16 თებერვალი, კვირა, 2025

სა(დ)ზღვარი

spot_imgspot_img

ასე ჰქვია ორი ხელოვანი მეგობრის ბესო კობახიძისა და ალეკო ესვანჯიას ნამუშევრების – გამოფენას, რომელიც ქარვასლას საგამოფენო დარბაზში გაიმართა.

<br></br>

დამთვალიერებელი ორი სრულიად განსხვავებული ხელწერის მქონე ავტორის ფერწერულ, გრაფიკულ და სკულპტურულ ნამუშევრებს იხილავს, რომლებიც გამოირჩევა მკაფიოდ გამოხატული ინდივიდუალობითა და თვითმყოფადი ხელწერით. განსხვავებული ხედვისა და ტექნიკის ნამუშევრებს საერთო კონცეფციალური იდეა აერთიანებს. ავტორთა სურვილია, დამთვალიერებელმა თავად დაინახოს განსხვავება და საერთო, რაც ორი თანამედროვე ხელოვანის შემოქმედებას აკავშირებს.

მკვეთრად განსხვავებული სტილისტური კონცეფციით ახალგაზრდა ავტორები – ბესო და ალეკო იმ ნიჭიერ ხელოვანთა რიცხვს მიეკუთვნებიან, რომლებიც თანამედროვე ხელოვნებაში ახალ გზებს ეძებენ, დამკვიდრებული ნორმებითა და ტრადიციების გაგრძელებით არ კმაყოფილდებიან, სრულიად განსხვავებულ მიმართულებას აყალიბებენ და ხელოვნება მათთვის სასურველ დონეზე აჰყავთ. მათი ნამუშევრები გვარწმუნებს იმაში, რომ ხელოვანის განვითარების გზა აღსავსეა ძიებითა და აღმოჩენებით.

„ხელოვნებას არ გააჩნია დრო, საზღვრები, ენა, ეროვნება, სქესი და მხოლოდ ემოციის ჯაჭვით გადაეცემა მეორეს… თანამედროვე ხელოვნების მოქნილობის წყალობით, ხელოვნებასა და ადამიანების ყოველდღიურობას შორის საზღვრები თითქმის წაიშალა. ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი რამ, რაც თანამედროვე ხელოვნებამ გააკეთა, სწორედ ამ საზღვრების წაშლაა. გამოფენის სახელწოდებიდან გამომდინარე, აქცენტი იყო საზღვარზე ორ ხელოვან ადამიანს შორის. სად გადის ზღვარი, ან არსებობს კი ეს ზღვარი?“ – სვამს კითხვას მხატვარი ალეკო ესვანჯია და პაუხის ძიებას დამთვალიერებელს ანდობს.

„გამოფენის კონცეფციას წარმოადგენს დაკვირვება, სად გადის ზღვარი ყოველდღიურ ცხოვრებასა და შემოქმედებას შორის. ხელოვანი მუდმივად მოძრაობს „ხელოვნების სიგიჟის“ ზღვარზე, კვეთს მას თუ ჩვეულებრივ, როგორც ადამიანების უმეტესობა, გარკვეული ინერციით მიჰყვება გზას. ამ პროექტზე მუშაობისას, ჩვენს მიზანს წარმოადგენდა, უფრო გარკვევით დაგვენახა ის საზღვრები, გადაკვეთის   წერტილები და განსხვავებები, რაც აერთიანებდა ჩვენს, როგორც ორი ხელოვანის და მეგობრის შემოქმედებას. – გვითხრა ბესო კობახიძემ

ბესო კობახიძისა და ალეკო ესვანჯიას პირველი ერთობლივი გამოფენა თბილისის ისტორიის მუზეუმში 5 აპრილს გაიხსნა და 21 აპრილამდე გასტანს.

მაკა ყიფიანი

spot_img

მკითხველთა კლუბი

სა­ბავ­შ­ვო ლი­ტე­რა­ტუ­რა და­ნა­კარ­გი­სა და ტკი­ვი­ლის წი­ნა­აღ­მ­დეგ

დაკ­ვირ­ვე­ბი­ხართ? - ზოგ­ჯერ დღე ისე გა­დის, საყ­ვა­რე­ლი წიგ­ნის გაგ­რ­ძე­ლე­ბას ვერ ვა­ხერ­ხებთ, მაგ­რამ მა­ინც სულ თან ვა­ტა­რებთ და გვაქვს გან­ც­და, რომ რო­ცა ის გვერ­დით გვე­გუ­ლე­ბა,...

ბლოგი

ლი­ტე­რა­ტუ­რა მა­კუ­ლა­ტუ­რის წნეხ­ში

ანა­ტოლ ფრან­სის „ან­გე­ლოზ­თა აჯან­ყე­ბა“ და ბო­ჰუ­მილ ჰრა­ბა­ლის „მე­ტის­მე­ტად აუტა­ნე­ლი მარ­ტო­ო­ბა“ რა­ო­დენ დი­დიც არ უნ­და იყოს წიგ­ნი, ის ოდეს­მე (და­წე­რის დროს ან მრა­ვა­ლი წლის შემ­დეგ) აუცი­ლებ­ლად...

კულტურა

საბ­ჭო­თა ეპო­ქა რჩე­ულ ქარ­თულ მოთხ­რო­ბებ­ში

წიგ­ნი, რო­მელ­ზეც ახ­ლა მინ­და გი­ამ­ბოთ, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ის­ტო­რი­ის იმ ერთ ყვე­ლა­ზე სა­ბე­დის­წე­რო ეპო­ქას ეძღ­ვ­ნე­ბა, რო­მელ­საც საბ­ჭო­თა კავ­ში­რი ერ­ქ­ვა. ან­თო­ლო­გია „ბი­ჭი­კოს ავად­მ­ყო­ფო­ბის ის­ტო­რია“, რომ­ლის ქვე­სა­თა­უ­რია „მოთხ­რო­ბე­ბი საბ­ჭო­თა...

უმაღლესი განათლება

გა­ნათ­ლე­ბის ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტ­რის მიერ 2024 წელს გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბუ­ლი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი

2024 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში გა­ნათ­ლე­ბის ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტ­რის სტრუქ­ტუ­რუ­ლი ერ­თე­უ­ლე­ბის მი­ერ და­ი­გეგ­მა და გან­ხორ­ცი­ელ­და შემ­დე­გი ძი­რი­თა­დი აქ­ტი­ვო­ბე­ბი: ცენ­ტ­რის ინ­ს­ტი­ტუ­ცი­უ­რი გან­ვი­თა­რე­ბის მი­მარ­თუ­ლე­ბით ☑️ 2021-2023 წლის პე­რი­ოდ­ზე შე­მუ­შავ­და...

პროფესიული განათლება

მო­ლო­დი­ნი გვაქვს, აღ­ნიშ­ნუ­ლი რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბი პრო­ფე­სი­ულ გა­ნათ­ლე­ბა­ში მა­ღა­ლი კვა­ლი­ფი­კა­ცი­ის მქო­ნე მას­წავ­ლე­ბელ­თა მო­ზიდ­ვას...

გა­მოქ­ვეყ­ნ­და პრო­ფე­სი­უ­ლი გა­ნათ­ლე­ბის მას­წავ­ლებ­ლის საქ­მი­ა­ნო­ბის მა­რე­გუ­ლი­რე­ბე­ლი ჩარ­ჩო, რო­მელიც ახა­ლი გა­მოწ­ვე­ვაა სის­ტე­მის­თ­ვის და ხა­რის­ხის გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლი მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი ეტა­პი­ცაა. დე­ტა­ლუ­რად დო­კუ­მენ­ტის ში­ნა­არ­ს­სა და სის­ტე­მის მას­წავ­ლე­ბელ­თა კა­რი­ე­რუ­ლი...
მსგავსი სიახლეები