20 ივლისი, კვირა, 2025

პროგ­რა­მა­ში ჩარ­თუ­ლი კონ­სულ­ტან­ტი მას­წავ­ლებ­ლე­ბი ერ­თი მთლი­ა­ნი გუნ­დი ვართ

spot_imgspot_img

მა­რი­ნე  მა­ი­სუ­რა­ძე
ახალ­ქა­ლა­ქის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სოფ. ბუ­ღა­შე­ნის სა­ჯა­რო სკო­ლის წამ­ყ­ვა­ნი პე­და­გო­გი

 

 

სამ­ცხე-ჯა­ვა­ხე­თი ჩე­მი მშობ­ლი­უ­რი კუთხეა. და­ვი­ბა­დე და გა­ვი­ზარ­დე ჯა­ვა­ხე­თის ერთ პა­ტა­რა, კოპ­წია და ლა­მაზ სო­ფელ­ში – კო­თე­ლი­ა­ში. სკო­ლის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ ჩა­ვა­ბა­რე სულ­ხან-სა­ბა ორ­ბე­ლი­ა­ნის სა­ხე­ლო­ბის სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში, ფი­ლო­ლო­გი­ის ფა­კულ­ტეტ­ზე, სპე­ცი­ა­ლო­ბით – ქარ­თუ­ლი ენა და ლი­ტე­რა­ტუ­რა.

ჩე­მი პე­და­გო­გი­უ­რი საქ­მი­ა­ნო­ბა სამ­ცხე-ჯა­ვა­ხე­თი­დან და­იწყო; თავ­და­პირ­ვე­ლად, ახალ­ქა­ლა­ქის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ ჩუნ­ჩხის არას­რულ სა­შუ­ა­ლო სკო­ლა­ში, შემ­დეგ – მშობ­ლი­უ­რი სოფ­ლის სკო­ლა­ში, მოკ­ლე პე­რი­ო­დით. 2000 წლი­დან 2010 წლამ­დე ვმუ­შა­ობ­დი თბი­ლი­სის 107-ე სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში, ქარ­თუ­ლი ენი­სა და ლი­ტე­რა­ტუ­რის მას­წავ­ლებ­ლად. ახ­ლად და­ნიშ­ნუ­ლი დი­რექ­ტო­რის მი­ერ გა­ტა­რე­ბუ­ლი „რე­ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის“ წყა­ლო­ბით, თორ­მე­ტი პე­და­გო­გი (მათ შო­რის სკო­ლის სუ­ლის­ჩამ­დ­გ­მე­ლი, ყო­ფი­ლი დი­რექ­ტო­რიც) დავ­რ­ჩით სამ­სა­ხუ­რის გა­რე­შე, რად­გან ახალ და­ნიშ­ნულ დი­რექ­ტორს ზო­გი პე­და­გო­გის „თმის ფე­რი“ არ მო­ე­წო­ნა, ზო­გის – „თვა­ლე­ბი“ (მი­სი გან­მარ­ტე­ბით). მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, ფარ-ხმა­ლი არ და­მიყ­რია, „რაც არ გვკლავს, გვაძ­ლი­ე­რებს“. 2012 წელს ჩა­ვა­ბა­რე სა­სერ­ტი­ფი­კა­ციო გა­მოც­დე­ბი სა­გან­სა და პრო­ფე­სი­ულ უნა­რებ­ში. 2014 წელს მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა მი­ვი­ღე მას­წავ­ლებ­ლის სახ­ლის მი­ერ, კად­რე­ბის შერ­ჩე­ვის მიზ­ნით, გა­მოცხა­დე­ბულ კონ­კურ­ს­ში. ყვე­ლა ეტა­პი წარ­მა­ტე­ბით გა­ვი­ა­რე და ჩა­ვერ­თე პროგ­რა­მა­ში „არა­ქარ­თუ­ლე­ნო­ვა­ნი სკო­ლე­ბის პრო­ფე­სი­უ­ლი მხარ­და­ჭე­რა“. შე­ვუ­ერ­თ­დი გუნდს, რო­მე­ლიც ქვეყ­ნის­თ­ვის სა­სი­ცოცხ­ლოდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვან და მე­ტად სა­პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო საქ­მეს ემ­სა­ხუ­რე­ბა. ამ გუნ­დის წევ­რო­ბა ჩემ­თ­ვის ერ­თობ სა­ა­მა­ყოც იყო და დი­დი გა­მოწ­ვე­ვაც; რთუ­ლი, მაგ­რამ სა­ინ­ტე­რე­სოც, ვი­ნა­ი­დან სხვა ენის, კულ­ტუ­რი­სა თუ ტრა­დი­ცი­ე­ბის მქო­ნე სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში მო­მი­წევ­და ინ­ტეგ­რა­ცია. ჩა­ვა­ლა­გე ბარ­გი (ოჯა­ხი თბი­ლის­ში მყავს) და ასე და­ვუბ­რუნ­დი მშობ­ლი­ურ კუთხეს, ამ­ჯე­რად უკ­ვე სა­პა­ტიო და სა­ინ­ტე­რე­სო მი­სი­ის შე­სას­რუ­ლებ­ლად. მის­ტი­კუ­რია ჩე­მი ჯა­ვა­ხე­თი, იდუ­მა­ლი და სა­ო­ცა­რი, თა­ვი­სი მკაც­რი კლი­მა­ტუ­რი პი­რო­ბე­ბით.

გა­ნა­წი­ლე­ბით ახალ­ქა­ლა­ქის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ ბუ­ღა­შენ­ში მოვ­ხ­ვ­დი. სო­ფე­ლი მთლი­ა­ნად ეთ­ნი­კუ­რად სო­მე­ხი მო­სახ­ლე­ო­ბი­თაა და­სახ­ლე­ბუ­ლი – სა­ოც­რად კე­თი­ლი, თბი­ლი, სტუ­მარ­თ­მოყ­ვა­რე და მშრო­მე­ლი ხალ­ხით. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მშობ­ლი­უ­რი კუთხეა, მა­ნამ­დე არა­სო­დეს მქო­ნია ახ­ლო ურ­თი­ერ­თო­ბა არა­ქარ­თ­ველ მო­სახ­ლე­ო­ბას­თან, შე­სა­ბა­მი­სად, ენობ­რი­ვი ბა­რი­ე­რიც დი­დი პრობ­ლე­მა იყო.

ბუ­ღა­შე­ნის სა­ჯა­რო სკო­ლა სა­ვა­ლა­ლო მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში დამ­ხ­ვ­და, უკი­დუ­რე­სად ავა­რი­ულ შე­ნო­ბა­ში სას­წავ­ლო პრო­ცე­სის წარ­მარ­თ­ვა დიდ რის­კებ­თან იყო და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი. სა­ში­ნელ მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში იყო საკ­ლა­სო ოთა­ხე­ბიც, ნეს­ტი­ა­ნი და დაბ­ზა­რუ­ლი კედ­ლე­ბი, ჩაბ­ნე­ლე­ბუ­ლი დე­რეფ­ნე­ბი და ვინ მო­თ­ვ­ლის კი­დევ რა… ამ ყვე­ლა­ფერ­მა სა­შინ­ლად იმოქ­მე­და ჩემ­ზე, ვერ ვი­ფიქ­რებ­დი, მსგავ­სი რამ თუ დამ­ხ­ვ­დე­ბო­და. ამ პი­რო­ბებ­ში დარ­ჩე­ნა და მუ­შა­ო­ბა ვერ წარ­მო­მედ­გი­ნა. მთე­ლი ღა­მე თვა­ლი არ მო­მი­ხუ­ჭავს, ფიქ­რ­ში გა­ვა­თე­ნე. აღარ ვი­ცო­დი რო­გორ მოვ­ქ­ცე­უ­ლი­ყა­ვი, ასეთ პი­რო­ბებ­ში ბავ­შ­ვე­ბიც ძა­ლი­ან მე­ცო­დე­ბოდ­ნენ. თბი­ლის­ში დაბ­რუ­ნე­ბა გა­დავ­წყ­ვი­ტე… მაგ­რამ, ვერ შევ­ძე­ლი. მე­ო­რე დღეს ისევ სკო­ლას მი­ვა­შუ­რე. კარ­გად მახ­სოვს ერთ-ერ­თი მოს­წავ­ლის, ქნა­რი­კის სიტყ­ვე­ბი – მას­წავ­ლე­ბე­ლო, გვე­გო­ნა აღარ მოხ­ვი­დო­დი­თო. ალ­ბათ სა­ხე­ზე მე­წე­რა შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბა და ამი­ტომ. დავ­რ­ჩი იმ პი­რო­ბით (სა­კუ­თარ თავს აღ­ვუთ­ქ­ვი), რომ მხო­ლოდ ერთ სას­წავ­ლო წელს ვი­მუ­შა­ვებ­დი, მაგ­რამ, აი, უკ­ვე თერ­თ­მეტ­მა წელ­მა გა­ირ­ბი­ნა თვალ­სა და ხელს შუა.

სკო­ლის დი­რექ­ტო­რის ძა­ლის­ხ­მე­ვი­თა და გა­ნათ­ლე­ბის სა­მი­ნის­ტ­როს თა­ოს­ნო­ბით, 2015 წლის­თ­ვის, სო­ფელ­ში გა­იხ­ს­ნა სრუ­ლი­ად ახა­ლი, სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში პირ­ვე­ლი ენერ­გო­ე­ფექ­ტუ­რი მა­სა­ლით აგე­ბუ­ლი სა­ჯა­რო სკო­ლა (მკაც­რი კლი­მა­ტუ­რი პი­რო­ბე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, ზამ­თარ­ში აქ ტემ­პე­რა­ტუ­რა, თით­ქ­მის, მი­ნუს ოც­და­ათ გრა­დუსს აღ­წევს). 120 მოს­წავ­ლე­ზე გათ­ვ­ლი­ლი, კე­თილ­მოწყო­ბი­ლი, თა­ნა­მედ­რო­ვე სტან­დარ­ტებ­ზე მორ­გე­ბუ­ლი სა­ჯა­რო სკო­ლის მშე­ნებ­ლო­ბა ამ სოფ­ლის­თ­ვის სა­სი­ცოცხ­ლოდ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი და აუცი­ლე­ბე­ლი იყო. სკო­ლა ადაპ­ტი­რე­ბუ­ლია სპე­ცი­ა­ლუ­რი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სა­ჭი­რო­ე­ბის მქო­ნე მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის. აღ­ჭურ­ვი­ლია თა­ნა­მედ­რო­ვე სას­კო­ლო და სა­ო­ფი­სე ინ­ვენ­ტა­რით, აქვს თა­ნა­მედ­რო­ვე გათ­ბო­ბის სის­ტე­მა, ბიბ­ლი­ო­თე­კა, ექი­მის კა­ბი­ნე­ტი და ღია სპორ­ტუ­ლი მო­ე­და­ნი. სამ­წუ­ხა­როდ, არ გვაქვს სა­აქ­ტო დარ­ბა­ზი.

თავ­და­პირ­ვე­ლად იყო გა­უცხო­ე­ბა, უნ­დობ­ლად, ეჭ­ვის თვა­ლით ყუ­რე­ბა, არც ენის შეს­წავ­ლის დი­დი სურ­ვი­ლი, მაგ­რამ ეს და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ძა­ლი­ან მა­ლე შე­იც­ვა­ლა, მი­ვი­ღე და მი­მი­ღეს. დღემ­დე ძა­ლი­ან თბი­ლი, კე­თილ­გან­წყო­ბი­ლი, ერ­თ­გუ­ლი და მე­გობ­რუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბა გვაქვს რო­გორც კო­ლე­გებს, მოს­წავ­ლე­ებს, ისე თე­მის წარ­მო­მად­გენ­ლებს. ყო­ვე­ლი სას­წავ­ლო წლის და­საწყის­ში, რო­ცა ვბრუნ­დე­ბი, ყვე­ლა სი­ხა­რუ­ლი­თა და ღი­მი­ლით მხვდე­ბა – „ჩვე­ნი მა­რი­ნა მო­ვი­და, კე­თი­ლი იყოს თქვე­ნი დაბ­რუ­ნე­ბაო“.

სკო­ლის დი­რექ­ტო­რი, ბა­ტო­ნი თა­თე­ვოს პა­ლი­ა­ნი, არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი ადა­მი­ა­ნია, ყო­ველ­თ­ვის ვგრძნობ მის მხარ­და­ჭე­რას. გვყავს შე­სა­ნიშ­ნა­ვი, შეკ­რუ­ლი, ძლი­ე­რი პედ­კო­ლექ­ტი­ვი, რომ­ლე­ბიც გა­მოწ­ვე­ვებს არ უშინ­დე­ბი­ან და ეტა­პობ­რი­ვად მიჰ­ყ­ვე­ბი­ან სას­კო­ლო  ცხოვ­რე­ბას.

წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ჩარ­თუ­ლი ვი­ყა­ვი პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და კა­რი­ე­რუ­ლი წინ­ს­ვ­ლის სქე­მა­ში. სტა­ტუ­სით წამ­ყ­ვა­ნი პე­და­გო­გი ვარ. მუდ­მი­ვად ვზრუ­ნავ­დი რო­გორც პი­რად, ასე­ვე კო­ლე­გე­ბის კა­რი­ე­რულ წინ­ს­ვ­ლა­ზე. შე­დე­გია ის, რომ სკო­ლის ყვე­ლა პე­და­გოგ­მა წარ­მა­ტე­ბით ჩა­ა­ბა­რა საგ­ნის და პრო­ფე­სი­უ­ლი უნა­რე­ბის გა­მოც­და. ყვე­ლა პე­და­გოგ­მა წარ­მა­ტე­ბით გა­ი­ა­რა სა­ხელ­მ­წი­ფო ენის კურ­სე­ბი. სტა­ტუ­სით, ყვე­ლა უფ­რო­სი მას­წავ­ლე­ბე­ლია.

მარ­თა­ლია, ქარ­თულ ენა­ზე გა­მარ­თუ­ლად მეტყ­ვე­ლე­ბა უჭირთ, გა­რე­მო პი­რო­ბე­ბი­დან, ასა­კი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, მაგ­რამ მა­ინც შეძ­ლეს პრო­ფე­სი­ულ გან­ვი­თა­რე­ბა­ზე ზრუნ­ვა (სა­ხელ­მ­წი­ფო ენა უკეთ ეს­მით, ვიდ­რე სა­უბ­რო­ბენ). გა­მარ­თუ­ლი მეტყ­ვე­ლე­ბა პრაქ­ტი­კი­თაა მი­საღ­წე­ვი, რა­საც, სამ­წუ­ხა­როდ, გა­რე­მო პი­რო­ბე­ბი უშ­ლის ხელს.

აქ­ვე მინ­და აღ­ვ­ნიშ­ნო, რომ უზო­მოდ მად­ლი­ე­რი ვარ იმ ოჯა­ხის, რო­მელ­მაც თავ­და­პირ­ვე­ლად მი­მას­პინ­ძ­ლა. ენობ­რი­ვი ბა­რი­ე­რის მი­უ­ხე­და­ვად კო­მუ­ნი­კა­ცია მა­ინც გა­მოგ­ვ­დი­ო­და, მეტ­წი­ლად ჟეს­ტე­ბით. ძა­ლი­ან თბი­ლი, სტუ­მარ­თ­მოყ­ვა­რე და საყ­ვა­რე­ლი ადა­მი­ა­ნია ქალ­ბა­ტო­ნი სუ­სა­ნა.

უკ­ვე ცხრა წე­ლია, რაც ქალ­ბა­ტონ­მა რი­მამ ნდო­ბა გა­მო­მიცხა­და და სა­კუ­თა­რი სახ­ლის გა­სა­ღე­ბი ჩა­მა­ბა­რა. მად­ლო­ბა მას ამ ნდო­ბის­თ­ვის.

ქარ­თუ­ლი ენის სწავ­ლე­ბა არა­ქარ­თუ­ლე­ნო­ვან მოს­წავ­ლე­ებ­თან საკ­მა­ოდ დიდ შრო­მას და ენერ­გი­ას მო­ითხოვს. უდი­დე­სი პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბით ვე­კი­დე­ბი ნა­კისრ ვალ­დე­ბუ­ლე­ბას. ვცდი­ლობ, მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი და სა­ხა­ლი­სო აქ­ტი­ვო­ბე­ბით, სა­ინ­ტე­რე­სო გავ­ხა­დო გაკ­ვე­თი­ლე­ბი და მე­ტი მო­ტი­ვა­ცია მივ­ცე ენის შე­სას­წავ­ლად. მოს­წავ­ლე ხომ  სკო­ლის არ­ტე­რიაა, სკო­ლა კი – ცოცხა­ლი ორ­გა­ნიზ­მი. მას­წავ­ლებ­ლო­ბა უდი­დეს პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბას მო­ითხოვს სწავ­ლე­ბი­სას, ჩვენც ხომ მუდ­მი­ვად ვსწავ­ლობთ, ვი­ნა­ი­დან პი­როვ­ნე­ბის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბას ვუწყობთ ხელს, მა­შა­სა­და­მე შეც­დო­მის დაშ­ვე­ბის უფ­ლე­ბაც არ გვაქვს.

საკ­მა­ოდ ნი­ჭი­ე­რი და კარ­გი მოს­წავ­ლე­ე­ბი გვყავს. ერ­თი პა­ტა­რა სოფ­ლი­სათ­ვის, სა­დაც, და­ახ­ლო­ე­ბით, 120 ოჯა­ხამ­დე ცხოვ­რობს, თბი­ლი­სის სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის ბევ­რი წარ­მა­ტე­ბუ­ლი სტუ­დენ­ტი გვყავს, ნა­წი­ლი და­საქ­მ­და კი­დეც. ძა­ლი­ან მა­ხა­რებს მა­თი წარ­მა­ტე­ბა, გან­სა­კუთ­რე­ბით იმის გა­აზ­რე­ბა, რომ მცი­რე­ო­დე­ნი წვლი­ლი მეც მი­მიძღ­ვის მათ გან­ვი­თა­რე­ბა­სა და წარ­მა­ტე­ბა­ში. აქ­ვე აღ­ვ­ნიშ­ნავ, რომ ათი წლის წინ დე­და­ქა­ლაქ­ში სას­წავ­ლებ­ლად არა­ვინ მი­დი­ო­და ამ სოფ­ლი­დან. მას­წავ­ლებ­ლის შრო­მის შე­დე­გი ხომ მოს­წავ­ლე­ე­ბის წარ­მა­ტე­ბით გა­ნი­საზღ­ვ­რე­ბა. წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მოს­წავ­ლე­ე­ბის გვერ­დით ზარ­მა­ცი მოს­წავ­ლე­ე­ბიც გვყავს, ვი­საც სწავ­ლა დი­დად არ აინ­ტე­რე­სებს, მაგ­რამ, რაც მთა­ვა­რია, კარგ ადა­მი­ა­ნე­ბად ყა­ლიბ­დე­ბი­ან. ჩემ­თ­ვის კი, მო­ტი­ვა­ცი­ის წყა­რო ჩე­მი მოს­წავ­ლე­ე­ბის, თუნ­დაც მცი­რე, შე­დე­გე­ბია.

მაქ­სი­მა­ლუ­რად ვცდი­ლობ, ვი­ყო ობი­ექ­ტუ­რი, მი­უ­კერ­ძო­ე­ბე­ლი. ბავ­შ­ვე­ბი ამას ძა­ლი­ან კარ­გად გრძნო­ბენ, ისი­ნი ხომ ყვე­ლა­ზე გულ­წ­რ­ფე­ლი შემ­ფა­სებ­ლე­ბი არი­ან. ვცდი­ლობთ ერ­თ­მა­ნეთს უზო­მოდ ბევ­რი სით­ბო ვა­ჩუ­ქოთ და და­დე­ბი­თი ემო­ცი­ე­ბით ავავ­სოთ, რაც ძა­ლი­ან გვეხ­მა­რე­ბა რო­გორც ურ­თი­ერ­თ­ნ­დო­ბის მო­პო­ვე­ბა­ში, ისე სწავ­ლე­ბის პრო­ცეს­ში. ჩე­მი მოს­წავ­ლე­ე­ბი აქ­ტი­უ­რად მო­ნა­წი­ლე­ო­ბენ ოლიმ­პი­ა­დებ­შიც.

ვცდი­ლობ, მოს­წავ­ლე­ე­ბი მუდ­მი­ვად ჩავ­რ­თო არა­ფორ­მა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის სხვა­დას­ხ­ვა აქ­ტი­ვო­ბებ­ში, ვი­ნა­ი­დან არა­ფორ­მა­ლუ­რი გა­ნათ­ლე­ბის რო­ლი სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა­ში მე­ტად მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია.

ვქმნით რე­სურ­სებს, კე­თე­ბით სწავ­ლე­ბა გვეხ­მა­რე­ბა დას­წავ­ლა­ში; ვაწყობთ ღო­ნის­ძი­ე­ბებს, ვეც­ნო­ბით და ვსწავ­ლობთ ქარ­თულ ტრა­დი­ცი­ებ­სა და კულ­ტუ­რას კუთხე­ე­ბის მი­ხედ­ვით, ვიკ­ვ­ლევთ და ვეც­ნო­ბით, ეტა­პობ­რი­ვად, ხუ­როთ­მოძღ­ვ­რულ ძეგ­ლებს, დავ­დი­ვართ ექ­ს­კურ­სი­ებ­ზე, ვაწყობთ პიკ­ნი­კებს და ერ­თად ვაგ­რო­ვებთ სა­სი­ა­მოვ­ნო მო­გო­ნე­ბებს. ყვე­ლა­ფერ ამას თა­ვი­სი მიზ­ნობ­რი­ვი დატ­ვირ­თ­ვა აქვს, ვი­ნა­ი­დან მხო­ლოდ სა­გაკ­ვე­თი­ლო დრო ძა­ლი­ან მცი­რეა იმი­სათ­ვის, რომ აუმაღ­ლ­დეთ ცნო­ბი­ე­რე­ბა, გა­მო­ი­ყე­ნონ და ხელ­მი­საწ­ვ­დო­მი გა­ხა­დონ ინ­ფორ­მა­ცია სა­ხელ­მ­წი­ფო ენა­ზე; იყ­ვ­ნენ ტო­ლე­რან­ტულ­ნი, აფა­სებ­დ­ნენ დე­მოკ­რა­ტი­ულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებს, რა­თა მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი წვლი­ლი შე­ი­ტა­ნონ და შექ­მ­ნან ჩვე­ნი ქვეყ­ნის ღირ­სე­უ­ლი მო­მა­ვა­ლი.

კარ­გად აქვთ გაც­ნო­ბი­ე­რე­ბუ­ლი სა­ხელ­მ­წი­ფო ენის ცოდ­ნის აუცი­ლებ­ლო­ბა მოს­წავ­ლე­ებ­საც და მშობ­ლებ­საც, რომ­ლე­ბიც ხელს უწყო­ბენ ქარ­თუ­ლად გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბა­ში. ჩვენ ხომ ყვე­ლა ამ ქვეყ­ნის მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბი ვართ და ბევ­რი სა­ერ­თო გვაქვს, ამი­ტომ, ერ­თობ მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია ასე­თი პროგ­რა­მე­ბის ხელ­შეწყო­ბა სა­ხელ­მ­წი­ფოს მხრი­დან.

და­ბო­ლოს, მინ­და სი­ა­მა­ყით აღ­ვ­ნიშ­ნო, რომ პროგ­რა­მა­ში ჩარ­თუ­ლი კონ­სულ­ტანტ-მას­წავ­ლებ­ლე­ბი ერ­თი მთლი­ა­ნი გუნ­დი ვართ, ერ­თ­მა­ნე­თის მხარ­დამ­ხარ, ვუ­ზი­ა­რებთ გა­მოც­დი­ლე­ბებს, პრობ­ლე­მებ­საც ერ­თად ვაგ­ვა­რებთ და ასე მოვ­დი­ვართ ურ­თი­ერ­თ­თა­ნად­გო­მით, წლე­ბის მან­ძილ­ზე ამ მე­ტად რთულ და სა­პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო საქ­მე­ში პროგ­რა­მის ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლის, ნი­ნო ბე­რი­კაშ­ვი­ლის მხარ­და­ჭე­რით.

spot_imgspot_img
მსგავსი სიახლეები

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება