5 დეკემბერი, ხუთშაბათი, 2024

ზო­გად­სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბე­ბის მხარ­და­ჭე­რა

spot_img

2024-2025 სას­წავ­ლო წლის ეროვ­ნუ­ლი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პრო­ექ­ტე­ბი

არა­ფორ­მა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბა სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი და გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლია. გა­ნათ­ლე­ბის ეს ფორ­მა პო­პუ­ლა­რუ­ლი და ეფექ­ტუ­რია, რად­გან ხელს უწყობს მოს­წავ­ლის ინ­დი­ვი­დუ­ა­ლუ­რი სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბი­სა და ინ­ტე­რე­სე­ბის გა­მოვ­ლე­ნას, აგ­რეთ­ვე, ქმნის პრაქ­ტი­კუ­ლი, ანა­ლი­ტი­კუ­რი და სის­ტე­მუ­რი აზ­როვ­ნე­ბის პი­რო­ბებს სო­ცი­ა­ლურ-თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბი­თი უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბი­სათ­ვის. პრო­ექ­ტუ­ლი სწავ­ლე­ბა ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლია მოს­წავ­ლის მოთხოვ­ნებ­ზე. იგი თი­თო­ე­ულ მოს­წავ­ლეს აძ­ლევს სა­კუ­თა­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი­სა და ში­ნა­გა­ნი ძა­ლე­ბის გა­აქ­ტი­უ­რე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბას.

გა­ნათ­ლე­ბის ამ ფორ­მის ეფექ­ტუ­რო­ბა იმით დას­ტურ­დე­ბა, რომ იგი ხელს უწყობს სა­ერ­თო ინ­ტე­რე­სე­ბის მქო­ნე მოს­წავ­ლე­თა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბას, ავი­თა­რებს ცოდ­ნის გაც­ვ­ლის კულ­ტუ­რას, და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლი მუ­შა­ო­ბის, სი­ახ­ლე­ე­ბის ძი­ე­ბის, შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი და კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის უნა­რებს.

აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ პრო­ექ­ტუ­ლი სწავ­ლე­ბა გან­სა­კუთ­რე­ბით შე­დე­გი­ა­ნია მა­შინ, რო­დე­საც ფარ­თო მას­შ­ტა­ბებს მო­ი­ცავს და არ შე­მო­ი­ფარ­გ­ლე­ბა ერ­თი კონ­კ­რე­ტუ­ლი სკო­ლი­თა თუ კლა­სით. თუ­კი მოს­წავ­ლე­თა გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი, ერ­თ­დ­რო­უ­ლად, სხვა­დას­ხ­ვა სკო­ლა­ში ხორ­ცი­ელ­დე­ბა, ფუნ­ქ­ცი­ურ-კომ­პო­ნენ­ტუ­რი უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას­თან ერ­თად, სკო­ლებს შო­რის თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბი­თი კულ­ტუ­რა ყა­ლიბ­დე­ბა.

2024-2025 სას­წავ­ლო წელს, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს მას­შ­ტა­ბით, 3 ეროვ­ნუ­ლი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პრო­ექ­ტი ხორ­ცი­ელ­დე­ბა: „მე და ლი­ტე­რა­ტუ­რა“, „გვე­სა­უბ­რეთ ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ზე“, „ძა­ლი­ან გავ­რ­ცე­ლე­ბუ­ლი, მაგ­რამ არას­წო­რი“. სა­მი­ვე ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლია ქარ­თუ­ლი ენი­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რის პე­და­გო­გე­ბის (ხა­თუ­ნა ბე­რა­ძე, ზა­ზა შუ­ლაია, ნა­ნა ლო­მაია) მი­ერ. მე, რო­გორც ზო­გად­სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბე­ბის აქ­ტი­უ­რი მხარ­დამ­ჭე­რი, სა­მი­ვე მათ­გა­ნის კო­ორ­დი­ნა­ტო­რი გახ­ლა­ვართ. ამ მო­მენ­ტი­სათ­ვის, აღ­ნიშ­ნუ­ლი პრო­ექ­ტე­ბი სა­ქარ­თ­ვე­ლოს სხვა­დას­ხ­ვა რე­გი­ო­ნის რამ­დე­ნი­მე ათე­ულ სკო­ლა­ში ხორ­ცი­ელ­დე­ბა. მათ აქვთ მკა­ფი­ოდ გა­წე­რი­ლი მიზ­ნე­ბი, რო­მე­ლიც სრულ კო­რე­ლა­ცი­ა­შია ახალ ეროვ­ნულ სას­წავ­ლო გეგ­მა­სა (ესგ) და ზო­გა­დი გა­ნათ­ლე­ბის ეროვ­ნულ მიზ­ნებ­თან (ზგემ).

პრო­ექ­ტის „გვე­სა­უბ­რეთ ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ზე“ ფარ­გ­ლებ­ში, 22 ნო­ემ­ბერს, ჩა­ტარ­და შეხ­ვედ­რა ფი­ლო­ლო­გი­ის დოქ­ტორ­თან, ბა­ტონ გია მურ­ღუ­ლი­ას­თან. შეხ­ვედ­რა ონ­ლა­ინ ფორ­მატ­ში წა­რი­მარ­თა. ბა­ტონ­მა გი­ამ ქარ­თუ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რის ისეთ შე­დევ­რებ­ზე ისა­უბ­რა, რო­გო­რიც არის „ვეფხის­ტყა­ო­სა­ნი“, „დი­დოს­ტა­ტის მარ­ჯ­ვე­ნა“ და ა.შ. შეხ­ვედ­რის ბო­ლოს გა­ი­მარ­თა ინ­ტე­რაქ­ცია. მოს­წავ­ლე­ებ­მა გა­მოთ­ქ­ვეს თა­ვი­ან­თი მო­საზ­რე­ბე­ბი, გან­ხი­ლულ სა­კითხებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით.

ასე­ვე, ახა­ლი და სა­ინ­ტე­რე­სო წა­მოწყე­ბა გახ­ლავთ პრო­ექ­ტი „ძა­ლი­ან გავ­რ­ცე­ლე­ბუ­ლი, მაგ­რამ არას­წო­რი“. იგი მიზ­ნად ისა­ხავს: მოს­წავ­ლე­ე­ბის ენობ­რი­ვი კომ­პე­ტენ­ცი­ის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბას, კრი­ტი­კუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბის უნა­რის გან­ვი­თა­რე­ბას ენობ­რივ სა­კითხებ­ში, სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ენობ­რი­ვი ცნო­ბი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბას, გავ­რ­ცე­ლე­ბუ­ლი გრა­მა­ტი­კუ­ლი და ლექ­სი­კუ­რი შეც­დო­მე­ბის შემ­ცი­რე­ბას. მას­წავ­ლებ­ლე­ბი მოს­წავ­ლე­ებს აც­ნო­ბენ ხში­რად გა­მო­ყე­ნე­ბულ, თუმ­ცა არას­წორ გრა­მა­ტი­კულ ფორ­მებს, სიტყ­ვა­თა არას­წორ გა­მო­ყე­ნე­ბას და სხვა ენობ­რივ შეც­დო­მებს. პრო­ექ­ტის ფარ­გ­ლებ­ში, მოს­წავ­ლე­ე­ბი შე­ის­წავ­ლი­ან ამ შეც­დო­მე­ბის სწორ ვა­რი­ან­ტებს და გა­ი­აზ­რე­ბენ მა­თი გა­მო­ყე­ნე­ბის კონ­ტექსტს. გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბუ­ლი იქ­ნე­ბა პრაქ­ტი­კუ­ლი სა­ვარ­ჯი­შო­ე­ბი, დის­კუ­სი­ე­ბი და შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი და­ვა­ლე­ბე­ბი.

რაც შე­ე­ხე­ბა პრო­ექტს „მე და ლი­ტე­რა­ტუ­რა“, დე­კემ­ბ­რის ბო­ლოს დას­რულ­დე­ბა. თით­ქ­მის ერ­თ­წ­ლი­ა­ნი მუ­შა­ო­ბის პრო­ცეს­ში მოს­წავ­ლე­თა ინ­ტე­რე­სებ­სა და სა­ჭი­რო­ე­ბებ­ზე მორ­გე­ბუ­ლი 12 აქ­ტი­ვო­ბა გან­ხორ­ცი­ელ­და. რო­გორც პრო­ექ­ტის კო­ორ­დი­ნა­ტო­რი, ვფიქ­რობ, და­სა­ხუ­ლი მიზ­ნე­ბი რამ­დე­ნად­მე მიღ­წე­უ­ლია. მოს­წავ­ლე­ებს ჩა­მო­უ­ყა­ლიბ­დათ კო­მუ­ნი­კა­ცი­ის, ჯგუ­ფუ­რი მუ­შა­ო­ბი­სა და თა­ნამ­შო­რომ­ლო­ბის უნა­რე­ბი. ეს ყვე­ლა­ფე­რი კი შემ­დ­გომ­ში მათ კარგ მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბად ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბას შე­უწყობს ხელს.

მა­რი­ამ ჩა­ჩა­ნი­ძე

ილი­ას სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის მეც­ნი­ე­რე­ბა­თა და ხე­ლოვ­ნე­ბის ფა­კულ­ტე­ტის სტუ­დენ­ტი, ქარ­თუ­ლი ფი­ლო­ლო­გი­ის მი­მარ­თუ­ლე­ბით; სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პრო­ექ­ტე­ბის ავ­ტორ-ორ­გა­ნი­ზა­ტო­რი, გა­ზეთ „ახა­ლი გა­ნათ­ლე­ბის“ კონ­კურ­სე­ბის სამ­გ­ზის გა­მარ­ჯ­ვე­ბუ­ლი, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში პირ­ვე­ლი მას­შ­ტა­ბუ­რი ურ­თი­ერ­თ­ს­წავ­ლე­ბის პრო­ექ­ტის თა­ნა­ავ­ტო­რი, კონ­კურ­სის „ვწერ თა­ვი­სუ­ფალ თე­მას“ 2024 წლის ფი­ნა­ლის­ტი

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება

მსგავსი სიახლეები