5 ივნისს, „ჯუნიორ ეჩივმენტ საქართველოს“ მიერ, აშშ-ს საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) პროექტის „სამეწარმეო განათლების მხარდაჭერა ევროპასა და ევრაზიაში“ ფარგლებში, გაიმართა „მეწარმეობის“ პროგრამის სწავლებაში ჩართული მინი-კომპანიების კონკურსი, სადაც წარმოდგენილი იყო მეწარმეობის პროგრამაში მონაწილე საუკეთესო 8 მინი-კომპანია. „საქართველოს 2021 წლის საუკეთესო მოსწავლეთა კომპანიის“ კონკურსი, წელს, მსოფლიოში შექმნილი ვითარების გამო, დისტანციურად, ონლაინ შეხვედრების აპლიკაცია Zoom-ში წარიმართა.
მოსწავლეებს საშუალება ჰქონდათ, წარმოედგინათ მათ მიერ დაფუძნებული კომპანიები და საკუთარი პროდუქცია მომხმარებლისთვის და ჟიურისთვის.
შეგახსენებთ, რომ 2020-2021 სასწავლო წლის განმავლობაში, საქართველოს მასშტაბით, 250-ზე მეტ სკოლაში მიმდინარეობს „ჯუნიორ ეჩივმენტ საქართველოს“ მიერ მომზადებული პროგრამის „მეწარმეობის საფუძვლები“ სწავლება. პროგრამა „მეწარმეობის საფუძვლები“ ისწავლება მეწარმეობის სწავლების პრაქტიკული მეთოდით — სწავლება კეთებით, რომლის დროსაც მოსწავლეები სიმულაციურ კომპანიებს აყალიბებენ და მართავენ. პროექტის მიმდინარეობისას მოსწავლეები სამეწარმეო საქმიანობის ძირითად საკითხებს ეცნობიან. მოსწავლეებს შესაძლებლობა ეძლევათ პრაქტიკულად დაინახონ, თუ რა პროცესები მიმდინარეობს ბიზნეს იდეიდან რეალური ბიზნესის ფორმირებამდე. აყალიბებენ საკუთარ მინი-კომპანიებს, ირჩევენ კომპანიის მმართველ დირექტორთა საბჭოს, ახორციელებენ კაპიტალის მოზიდვას, მომხმარებელთა საჭიროებების კვლევას, საქმიანი დოკუმენტაციის წარმოებას, ბაზარზე გააქვთ მათ მიერ არჩეული და წარმოებული საქონელი ან მომსახურება და ყიდიან. სასწავლო წლის ბოლოს, ისინი ამზადებენ ანგარიშგებას და აცნობენ მას თავიანთ აქციონერებს.
პროგრამა მომზადებულია „ჯუნიორ ეჩივმენტ მსოფლიოს“ (JA Worldwide) „მოსწავლეთა კომპანიის“ პროგრამის (Student Company Programme) მასალებზე დაყრდნობით, რომელიც აღიარებულია ევროკომისიის მთავარი დირექტორატისა და ევროპის ტრენინგ-ფონდის (ETF) მიერ საუკეთესო პრაქტიკად სამეწარმეო განათლებაში.
პროგრამის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ნაწილია, 2020-2021 სასწავლო წელს, მეწარმეობის საფუძვლების სწავლების პროცესში შექმნილი მოსწავლეთა კომპანიების გამოფენა-გაყიდვა, სადაც თითოეულ მინი-კომპანიას შესაძლებლობა აქვს, მოახდინოს პროდუქციის რეალიზაცია და გააცნოს საკუთარი საქმიანობა ფართო მასებს. შერჩეული 25 კომპანიის მონაცემები განთავსებულია „ჯუნიორ ეჩივმენტ საქართველოს“ ვებგვერდზე, ონლაინ გამოფენა-გაყიდვაზე. თქვენ შეგიძლიათ დაუკავშირდეთ მოსწავლეთა კომპანიებს და შეიძინოთ მათი პროდუქტი.
ღონისძიების ბოლოს, გამოვლინდა 2021 წლის საუკეთესო მოსწავლეთა კომპანია და 2021 წლის საუკეთესო მასწავლებელი, რომლებიც, 16-დან 29 ივლისის ჩათვლით, წარადგენენ საქართველოს ევროპის რიგით 32-ე მოსწავლეთა კომპანიების კონკურსზე, სადაც წარმოდგენილი იქნება ევროპის 40 ქვეყნის საუკეთესო მინი-კომპანიები. ასევე, გამარჯვებული გუნდები გამოვლინდნენ სხვადასხვა ნომინაციებში, საუკეთესო პროდუქტი, საუკეთესო ინტერვიუ, მომხმარებლის რჩეული.
2021 წლის საუკეთესო მოსწავლეთა კომპანია გახდა სსიპ ქალაქ ბათუმის №16 საჯარო სკოლის მოსწავლეთა კომპანია „Bambusa“ და 2021 წლის საუკეთესო მასწავლებელი – ამავე სკოლის მეწარმეობის საფუძვლების მასწავლებელი ინგა გეგეშიძე.
მოსწავლეთა კომპანია „ბამბუსა“ აწარმოებს ბამბუკის მასალისგან შექმნილ სხვადასხვა დიზაინის ეკოლოგიურად სუფთა სანათებს და მათი მიზანია, რომ სამყარო გახადონ უფრო ენერგოეფექტური. კომპანიის სარეკლამო რგოლი: https://www.youtube.com/watch?v=Wz0Y2ytwcpg
ასევე, წარმოგიდგენთ გამარჯვებულ გუნდებს ნომინაციებში:
საუკეთესო პროდუქტი – Georgian-American International School Progress • Kutaisi – მოსწავლეთა კომპანია „Bagic“.
მოსწავლეთა კომპანია „Bagic“ აწარმოებს ხელით ნაქსოვ ჩანთებს სხვადასხვა დანიშნულებისთვის. ძირითადად, გამოიყენება მაღაზიაში შეძენილი სხვადასხვა პროდუქტის მოსათავსებლად, რათა შემცირდეს პოლიეთილენისგან დამზადებული ჩანთების მოხმარება და ასევე, მისი გამოყენება შესაძლებელია მრავალჯერადად.
საუკეთესო ინტერვიუ – კერძო სკოლა სადუნის მოსწავლეთა კომპანია „ბიო ბუშტი“.
მოსწავლეთა კომპანია „ბიო ბუშტის“ პროდუქტი გახლავთ წყალი ბიოდეგრადირებად, ეკოლოგიურად სუფთა შეფუთვით. კომპანიის მიზანია პოლიეთილენის გამოყენების მაქსიმალურად შემცირება, პლანეტის უკეთესობისკენ შეცვლისათვის.
მომხმარებლის რჩეული – სკოლის „ეისი“ მოსწავლეთა კომპანია „ბისონი“
მოსწავლეთა კომპანია „ბისონი“ ახორციელებს ძველი ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის განახლებას და რეალიზაციას, რათა გარემოს ააცილოს დანაგვიანება ძველი, დაპატარავებული ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის ნარჩენებისგან. ასევე, მოსახლეობის სოციალურად დაბალ ფენას ეხმარება ძველი ტანსაცმლის ხელახლა გამოყენებაში, ნაკლები ხარჯის გაწევით.