28 აპრილი, ორშაბათი, 2025

წყა­ლი – სა­სი­ცოცხ­ლო რე­სურ­სი და სო­ცი­ა­ლუ­რი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბა

spot_imgspot_img

წყა­ლი არის სი­ცოცხ­ლის სა­ფუძ­ვე­ლი დე­და­მი­წა­ზე და სა­სი­ცოცხ­ლო როლს ას­რუ­ლებს ადა­მი­ა­ნე­ბის, სა­ზო­გა­დო­ე­ბი­სა და გა­რე­მოს არ­სე­ბო­ბა­ში. თუმ­ცა, მი­უ­ხე­და­ვად მი­სი ფარ­თო გავ­რ­ცე­ლე­ბი­სა, მტკნა­რი წყლის რე­სურ­სე­ბი შეზღუ­დუ­ლია. მი­სი დე­ფი­ცი­ტი და და­ბინ­ძუ­რე­ბა სულ უფ­რო აქ­ტუ­ა­ლუ­რი პრობ­ლე­მა ხდე­ბა. მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია ად­რე­უ­ლი ასა­კი­დან­ვე გა­ნუ­ვი­თარ­დეთ მოს­წავ­ლე­ებს წყლის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბის შე­სა­ხებ ცნო­ბი­ე­რე­ბა და ვას­წავ­ლოთ მი­სი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბით გა­მო­ყე­ნე­ბა.

მე-7 კლა­სის მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის ამ თე­მი­სა და წყლის რე­სურ­სე­ბის დაც­ვის სა­ერ­თა­შო­რი­სო დღი­სად­მი მიძღ­ვ­ნი­ლი სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის გაკ­ვე­თი­ლი მიზ­ნად ისა­ხავს მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის წყლის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბის გაც­ნო­ბას, ცხოვ­რე­ბის სხვა­დას­ხ­ვა სფე­რო­ში მი­სი გა­მო­ყე­ნე­ბის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბის გა­ა­ანა­ლი­ზე­ბას, ასე­ვე მის და­ბინ­ძუ­რე­ბა­სა და დე­ფი­ციტ­თან და­კავ­ში­რე­ბულ პრობ­ლე­მებ­ზე დის­კუ­სი­ას. იგი მო­ი­ცავს თე­ო­რი­ულ და პრაქ­ტი­კულ მა­სა­ლას, რო­მე­ლიც ეხ­მა­რე­ბა ბავ­შ­ვებს, გა­აც­ნო­ბი­ე­რონ წყლის რე­სურ­სე­ბის გლო­ბა­ლუ­რი და ად­გი­ლობ­რი­ვი ას­პექ­ტე­ბი და იპო­ვონ მა­თი და­ზოგ­ვის გზე­ბი.

გაკ­ვე­თი­ლის თე­მა: წყა­ლი და მი­სი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თ­ვის

გაკ­ვე­თი­ლის მიზ­ნე­ბი:

♦ სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სი­ცოცხ­ლი­სა და გან­ვი­თა­რე­ბი­სათ­ვის წყლის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბის მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის გაც­ნო­ბა;

♦ წყლის დე­ფი­ციტ­სა და და­ბინ­ძუ­რე­ბას­თან და­კავ­ში­რე­ბულ პრობ­ლე­მებ­ზე ცნო­ბი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბა;

♦ წყლის რე­სურ­სე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბი­სად­მი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბი­თი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბა.

რე­სურ­სე­ბი:

♦ პრე­ზენ­ტა­ცია ინ­ფოგ­რა­ფი­კით;

♦ და­ვა­ლე­ბის ბა­რა­თე­ბი;

♦ ვი­დეო ბუ­ნე­ბა­ში წყლის ციკ­ლის შე­სა­ხებ;

♦ პლა­კა­ტე­ბი წყალ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი სა­კითხე­ბით.

გაკ­ვე­თი­ლის ხან­გ­რ­ძ­ლი­ვო­ბა: 40 წუ­თი

გაკ­ვე­თი­ლის მსვლე­ლო­ბა:
  1. სა­ორ­გა­ნი­ზა­ციო მო­მენ­ტი (3წთ)

⇒ მოს­წავ­ლე­ე­ბის მი­სალ­მე­ბა

⇒ გაკ­ვე­თი­ლის თე­მი­სა და მიზ­ნე­ბის გა­მოცხა­დე­ბა

და­სა­ფიქ­რე­ბე­ლი კითხ­ვა: „შე­იძ­ლე­ბა თუ არა წყლის გა­რე­შე ცხოვ­რე­ბა?“

  1. თე­მის შე­სა­ვა­ლი (7წთ)

⇒ მოკ­ლე სა­უ­ბა­რი წყლის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა­ზე ადა­მი­ა­ნე­ბი­სა და ბუ­ნე­ბი­სათ­ვის

⇒ ნა­ხეთ ვი­დეო ბუ­ნე­ბა­ში წყლის ციკ­ლის შე­სა­ხებ

დის­კუ­სია: რო­გორ მოქ­მე­დებს წყა­ლი ჩვენს ცხოვ­რე­ბა­ზე?

  1. ძი­რი­თა­დი ნა­წი­ლი (20 წთ.)

ა) წყა­ლი, რო­გორც რე­სურ­სი (10წთ)

⇒ სად გა­მო­ი­ყე­ნე­ბა წყა­ლი ყო­ველ­დღი­ურ ცხოვ­რე­ბა­ში და მრეწ­ვე­ლო­ბა­ში?

  დის­კუ­სია: რო­გორ და­ზო­გოთ წყა­ლი?

ბ) წყალ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი პრობ­ლე­მე­ბი (10წთ)

წყლის და­ბინ­ძუ­რე­ბა: მი­ზე­ზე­ბი და შე­დე­გე­ბი

⇒ წყლის დე­ფი­ცი­ტი მსოფ­ლი­ოს სხვა­დას­ხ­ვა რე­გი­ონ­ში.

ჯგუ­ფუ­რი მუ­შა­ო­ბა: მოს­წავ­ლე­ებს ურიგ­დე­ბათ ბა­რა­თე­ბი წყალ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი პრობ­ლე­მე­ბით (მაგ. და­ბინ­ძუ­რე­ბა, გვალ­ვა, სას­მე­ლი წყლის ნაკ­ლე­ბო­ბა) და ვა­რა­უ­დო­ბენ მა­თი გა­დაჭ­რის გზებს.

  1. მა­სა­ლის კონ­სო­ლი­და­ცია (7წთ)

⇒ მოკ­ლე ტეს­ტი ან ვიქ­ტო­რი­ნა გა­შუ­ქე­ბულ მა­სა­ლა­ზე.

თა­მა­ში „ეკო­ლო­გი­უ­რი კვა­ლი“: მოს­წავ­ლე­ე­ბი აფა­სე­ბენ რამ­დენ წყალს მო­იხ­მა­რენ ყო­ველ­დღი­ურ ცხოვ­რე­ბა­ში და რო­გორ შე­უძ­ლი­ათ შე­ამ­ცი­რონ მოხ­მა­რე­ბა.

  1. რეფ­ლექ­სია და შე­ჯა­მე­ბა (3წთ)

დის­კუ­სია: რა ახა­ლი რამ ის­წავ­ლეთ?

⇒ რი­სი გა­კე­თე­ბა შე­გიძ­ლი­ათ პი­რა­დად წყლის და­ზოგ­ვის­თ­ვის?

სა­ში­ნაო და­ვა­ლე­ბა: მო­ამ­ზა­დეთ მი­ნი პრო­ექ­ტი თე­მა­ზე „რო­გორ და­ზო­გო წყა­ლი?“

მო­სა­ლოდ­ნე­ლი შე­დე­გე­ბი:

♦ მოს­წავ­ლე­ებს ეს­მით წყლის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა სა­ზო­გა­დო­ე­ბი­სა და ბუ­ნე­ბი­სათ­ვის.

♦ რე­სურ­სე­ბის პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბით მოხ­მა­რე­ბის უნარ-ჩვე­ვე­ბის გა­მო­მუ­შა­ვე­ბა.

♦ შეძ­ლებს წყალ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი პრობ­ლე­მე­ბის გა­დაწყ­ვე­ტის შე­თა­ვა­ზე­ბას.

 

ეს გაკ­ვე­თი­ლი და­ეხ­მა­რე­ბა მოს­წავ­ლე­ებს, უკეთ გა­აც­ნო­ბი­ე­რონ წყლის მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა და ის­წავ­ლონ ამ რე­სურ­სის პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბით გა­მო­ყე­ნე­ბა.

საკ­ლა­სო აქ­ტი­ვო­ბე­ბი

შექ­მ­ნი­ლი პრო­დუქ­ტე­ბი

ნი­ნო მაჩხა­ნე­ლი
მცხე­თის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფ. წე­როვ­ნის №3 სა­ჯა­რო სკო­ლის სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის მას­წავ­ლე­ბე­ლი

 

spot_imgspot_img
მსგავსი სიახლეები

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება