1 აპრილს, საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურმა გაავრცელა განცხადება:
„მაღალი საზოგადოებრივი ინტერესიდან გამომდინარე, გვსურს, გამოვეხმაუროთ ახალციხის ერთ-ერთ საჯარო სკოლაში მომხდარ ინციდენტს, რომელიც მოსწავლე ბიჭის მიმართ სავარაუდო ბულინგის ფაქტს უკავშირდება.
აღნიშნულ სკოლაში წარმოდგენილია საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახური. როგორც კი მანდატურმა შეიტყო იმ ფაქტის შესახებ, რომ სკოლის მოსწავლე, შესაძლოა, ყოფილიყო ვერბალური ბულინგის მსხვერპლი და ამასთან, საფრთხის წინაშე იდგა სასკოლო პროცესის შეუფერხებელი მიმდინარეობა, დაუყოვნებლივ აცნობა მანდატურის სამსახურს. ახალციხეში მყისიერად გაემგზავრა აღნიშნული სამსახურის კრიზისული ინტერვენციის ჯგუფი, ფსიქოლოგებისა და სოციალური მუშაკების შემადგენლობით. მოსწავლეთა კანონიერი წარმომადგენლების თანხმობით, მანდატურის სამსახურის ფსიქო-სოციალური მომსახურების ცენტრის თანამშრომლები გაესაუბრნენ კონფლიქტში ჩართულ ყველა რგოლს, შეასრულეს მედიატორის როლი და განახორციელეს ინდივიდუალური სამუშაოები, რის შემდეგაც, საგანმანათლებლო პროცესი სკოლაში აღდგა და დღესაც შეუფერხებლად მიმდინარეობს. რაც შეეხება კონკრეტულ მოსწავლეს, რომელიც, შესაძლოა, იყოს ბულინგის მსხვერპლი, განხორციელდა მისი რეფერირება მანდატურის სამსახურის ფსიქო-სოციალური მომსახურების ცენტრში. მოსწავლის კანონიერი წარმომადგენლის თანხმობის შემთხვევაში, ცენტრის მაღალკვალიფიციური ფსიქოლოგები განახორციელებენ ყველა საჭირო ღონისძიებას.
მომხდარ ინციდენტთან დაკავშირებით, შსს-ში მიმდინარეობს გამოძიება სსკ-ის 126-ე მუხლის 1 პრიმა ნაწილის „ა“ ქვეპუნქტით.
მანდატურები აგრძელებენ მუშაობას სკოლაში და საჭიროების შემთხვევაში, მზად არიან დაუყოვნებლივ აღმოფხვრან ნებისმიერი ინციდენტი, რამაც, შესაძლოა, დააზარალოს მოსწავლეთა უფლებები და ხელი შეუშალოს სასკოლო პროცესის წარმართვას.“
ახალციხის ერთ-ერთ სკოლაში მომხდარ ფაქტს, რომელზეც განცხადებაშია საუბარი, პირველი „სამხრეთის კარიბჭე“ გამოეხმაურა. მათი ინფორმაციით, მოვლენები ასე განვითარდა: 18 მარტს, ახალციხის ერთ-ერთ სკოლაში, მეექვსეკლასელი ბიჭი მესამე გაკვეთილზე შეუძლოდ გახდა, სკოლის ექიმთან აკანკალებული მიიყვანეს, თუმცა, ექიმმა ვერაფერი შეამჩნია. დედამ კი, რამდენიმე დღეში, თბილისში, ფსიქიკური ჯანმრთელობის ცენტრში წაიყვანა, სადაც მოზარდს ნევროზულ ნიადაგზე განვითარებული რიგი პრობლემები დაუდგინდა და დაენიშნა მკურნალობის კურსი.
მეექვსეკლასელი ბიჭის დედამ, ბავშვის სამედიცინო დოკუმენტები, 23 მარტს, სკოლის დირექციას პოლიციის თანდასწრებით წარუდგინა. მშობელი ამბობს, რომ ბავშვს ჯანმრთელობის პრობლემები მასწავლებლისა და თანაკლასელების ბულინგის გამო შეექმნა.
„ყველაფერს ყვება, რა როგორ იყო თავიდან, მაგრამ როცა იქამდე მიდის, თუ რას ეუბნებოდნენ, რას უკეთებდნენ და როგორ ექცეოდნენ, ტირილი უტყდება და ლაპარაკი უჭირს“ — ამბობს დედა.
რა გახდა ბულინგის მიზეზი? სკოლაში მე-8 და მე-9 კლასების მოსწავლეებმა იჩხუბეს. საქმეში მანდატური ჩაერია და მოკვლევა პოლიციამაც დაიწყო. 11 წლის ბიჭს ამ ჩხუბის პოლიციისთვის შეტყობინება დასდეს ბრალად და ამის გამო მას შეურაცხყოფა ერთ-ერთმა მასწავლებელმაც მიაყენა, რომელიც, როგორც გაირკვა, ჩხუბში მონაწილე ერთ-ერთი მოსწავლის ბებიაა. ბიჭზე ზეწოლა ორ თვეზე მეტ ხანს გრძელდებოდა, რის შედეგადაც მას ფსიქიკური პრობლემები შეექმნა.
როდესაც არსებული ვითარების შესახებ დირექტორმა და სკოლის დისციპლინურმა კომიტეტმა შეიტყო, მასწავლებელმა საყვედური მიიღო და კლასს ჩამოშორდა, თუმცა, 11 წლის ბიჭის თანაკლასელების მშობლები ამ მასწავლებლის კლასში დაბრუნებას ითხოვდნენ — 15-დან 14 მოსწავლის მშობელი ხელს აწერს შესაბამის განცხადებას. მშობლები ირწმუნებიან, რომ ის უდანაშაულოა და ბიჭის დედა იტყუება.
მასწავლებელი ბავშვზე ზეწოლას კატეგორიულად უარყოფს, თუმცა, დისციპლინური კომიტეტის გადაწყვეტილების შემდეგ მან კლასი დატოვა. ამის გამო კლასში 14-ვე ბავშვის მშობელი 11 წლის ბიჭს დაუპირისპირდა, ირწმუნებიან, რომ მოზარდი სკოლაში არავის დაუჩაგრავს და ყველაფერი მოგონილია. ამ მიზეზით მშობლებმა ახალი დამრიგებლის კლასიდან წასვლაც მოითხოვეს და, პროტესტის ნიშნად, 25 მარტს, ბავშვები სკოლაში არ გაუშვეს. 26 მარტს მეექვსე კლასის დამრიგებელმა კლასი დატოვა, სანაცვლოდ კი ბავშვები გაკვეთილებზე გამოცხადდნენ. ეს მშობლების მოთხოვნა იყო. მათი მტკიცებით, ბიჭს კლასში არავინ აბულინგებს, დამრიგებელი კი მის მხარეს იჭერდა. ამიტომ ითხოვდნენ მშობლები, რომ დამრიგებელს კლასი დაეტოვებინა, სანაცვლოდ კი ის მასწავლებელი დაებრუნებინათ, რომელსაც 11 წლის ბიჭის ბულინგში ადანაშაულებენ.
„კლასი დავტოვე, მშობლების ძალადობის გამო. მე დავტოვე კლასი ბავშვების ინტერესებიდან გამომდინარე, იმიტომ რომ მე არ ვარ იმ პედაგოგის მსგავსი, რომელიც ბავშვეზე ძალადობდა და არ მინდა, ჩემს ამბიციებს შეეწიროს ბავშვის და სკოლის ინტერესები. უკვე ძალიან დიდი ზეწოლაა ჩემზე. ულტიმატუმი წამომიყენეს, რომ ის პედაგოგი უნდა დამეცვა. ჩვეულებრივად, მშობლებისგან ბულინგის მსხვერპლი ვარ“ — განაცხადა დამრიგებელმა.
მშობლები დამრიგებლის გადაწყვეტილებას იწონებენ და ამბობენ, რომ: „ის კლასში მხოლოდ ერთი ბავშვის ინტერესებს იცავდა, ამიტომ ვითხოვდით მის წასვლას. რადგან უკვე წავიდა, ბავშვები გაკვეთილებზე ჩვეულებრივ გავუშვით“.
კლასს უკვე ახალი დამრიგებელი ჰყავს, იგი ამავე კლასს ქართულსაც ასწავლის. ყოფილ დამრიგებელს კი კლასი იმის გამო დაატოვებინეს, რომ იგი ბულინგის მსხვერპლის პოზიციას იცავდა.
მოზარდის დედა ამბობს, რომ ფსიქოლოგის რჩევით ბავშვი სკოლაში დაბრუნდა: „მითხრა, წავალ სკოლაში, ოღონდ შენც გამომყევიო და გამოვყევი, მე გარეთ ვდგავარ და ის კი გაკვეთილზე ზის. ფსიქოლოგებიც ამას ურჩევდნენ, ეს ყველაფერი უნდა გადალახოს და სკოლაში დაბრუნდეს“ — ამბობს დედა.
სკოლაში შექმნილი ვითარების გამო, ახალციხეში მანდატურის სამსახურის წარმომადგენლები ჩავიდნენ. მათი ფსიქოლოგები კლასის ყველა მოსწავლეს შეხვდნენ და გაესაუბრნენ. „ახალციხეში იქამდე დავრჩებით, ვიდრე სკოლაში ვითარება არ დასტაბილურდება. ჩვენი მიზანი ვითარების შეფასება და პროცესების მართვაა. ახლა მთავარი ისაა, რომ ჩვეულ გარემოს დაუბრუნდეს კლასი, ამიტომ დისტანციურად ვაკვირდებით პროცესებს. ასევე, სკოლას ჰყავს მანდატური და ჩვენი წასვლის შემდეგაც უწყვეტ რეჟიმში გავცვლით ინფორმაციას“ — განაცხადა მანდატურის სამსახურის ფსიქოლოგიური ცენტრის ხელმძღვანელმა, თეონა ჩიტიაშვილმა.
პოლიციამ ძიება სისხლის სამართლის კოდექსის 126-ე მუხლის პირველი პრიმა ნაწილით დაიწყო, რაც წინასწარი შეცნობით არასრულწლოვნის მიმართ ძალადობას გულისხმობს. ახალციხის რაიონული სამმართველოს საგამოძიებო უწყებას დედამ ის მესიჯები უჩვენა, რომელსაც მოზარდს თანაკლასელები დაბულინგების მიზნით სწერდნენ. პოლიცია არკვევს, მართლაც გახდა თუ არა მოზარდის ჯანმრთელობის გაუარესების მიზეზი სკოლაში განხორციელებული ზეწოლა.
საქმეზე მოკვლევა სახალხო დამცველის აპარატმაც დაიწყო.
მოამზადა ლალი თვალაბეიშვილმა