23 ოქტომბერი, ხუთშაბათი, 2025

ეროვ­ნუ­ლი იდე­ა­ლე­ბის და­საყ­რ­დე­ნი

ქუ­თა­ი­სის №2 სა­ჯა­რო სკო­ლა, რო­მე­ლიც იოსებ ოცხე­ლის სა­ხელს ატა­რებს, არ არის მხო­ლოდ შე­ნო­ბა ქა­ლა­ქის ცენ­ტ­რ­ში – ის ცოცხა­ლი მა­ტი­ა­ნეა, ეროვ­ნუ­ლი სუ­ლის სა­გან­ძუ­რი, რომ­ლის ფეს­ვე­ბი 145 წელ­ზე მე­ტი ხნის წი­ნან­დელ ის­ტო­რი­ა­ში იკარ­გე­ბა. ეს უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნე­სი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბა და­არ­სე­ბის დღი­დან ემ­სა­ხუ­რე­ბა უწყ­ვეტ ეროვ­ნულ საქ­მეს, ღირ­სე­უ­ლად აგ­რ­ძე­ლებს რა იმ დი­დი ტრა­დი­ცი­ე­ბის გზას, რო­მე­ლიც მის­მა წი­ნა­მორ­ბე­დებ­მა გაკ­ვა­ლეს.

სკო­ლის ის­ტო­რია 1880 წელს იწყე­ბა, რო­დე­საც ქარ­თ­ველ­თა შო­რის წე­რა-კითხ­ვის გა­მავ­რ­ცე­ლე­ბე­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის თავ­და­უ­ზო­გა­ვი მცდე­ლო­ბით ქუ­თა­ის­ში პირ­ვე­ლი ქარ­თუ­ლი სკო­ლა გა­იხ­ს­ნა. ეს იყო პა­ტა­რა, მაგ­რამ მტკი­ცე ნა­პერ­წ­კა­ლი იმ­პე­რი­უ­ლი რე­ჟი­მის პი­რო­ბებ­ში, სა­დაც მშობ­ლი­ურ ენა­ზე სწავ­ლა ნამ­დ­ვილ გმი­რო­ბად ით­ვ­ლე­ბო­და. ნა­პერ­წ­კა­ლი თან­და­თან ალი გახ­და და 1905 წლის­თ­ვის სკო­ლა გიმ­ნა­ზი­ად გარ­და­იქ­მ­ნა. სა­ყუ­რადღე­ბოა, რომ იმ დრო­ის­თ­ვის, ეს გახ­ლ­დათ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ერ­თა­დერ­თი გიმ­ნა­ზია, სა­დაც სწავ­ლა-გა­ნათ­ლე­ბა ქარ­თულ ენა­ზე მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და. იგი იქ­ცა ეროვ­ნუ­ლი თვით­შეგ­ნე­ბის ცი­ხე­სი­მაგ­რედ.

1901 წლი­დან ამ ის­ტო­რი­უ­ლი კე­რის სა­თა­ვე­ში დად­გა ბრწყინ­ვა­ლე პი­როვ­ნე­ბა, გა­მორ­ჩე­უ­ლი პე­და­გო­გი და სა­ზო­გა­დო მოღ­ვა­წე – იოსებ ივა­ნეს ძე ოცხე­ლი. სწო­რედ მის შე­უ­პო­ვარ ხედ­ვას უკავ­შირ­დე­ბა გიმ­ნა­ზი­ის­თ­ვის სა­კუ­თა­რი დი­დე­ბუ­ლი შე­ნო­ბის აგე­ბის იდეა. ქუ­თა­ი­სის გუ­ბერ­ნი­ის თა­ვა­დაზ­ნა­ურ­თა მარ­შ­ლის, დ. ნი­ჟა­რა­ძი­სა და ცნო­ბი­ლი სა­ზო­გა­დო მოღ­ვა­წის, კ. ლორ­თ­ქი­ფა­ნი­ძის დახ­მა­რე­ბით, მო­ხერ­ხ­და მი­წის ნაკ­ვე­თის შეს­ყიდ­ვა. მრა­ვალ­წ­ლი­ა­ნი შრო­მი­სა და ოც­ნე­ბის შემ­დეგ, 1913 წლის 21 თე­ბერ­ვალს, შე­ნო­ბა სა­ზე­ი­მოდ გა­იხ­ს­ნა. ამ დღი­დან, ქარ­თულ­მა გიმ­ნა­ზი­ამ თა­ვი­სი ფუნ­ქ­ცი­ო­ნი­რე­ბა დი­დე­ბულ, ახალ კედ­ლებ­ში გა­ნაგ­რ­ძო, რაც მი­სი სიმ­ტ­კი­ცი­სა და ურ­ყე­ვი სუ­ლის სიმ­ბო­ლო გახ­და.

რუ­სე­თის სა­იმ­პე­რიო რე­ჟი­მის მკაცრ პი­რო­ბებ­ში, გიმ­ნა­ზია ეროვ­ნუ­ლი ინ­ტე­რე­სე­ბის ნამ­დ­ვილ კვარ­ცხ­ლ­ბე­კად იქ­ცა. იოსებ ოცხე­ლი, სი­ლო­ვან ხუნ­და­ძე და სხვა პე­და­გო­გე­ბი და­უ­ღა­ლა­ვად იბ­რ­ძოდ­ნენ ახალ­გაზ­რ­დებ­ში ეროვ­ნულ-სა­ხელ­მ­წი­ფო­ებ­რი­ვი იდე­ა­ლე­ბის და­სამ­კ­ვიდ­რებ­ლად. აქ აღ­ზ­რ­დი­ლე­ბი და მას­წავ­ლებ­ლე­ბი ერ­თად იცავ­დ­ნენ ქარ­თ­ვე­ლი ერის ღირ­სე­ბა­სა და თვით­მ­ყო­ფა­დო­ბას. ეს თა­ვი­სუფ­ლე­ბის სიყ­ვა­რუ­ლი გან­სა­კუთ­რე­ბით თვალ­სა­ჩი­ნო გახ­და, რო­დე­საც მე-20 სა­უ­კუ­ნის 10-იან წლებ­ში, გიმ­ნა­ზი­ის მოს­წავ­ლის, მო­მა­ვა­ლი დი­დი მწერ­ლის, კონ­ს­ტან­ტი­ნე გამ­სა­ხურ­დი­ას თა­ოს­ნო­ბით, შე­იქ­მ­ნა ახალ­გაზ­რ­დუ­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცია „ცხრა მუ­ხა“, რო­მე­ლიც ეროვ­ნუ­ლი თა­ვი­სუფ­ლე­ბის­თ­ვის მებ­რ­ძოლ ახალ­გაზ­რ­დებს აერ­თი­ა­ნებ­და. ეს კედ­ლე­ბი იყო არა მხო­ლოდ საკ­ლა­სო ოთა­ხე­ბი, არა­მედ ად­გი­ლი, სა­დაც მო­მა­ვა­ლი სა­ქარ­თ­ვე­ლოს გუ­ლი ფეთ­ქავ­და.

გიმ­ნა­ზი­ის პე­და­გო­გე­ბის ღვაწ­ლი გას­ც­და სას­წავ­ლო პრო­ცე­სის საზღ­ვ­რებს. მათ უდი­დე­სი რო­ლი შე­ას­რუ­ლეს ეროვ­ნუ­ლი სკო­ლის­თ­ვის სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ე­ბის გა­მო­ცე­მის უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნეს საქ­მე­ში.

ამ პე­რი­ოდ­ში, ქარ­თუ­ლი ენის დაც­ვა ნამ­დ­ვილ ბრძო­ლას ნიშ­ნავ­და. 1890 წლის 12 ივ­ლისს, კავ­კა­სი­ის სა­მოს­წავ­ლო ოლ­ქ­მა ქარ­თუ­ლი სკო­ლე­ბის სა­გაკ­ვე­თი­ლო ცხრი­ლე­ბი­დან ქარ­თუ­ლი ენა ამო­ი­ღო. მე­ფის მთავ­რო­ბა ცდი­ლობ­და, ეკ­ლე­სი­ებ­შიც კი შე­ეწყ­ვი­ტა ქარ­თუ­ლე­ნო­ვა­ნი მსა­ხუ­რე­ბა. ამ პო­ლი­ტი­კის წი­ნა­აღ­მ­დეგ თავ­და­უ­ზო­გა­ვად ილაშ­ქ­რებ­დ­ნენ „ქარ­თ­ველ­თა შო­რის წე­რა-კითხ­ვის გა­მავ­რ­ცე­ლე­ბე­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის“ წევ­რე­ბი. იოსებ ოცხე­ლის გიმ­ნა­ზი­ი­სა და სე­ნა­კის სკო­ლის მეს­ვე­უ­რებ­მა შეძ­ლეს და სპე­ცი­ა­ლუ­რი გან­კარ­გუ­ლე­ბით მო­ი­პო­ვეს უფ­ლე­ბა, ჩვენს სკო­ლა­ში სწავ­ლა-გა­ნათ­ლე­ბა ქარ­თულ ენა­ზე ყო­ფი­ლი­ყო, რაც იმ­დ­რო­ინ­დე­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის პი­რო­ბებ­ში უდი­დე­სი გა­მარ­ჯ­ვე­ბა იყო.

სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ე­ბის სიმ­წი­რის პრობ­ლე­მის სა­პა­სუ­ხოდ, იოსებ ოცხე­ლის რჩე­ვი­თა და ინი­ცი­ა­ტი­ვით, და­არ­ს­და გა­მომ­ცემ­ლო­ბა „გა­ნათ­ლე­ბა“ (შემ­დ­გომ­ში „გან­თი­ა­დი“). ეს იყო უმ­ნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნე­სი ნა­ბი­ჯი ეროვ­ნუ­ლი გა­ნათ­ლე­ბის გაძ­ლი­ე­რე­ბის­თ­ვის. ამ გა­მომ­ცემ­ლო­ბა­ში, მოკ­ლე დრო­ში, და­ი­ბეჭ­და ქარ­თუ­ლე­ნო­ვა­ნი სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ე­ბი:

♦ სი­ლო­ვან ხუნ­და­ძის ფუნ­და­მენ­ტუ­რი ნაშ­რო­მე­ბი: „ქარ­თუ­ლი ქრეს­ტო­მა­თია“ (ხუ­თი­ვე ნაკ­ვე­თი) და „ქარ­თუ­ლი ენის გრა­მა­ტი­კა“;

♦ დი­მიტ­რი უზ­ნა­ძის ის­ტო­რი­უ­ლი ნაშ­რო­მე­ბი: „ძვე­ლი სა­ბერ­ძ­ნე­თი“ და „ძვე­ლი რო­მი“;

♦ იოსებ ოცხე­ლის შრო­მე­ბი: „არით­მე­ტი­კა“, „ალ­გებ­რა“, „გე­ოგ­რა­ფია“, „ტრი­გო­ნო­მეტ­რია“ და „ფი­ზი­კა“ (თა­ნა­ავ­ტორ­თან, ს. ოცხელ­თან ერ­თად);

♦ მი­ხე­ილ ჩინ­ჩა­ლა­ძის ნაშ­რო­მე­ბი: „ლა­თი­ნუ­რი ენა“, „ბუ­ნე­ბა“, „გერ­მა­ნუ­ლი ენა“ და სხვ.

იმის გა­მო, რომ ქარ­თულ ენა­ზე გა­მო­ცე­მულ სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ებს ხში­რად აკ­ლ­და მეც­ნი­ე­რუ­ლი ტერ­მი­ნო­ლო­გია, იოსებ ოცხე­ლის თა­ოს­ნო­ბით, პე­და­გო­გე­ბის სპე­ცი­ა­ლუ­რი ჯგუ­ფი შედ­გა, რო­მელ­მაც ქარ­თუ­ლი ენის მეც­ნი­ე­რუ­ლი ტერ­მი­ნო­ლო­გი­ის შედ­გე­ნა­ზე და­იწყო მუ­შა­ო­ბა. ოცხე­ლის ოჯა­ხი, ფაქ­ტობ­რი­ვად, ქარ­თუ­ლი პე­და­გო­გი­უ­რი ლი­ტე­რა­ტუ­რის გა­მო­ცე­მის ცენ­ტ­რად იქ­ცა, სა­დაც იკ­რი­ბე­ბოდ­ნენ მთარ­გ­მ­ნე­ლე­ბი და მწერ­ლე­ბი, ხდე­ბო­და ნა­თარ­გ­მ­ნი ლი­ტე­რა­ტუ­რის გას­წო­რე­ბა და კლი­შე­ე­ბის შერ­ჩე­ვა. გარ­და ამი­სა, იოსებ ოცხე­ლის ინი­ცი­ა­ტი­ვით, ქუ­თა­ის­ში წიგ­ნე­ბის სა­ვაჭ­რო ად­გი­ლიც და­არ­ს­და, სა­ი­და­ნაც ეს ფას­და­უ­დე­ბე­ლი ქარ­თუ­ლე­ნო­ვა­ნი სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ე­ბი მთელ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ვრცელ­დე­ბო­და.

გიმ­ნა­ზი­ის კედ­ლებ­ში მხო­ლოდ ზუს­ტი მეც­ნი­ე­რე­ბე­ბის სა­ი­დუმ­ლო­ე­ბა­ნი არ ის­წავ­ლე­ბო­და. აქ ყო­ველ­თ­ვის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა ენი­ჭე­ბო­და სუ­ლი­ე­რე­ბა­სა და კულ­ტუ­რას.

პე­და­გო­გე­ბი, გან­სა­კუთ­რე­ბით კი ოცხე­ლი და ხუნ­და­ძე, ჰუ­მა­ნუ­რი მიდ­გო­მით გა­მო­ირ­ჩე­ოდ­ნენ და დიდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბას ანი­ჭებ­დ­ნენ მოს­წავ­ლე­თა კულ­ტუ­რულ-სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო ღო­ნის­ძი­ე­ბებ­ში ჩარ­თ­ვას. ხში­რად იმარ­თე­ბო­და ექ­ს­კურ­სი­ე­ბი, ფა­სი­ა­ნი კონ­ცერ­ტე­ბი, რაც სას­წავ­ლებ­ლის ფი­ნან­სურ გაძ­ლი­ე­რე­ბა­საც ემ­სა­ხუ­რე­ბო­და და მოს­წავ­ლე­ებ­სა და პე­და­გო­გებს შო­რის შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი ნი­ჭის წა­ხა­ლი­სე­ბას უწყობ­და ხელს.

გიმ­ნა­ზი­ა­ში აქ­ტი­უ­რად ფუნ­ქ­ცი­ო­ნი­რებ­და თე­ატ­რა­ლუ­რი და­სი, სა­სუ­ლე და სიმ­ფო­ნი­უ­რი ჯგუ­ფე­ბი. პე­და­გო­გი ვა­სილ ყი­ფი­ა­ნი დრა­მა­ტულ ნა­წარ­მო­ე­ბებ­საც კი ქმნი­და. 1912 წელს კო­ტე ფოცხ­ვე­რაშ­ვილ­მა 60 წევ­რის­გან შემ­დ­გა­რი შე­სა­ნიშ­ნა­ვი გუნ­დი ჩა­მო­ა­ყა­ლი­ბა. ამ კედ­ლებს ხში­რად სტუმ­რობ­დ­ნენ ქარ­თუ­ლი სუ­ლის ბუმ­ბე­რა­ზი მო­ა­მა­გე­ე­ბი: ვა­ჟა-ფშა­ვე­ლა, იაკობ გო­გე­ბაშ­ვი­ლი და მოგ­ვი­ა­ნე­ბით – კონ­ს­ტან­ტი­ნე გამ­სა­ხურ­დია.

გან­სა­კუთ­რე­ბით ემო­ცი­უ­რი იყო ერ­თი მოვ­ლე­ნა: ილია ჭავ­ჭა­ვა­ძის ვე­რა­გულ მკვლე­ლო­ბას, გიმ­ნა­ზი­ის ორ­კეს­ტ­რის პე­და­გოგ­მა, არ­ტემ კვა­ჭან­ტი­რა­ძემ, მწუ­ხა­რე­ბით სავ­სე მუ­სი­კა­ლუ­რი ნა­წარ­მო­ე­ბი „დარ­დი სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ზე“ მი­უძღ­ვ­ნა. ეს ნა­წარ­მო­ე­ბი ილი­ას სიკ­ვ­დი­ლის წლის­თავ­ზე, ავ­ტო­რის დი­რი­ჟო­რო­ბით, ქარ­თუ­ლი გიმ­ნა­ზი­ის ორ­კეს­ტ­რ­მა შე­ას­რუ­ლა, რაც ეროვ­ნუ­ლი გლო­ვი­სა და პა­ტი­ვის­ცე­მის უმაღ­ლე­სი გა­მო­ხა­ტუ­ლე­ბა იყო.

პე­და­გო­გი სი­ლო­ვან ხუნ­და­ძის თა­ოს­ნო­ბით, 1920 წელს, გიმ­ნა­ზი­ა­ში შე­იქ­მ­ნა მდი­და­რი წიგ­ნა­დი ფონ­დი, რი­თაც ქა­ლა­ქის ინ­ტე­ლი­გენ­ცი­აც სარ­გებ­ლობ­და. სკო­ლის ბიბ­ლი­ო­თე­კა, რო­მე­ლიც 1884 წელს ს. ხუნ­და­ძემ და­ა­არ­სა, ქუ­თა­ის­ში ერთ-ერ­თი უძ­ვე­ლე­სია და დღემ­დე ინა­ხავს სა­გან­ძურს, მათ შო­რის 300-მდე წიგნს, რო­მე­ლიც მე-19 სა­უ­კუ­ნე­ში რუ­სულ, ფრან­გულ, გერ­მა­ნულ, იტა­ლი­ურ და ლა­თი­ნურ ენებ­ზეა და­ბეჭ­დი­ლი.

სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში საბ­ჭო­თა ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის დამ­ყა­რე­ბის შემ­დეგ, გიმ­ნა­ზი­ის სტა­ტუ­სი რამ­დენ­ჯერ­მე შე­იც­ვა­ლა: 1954 წლი­დან მას ა. წე­რეთ­ლის სა­ხე­ლო­ბის მე-2 სა­შუ­ა­ლო სკო­ლა ეწო­და; 1995 წელს სკო­ლამ და­იბ­რუ­ნა თა­ვი­სი პირ­ვან­დე­ლი სა­ხე­ლი – ეროვ­ნუ­ლი გიმ­ნა­ზია, ხო­ლო 2007 წლი­დან კი უკ­ვ­დავ­ყო მი­სი დამ­ფუძ­ნებ­ლის სა­ხე­ლი და იწო­დე­ბა იოსებ ოცხე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ქუ­თა­ი­სის №2 სა­ჯა­რო სკო­ლად.

სას­წავ­ლებ­ლის ის­ტო­რი­ის აღ­ნიშ­ვ­ნა ყო­ველ­თ­ვის სა­ზე­ი­მოდ მიმ­დი­ნა­რე­ობ­და:

♦ 1960 წელს სა­ზე­ი­მოდ აღი­ნიშ­ნა გიმ­ნა­ზი­ის და­არ­სე­ბი­დან 80 წე­ლი, რო­დე­საც სკო­ლას ცნო­ბი­ლი პე­და­გო­გი ი. გენ­ძე­ხა­ძე ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლობ­და. ამ ზე­ი­მის დღე­ებ­ში სკო­ლის ეზო­ში და­იდ­გა ი. ოცხე­ლი­სა და ს. ხუნ­და­ძის ძეგ­ლე­ბი (არ­ქიტ. ტ. სი­ხა­რუ­ლი­ძე), მა­თი ნეშ­თე­ბი კი ქუ­თა­ი­სის მწე­რალ­თა და სა­ზო­გა­დო მოღ­ვა­წე­თა პან­თე­ონ­ში გა­და­ას­ვე­ნეს.

♦ 1980 წელს, სკო­ლის 100 წლის იუბი­ლეს­თან და­კავ­ში­რე­ბით, ჩა­ტარ­და შე­ნო­ბის კა­პი­ტა­ლუ­რი რე­მონ­ტი და აშენ­და სპორ­ტუ­ლი დარ­ბა­ზი. ამ პე­რი­ოდ­ში სას­წავ­ლე­ბელს ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლობ­და ღვაწ­ლ­მო­სი­ლი პე­და­გო­გი ა. სან­დუ­ხა­ძე, რო­მე­ლიც 21 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში სკო­ლის მრა­ვა­ლი წარ­მა­ტე­ბის სუ­ლის­ჩამ­დ­გ­მე­ლი იყო.

ამ სას­წავ­ლებ­ლის ძა­ლა ყო­ველ­თ­ვის მის პე­და­გო­გებ­ში იყო. და­არ­სე­ბის დღი­დან აქ მოღ­ვა­წე­ობ­დ­ნენ მა­ღა­ლი ინ­ტე­ლექ­ტი­სა და ეროვ­ნუ­ლი სუ­ლის მქო­ნე პე­და­გო­გე­ბი: იოსებ ოცხე­ლი, სი­ლო­ვან ხუნ­და­ძე, დი­მიტ­რი უზ­ნა­ძე, ალ. ჯა­ნე­ლი­ძე, ალ. წე­რე­თე­ლი, გ. ახ­ვ­ლე­დი­ა­ნი, ჯ. ჯორ­ჯი­კია, ი. ეკა­ლა­ძე, ევ. მი­ქე­ლა­ძე და სხვე­ბი.

მა­თი ღვაწ­ლი­თა და თავ­და­უ­ზო­გა­ვი შრო­მით, აღი­ზარ­დ­ნენ ჩვე­ნი ქვეყ­ნის სა­სი­ქა­დუ­ლო და გა­მო­ჩე­ნი­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი: არნ. ჩი­ქო­ბა­ვა, გ. წე­რე­თე­ლი, კ. გამ­სა­ხურ­დია, ვ. ნო­ზა­ძე, დ. ლორ­თ­ქი­ფა­ნი­ძე, უ. ობო­ლა­ძე, ა. ფა­ღა­ვა, ვ. თო­ფუ­რია, ტრ. ხუნ­და­ძე, ა. ვა­სა­ძე, ნ. შენ­გე­ლაია, დია ჩი­ა­ნე­ლი და მრა­ვა­ლი სხვა, რო­მელ­თა სა­ხე­ლე­ბიც ოქ­როს ასო­ე­ბით არის ჩა­წე­რი­ლი ქარ­თულ ის­ტო­რი­ა­ში.

სკო­ლა დღე­საც ამა­ყობს თა­ვი­სი აღ­ზ­რ­დი­ლე­ბით, რომ­ლე­ბიც ერ­თ­გუ­ლად ემ­სა­ხუ­რე­ბი­ან ჩვენს ქვე­ყა­ნას და სა­სა­ხე­ლოდ აგ­რ­ძე­ლე­ბენ 145-წლო­ვა­ნი სას­წავ­ლებ­ლის მდი­დარ ტრა­დი­ცი­ებს.

დღეს, იოსებ ოცხე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ქუ­თა­ი­სის №2 სა­ჯა­რო სკო­ლა კვლავ აგ­რ­ძე­ლებს დიდ ეროვ­ნულ ტრა­დი­ცი­ებ­ზე და­ფუძ­ნე­ბულ კულ­ტუ­რულ-სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო საქ­მი­ა­ნო­ბას. სკო­ლის დე­ვი­ზი და მი­ზა­ნი უც­ვ­ლე­ლია: ეროვ­ნულ ტრა­დი­ცი­ებ­ზე აღ­ზარ­დოს ქარ­თ­ვე­ლი გო­გო­ნე­ბი და ვა­ჟე­ბი.

სკო­ლა აქ­ტი­უ­რად პა­სუ­ხობს თა­ნა­მედ­რო­ვე გა­მოწ­ვე­ვებს:

♦ ეწყო­ბა კონ­ფე­რენ­ცი­ე­ბი, რო­მე­ლიც ხელს უწყობს მას­წავ­ლე­ბელ­თა პრო­ფე­სი­ულ გან­ვი­თა­რე­ბა­სა და მოს­წავ­ლე­თა სას­წავ­ლო დო­ნის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბას. კონ­ფე­რენ­ცი­ა­ზე წარ­მოდ­გე­ნი­ლი მოხ­სე­ნე­ბე­ბი იბეჭ­დე­ბა სას­კო­ლო ჟურ­ნალ­ში „გიმ­ნა­ზი­ის მემ­კ­ვიდ­რე­ო­ბა“;

♦ სკო­ლა­ში და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი „პა­ტივ­გე­ბის კო­მი­სი­ის“ გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბით, ტრა­დი­ცი­ად იქ­ცა ღვაწ­ლ­მო­სილ პე­და­გოგ­თათ­ვის ვარ­ს­კ­ვ­ლა­ვის გახ­ს­ნა. სკო­ლა­ში უკ­ვე გა­იხ­ს­ნა ღვაწ­ლ­მო­სილ პე­და­გოგ­თა – ალექ­სან­დ­რე სან­დუ­ხა­ძის, ცი­ა­ლა ჯა­ფა­რი­ძის, გულ­ნა­რა და­ვი­დო­ვას, მე­დეა კა­ლან­და­რიშ­ვი­ლი­სა და ნუ­ნუ ქან­და­რი­ას სა­ხე­ლო­ბი­თი ვარ­ს­კ­ვ­ლა­ვე­ბი;

♦ უკ­ვე მე­სა­მე სას­წავ­ლო წე­ლია, რაც მე­სა­მე სა­ფე­ხუ­რის წარ­ჩი­ნე­ბულ მოს­წავ­ლე­ებს სკო­ლა სტი­პენ­დი­ას უნიშ­ნავს;

♦ გახ­ს­ნი­ლია თე­მა­ტუ­რი და სა­ხე­ლო­ბი­თი კლას-კა­ბი­ნე­ტე­ბი: კლუბ „ენ­გა­დის“ სა­ხე­ლო­ბის კა­ბი­ნე­ტი; დი­მიტ­რი უზ­ნა­ძის, კონ­ს­ტან­ტი­ნე გამ­სა­ხურ­დი­ა­სა და შო­თა რუს­თა­ვე­ლის სა­ხე­ლო­ბის კლას-კა­ბი­ნე­ტე­ბი;

♦ სკო­ლა დიდ ყუ­რადღე­ბას უთ­მობს არა­ფორ­მა­ლურ გა­ნათ­ლე­ბას. გან­ხორ­ცი­ელ­და რამ­დე­ნი­მე მას­შ­ტა­ბუ­რი პრო­ექ­ტი, რო­მე­ლიც მოს­წავ­ლე­თა სწავ­ლის დო­ნი­სა და სა­მო­მავ­ლო პრო­ფე­სი­ის გან­საზღ­ვ­რა-გაც­ნო­ბა­ზე იყო ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი;

♦ სკო­ლა­ში ტარ­დე­ბა სხვა­დას­ხ­ვა თე­მა­ტუ­რი კონ­კურ­სე­ბი, რო­მე­ლიც ხელს უწყობს მოს­წავ­ლე­თა შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი ინ­ტე­ლექ­ტის აღ­მო­ჩე­ნას: მხატ­ვ­რუ­ლი კითხ­ვის კონ­კურ­სი, კა­ლიგ­რა­ფი­ის კონ­კურ­სი „ან­ბან­თ­ქარ­გ­ვა“, ესე­ე­ბის კონ­კურ­სი და სხვა;

♦ ტარ­დე­ბა ოლიმ­პი­ა­დე­ბი სხვა­დას­ხ­ვა საგ­ნებ­ში, სა­დაც გა­მარ­ჯ­ვე­ბუ­ლი მოს­წავ­ლე­ე­ბი ღე­ბუ­ლო­ბენ წა­მა­ხა­ლი­სე­ბელ ჯილ­დო­ებს.

სკო­ლის თა­ნა­მედ­რო­ვე ცხო­ვრე­ბა­ში გან­სა­კუთ­რე­ბით აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია უნი­კა­ლუ­რი სა­ჩუ­ქა­რი: 2025-2026 სას­წავ­ლო წლის და­საწყის­ში, ქარ­თუ­ლი ენი­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რის კა­თედ­რამ, მა­რი­ნა ჭე­იშ­ვი­ლი­სა და ნი­ნო თურ­ქი­ას ორ­გა­ნი­ზე­ბი­თა და კა­თედ­რის წევ­რ­თა ფი­ნან­სუ­რი მხარ­და­ჭე­რით, სკო­ლის ბიბ­ლი­ო­თე­კას გა­დას­ცა ქარ­თ­ვე­ლი ემიგ­რან­ტის, სა­ზო­გა­დო მოღ­ვა­წი­სა და რუს­თ­ვე­ლო­ლო­გის, ვიქ­ტორ ნო­ზა­ძის ავ­ტო­რო­ბით გა­მო­ცე­მუ­ლი სა­მი უნი­კა­ლუ­რი წიგ­ნი: „ვეფხის­ტყა­ოს­ნის მზის მეტყ­ვე­ლე­ბა“ (1957 წ. სან­ტი­ა­გო დე ჩი­ლე), „ვეფხის­ტყა­ოს­ნის ღმრთის­მეტყ­ვე­ლე­ბა“ (1963 წ. პა­რი­ზი) და „ვეფხის­ტყა­ოს­ნის მიჯ­ნურ­თ­მეტყ­ვე­ლე­ბა“ (1975 წ. პა­რი­ზი), რი­თაც კი­დევ ერ­თხელ და­დას­ტურ­და სკო­ლის ერ­თ­გუ­ლე­ბა ეროვ­ნუ­ლი სა­გან­ძუ­რი­სად­მი. აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ ვიქ­ტორ ნო­ზა­ძემ, 1913 წელს, ოქ­როს მე­დალ­ზე და­ამ­თავ­რა ქუ­თა­ი­სის სა­თა­ვა­დაზ­ნა­უ­რო გიმ­ნა­ზია. აქ გა­ტა­რე­ბულ წლებს კი, ემიგ­რა­ცი­ა­ში ყოფ­ნი­სას, დი­დი სიყ­ვა­რუ­ლით იხ­სე­ნებ­და.

 

დღეს­დღე­ო­ბით, ამ წმინ­და კედ­ლებ­ში 2100-მდე მოს­წავ­ლე იღებს გა­ნათ­ლე­ბას. სკო­ლა­ში შექ­მ­ნი­ლი სას­წავ­ლო გა­რე­მო უზ­რუნ­ველ­ყოფს უმაღ­ლე­სი დო­ნის სწავ­ლა-გა­ნათ­ლე­ბას. იოსებ ოცხე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ქუ­თა­ი­სის №2 სა­ჯა­რო სკო­ლა სწო­რად გან­საზღ­ვ­რავს იმ აუცი­ლებ­ლო­ბა­სა და სა­ჭი­რო­ე­ბას, რო­მე­ლიც უკე­თე­სი ხვა­ლინ­დე­ლი დღი­სა და უკე­თე­სი თა­ო­ბის აღ­ზ­რ­დას გა­ნა­პი­რო­ბებს.

ჩვე­ნი სკო­ლა არ არის მხო­ლოდ წარ­სუ­ლი, ის ჩვე­ნი მო­მავ­ლის ურ­ყე­ვი სა­ფუძ­ვე­ლია.

მუ­რად ჯიშ­კა­რი­ა­ნი
იოსებ ოცხე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ქუ­თა­ი­სის მე­ო­რე სა­ჯა­რო სკო­ლის დი­რექ­ტო­რი
მსგავსი სიახლეები

მკითხველთა კლუბი

„წი­თე­ლი 70“

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება