16 მაისი, ორშაბათი, 2022

ოც­ნე­ბე­ბის ას­რუ­ლე­ბის ქვე­ყა­ნა – ამე­რი­კა­ში ყვე­ლა ადა­მი­ანს წარ­მა­ტე­ბის თა­ნა­ბა­რი შან­სი აქვს

spot_img

რუბრიკის “ქართველი სტუდენტები უცხოეთში” სტუმარია გი­ორ­გი გო­გი­ძე — St. John’s University-ს სტუ­დენ­ტი

 

⇒ გი­ორ­გი, რა ად­გი­ლი უჭი­რავს შენს ცხოვ­რე­ბა­ში სკო­ლა­ში გა­ტა­რე­ბულ წლებს?

⇒ თბი­ლი­სის 24-ე სა­ჯა­რო სკო­ლა ჩემ­თ­ვის გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლია. ყვე­ლა იმ წელს, რო­მე­ლიც ამ სკო­ლა­ში გა­ვა­ტა­რე, მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ად­გი­ლი უჭი­რავს ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში. ვი­ყა­ვი სკო­ლის თვით­მ­მარ­თ­ვე­ლო­ბის თავ­მ­ჯ­დო­მა­რე, სა­დის­ციპ­ლი­ნო კო­მი­ტე­ტის წევ­რი, „რა? სად? რო­დის?“ გუნ­დის კა­პი­ტა­ნი და წამ­ყ­ვა­ნი. ის სით­ბო, რო­მელ­საც 24-ე სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში ვგრძნობ­დი, დღე­ვან­დელ ცხოვ­რე­ბა­ში ძა­ლი­ან იშ­ვი­ა­თია. თი­თო­ე­უ­ლი პე­და­გო­გის­გან მხარ­და­ჭე­რას, ხელ­შეწყო­ბას, გვერ­დ­ში დგო­მა­სა და თა­ნაგ­რ­ძ­ნო­ბას ვგრძნობ­დი. სკო­ლის დი­რექ­ტო­რის, ბა­ტო­ნი გი­ორ­გი კა­კა­ბა­ძის და სას­წავ­ლო ნა­წი­ლის გამ­გის, ქალ­ბა­ტო­ნი ეკა ბრო­ლა­ძის მაქ­სი­მა­ლუ­რი მხარ­და­ჭე­რა მქონ­და პრო­ექ­ტე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბი­სას და სწო­რედ ამი­ტომ იყო გა­მორ­ჩე­უ­ლი 24-ე სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი თი­თო­ე­უ­ლი ღო­ნის­ძი­ე­ბა.

სკო­ლა ოქ­როს მე­დალ­ზე და­ვამ­თავ­რე და ამა­ში სკო­ლის ყვე­ლა წარ­მო­მად­გე­ნელ­მა დი­დი წვლი­ლი შე­ი­ტა­ნა.

⇒ რამ გა­ნა­პი­რო­ბა პრო­ფე­სი­ის არ­ჩე­ვა­ნი და რო­მელ უმაღ­ლეს სას­წავ­ლე­ბელს მი­ა­ნი­ჭე უპი­რა­ტე­სო­ბა?

⇒ პრო­ფე­სი­ის არ­ჩე­ვა­ნი, მეტ­წი­ლად, ჩემ­მა მსოფ­ლ­მ­ხედ­ვე­ლო­ბამ და მის­წ­რა­ფე­ბებ­მა გა­ნა­პი­რო­ბა. სა­ჯა­რო გა­მოს­ვ­ლებ­ში გა­წა­ფუ­ლო­ბა, ორა­ტო­რო­ბა, სა­ზო­გა­დო­ე­ბას­თან ურ­თი­ერ­თო­ბის უნარ-ჩვე­ვე­ბი იყო გან­მა­პი­რო­ბე­ბე­ლი ფაქ­ტო­რი, რო­ცა სა­ერ­თა­შო­რი­სო ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბის გან­ხ­რა ავირ­ჩიე, ინ­გ­ლი­სუ­რი სექ­ტო­რი, შა­ვი ზღვის სა­ერ­თა­შო­რი­სო უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში.

⇒ რა­ტომ გა­დაწყ­ვი­ტე სწავ­ლის გაგ­რ­ძე­ლე­ბა აშშ-ში?

⇒ ამე­რი­კის უმაღ­ლე­სი გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მა ერთ-ერ­თი სრულ­ყო­ფი­ლია და წამ­ყ­ვა­ნი ად­გი­ლი უჭი­რავს მსოფ­ლი­ოს მას­შ­ტა­ბით. ყო­ველ­თ­ვის მინ­დო­და, უმაღ­ლე­სი გა­ნათ­ლე­ბა ამე­რი­კა­ში მი­მე­ღო და ჩე­მი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი მო­წი­ნა­ვე უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში გა­მო­მე­ცა­და.

ვსწავ­ლობ St. John’s University-ის იური­დი­ულ ფა­კულ­ტეტ­ზე. უნი­ვერ­სი­ტე­ტის სა­შუ­ა­ლო სწავ­ლის სა­ფა­სუ­რი შე­ა­დგენს $50 000-ს, სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი კო­ლე­ჯის — $15 000-ს. აქე­დან უნი­ვერ­სი­ტე­ტი სტუ­დენტს, შე­ღა­ვა­თის სა­ხით, ნა­წილს უფი­ნან­სებს, ნა­წი­ლის გა­დახ­და კი თა­ვად უწევს. სწავ­ლის სა­ფა­სუ­რის გა­დახ­და შე­საძ­ლე­ბე­ლია ყო­ველ­თ­ვი­უ­რად, სე­მეს­ტ­რუ­ლად და წლი­უ­რად. წარ­ჩი­ნე­ბულ სტუ­დენ­ტებს უნი­ვერ­სი­ტე­ტი ში­და და­ფი­ნან­სე­ბას ან ში­და გრანტს აძ­ლევს, თუმ­ცა ნა­წი­ლის და­ფარ­ვა თა­ვად სტუ­დენტს მა­ინც უწევს.

უმაღ­ლე­სი აკა­დე­მი­უ­რი მოს­წ­რე­ბის სტუ­დენ­ტ­მა შე­იძ­ლე­ბა უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ში­და გრან­ტი მი­ი­ღოს, რაც დი­დი შე­ღა­ვა­თია, სწავ­ლის სა­ფა­სუ­რი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე. რაც შე­ე­ხე­ბა ფე­დე­რა­ლურ გრან­ტებ­სა და დახ­მა­რე­ბებს, ამის უფ­ლე­ბა მხო­ლოდ „მწვა­ნე ბა­რა­თის“ მფლო­ბე­ლებ­სა და მო­ქა­ლა­ქე­ებს აქვთ.

ამე­რი­კულ უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში სტუ­დენ­ტის ცოდ­ნის შე­ფა­სე­ბა გარ­კ­ვე­უ­ლი კრი­ტე­რი­უ­მე­ბით ხდე­ბა, ეს მო­ი­ცავს: ქვი­ზებს, კვლე­ვებს, აკა­დე­მი­ურ ნაშ­რო­მებს, შუ­ა­ლე­დურ და ფი­ნა­ლურ გა­მოც­დებს.

სტუ­დენ­ტის სტა­ტუ­სის შე­ჩე­რე­ბის მი­ზე­ზი შე­იძ­ლე­ბა გახ­დეს სე­რი­ო­ზუ­ლი დის­ციპ­ლი­ნა­რუ­ლი გა­დაც­დო­მა ან სტან­დარ­ტის მი­ნი­მუ­მის შე­უს­რუ­ლებ­ლო­ბა.

⇒ რო­გორ ფიქ­რობ, რა უპი­რა­ტე­სო­ბა აქვს უცხო­ე­თის უმაღ­ლეს სას­წავ­ლებ­ლებს ქარ­თულ­თან შე­და­რე­ბით?

⇒ უცხო­ე­თის უმაღ­ლე­სი სას­წავ­ლებ­ლე­ბის უპი­რა­ტე­სო­ბა უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ის­ტო­რი­ით, კვლე­ვე­ბის მე­თო­დე­ბი­თა და სიძ­ლი­ე­რით, თე­ო­რი­უ­ლი და პრაქ­ტი­კუ­ლი მიდ­გო­მის სინ­თე­ზით გა­მო­ი­ხა­ტე­ბა; გარ­და ამი­სა, ტექ­ნი­კუ­რი აღ­ჭურ­ვი­ლო­ბე­ბით, მდი­და­რი ბიბ­ლი­ო­თე­კე­ბით, წამ­ყ­ვან პო­ზი­ცი­ებ­ზე და­საქ­მე­ბის პრო­ცენ­ტუ­ლი მაჩ­ვე­ნებ­ლი­თა და პროგ­რა­მის მო­დერ­ნის­ტუ­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ით. ქარ­თულ გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მას სჭირ­დე­ბა უფ­რო მე­ტი სპე­ცი­ა­ლი­ზე­ბა ვიწ­რო სფე­რო­ებ­ზე, რად­გან, რო­გორც წე­სი, პროგ­რა­მე­ბი ზედ­მე­ტად გან­ზო­გა­დე­ბუ­ლია და მხო­ლოდ თე­ო­რი­უ­ლი ხა­ზია გან­ვი­თა­რე­ბუ­ლი. მე­ტი პრაქ­ტი­კა, მე­ტი კვლე­ვა და გან­ვი­თა­რე­ბაა სა­ჭი­რო.

⇒ რა შე­გიძ­ლია გვითხ­რა აშშ-ს სა­უ­ნი­ვერ­სი­ტე­ტო ბიბ­ლი­ო­თე­კე­ბის შე­სა­ხებ?

⇒ ამე­რი­კის ბიბ­ლი­ო­თე­კე­ბი საკ­მა­ოდ მდი­და­რია ან­ტი­კუ­რი, რე­ნე­სან­სუ­ლი თუ თა­ნა­მედ­რო­ვე მა­სა­ლე­ბით, წიგ­ნე­ბით, წყა­რო­ე­ბით, წე­რი­ლე­ბი­თა და ნაშ­რო­მე­ბით. სწო­რედ ამი­ტომ, აქ ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი კვლე­ვე­ბი ბევ­რად უფ­რო დახ­ვე­წი­ლი და მრავ­ლის­მომ­ც­ვე­ლია.

⇒ რო­მე­ლია შენ­თ­ვის ყვე­ლა­ზე სა­ინ­ტე­რე­სო სივ­რ­ცე უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში და რამ მო­ახ­დი­ნა შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა, რო­ცა პირ­ვე­ლად შეხ­ვე­დი ამე­რი­კულ სას­წავ­ლე­ბელ­ში?

⇒ პი­რა­დად ჩემ­თ­ვის, ეს იყო პი­რა­დი ნივ­თე­ბის შე­სა­ნა­ხი კა­რა­და, რად­გან მხო­ლოდ ფილ­მე­ბი­დან ვი­ცო­დი ამ სივ­რ­ცის შე­სა­ხებ და რო­ცა ამის მომ­ს­წ­რე თა­ვად გავ­ხ­დი, ძა­ლი­ან ბევ­რი სა­სი­ა­მოვ­ნო მო­გო­ნე­ბა აღ­ძ­რა ჩემ­ში.

⇒ პან­დე­მი­ის პე­რი­ოდ­ში დღის წეს­რიგ­ში დად­გა ონ­ლა­ინ სწავ­ლე­ბის აუცი­ლებ­ლო­ბა. პან­დე­მი­ამ დაგ­ვა­ნა­ხა, რომ შე­საძ­ლე­ბე­ლია გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბა დის­ტან­ცი­უ­რად. თუმ­ცა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის გარ­კ­ვე­უ­ლი ნა­წი­ლი უპი­რა­ტე­სო­ბას პი­რის­პირ სწავ­ლე­ბას ანი­ჭებს. შენ რას ფიქ­რობ ამ სა­კითხ­თან და­კავ­ში­რე­ბით?

⇒ ტრა­დი­ცი­ულ მე­თოდს, ცხა­დია, ვე­რა­ფე­რი შე­ედ­რე­ბა, რო­ცა აუდი­ტო­რი­ა­ში, ლექ­ტორ­თან და თა­ნა­კურ­სე­ლებ­თან პი­რის­პირ, სწავ­ლობ და გა­მოც­დი­ლე­ბას იღებ. თუმ­ცა ამე­რი­კა­ში, გა­და­სა­ხა­დის რა­ო­დე­ნო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, სწავ­ლას აუცი­ლე­ბ­ლად სა­მუ­შა­ოც უნ­და შე­უ­თავ­სო, რომ სწავ­ლის სა­ფა­სუ­რის გა­დახ­და ზედ­მე­ტი სტუ­დენ­ტუ­რი სეს­ხე­ბის გა­რე­შე შეძ­ლო. ამი­ტომ ჩემ­თ­ვის ონ­ლა­ინ სწავ­ლე­ბა, შე­იძ­ლე­ბა ით­ქ­ვას, კომ­ფორ­ტუ­ლი აღ­მოჩ­ნ­და.

⇒ რას ურ­ჩევ ახალ­გაზ­რ­დებს, რომ­ლებ­საც საზღ­ვარ­გა­რეთ ცოდ­ნის გაღ­რ­მა­ვე­ბი­სა და კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის ამაღ­ლე­ბის სურ­ვი­ლი აქვთ?

⇒ პირ­ველ რიგ­ში, და­ვიწყებ იქი­დან, რომ ინ­გ­ლი­სუ­რი ენის მა­ღალ დო­ნე­ზე ცოდ­ნაა სა­ჭი­რო. სა­სურ­ვე­ლია, სტუ­დენტს ჰქონ­დეს მა­ღა­ლი ქუ­ლა TOEFL-სა ან IELTS-ში, გა­მოც­დებ­ში, რომ­ლებ­საც უნი­ვერ­სი­ტე­ტე­ბი დიდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბას ანი­ჭე­ბენ. ასე­ვე ძა­ლი­ან მნიშ­ვ­ნე­ლე­ვა­ნია ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი მზად­ყოფ­ნა, რომ სტუ­დენ­ტი ახალ გა­რე­მო­სა და რე­ა­ლო­ბას მენ­ტა­ლუ­რად სწო­რად გა­უმ­კ­ლავ­დეს. რაც შე­ე­ხე­ბა კრე­დი­ტე­ბის აღი­ა­რე­ბა­სა და გა­და­სა­ხა­დებს, ეს ფორ­მა­ლუ­რი პრო­ცე­სია და სტუ­დენტს ყო­ველ­თ­ვის შე­უძ­ლია, მა­ღა­ლი აკა­დე­მი­უ­რი მოს­წ­რე­ბით, უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ში­და და­ფი­ნან­სე­ბა მო­ი­პო­ვოს.

⇒ გი­ორ­გი, რა არის ის, რაც ყვე­ლა­ზე მე­ტად გა­ო­ცებს, გაკ­ვირ­ვებს ან აღ­გაფ­რ­თო­ვა­ნებს ამე­რი­კა­ში?

⇒ ეს არის გა­რე­მო, რო­მელ­შიც შე­გიძ­ლია გახ­დე ის, ვინც სა­კუ­თა­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბი­დან, უნა­რე­ბი­დან, ნი­ჭი­დან და შრო­მის­მოყ­ვა­რე­ო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, გინ­და რომ იყო. აქ არ აქვს მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა წარ­მო­მავ­ლო­ბას, კა­ნის ფერს, შე­ხე­დუ­ლე­ბებს, ყვე­ლა ადა­მი­ანს წარ­მა­ტე­ბის თა­ნა­ბა­რი შან­სი აქვს, რად­გან სის­ტე­მა მე­რი­ტოკ­რა­ტი­ას ეფუძ­ნე­ბა და ნე­პო­ტიზ­მი და კო­რუფ­ცია უცხოა. მო­წი­ნა­ვე ად­გილ­ზე პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლიზ­მი დგას.

⇒ სად და რო­გორ ატა­რებ თა­ვი­სუ­ფალ დროს, რო­გო­რია ამე­რი­კუ­ლი სტუ­დენ­ტუ­რი ცხოვ­რე­ბა?

⇒ პან­დე­მი­ამ­დე, თა­ვი­სუ­ფალ დროს, ად­გი­ლობ­რივ სკვე­რებ­ში ვიკ­რი­ბე­ბო­დით, სხვა­დას­ხ­ვა ტი­პის გარ­თო­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბით, მა­გა­ლი­თად, ბო­უ­ლინ­გით, ფილ­მის სე­სი­ე­ბი­თა და სხვა მსგავ­სი აქ­ტი­ვო­ბე­ბით ვიქ­ცევ­დით თავს.

⇒ სწავ­ლის პა­რა­ლე­ლუ­რად,  ამერიკის სიცოცხლის სა­დაზღ­ვე­ვო კომ­პა­ნი­ა­ში, გე­ნე­რა­ლუ­რი მე­ნე­ჯე­რის პო­ზი­ცი­ა­ზე მუ­შა­ობ, რა გზა გა­ი­ა­რე წარ­მა­ტე­ბის მი­საღ­წე­ვად?

⇒ ამე­რი­კის სი­ცოცხ­ლის სა­დაზღ­ვე­ვო კომ­პა­ნი­ის (American Income Life), რო­მელ­საც Forbes-ის ჟურ­ნალ­ში, ყო­ველ­წ­ლი­უ­რად, ერთ-ერ­თი წამ­ყ­ვა­ნი ად­გი­ლი უჭი­რავს, სა­უ­კე­თე­სო აგენ­ტის ტი­ტუ­ლი 2020 წლის ბო­ლო მე­ოთხედ­ში მო­ვი­პო­ვე. იქამ­დე კი, საკ­მა­ოდ კომ­პ­ლექ­სუ­რი ინ­ტერ­ვიუ გა­ვი­ა­რე, პროქ­ტო­რის გა­მოც­და, საშ­ტა­ტო სა­ლი­ცენ­ზიო გა­მოც­და, რომ სა­დაზღ­ვე­ვო აგენ­ტად და­მეწყო მუ­შა­ო­ბა. შემ­დეგ გე­ნე­რა­ლუ­რი მე­ნე­ჯე­რის პო­ზი­ცი­ა­ზე გა­და­მიყ­ვა­ნეს, შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი სა­მუ­შა­ო­დან, №1 თა­ნამ­შ­რომ­ლის ტი­ტუ­ლი­დან და კომ­პა­ნი­ის დამ­ფუძ­ნე­ბელ­თა კლუ­ბის წევ­რო­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე.

⇒ რო­გორ გე­სა­ხე­ბა მო­მა­ვა­ლი, თუ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში დაბ­რუნ­დე­ბი, რა მო­ლო­დი­ნე­ბი გაქვს? რა­ტომ უჭირთ უცხო­ეთ­ში გა­ნათ­ლე­ბა მი­ღე­ბულ ახალ­გაზ­რ­დებს სამ­შობ­ლო­ში დაბ­რუ­ნე­ბა?

⇒ ვფიქ­რობ, ამ ეტაპ­ზე, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს აქე­დან უფ­რო და­ვეხ­მა­რე­ბი. ამე­რი­კუ­ლი გა­ნათ­ლე­ბა მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია ცოდ­ნის სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში გა­ზი­ა­რე­ბი­სა და და­ნერ­გ­ვის პერ­ს­პექ­ტი­ვით. აქა­უ­რი გა­მოც­დი­ლე­ბა ძა­ლი­ან და­მეხ­მა­რე­ბა, ჩე­მი წი­ლი აგუ­რი დავ­დო ქვეყ­ნის აღ­მ­შე­ნებ­ლო­ბის საქ­მე­ში. ბევრ ქარ­თ­ველ ახალ­გაზ­რ­დას სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში დაბ­რუ­ნე­ბა უჭირს, რად­გან ის სა­მუ­შაო თუ სა­მოღ­ვა­წეო ას­პა­რე­ზი არ აქვს, რაც უცხო­ეთ­შია. მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ერ­თობ­ლი­ვად, ერ­თ­სუ­ლოვ­ნე­ბით, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში შე­საძ­ლე­ბე­ლია ისე­თი ეკო­ნო­მი­კუ­რი, სო­ცი­ა­ლუ­რი თუ პო­ლი­ტი­კუ­რი გა­რე­მოს შექ­მ­ნა, სა­დაც ქარ­თ­ვე­ლი პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლე­ბი და სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი კომ­ფორ­ტუ­ლად იგ­რ­ძ­ნო­ბენ თავს.

⇒ რო­გო­რია შო­რი­დან ოკე­ა­ნის მიღ­მა დარ­ჩე­ნი­ლი შე­ნი ქვე­ყა­ნა?

⇒ სა­ქარ­თ­ვე­ლო ჩე­მი სამ­შობ­ლოა და, უფ­ლის შემ­დეგ, გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად სამ­შობ­ლო მიყ­ვარს. სა­მო­მავ­ლო ფიქ­რე­ბი და გეგ­მე­ბიც სა­ქარ­თ­ვე­ლოს დახ­მა­რე­ბა­სა და გაძ­ლი­ე­რე­ბას უკავ­შირ­დე­ბა. ამ ეტაპ­ზე, ქარ­თ­ველ ახალ­გაზ­რ­დებს სამ­შობ­ლოს დახ­მა­რე­ბა კარ­გი გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბით შე­უძ­ლი­ათ, ამი­ტომ, ამ მიზ­ნით, უცხო­ეთ­ში, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­დან ასე შორს ჩე­მი გამ­გ­ზავ­რე­ბა, ისევ და ისევ სამ­შობ­ლო­ზე ზრუნ­ვი­თაა გან­პი­რო­ბე­ბუ­ლი.

ესა­უბ­რა მა­კა ყი­ფი­ა­ნი

 

მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდები

წამყვანი და მენტორი მასწავლებლობის მსურველთა გამოცდა პროფესიულ უნარებში 

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ მომზადებულ გამოცდაზე  პროფესიულ უნარებში, წამყვანი და მენტორი მასწავლებლობის მსურველთათვის, საგამოცდო ტესტში გამოყენებული იქნება სხვადასხვა ტიპის დავალება: ♦ არჩევითპასუხებიანი ♦ შესაბამისობის ♦...

ერთიანი ეროვნული გამოცდები

მოსამზადებელი კურსი მოსწავლეებისთვის

მსგავსი სიახლეები