მათემატიკა არა მხოლოდ რიცხვებისა და ფორმულების მეცნიერებაა, ის არის სამყაროს აღქმის გასაღები. სამტრედიის №11 და №1 საჯარო სკოლების მოსწავლეებმა ეს სიმართლე თანამედროვე ტექნოლოგიების საშუალებით გააცოცხლეს, როდესაც განახორციელეს ინოვაციური პროექტი – „მათემატიკოსების QR ქრონიკები“.
დღეს, როცა ტექნოლოგია და განათლება თანდათან უფრო მჭიდროდ იკვეთება, მნიშვნელოვანია სასწავლო პროცესში ინტერაქტიული მეთოდების გამოყენება. სამტრედიის №11 საჯარო სკოლის VIII1 კლასის მოსწავლეებმა განახორციელეს უნიკალური პროექტი – „მათემატიკოსების QR ქრონიკები“, რომელიც აერთიანებს ისტორიულ კვლევას, ტექნოლოგიას და ინტერაქტიულ სწავლებას.
პროექტის მიზანი
პროექტის მთავარი მიზანი იყო მოსწავლეებისთვის მათემატიკის ისტორიის გაცოცხლება და, ტექნოლოგიის საშუალებით, მათთვის ახალი გამოცდილების შეთავაზება. ამ პროექტის ფარგლებში, მათ შეისწავლეს მსოფლიო მასშტაბით აღიარებული მათემატიკოსების ბიოგრაფიები, მათი მიღწევები და საინტერესო ფაქტები, რაც მათემატიკისადმი მოტივაციას კიდევ უფრო ზრდის.
ინოვაციური მიდგომა
პროექტის ერთ-ერთი გამორჩეული ასპექტი იყო QR კოდების გამოყენება. მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია, შექმნეს სხვადასხვა ფორმატის ნამუშევრები – Word-დოკუმენტები, PowerPoint-პრეზენტაციები, Canva-ს დიზაინები, დაამზადეს პოსტერები და ბუკლეტები. თითოეული ნამუშევარი შეიცავდა QR კოდს, რომლის სკანირებითაც ნებისმიერი დაინტერესებული პირი მარტივად შეძლებდა მათემატიკოსთა ბიოგრაფიების გაცნობას.
QR კოდებით მიღებული ინფორმაცია მოსწავლეებმა განათავსეს სკოლის ბიბლიოთეკაში, დერეფნებსა და საკლასო ოთახებში, რათა მათემატიკისადმი ინტერესი ფართო მასშტაბით გაეზიარებინათ მოსწავლეებისთვის.
ინტერაქტიული სწავლების ძალა
პროექტის ერთ-ერთი დასამახსოვრებელი მომენტი იყო ფილმის „კაცი, რომელმაც შეიცნო უსასრულობა“ (The Man Who Knew Infinity) განხილვა, რომელიც სრინივასა რამანუჯანის გენიას ეძღვნება. ფილმის ფრაგმენტებმა მოსწავლეებს უკეთ გააცნო მათემატიკის როლი ყოველდღიურ ცხოვრებაში და მის საზღვრებს მიღმა.
გარდა ამისა, პროექტის დასკვნით ნაწილში, მოსწავლეებს მიეცათ დავალება – კროსვორდის შევსება, რომელიც შეიქმნა Crosswordlab-ის პლატფორმაზე. ეს აქტივობა არა მხოლოდ გართობა იყო, არამედ ცოდნის გაღრმავებაშიც დაეხმარათ.
პროექტის შედეგები და გავლენა
♦ მოსწავლეებმა განივითარეს კვლევის უნარები და ინფორმაციის დამუშავების ტექნიკა.
♦ მათ შეძლეს, თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენებით, სასწავლო პროცესის გამრავალფეროვნება.
♦ინტერაქტიულმა სწავლების მეთოდებმა გაზარდა მათემატიკისადმი ინტერესი და ჩართულობა.
♦ მათ გააცნობიერეს, რომ მათემატიკა გაცილებით მეტია, ვიდრე მხოლოდ რიცხვები – ეს არის მეცნიერება, რომელიც აყალიბებს სამყაროს აღქმას.
მომავლის ხედვა
პროექტის წარმატებამ აჩვენა, რომ ინტერაქტიული და ტექნოლოგიებზე დაფუძნებული მიდგომები შეიძლება გახდეს განათლების სისტემის განუყოფელი ნაწილი. მსგავსი ინიციატივები მოსწავლეებს მომავლის გამოწვევებისთვის ამზადებს, სადაც, ცოდნის მიღმა, კრეატიულობა და ტექნოლოგიების ადაპტაცია გადამწყვეტ როლს ითამაშებს.
დასკვნა
სასკოლო-საკლასო პროექტი ნათელი მაგალითია იმისა, რომ თანამედროვე განათლებაში კრეატიულობა და ტექნოლოგიები ხელჩაკიდებულად უნდა მოძრაობდნენ. როცა მოსწავლე გრძნობს, რომ მათემატიკა რეალურ ადამიანებთან, ისტორიებთან და ემოციებთანაა დაკავშირებული, სწავლა გარდაიქმნება მოგზაურობად – აღმოჩენებისკენ, მოტივაციისა და შთაგონებისკენ.
ასეთი პროექტები აყალიბებს ახალ თაობას, რომელსაც არ ეშინია იფიქროს, შექმნას და ინოვაციურად ისწავლოს.
⇑⇓ სწავლობ მათემატიკას? მაშინ შენ სწავლობ, როგორ გააფერადო შენი ცხოვრება.
კროსვორდის ბმული:https://crosswordlabs.com/view/2025-03-05-652