მაღალი ხარისხის და მრავალფეროვანი სასწავლო აქტივობების შექმნა შეიძლება რთული და შრომატევადი ამოცანა იყოს მასწავლებლებისთვის. თანამედროვე ტექნოლოგიები, როგორიცაა ხელოვნური ინტელექტი (AI), გვთავაზობს ახალ შესაძლებლობებს ამ პროცესის ავტომატიზაციისა და ოპტიმიზაციისთვის. ერთ-ერთი ინსტრუმენტი, რომელიც ამაში გვეხმარება, NoleJ პლატფორმაა. მისი დახმარებით თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ საგანმანათლებლო დავალებები სულ რამდენიმე წუთში. ამ სტატიაში განვიხილავთ, თუ როგორ შეიძლება ამის გაკეთება და რა უპირატესობებს იძლევა ასეთი ხელსაწყოები.
რა არის NoleJ?
NoleJ არის სასწავლო მასალების შესაქმნელი, მათი ორგანიზებისა და მართვისთვის პლატფორმა. ის მასწავლებლებს სთავაზობს ფუნქციების ფართო სპექტრს, მათ შორის, ტესტების, სავარჯიშოებისა და სასწავლო დავალებების ავტომატურად შექმნის ინსტრუმენტებს. ხელოვნური ინტელექტის სისტემებთან ინტეგრაცია საშუალებას გაძლევთ, სწრაფად შექმნათ კონკრეტულ საგანმანათლებლო საჭიროებებზე მორგებული კონტენტი.
NoleJ-ის გამოყენების უპირატესობები
დროის დაზოგვა: მასწავლებლებს აღარ უწევთ საათების დახარჯვა დავალებების ხელით შესაქმნელად. NoleJ-ით მათ შეუძლიათ, დააყენონ დავალების პარამეტრები და წუთებში მიიღონ მზა მასალა.
ადაპტაცია: პლატფორმა საშუალებას გაძლევთ, მოარგოთ დავალებები მოსწავლეთა მომზადების დონეს, რაც სასწავლო პროცესს უფრო ეფექტურს ხდის.
ფორმატების მრავალფეროვნება: NoleJ მხარს უჭერს სხვადასხვა ტიპის დავალებების შექმნას, ტესტებიდან და ვიქტორინებიდან უფრო რთულ პრაქტიკულ სავარჯიშოებამდე.
ინტეგრაციის სიმარტივე: პლატფორმა ინტეგრირდება სწავლის მართვის სხვა სისტემებთან (LMS), რაც სასწავლო პროცესში დანერგვას აადვილებს.
როგორ შევქმნათ დავალება 5 წუთში?
NoleJ-ში დავალების შექმნა, ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებით, რამდენიმე მარტივი ნაბიჯისგან შედგება:
♦ დავალების ტიპის შერჩევა: პირველ ეტაპზე უნდა აირჩიოთ დავალების ტიპი – ტესტი, ესე, პრაქტიკული სავარჯიშო თუ სხვა ფორმატი.
♦ თემისა და მიზნის დაზუსტება: შემდეგ მიუთითეთ დავალების თემა და მისი მიზანი. ეს ეხმარება სისტემას, შექმნას შინაარსი, რომელიც სასწავლო მიზნებს შეესაბამება.
♦ პარამეტრები: მასწავლებლებს შეუძლიათ დააყენონ სირთულის დონე, საკვანძო სიტყვები და სხვა პარამეტრები, რათა დაეხმარონ სისტემას, უკეთ გააცნობიეროს რა შინაარსია საჭირო.
♦ შინაარსის, ანუ კონტენტის გენერირება: ყველა მონაცემის შეყვანის შემდეგ, AI აანალიზებს ინფორმაციას და ქმნის დავალებას. ამას შეიძლება მხოლოდ რამდენიმე წამი დასჭირდეს.
♦ რედაქტირება და დასრულება: შესაძლებელია მიღებული დავალების ნახვა, საჭიროების შემთხვევაში – დაზუსტება და სასწავლო პროცესში გამოყენება.
საგანში სამოქალაქო განათლება (მოქალაქეობა), NoleJ-ის და AI-ის გამოყენებით, დავალების შექმნის მაგალითი
დავუშვათ, მასწავლებელმა საბაზო საფეხურის მოსწავლეებისთვის უნდა შექმნას დავალება, თემაზე – „მოქალაქის უფლებები და მოვალეობები“. მოდი, შევხედოთ, თუ როგორ შეიძლება ამის გაკეთება NoleJ პლატფორმის გამოყენებით, რამდენიმე მარტივი ნაბიჯის შემდეგ.
- სამუშაოს ტიპის შერჩევა
NoleJ პლატფორმაზე მასწავლებელი ირჩევს დავალების ტიპს – „მრავალჯერადი არჩევანის ტესტი“. ეს ფორმატი ამოწმებს სტუდენტების ცოდნას თემის ძირითადი ასპექტების შესახებ.
- თემისა და მიზნის დაზუსტება
დავალების თემა: „მოქალაქის უფლებები და მოვალეობები დემოკრატიულ სახელმწიფოში“. დავალების მიზანია მოქალაქის კონსტიტუციური უფლებებისა და მოვალეობების შესახებ მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება, ასევე, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე მოქალაქის პასუხისმგებლობის გააზრება.
- სამუშაო პარამეტრების დაყენება
მასწავლებელი განსაზღვრავს შემდეგ პარამეტრებს:
სირთულის დონე: საშუალო.
საკვანძო სიტყვები: „ადამიანის უფლებები“, „მოქალაქეთა მოვალეობები“, „კონსტიტუცია“, „დემოკრატია“, „პასუხისმგებლობა“.
კითხვების რაოდენობა: 10.
- კონტენტის გენერირება ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებით
შეყვანის მონაცემებზე დაყრდნობით, NoleJ ქმნის ტესტის კითხვებს. აქ მოცემულია მიღებული კითხვების მაგალითი:
კითხვა: ჩამოთვლილთაგან რომელი უფლებაა მოქალაქის კონსტიტუციური უფლება?
ა) დასვენების უფლება
ბ) სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლება
გ) უძრავი ქონების ფლობის უფლება
დ) განათლების უფლება
სწორი პასუხი: დ) განათლების უფლება
კითხვა: მოქალაქის რომელი მოვალეობაა გაწერილი კონსტიტუციაში?
ა) მოხალისეობრივ საქმიანობაში მონაწილეობა
ბ) გადასახადების გადახდა
გ) არჩევნებზე ხმის მიცემა
დ) ახლობლებზე ზრუნვა
სწორი პასუხი: ბ) გადასახადების გადახდა
კითხვა: ჩამოთვლილთაგან რომელია მოქალაქის უფლებების შეზღუდვის მაგალითი დემოკრატიულ სახელმწიფოში?
ა) მშვიდობიანი აქციების გამართვის აკრძალვა
ბ) სავალდებულო საშუალო განათლება
გ) სანიტარიული სტანდარტების დაცვა
დ) საგადასახადო შეღავათები ბავშვებიანი ოჯახებისთვის
სწორი პასუხი: ა) მშვიდობიანი აქციების გამართვის აკრძალვა
კითხვა: მოქალაქის რა პასუხისმგებლობაა დაკავშირებული გარემოს დაცვასთან?
ა) კომუნალური გადასახადების გადახდა
ბ) მოძრაობის წესების დაცვა
გ) ენერგიის დაზოგვა
დ) ნარჩენების დახარისხება
სწორი პასუხი: დ) ნარჩენების დახარისხება
დასკვნა
NoleJ პლატფორმის გამოყენება, ხელოვნური ინტელექტის შესაძლებლობებთან ერთად, ახალ ჰორიზონტს ხსნის განათლების სფეროში. მასწავლებლებს შეუძლიათ მნიშვნელოვნად გაამარტივონ დავალებების შექმნის პროცესი, დაზოგონ დრო და ყურადღება გაამახვილონ სასწავლო პროცესის უფრო მნიშვნელოვან ასპექტებზე – მოსწავლეებთან ურთიერთობასა და მათი მოტივაციის გაზრდაზე. განათლების ციფრული ტრანსფორმაციის პირობებში, ასეთი ინსტრუმენტები თანამედროვე სასწავლო პროცესის განუყოფელ ნაწილად იქცევა.
ნინო მაჩხანელი – სსიპ მცხეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ წეროვნის №3 საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი
გამოყენებული წყარო
პლატფორმის ოფიციალური საიტი — https://nolej.io/