18 სექტემბერი, ხუთშაბათი, 2025

სკო­ლე­ბი მხატ­ვ­რულ ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ში

მელანო კობახიძე
ნათია როსტიაშვილი
ნა­წი­ლი I

ნა­თია როს­ტი­აშ­ვი­ლი – „სხვა სკო­ლა“

 

„გულ­ზე რა­ღა­ცამ მო­მი­ჭი­რა. სა­წოლ­ზე დავ­ჯე­ქი და ვხე­დავ, ლეპ­ტო­პის გვერ­დით ჭი­ქა დგას. ჯიმ­მის დე­და­ჩე­მის­თ­ვის მოწყ­ვე­ტი­ლი ფო­თო­ლი წყლი­ან ჭი­ქა­ში ჩა­უ­დია. ვუ­ყუ­რებ ამ ჭი­ქას და ფო­თოლს თვალ­მო­უ­ცი­ლებ­ლად. ვუ­ყუ­რებ და თით­ქოს ბეწ­ვ­ზე მო­მის­წ­რო. თით­ქოს მა­შინ, რო­ცა აღა­რაფ­რის იმე­დი აღა­რაა და წყალს გა­და­სა­ჩე­ხად მი­ყავ­ხარ, უცებ ვი­ღა­ცამ ერ­თ­ფოთ­ლი­ა­ნი ტო­ტი გა­მო­გი­წო­და. ხელს კი­დებ ამ ტოტს და თან იცი, რო თა­ვის შე­სა­მაგ­რებ­ლად ძა­ლი­ან სუს­ტია, თან იმა­საც გრძნობ, რო გიძ­ლებს. ჯერ­ჯე­რო­ბით გიძ­ლებს და არ­სა­დაც არ გა­და­ი­ჩე­ხე­ბი.“

„- ლეო, კლას­მა ჯოი ინა­ხუ­ლეთ? – სო­ფი მე­კითხე­ბა.

– აქ სო­ფე­ლი არაა, – ცალ­ყ­ბად ვპა­სუ­ხობ, – თავ­დაც­ვამ გვითხ­რა, რო ნე­გა­ტი­უ­რი ამ­ბე­ბის­გა­ნაც ისე უნ­და და­ვიც­ვათ თა­ვი, რო­გორც ჩვე­ნი გა­აფ­თ­რე­ბუ­ლი კონ­კუ­რენ­ტე­ბის­გან.

– ანუ? – სო­ფი გა­ოც­და და ისე­თი საყ­ვა­რე­ლი იყო თა­ვის ზე­მოთ აქა­ჩუ­ლი წარ­ბე­ბით, რო ეგ­რე­ვე შე­ვუ­რიგ­დი.

– ანუ ჯო­ის ამ­ბა­ვი თა­ვი­დან უნ­და ამო­ვიგ­დოთ და წინ ვი­ა­როთ. წარ­მა­ტე­ბის­კენ სა­ვალ გზა­ზე ბევ­რი მსგავ­სი უსი­ა­მოვ­ნო ამ­ბა­ვი შეგ­ვ­ხ­ვ­დე­ბა, მაგ­რამ ამან ვერ უნ­და შეგ­ვა­ფერ­ხოს, იქ­ვე უნ­და და­ვი­ვიწყოთ და ჩვე­ნი მიზ­ნის­კენ მი­მა­ვა­ლი გზა გან­ვაგ­რ­ძოთ, – ვუთხა­რი და­ზე­პი­რე­ბუ­ლი­ვით.“

სწავ­ლა და­იწყო და ძა­ლი­ან მო­მინ­და, სკო­ლა­ზე გე­სა­უბ­როთ. ოღონდ, მხატ­ვ­რულ ლი­ტე­რა­ტუ­რა­ში აღ­წე­რილ სკო­ლებ­ზე; იმ სკო­ლებ­ზე, რომ­ლე­ბიც ძა­ლი­ან ჰგავს ნამ­დ­ვილ სკო­ლებს; იმ სკო­ლებ­ზე, რომ­ლე­ბიც გვა­ყა­ლი­ბებს, გვას­წავ­ლის, გვა­ჯე­რებს, გვე­უბ­ნე­ბა, გვიჩ­ვე­ნებს და გვაგ­რ­ძ­ნო­ბი­ნებს. მაგ­რამ მთა­ვა­რი ისაა, რო­გორ გვა­ყა­ლი­ბებს, რას გვას­წავ­ლის, რა­ში გვა­ჯე­რებს, რას გვე­უბ­ნე­ბა, გვიჩ­ვე­ნებს და გვაგ­რ­ძ­ნო­ბი­ნებს.

თავს არ შე­გაწყენთ იმა­ზე სა­უბ­რით, რომ ამ სას­წავ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბას უზარ­მა­ზა­რი წვლი­ლი შე­აქვს ახა­ლი თა­ო­ბე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბის პრო­ცეს­ში. მე მხო­ლოდ უინ­ს­ტონ ჩერ­ჩი­ლის სიტყ­ვებს გა­გახ­სე­ნებთ: „სკო­ლის პე­და­გო­გებს აქვთ ძა­ლა­უფ­ლე­ბა, რო­მელ­ზეც პრე­მი­ერ-მი­ნის­ტ­რებს მხო­ლოდ ოც­ნე­ბა შე­უძ­ლი­ათ“.

2022 წელს გა­მომ­ცემ­ლო­ბა ინ­ტე­ლექ­ტ­მა „გაკ­ვე­თი­ლე­ბის შემ­დეგ სა­კითხა­ვი“ სე­რი­ით თა­ნა­მედ­რო­ვე ქარ­თ­ვე­ლი მწერ­ლის, ნა­თია როს­ტი­აშ­ვი­ლის საყ­მაწ­ვი­ლო წიგ­ნი გა­მოს­ცა. „სხვა სკო­ლა“ სკო­ლა­ზეა – აი, ასე მარ­ტი­ვად. მაგ­რამ რო­გორ სკო­ლა­ზე? სა­ოც­ნე­ბო­ზე თუ პი­რი­ქით? რა ხდე­ბა სხვა სკო­ლა­ში ისე­თი, რაც და­ნარ­ჩენ სკო­ლებ­ში არ გვი­ნა­ხავს?

„უკ­ვე შეგ­ვიძ­ლია, ქა­ლა­ქის პრეს­ტი­ჟულ სკო­ლა­ში გა­და­გიყ­ვა­ნოთ, წარ­მო­გიდ­გე­ნია?! ის სუ­ულ სხვა­ნა­ი­რი სკო­ლაა, იქ სუ­ულ სხვა­ნა­ირ საგ­ნებს ას­წავ­ლი­ან. უწიგ­ნე­ბოდ“, – ეუბ­ნე­ბა გა­ხა­რე­ბუ­ლი დე­და წიგ­ნის მთა­ვარ გმირს, ლე­ოს, რო­მელ­საც თა­ვი­სი სოფ­ლის სკო­ლა, სო­ფი მას­წავ­ლე­ბე­ლი და სა­უ­კე­თე­სო მე­გო­ბა­რი – ნი­კო, არ ეთ­მო­ბა, მაგ­რამ ისიც იცის, რომ მშობ­ლებს მის­თ­ვის სა­უ­კე­თე­სო უნ­დათ და ახალ სკო­ლა-პან­სი­ონ­ში ახა­ლი გა­მოწ­ვე­ვე­ბით სავ­სე ცხოვ­რე­ბას იწყებს.

ის, რაც ერ­თი შე­ხედ­ვით სრულ­ყო­ფი­ლია, სი­სუფ­თა­ვის­გან წკრი­ა­ლებს, მშვე­ნი­ე­რე­ბით მას­ზე აღ­მა­ტე­ბუ­ლი არა­ფე­რია, შე­იძ­ლე­ბა მხო­ლოდ ფა­სა­დი იყოს, რო­მე­ლიც თვალს გვჭრის და ჩვენ­და სამ­წუ­ხა­როდ, გვატყუ­ებს. ყო­ველ­თ­ვის რთუ­ლია, ლა­მა­ზად შე­ფუ­თულ ნივ­თ­ზე თქვა უარი, თვა­ლი არ მი­ი­ზი­დოს ზე­და­პირ­ზე გა­მო­ტა­ნილ­მა მშვე­ნი­ე­რე­ბამ, მაგ­რამ ახ­ლა დავ­ფიქ­რ­დეთ, შე­იძ­ლე­ბა, რომ ასეთ ლა­მა­ზად შემ­კულ ყუთ­ში ყო­ველ­თ­ვის ისე­თი­ვე თვალ­წარ­მ­ტა­ცი სა­გა­ნი იდოს? არა, რა თქმა უნ­და, არა!

ნა­თია როს­ტი­აშ­ვი­ლის წიგ­ნის გმი­რი, ლეო, თვალ­წარ­მ­ტაც სკო­ლა­ში მი­დის; მშობ­ლებ­თან ერ­თად ეზო­ში მოხ­ვ­დე­ბა თუ არა, ერ­თი ახალ­გაზ­რ­და გო­გო­ნა დი­დი სიყ­ვა­რუ­ლით, ღი­მი­ლი­ა­ნი სა­ხით ეგე­ბე­ბა, მაგ­რამ რო­გორც კი მშობ­ლე­ბი სკო­ლა-პან­სი­ონ­ში მარ­ტო და­ტო­ვე­ბენ და სახ­ლ­ში დაბ­რუნ­დე­ბი­ან, ხო­ლო სკო­ლა კი ლე­ოს უკ­ვე თა­ვის მოს­წავ­ლედ და­ი­გუ­ლებს, ლეო ამ გო­გოს ღი­მილს ვე­ღარ ეღირ­სე­ბა. ნუ­თუ, ეს ყვე­ლა­ფე­რი თა­მა­ში იყო? ხე­ლოვ­ნუ­რი კე­თილ­გან­წყო­ბა?

და ყვე­ლა­ფე­რი წი­ნაა. წი­ნაა ადეკ­ვა­ტუ­რი რე­აქ­ცი­ე­ბის გა­მოწ­რ­თო­ბის გაკ­ვე­თი­ლი, თა­ნას­წო­რო­ბის გაკ­ვე­თი­ლი, თავ­დაც­ვის გაკ­ვე­თი­ლი, სწო­რი არ­ჩე­ვა­ნის გა­კე­თე­ბის გაკ­ვე­თი­ლი. თით­ქოს ყვე­ლა­ფე­რი შე­სა­ნიშ­ნა­ვა­დაა, თით­ქოს მშობ­ლებ­მა ყვე­ლა­ზე სწო­რი გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბა მი­ი­ღეს.

გაკ­ვე­თი­ლე­ბამ­დე ლე­ოს დი­რექ­ტორ­თან გა­სა­უბ­რე­ბა ელო­დე­ბა, რო­მე­ლიც ლე­ოს და მის მშობ­ლებს მი­მარ­თავს: „გი­ლო­ცავთ ამ­ხე­ლა ცხოვ­რე­ბი­სე­ულ ნახ­ტომს“. რა უნ­და იყოს ეს ნახ­ტო­მი? დი­ახ, დი­ახ, სოფ­ლის სკო­ლი­დან ყვე­ლა­ზე, სუ­უ­ულ ყვე­ლა­ზე პრეს­ტი­ჟულ სკო­ლა­ში გად­მოს­ვ­ლის შან­სის გა­ჩე­ნა, შე­სა­ბა­მი­სად, ის არც თუ ისე მცი­რე გა­და­სა­ხა­დი, რო­მე­ლიც ამ სკო­ლა­ში უნ­და გა­და­ი­ხა­დონ, სწავ­ლე­ბის ხა­რისხს სრუ­ლად შე­ე­სა­ბა­მე­ბა. და აი, დი­რექ­ტო­რი ლე­ოს მი­სი აზ­რით ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვან მი­ზან­ზე უმახ­ვი­ლებს ყუ­რადღე­ბას: „გახ­დეს წარ­მა­ტე­ბუ­ლი – ადა­მი­ა­ნის ცხოვ­რე­ბის უმ­თავ­რე­სი მი­ზა­ნია!“.

შე­სა­ბა­მი­სად, თავ­დაც­ვის გაკ­ვე­თი­ლი ბიჭს სხვი­სი გას­რეს­ვის (რო­გორც პირ­და­პი­რი, ისე გა­და­ტა­ნი­თი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბით) აუცი­ლებ­ლო­ბა­ზე ესა­უბ­რე­ბა, თა­ნას­წო­რო­ბის გაკ­ვე­თი­ლი ეუბ­ნე­ბა, რომ თა­ნას­წო­რი მხო­ლოდ ღა­რი­ბი და ღა­რი­ბი უნ­და იყოს, ან მდი­და­რი და მდი­და­რი, სწო­რედ ამი­ტომ, ჩვენ ყო­ველ­თ­ვის კენ­წე­რო­ე­ბის დაპყ­რო­ბის­კენ უნ­და გვქონ­დეს მი­მარ­თუ­ლი ჩვე­ნი გო­ნე­ბა, რა­თა სუ­უ­ულ ყვე­ლა­ზე წარ­მა­ტე­ბულ ადა­მი­ა­ნებს არ ჩა­მოვ­რ­ჩეთ.

წიგ­ნის უკა­ნას­კნელ გვერ­დებ­ზე კი­დევ ერ­თხელ ჟღერ­დე­ბა სხვა სკო­ლის მთა­ვა­რი მი­სია თუ მი­ზა­ნი: რო­გორ გა­სა­ჭირ­შიც არ უნ­და ჩა­ვარ­დეს შენ გვერ­დით მყო­ფი, თა­ნაკ­ლა­სე­ლი იქ­ნე­ბა ის, თუ მე­გო­ბა­რი, შენ არ გაქვს უფ­ლე­ბა მწვერ­ვა­ლის­კენ მი­მა­ვალ გზა­ზე გა­ჩერ­დე და მის მო­სა­ნა­ხუ­ლებ­ლად თუნ­დაც ერ­თი სა­ა­თი და­ხარ­ჯო.

სა­ინ­ტე­რე­სოა, რომ წიგ­ნ­ში მოქ­მე­დე­ბა რო­მე­ლი­მე კონ­კ­რე­ტულ ქვე­ყა­ნა­ში არ ხდე­ბა. მე­ტიც – არ ვი­ცით, რა ეროვ­ნე­ბის არი­ან ამ წიგ­ნის გმი­რე­ბი. იქ­ნებ იმი­ტომ, რომ მწე­რა­ლი გლო­ბა­ლურ პრობ­ლე­მა­ზე გვე­სა­უბ­რე­ბა; ამა­ვე დროს, ვი­აზ­რებთ, რომ ეს პრობ­ლე­მე­ბი არც ჩვე­ნი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სის­ტე­მის­თ­ვი­საა უცხო.

ვინ­მე იფიქ­რებს, სად ხდე­ბა ასე, რო­მელ სკო­ლა­ში მო­გის­მე­ნი­ათ, რომ მას­წავ­ლე­ბელს მოს­წავ­ლე­ე­ბი ჭი­ე­ბით სავ­სე ოთახ­ში მიჰ­ყავ­დეს და ეს მხო­ლოდ იმი­ტომ, რომ მათ ამ ორ­გა­ნიზ­მე­ბის გას­რე­სა და­ა­ვა­ლო­სო. ის ადა­მი­ა­ნი მარ­თა­ლიც იქ­ნე­ბა და ჩვენ მას ვერ შე­ვე­წი­ნა­აღ­მ­დე­გე­ბით. მაგ­რამ მხატ­ვ­რუ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რა სწო­რედ იმი­ტო­მაა მხატ­ვ­რუ­ლი ლი­ტე­რა­ტუ­რა, მძაფ­რად და­გა­ნა­ხოს ის პრობ­ლე­მე­ბი და სირ­თუ­ლე­ე­ბი, რომ­ლე­ბიც სკო­ლებ­ში ნამ­დ­ვი­ლად დგას. ამა­ზე სა­უ­ბა­რი კი სა­სი­ცოცხ­ლოდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია.

სწავ­ლე­ბის ყვე­ლა არას­წო­რი მე­თო­დი, მოს­წავ­ლე­ებ­თან დაშ­ვე­ბუ­ლი ყვე­ლა სა­ვა­ლა­ლო შეც­დო­მა, ყვე­ლა სა­უ­ბა­რი, რომ­ელიც მათ სწორ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს აშო­რებს, ყვე­ლა ქცე­ვა, რომ­ელიც მოს­წავ­ლე­ებს აფიქ­რე­ბი­ნებს, რომ დი­დე­ბის სამ­ყა­რო­ში მხო­ლოდ მლიქ­ვ­ნე­ლო­ბით, შე­ტე­ვით, სი­ხის­ტით, მედ­რო­ვე­ო­ბით ან ძა­ლა­დო­ბით შე­გიძ­ლია ად­გი­ლი და­იმ­კ­ვიდ­რო, ჭი­ის გას­რე­სის ტოლ­ფა­სია.

მოს­წავ­ლე­ე­ბის თვა­ლე­ბი, ში­ნა­გან სამ­ყა­როს­თან ერ­თად, ყვე­ლა­ფერს აირეკ­ლა­ვენ; რა­საც ვას­წავ­ლით და ჩა­ვუ­ნერ­გავთ, სწო­რედ მათ და­გახ­ვედ­რებს ცხოვ­რე­ბის გზა­ზე.

სკო­ლა გუ­ლის კან­კა­ლით გა­სავ­ლე­ლი გზაა; მას­წავ­ლებ­ლო­ბა მუ­დამ საფ­რ­თხე და სიფ­რ­თხი­ლეა.

ეს ძა­ლი­ან კარ­გად ეს­მის სო­ფის, ლე­ოს ძველ მას­წავ­ლე­ბელს, რო­მე­ლიც მას სოფ­ლის სკო­ლა­ში ას­წავ­ლი­და. სო­ფის­გან ის­წავ­ლა ლე­ომ ის ყვე­ლა­ფე­რი, რაც არც თავ­დაც­ვის, არც ადეკ­ვა­ტუ­რი რე­აქ­ცი­ე­ბის გა­მოწ­რ­თო­ბის, არც თა­ნას­წო­რო­ბის გაკ­ვე­თილ­ზე არ და­ეხ­მა­რა. სო­ფიმ ას­წავ­ლა, რომ ყვე­ლა ადა­მი­ა­ნი ერ­თ­მა­ნე­თის თა­ნას­წო­რია, მი­უ­ხე­და­ვად კა­ნის ფე­რი­სა, რე­ლი­გი­ი­სა, სქე­სი­სა, წარ­მო­მავ­ლო­ბი­სა თუ სა­მუ­შაო ად­გი­ლი­სა. მაგ­რამ ლე­ოს ეუბ­ნე­ბი­ან, რომ ცხოვ­რე­ბა ასე­თი არაა. მაგ­რამ, იქ­ნებ, ცხოვ­რე­ბა სწო­რედ იმი­ტომ არაა ასე­თი, რომ ჩვენ მის ასე­თად გარ­და­საქ­მ­ნე­ლად არა­ფე­რი მოგ­ვი­მოქ­მე­დე­ბია?

თუ ასეთ პან­სი­ონ­შიც კი ცხოვ­რობს უზო­მოდ კე­თი­ლი ბი­ჭი, სა­ხე­ლად ჯიმ­მი, და თუ ჯიმ­მი ლე­ოს დე­დის კუთ­ვ­ნილ ყვა­ვი­ლის ფო­თოლს ჭი­ქა­ში ფა­ქი­ზად დებს, რა­თა მან გა­ი­ხა­როს, მა­შინ არ ყო­ფი­ლა ფუ­ჭი სო­ფი მას­წავ­ლებ­ლის სა­უბ­რე­ბი და არც ლე­ოს წარ­მოდ­გე­ნე­ბი ცხოვ­რე­ბა­ზე ყო­ფი­ლა და­ცინ­ვის ღირ­სი, რად­გან ჯიმ­მის ამ ერ­თ­მა, ერ­თი შე­ხედ­ვით ძა­ლი­ან პა­ტა­რა ქმე­დე­ბამ ლე­ოს სი­ცოცხ­ლის ხა­ლი­სი და­უბ­რუ­ნა; ის მიხ­ვ­და, რომ მათ გა­მო, ვინც ამ სკო­ლა­ში დახ­ვ­და, ცხოვ­რე­ბი­სე­უ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი არ უნ­და შე­ეც­ვა­ლა.

სი­ნამ­დ­ვი­ლე­ში, მხო­ლოდ შე­უ­პო­ვა­რი ადა­მი­ა­ნე­ბი ცვლი­ან სა­ზო­გა­დო­ე­ბებს, გა­რე­მოს, ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს. მა­გა­ლი­თად, ას­ტ­რიდ ლინ­დ­გ­რენ­მა თა­ვი­სი და­უ­ღა­ლა­ვი ბრძო­ლით შეძ­ლო, რომ შვე­დეთ­ში კა­ნო­ნით აიკ­რ­ძა­ლა  ბავ­შ­ვე­ბის ფი­ზი­კუ­რი დას­ჯა; მა­გა­ლი­თად, მშვი­დო­ბის დარ­გ­ში ნო­ბე­ლის პრე­მი­ის ლა­უ­რე­ატ­მა პა­ტა­რა პა­კის­ტა­ნელ­მა გო­გომ, მა­ლა­ლა იუსუფ­ზა­იმ, რო­მე­ლიც არ და­ნებ­და და სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან სამ­კ­ვ­დ­რო-სა­სი­ცოცხ­ლოდ და­პი­რის­პი­რე­ბულ­მა მა­ინც შეც­ვა­ლა თა­ვი­სი ბე­დი და გა­ნათ­ლე­ბა მი­ი­ღო, დაგ­ვა­ჯე­რა, რომ ერთ ბავშვს, ერთ მას­წავ­ლე­ბელს, ერთ წიგნს და ერთ კა­ლამს მსოფ­ლი­ოს შეც­ვ­ლა შე­უძ­ლია. მთა­ვა­რია, გვჯე­რო­დეს, რომ ადეკ­ვა­ტუ­რი რე­აქ­ცია სა­კუ­თა­რი თუ სხვი­სი ტკი­ვი­ლის ან სი­ხა­რუ­ლის მი­ღე­ბაა და ეს სუ­ლაც არაა დრო­ის კარ­გ­ვა, რად­გან სიყ­ვა­რუ­ლის, თა­ნად­გო­მის, თა­ნა­ზი­ა­რო­ბი­სა და სი­მა­მა­ცის გა­რე­შე წარ­მა­ტე­ბა ვე­რას­დ­როს გა­მო­ი­ღებს კარგ ნა­ყოფს, ისე­ვე რო­გორც მხო­ლოდ სხვა ადა­მი­ა­ნებ­ზე ფიქ­რი და სა­კუ­თა­რი თა­ვის და­უ­ფა­სებ­ლო­ბა ვე­რას­დ­როს გვაქ­ცევს ბედ­ნი­ერ ადა­მი­ა­ნად.

„ჩვენ­თან მთა­ვა­რი ბავ­შ­ვია“ – ბო­ლო დროს რე­ა­ლო­ბა­შიც ხში­რად მეს­მის ეს სიტყ­ვე­ბი, რომ­ლებ­საც მქუ­ხა­რედ ამო­ი­ძა­ხებს ხოლ­მე ლე­ოს ახა­ლი სკო­ლის დი­რექ­ტო­რი. სი­ნამ­დ­ვი­ლე­ში, გვი­ფიქ­რია, რო­გო­რი შე­იძ­ლე­ბა იყოს გა­რე­მო, სა­დაც მთა­ვა­რი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა მო­მა­ვა­ლი თა­ო­ბაა? აი, ასეთ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვან თე­მებ­ზე გვა­ფიქ­რებს ავ­ტო­რი. „სხვა სკო­ლა“ მშობ­ლე­ბის­თ­ვი­საც შე­სა­ნიშ­ნა­ვი შე­მეც­ნე­ბი­თი წიგ­ნი შე­იძ­ლე­ბა აღ­მოჩ­ნ­დეს. გა­რე­მო­ში, სა­დაც მშობ­ლე­ბი შვი­ლებს ხში­რად პრო­ფე­სი­ა­საც ურ­ჩე­ვენ და ამა­ვე დროს, საქ­მი­ა­ნო­ბის პრეს­ტი­ჟუ­ლო­ბა მათ­თ­ვის გა­დამ­წყ­ვე­ტია ხოლ­მე, ასე­თი წიგ­ნე­ბი ძა­ლი­ან დიდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბას იძენს. მშობ­ლო­ბა ხომ მო­ცე­მუ­ლო­ბა არაა, მას მუდ­მი­ვად სჭირ­დე­ბა ახა­ლი ცოდ­ნის მი­ღე­ბა, ძვე­ლი მე­თო­დე­ბის გა­და­სინ­ჯ­ვა თუ დახ­ვე­წა.

„სხვა სკო­ლა“ მას­წავ­ლებ­ლებ­მა, სკო­ლის დი­რექ­ტო­რებ­მა უნ­და და­ი­მე­გობ­რონ. ეს წიგ­ნი არ ეჩხუ­ბე­ბა მათ, მხო­ლოდ ეკითხე­ბა, რო­გორ სჯობს ბავ­შ­ვე­ბის უკე­თე­სი მო­მავ­ლის­თ­ვის? ეს ერ­თ­გ­ვა­რი წიგ­ნი-გზამ­კ­ვ­ლე­ვი მოს­წავ­ლე-მას­წავ­ლებ­ლის ურ­თი­ერ­თო­ბა­საც გა­ა­ად­ვი­ლებს. რა თქმა უნ­და, არ აქვს მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა, რო­მელ სა­განს ას­წავ­ლით, რად­გან მთა­ვა­რი ის კი არაა, რას ას­წავ­ლით, არა­მედ ის, თა­ვად რო­გო­რი მას­წავ­ლე­ბე­ლი ხართ ან რო­გო­რი შე­იძ­ლე­ბა გახ­დეთ.

სა­ბავ­შ­ვო და საყ­მაწ­ვი­ლო წიგ­ნე­ბი ხომ იმის­თ­ვი­საა, გან­ვ­ლი­ლი გზის­თ­ვის თვა­ლი შეგ­ვავ­ლე­ბი­ნოს, მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი, მაგ­რამ და­ვიწყე­ბუ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბი თა­ვი­დან გაგ­ვახ­სე­ნოს, ბავ­შ­ვო­ბას­თან და ბავ­შ­ვებ­თან დაგ­ვა­მე­გობ­როს.

სკო­ლა და­იწყო. დაწყე­ბუ­ლია კი­დევ ერ­თი სას­წავ­ლო წლის ათ­ვ­ლა. ამ წელს შე­გიძ­ლი­ათ, ყო­ველ ჯერ­ზე, რო­დე­საც თქვენს მოს­წავ­ლე­ებს წარ­მა­ტე­ბას უსურ­ვებთ, იქ­ვე გა­ნუ­მარ­ტოთ, რომ წარ­მა­ტე­ბა ყო­ველ­თ­ვის უმაღ­ლე­სი ქუ­ლა, იდე­ა­ლუ­რად შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი და­ვა­ლე­ბა ან დი­დი კომ­პა­ნი­ის მმარ­თ­ვე­ლად და­ნიშ­ვ­ნა არაა. ისიც წარ­მა­ტე­ბაა, რო­დე­საც თა­ნაგ­რ­ძ­ნო­ბის უნა­რით ხარ და­ჯილ­დო­ე­ბუ­ლი, რო­დე­საც შე­გიძ­ლია, შე­ნი მე­გობ­რის კარ­გად ყოფ­ნის­თ­ვის რა­ღაც მო­ი­მოქ­მე­დო, რო­დე­საც იცი, რომ ადა­მი­ა­ნი სო­ცი­ა­ლუ­რი არ­სე­ბაა და მას სა­სი­ცოცხ­ლოდ სჭირ­დე­ბა ადა­მი­ა­ნუ­რი ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი, რომ­ლებ­საც სა­ფუძ­ვ­ლად უან­გა­რო­ბა, მზრუნ­ვე­ლო­ბა, ჰუ­მა­ნიზ­მი და ტო­ლე­რან­ტო­ბა უნ­და და­ე­დოს.

ახ­ლა, რო­დე­საც ამ წე­რილს ვას­რუ­ლებ და ახ­ლა, რო­დე­საც სას­წავ­ლო წე­ლი და­იწყო, მხო­ლოდ ერ­თი თხოვ­ნა მექ­ნე­ბა: კი­დევ ერ­თხელ წა­ი­კითხეთ წე­რი­ლის და­საწყის­ში წიგ­ნი­დან ამო­წე­რი­ლი ორი, ში­ნა­არ­სობ­რი­ვად ერ­თ­მა­ნე­თის­გან სრუ­ლი­ად გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლი ცი­ტა­ტა და სა­კუ­თარ თავს და­უს­ვით ასე­თი შე­კითხ­ვა: რო­მე­ლი მო­ნაკ­ვე­თის წა­კითხ­ვი­სას და­მი­ა­რა სა­სი­ა­მოვ­ნო ჟრუ­ან­ტელ­მა და რო­მელ­მა მაგ­რ­ძ­ნო­ბი­ნა უხერ­ხუ­ლო­ბა და სევ­და?

ვი­ცი, რომ ამა­ზე პა­სუ­ხი თქვენს სას­წავ­ლო წელს ახ­ლე­ბუ­რი ემო­ცი­ე­ბით აავ­სებს.

მე კი წარ­მა­ტე­ბულ სას­წავ­ლო წელს გი­სურ­ვებთ! ძა­ლი­ან წარ­მა­ტე­ბულს! ოღონდ, სხვა­ნა­ი­რად წარ­მა­ტე­ბულს!

მსგავსი სიახლეები

გაიცანით ფინალისტი

გაიცანით ფინალისტი

გაიცანით ფინალისტი

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება