პროექტი „ქართული ლიტერატურის სამყაროში“ მარნეულის მუნიციპალიტეტის სამ არაქართულ საჯარო სკოლას (სოფელ კირიხლოს – დირექტორი მეხმან მუსაევი, სოფელ ყულარს – დირექტორი გუმბატ გუსეინოვი და სოფელ თანაქენდის №2 – დირექტორი ლალაზარ ნასიბოვა) აერთიანებს. კონსულტანტ-მასწავლებლებმა: ნანა არაბულმა, ლელა ბუთურიშვილმა და მე, სკოლების საჭიროებებიდან გამომდინარე, დავგეგმეთ გრძელვადიანი პროექტი. მიზეზი, რის გამოც ეს პროექტი დაიგეგმა, არის არაქართულენოვან მოსწავლეებში წიგნიერების უნარების არასაკმარისი განვითარება და ქართულ ლიტერატურასთან ნაკლები წვდომა. ამ პრობლემების აღმოფხვრის გარდა, პროექტი მიზნად ისახავს: ენობრივი კომპეტენციის გაუმჯობესებას; სოციალური უნარების განვითარებას; მოტივაციის ამაღლებას; სწავლის-სწავლისა და შემოქმედებითი უნარების განვითარებას; კითხვის, გაგება-გააზრებისა და საპრეზენტაციო უნარების განვითარებასა და წიგნის კითხვის პოპულარიზაციას.
პროექტის ფარგლებში, ეტაპობრივად, მოსწავლეებს სხვადასხვა მწერლის შემოქმედებას ვთავაზობთ, მათთან ერთად ვირჩევთ სამიზნე ტექსტებს, ერთობლივი კითხვის მეთოდით ვამუშავებთ და ვახდენთ ადაპტირებას. მოსწავლეები ადაპტირებულ ტექსტს ეპიზოდებად ყოფენ, ასურათებენ და ხელნაკეთ წიგნად კინძავენ, რომელსაც ურთავენ ლექსიკონს. ტექსტების შერჩევის დროს ვითვალისწინებთ მოსწავლეთა ენობრივ კომპეტენციას და ასაკობრივ ჯგუფს.
ამ ეტაპზე, შევარჩიეთ რევაზ ინანიშვილის ნაწარმოებები: „ბებია მარიამი“, „ლამაზი ცრემლები“, „გოგონა – ღამე რომ შეუყვარდა“, „კეთილი ბებერი ბუები“ და „მირანდუხტი“. 28 მარტს დაიგეგმა პროექტის მეორე ეტაპის შემაჯამებელი შეხვედრა, რომელზეც მოსწავლეებმა ხელნაკეთი წიგნები წარმოადგინეს, გააცნეს ერთმანეთს ნაწარმოების შინაარსი და შთაბეჭდილებები. შეხვედრის მეორე ნაწილი დაეთმო უცხო ტექსტზე მუშაობას რევაზ ინანიშვილის შემოქმედებიდან.
სკოლის ლიდერებმა სამიზნე ტექსტად „ჩიტუნიას ლოცვა“ შევარჩიეთ. სამოდელო კითხვის მეთოდის გამოყენებით დამუშავდა ტექსტი. მოსწავლეებისთვის განსაკუთრებით საინტერესო იყო ამხანაგური პრინციპით შერჩეულ ჯგუფებში მუშაობა. მათ, აქტივობის ფარგლებში, გადაინაწილეს სამუშაო, წაიკითხეს ტექსტი, დაამუშავეს ლექსიკა, დაყვეს ეპიზოდებად, დაასურათეს, შეადგინეს ლექსიკონი, წიგნად აკინძეს და გააკეთეს პრეზენტაცია.
მოწვეული გვყავდა მშობლები და პედაგოგები. სამუშაო პროცესი განსაკუთრებით მოეწონათ მშობლიური ენისა და ინგლისური ენის მასწავლებლებს. მათ იქვე დაგეგმეს ერთობლივი თანამშრომლობა და მსგავსი აქტივობების განხორციელება.
პროექტის მეორე ეტაპის შემაჯამებელი აქტივობა იქნება ექსკურსია საგარეჯოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ხაშმში, რევაზ ინანიშვილის განახლებულ სახლ-მუზეუმში, რათა მოსწავლეებმა უფრო ახლოს გაიცნონ მწერლის ცხოვრება და შემოქმედება.
ლალი ნარიმანიძე
სსიპ მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ყულარის საჯარო სკოლის კონსულტანტ-მასწავლებელი