – „დე­მოკ­რა­ტი­ის სა­ერ­თა­შო­რი­სოდ აღი­ა­რე­ბუ­ლი პრინ­ცი­პე­ბის მა­ტა­რე­ბე­ლი, მა­ღა­ლი სა­მო­ქა­ლა­ქო, ცნო­ბი­ე­რე­ბის მქო­ნე, ტო­ლე­რან­ტი, სა­მარ­თ­ლი­ა­ნი მო­ქა­ლა­ქის აღ­ზ­რ­და“ (ზგე­მი, 2024).

მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი აღ­ზ­რ­და შე­უძ­ლე­ბე­ლია მას­წავ­ლებ­ლის პი­როვ­ნუ­ლი მა­გა­ლი­თის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბის გა­რე­შე. სწო­რედ მას­წავ­ლებ­ლის რო­ლია გა­დამ­წყ­ვე­ტი დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის და­ნერ­გ­ვა­სა და სა­მო­ქა­ლა­ქო კომ­პე­ტენ­ცი­ე­ბის გა­მო­მუ­შა­ვე­ბა­ში. მას­წავ­ლე­ბე­ლი უზ­რუნ­ველ­ყოფს საკ­ლა­სო გა­რე­მო­ში პი­როვ­ნულ თა­ნას­წო­რო­ბა­სა და თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბა­ზე აგე­ბულ ურ­თი­ერ­თო­ბას, სა­მარ­თ­ლი­ა­ნო­ბას. მან უნ­და შექ­მ­ნას გა­რე­მო, რო­მელ­შიც თე­ო­რი­უ­ლი ცოდ­ნა იქ­ცე­ვა პრაქ­ტი­კულ გა­მოც­დი­ლე­ბად, ხო­ლო დე­მოკ­რა­ტი­უ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი – ცხოვ­რე­ბის წე­სად. ამ­გ­ვა­რი გა­რე­მოს შე­საქ­მ­ნე­ლად, ცხა­დია, არ კმა­რა მხო­ლოდ საკ­ლა­სო სივ­რ­ცე­ში გა­ტა­რე­ბუ­ლი დრო, სა­ჭი­როა სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ პრო­ცე­სებ­ში მი­სი აქ­ტი­უ­რი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა.

დე­მოკ­რა­ტი­ულ კულ­ტუ­რას ვერ და­ნერ­გავს მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რო­მე­ლიც:

• ზღუ­დავს გა­მო­ხატ­ვის თა­ვი­სუფ­ლე­ბას – ავ­ტო­რი­ტა­რუ­ლად იქ­ცე­ვა და მოს­წავ­ლე­ებს ერ­თა­დერთ „სწორ აზრს“ თავს ახ­ვევს, გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბულ აზრს აკ­ნი­ნებს ან დას­ცი­ნის, არ ტო­ვებს კრი­ტი­კის შე­საძ­ლებ­ლო­ბას.

• არ ავ­ლენს სო­ცი­ა­ლურ პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბას – გა­მიჯ­ნუ­ლია სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი პრო­ცე­სე­ბის­გან, არ თა­ნა­უგ­რ­ძ­ნობს სა­მარ­თ­ლი­ა­ნო­ბის, სიტყ­ვი­სა და გა­მო­ხატ­ვის, არ­ჩე­ვა­ნის თა­ვი­სუფ­ლე­ბის და­სა­ცა­ვად გა­მარ­თულ სა­ხალ­ხო დე­მონ­ს­ტ­რა­ცი­ებს.

• გულ­გ­რი­ლია სო­ცი­ა­ლუ­რი პრობ­ლე­მე­ბი­სად­მი, არ გმობს ძა­ლა­დო­ბა­სა და უსა­მარ­თ­ლო­ბას. მას­წავ­ლე­ბელი, რო­მელ­საც არ გა­აჩ­ნია ემ­პა­თი­ის უნა­რი, ვერ გა­ნა­ვი­თა­რებს მოს­წავ­ლე­ებ­ში მო­რა­ლურ-ეთი­კურ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს.

სამ­წუ­ხა­როა, რომ დღე­ვან­დე­ლი მას­წავ­ლებ­ლე­ბის გარ­კ­ვე­უ­ლი ნა­წი­ლი სწო­რედ ამ გზას ირ­ჩევს და არა­თუ ეხ­მი­ა­ნე­ბა ქვე­ყა­ნა­ში მიმ­დი­ნა­რე სო­ცი­ა­ლურ-პო­ლი­ტი­კურ მოვ­ლე­ნებს, არა­მედ პი­რი­ქით, მოს­წავ­ლე­ებ­საც უშ­ლის ხელს გა­მო­ხა­ტონ თა­ვი­ან­თი ჯან­სა­ღი მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი პო­ზი­ცია. ამ­ჯე­რად არ ჩა­მოვ­თ­ვ­ლი იმ გულ­და­საწყ­ვეტ შემ­თხ­ვე­ვებს, რომ­ლებ­ზეც მოს­წავ­ლე­ე­ბი, ბო­ლო დროს, აქ­ტი­უ­რად სა­უბ­რო­ბენ სო­ცი­ა­ლურ ქსე­ლებ­ში (ხში­რად კი ფაქ­ტე­ბის ამ­სახ­ველ ვი­დე­ომ­ტ­კი­ცე­ბუ­ლე­ბებ­საც ასა­ჯა­რო­ე­ბენ). მოს­წავ­ლე­ე­ბი გა­მოთ­ქ­ვა­მენ წუ­ხილს პე­და­გო­გე­ბის­გან მი­ღე­ბულ დამ­ცი­ნავ და შე­უ­რაცხ­მ­ყო­ფელ მოპყ­რო­ბა­ზე, არა­კო­რექ­ტულ მი­მარ­თ­ვებ­ზე, რაც მოს­დევს ხოლ­მე ბავ­შ­ვე­ბის მხრი­დან სა­მო­ქა­ლა­ქო აქ­ტი­ვიზ­მის გა­მოვ­ლი­ნე­ბას. ისი­ნი ასე­ვე აპ­რო­ტეს­ტე­ბენ მას­წავ­ლებ­ლე­ბის დუ­მილ­სა და უგ­რ­ძ­ნობ­ლო­ბას „სა­მარ­თალ­დამ­ცავ­თა“ მხრი­დან ახალ­გაზ­რ­დე­ბი­სად­მი გა­მოვ­ლე­ნილ ძა­ლა­დო­ბა­სა და სი­სას­ტი­კე­ზე.

შე­უძ­ლე­ბე­ლია აქ­ტი­უ­რი, ტო­ლე­რან­ტი და ობი­ექ­ტუ­რად მო­აზ­როვ­ნე პი­როვ­ნე­ბა აღ­ზარ­დოს მას­წავ­ლე­ბელ­მა, რო­მე­ლიც თა­ვის „მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რივ პო­ზი­ცი­ას“ მხო­ლოდ სამ­თავ­რო­ბო აქ­ცი­ებ­ზე „სა­ვალ­დე­ბუ­ლო“ დას­წ­რე­ბით გა­მო­ხა­ტავს და სხვა დროს ყო­ველ­თ­ვის ირ­ჩევს გან­ზე გად­გო­მას; მას­წავ­ლე­ბელ­მა, რო­მე­ლიც ლან­ძღავს სა­კუ­თარ მოს­წავ­ლე­ებს მი­სი შე­ხე­დუ­ლე­ბი­სა­გან გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბულ მო­საზ­რე­ბა­თა და ქმე­დე­ბა­თა გა­მო.

„ეროვ­ნულ-სა­ხელ­მ­წი­ფო­ებ­რი­ვი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის მქო­ნე, სა­ზო­გა­დო­ე­ბი­სა და სა­ხელ­მ­წი­ფოს წი­ნა­შე სა­კუ­თა­რი უფ­ლე­ბა-მო­ვა­ლე­ო­ბე­ბის მცოდ­ნე, სა­ხელ­მ­წი­ფო­ებ­რი­ვად მო­აზ­როვ­ნე, პატ­რი­ო­ტი მო­ქა­ლა­ქის აღ­ზ­რ­დის“ (ზგე­მი, 2024) გზად, პირ­ველ რიგ­ში, ილი­ას სიტყ­ვის მოს­მე­ნა მე­სა­ხე­ბა:

„და­ვიწყე­ბუ­ლი გვაქვს ურ­თი­ერ­თო­ბის კავ­ში­რი, იმა­სა სცე­მენ – მე ხომ არაო, ვი­ძა­ხით და ამით ვა­ნუ­გე­შებთ ჩვენს გაქ­სუ­ე­ბულ თავ­სა. ის კი აღარ გვა­გონ­დე­ბა, რომ ხვალ შე­იძ­ლე­ბა ეს დღე მეც და­მად­გეს და მეშ­ვე­ლი არ მე­ყო­ლე­ბა“ (ი. ჭავ­ჭა­ვა­ძე). ღირ­სე­ულ მო­ქა­ლა­ქეს უნ­და ეს­მო­დეს, რომ გულ­გ­რი­ლო­ბა და­ნა­შა­უ­ლია არა მხო­ლოდ სხვე­ბის, არა­მედ სა­კუ­თა­რი თა­ვის წი­ნა­შე ჩა­დე­ნი­ლი.

„თუ ხალხს თვი­სი უფ­ლე­ბა და მო­ვა­ლე­ო­ბა კარ­გად აქვს აწო­ნი­ლი და ცნო­ბი­ლი, თუ ამას­თან ხორც-სის­ხ­ლ­ში გამ­ჯ­და­რი აქვს, რომ ჩე­მი მე­ზობ­ლის უფ­ლე­ბის დარ­ღ­ვე­ვა, ჩე­მი უფ­ლე­ბის დარ­ღ­ვე­ვა­საც მო­ას­წა­ვებს, მა­შინ ნა­ვარ­დი მე­ბა­დურ­თა შე­უძ­ლე­ბე­ლია, მა­შინ აღ­მა ხნუ­ლი პირ­დაღ­მა არ და­ი­ფარ­ცხე­ბა“ (ი. ჭავ­ჭა­ვა­ძე). თი­თო­ე­ულ­მა მო­ქა­ლა­ქემ უნ­და იცო­დეს, რომ არ და­ხუ­ჭოს თვა­ლი, რო­დე­საც სხვე­ბის უფ­ლე­ბა­თა დარ­ღ­ვე­ვას შე­ამ­ჩ­ნევს.

„მი­ზე­ზი კე­თი­ლის ცუ­დად ახ­დე­ნი­სა ჩვე­ნი გულ­გ­რი­ლო­ბა და გან­თ­ვი­თე­უ­ლე­ბა არის, წა­მა­ლი კი­დევ ამ მი­ზე­ზის მოს­პო­ბი­სათ­ვის ურ­თი­ერ­თ­თან კავ­ში­რია, ურ­თი­ერ­თო­ბი­სათ­ვის გულ­მ­ტ­კივ­ნე­უ­ლო­ბაა, ურ­თი­ერ­თის გა­მო­სარ­ჩ­ლე­ბაა“ (ი. ჭავ­ჭა­ვა­ძე). თი­თო­ე­ულ­მა პე­და­გოგ­მა უნ­და ას­წავ­ლოს ეს ყვე­ლა­ფე­რი არა მხო­ლოდ სიტყ­ვით, არა­მედ საქ­მით.

მას­წავ­ლებ­ლის პი­როვ­ნუ­ლი მა­გა­ლი­თი რჩე­ბა მო­ქა­ლა­ქე­ობ­რი­ვი აღ­ზ­რ­დის უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნეს კომ­პო­ნენ­ტად. მოს­წავ­ლე­ე­ბი ბუ­ნებ­რი­ვად ის­წავ­ლი­ან ქცე­ვის ისეთ მო­დე­ლებს, რომ­ლებ­საც მათ გარ­შე­მო ხე­და­ვენ. თუ მას­წავ­ლე­ბე­ლი იქ­ნე­ბა აქ­ტი­უ­რი, პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბი­ა­ნი, კრი­ტი­კუ­ლად მო­აზ­როვ­ნე, სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი პრობ­ლე­მე­ბით და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნი, მოს­წავ­ლე­ე­ბიც ამ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს გა­ი­ზი­ა­რე­ბენ.

დას­კ­ვ­ნის­თ­ვის, აქ­ტი­უ­რი მო­ქა­ლა­ქის აღ­ზ­რ­და არის კომ­პ­ლექ­სუ­რი პრო­ცე­სი, რო­მე­ლიც მო­ითხოვს სის­ტე­მურ მიდ­გო­მას, მრა­ვალ­ფე­რო­ვან მე­თო­დო­ლო­გი­ას და ყვე­ლა და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი მხა­რის – სკო­ლის, მას­წავ­ლებ­ლე­ბის, მოს­წავ­ლე­ე­ბი­სა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის -— ერ­თობ­ლივ ძა­ლის­ხ­მე­ვას.

წე­რილს ვურ­თავ სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ერთ-ერ­თი სა­მა­გა­ლი­თო სა­მო­ქა­ლა­ქო აქ­ტი­ვის­ტის, მა­მუ­კა ჯუ­ღე­ლის, ფე­ის­ბუკ­პოსტს, რო­გორც უმ­თავ­რეს გზავ­ნილ­სა და სა­სარ­გებ­ლო მოქ­მე­დე­ბი­სა­კენ მო­წო­დე­ბას კო­ლე­გე­ბი­სად­მი:

„ჩე­მი ქარ­თუ­ლის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რო­მე­ლიც ტა­რი­ე­ლის სი­მა­მა­ცეს მას­წავ­ლი­და – დუმს.

ჩე­მი ის­ტო­რი­ის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რო­მე­ლიც რუ­სე­თის იმ­პე­რი­ა­ლიზმს მიხ­ს­ნი­და – დუმს.

ჩე­მი გე­ოგ­რა­ფი­ის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რო­მელ­მაც პირ­ველ­მა მა­ნა­ხა რუ­კა­ზე ევ­რო­პა – დუმს.

ჩე­მი ინ­გ­ლი­სუ­რის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, რო­მელ­მაც ევ­რო­პე­ლებ­თან ლა­პა­რა­კი მას­წავ­ლა – დუმს.

ჩე­მი ხე­ლოვ­ნე­ბის მას­წავ­ლე­ბე­ლი, ევ­რო­პულ ხე­ლოვ­ნე­ბას და კულ­ტუ­რას რომ მას­წავ­ლი­და – დუმს.

ჩე­მი ფი­ზი­კის და ქი­მი­ის მას­წავ­ლებ­ლე­ბი, ევ­რო­პულ სა­მე­დი­ცი­ნო, ტექ­ნო­ლო­გი­ურ მიღ­წე­ვებს რომ მას­წავ­ლიდ­ნენ – სდუ­მან.

სკო­ლის დი­რექ­ტორ­მა, სა­ერ­თოდ დამ­ბ­ლო­კა.

ჰო­და, ჩე­მო ძვირ­ფა­სო პე­და­გო­გე­ბო, ჩა­ლის ფა­სი აქვს თქვენს ყვე­ლა გაკ­ვე­თილს, რაც ჩემ­თ­ვის ჩა­გი­ტა­რე­ბი­ათ და ჩა­ლის ფა­სი გაქვთ თქვენც ჩემს თვალ­ში.“

 

ლი­ტე­რა­ტუ­რა:

  • ესგ-ის გზამ­კ­ვ­ლე­ვი, 2022

ერ­თი­ა­ნი ეროვ­ნუ­ლი სას­წავ­ლო გეგ­მის გზამ­კ­ვ­ლე­ვი (სა­შუ­ა­ლო სა­ფე­ხუ­რი), სა­ქარ­თ­ვე­ლოს გა­ნათ­ლე­ბი­სა და მეც­ნი­ე­რე­ბის სა­მი­ნის­ტ­როს სკო­ლამ­დე­ლი და ზო­გა­დი გა­ნათ­ლე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბის დე­პარ­ტა­მენ­ტი, 2022 — https://mes.gov.ge/uploads/files/­2022­/gza­mkvl­evi­.pd­f — ზგე­მი 2024;

  • ზო­გა­დი გა­ნათ­ლე­ბის ეროვ­ნუ­ლი მიზ­ნე­ბი, გა­ნათ­ლე­ბი­სა და მეც­ნი­ე­რე­ბის სა­მი­ნის­ტ­რო, 2024 — https://mes.gov.ge/uploads/zgemi.pdf ილია ჭავ­ჭა­ვა­ძე;

წე­რი­ლი სოფ­ლის უფ­რო­სის არ­ჩე­ვა­ნი, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა აკა­დე­მია, რუს­თა­ვე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ქარ­თუ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რის ის­ტო­რი­ის ინ­ს­ტი­ტუ­ტი — https://iliachavchavadze1­837.wordp­re­ss.­com/2­014/05/26/soflis-ufrosis-archevani/

  • ფე­ის­ბუკ პოს­ტი, მა­მუ­კა ჯუ­ღე­ლი

 

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება

მსგავსი სიახლეები