23 ივნისი, ორშაბათი, 2025

მა­თე­მა­ტი­კო­სე­ბის QR ქრო­ნი­კე­ბი: ინო­ვა­ცი­უ­რი მიდ­გო­მა გა­ნათ­ლე­ბა­ში

spot_imgspot_img

მა­თე­მა­ტი­კა არა მხო­ლოდ რიცხ­ვე­ბი­სა და ფორ­მუ­ლე­ბის მეც­ნი­ე­რე­ბაა, ის არის სამ­ყა­როს აღ­ქ­მის გა­სა­ღე­ბი. სამ­ტ­რე­დი­ის №11 და №1 სა­ჯა­რო სკო­ლე­ბის მოს­წავ­ლე­ებ­მა ეს სი­მარ­თ­ლე თა­ნა­მედ­რო­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბით გა­ა­ცოცხ­ლეს, რო­დე­საც გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლეს ინო­ვა­ცი­უ­რი პრო­ექ­ტი – „მა­თე­მა­ტი­კო­სე­ბის QR ქრო­ნი­კე­ბი“.

დღეს, რო­ცა ტექ­ნო­ლო­გია და გა­ნათ­ლე­ბა თან­და­თან უფ­რო მჭიდ­როდ იკ­ვე­თე­ბა, მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია სას­წავ­ლო პრო­ცეს­ში ინ­ტე­რაქ­ტი­უ­ლი მე­თო­დე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა. სამ­ტ­რე­დი­ის №11 სა­ჯა­რო სკო­ლის VIII1 კლა­სის მოს­წავ­ლე­ებ­მა გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლეს უნი­კა­ლუ­რი პრო­ექ­ტი – „მა­თე­მა­ტი­კო­სე­ბის QR ქრო­ნი­კე­ბი“, რო­მე­ლიც აერ­თი­ა­ნებს ის­ტო­რი­ულ კვლე­ვას, ტექ­ნო­ლო­გი­ას და ინ­ტე­რაქ­ტი­ულ სწავ­ლე­ბას.

პრო­ექ­ტის მი­ზა­ნი

პრო­ექ­ტის მთა­ვა­რი მი­ზა­ნი იყო მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის მა­თე­მა­ტი­კის ის­ტო­რი­ის გა­ცოცხ­ლე­ბა და, ტექ­ნო­ლო­გი­ის სა­შუ­ა­ლე­ბით, მათ­თ­ვის ახა­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბის შე­თა­ვა­ზე­ბა. ამ პრო­ექ­ტის ფარ­გ­ლებ­ში, მათ შე­ის­წავ­ლეს მსოფ­ლიო მას­შ­ტა­ბით აღი­ა­რე­ბუ­ლი მა­თე­მა­ტი­კო­სე­ბის ბი­ოგ­რა­ფი­ე­ბი, მა­თი მიღ­წე­ვე­ბი და სა­ინ­ტე­რე­სო ფაქ­ტე­ბი, რაც მა­თე­მა­ტი­კი­სად­მი მო­ტი­ვა­ცი­ას კი­დევ უფ­რო ზრდის.

ინო­ვა­ცი­უ­რი მიდ­გო­მა

პრო­ექ­ტის ერთ-ერ­თი გა­მორ­ჩე­უ­ლი ას­პექ­ტი იყო QR კო­დე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა. მოს­წავ­ლე­ებ­მა მო­ი­ძი­ეს ინ­ფორ­მა­ცია, შექ­მ­ნეს სხვა­დას­ხ­ვა ფორ­მა­ტის ნა­მუ­შევ­რე­ბი – Word-დო­კუ­მენ­ტე­ბი, PowerPoint-პრე­ზენ­ტა­ცი­ე­ბი, Canva-ს დი­ზა­ი­ნე­ბი, და­ამ­ზა­დეს პოს­ტე­რე­ბი და ბუკ­ლე­ტე­ბი. თი­თო­ე­უ­ლი ნა­მუ­შე­ვა­რი შე­ი­ცავ­და QR კოდს, რომ­ლის სკა­ნი­რე­ბი­თაც ნე­ბის­მი­ე­რი და­ინ­ტე­რე­სე­ბუ­ლი პი­რი მარ­ტი­ვად შეძ­ლებ­და მა­თე­მა­ტი­კოს­თა ბი­ოგ­რა­ფი­ე­ბის გაც­ნო­ბას.

QR კო­დე­ბით მი­ღე­ბუ­ლი ინ­ფორ­მა­ცია მოს­წავ­ლე­ებ­მა გა­ნა­თავ­სეს სკო­ლის ბიბ­ლი­ო­თე­კა­ში, დე­რეფ­ნებ­სა და საკ­ლა­სო ოთა­ხებ­ში, რა­თა მა­თე­მა­ტი­კი­სად­მი ინ­ტე­რე­სი ფარ­თო მას­შ­ტა­ბით გა­ე­ზი­ა­რე­ბი­ნათ მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თ­ვის.

 

ინ­ტე­რაქ­ტი­უ­ლი სწავ­ლე­ბის ძა­ლა

პრო­ექ­ტის ერთ-ერ­თი და­სა­მახ­სოვ­რე­ბე­ლი მო­მენ­ტი იყო ფილ­მის „კა­ცი, რო­მელ­მაც შე­იც­ნო უსას­რუ­ლო­ბა“ (The Man Who Knew Infinity) გან­ხილ­ვა, რო­მე­ლიც სრი­ნი­ვა­სა რა­მა­ნუ­ჯა­ნის გე­ნი­ას ეძღ­ვ­ნე­ბა. ფილ­მის ფრაგ­მენ­ტებ­მა მოს­წავ­ლე­ებს უკეთ გა­აც­ნო მა­თე­მა­ტი­კის რო­ლი ყო­ველ­დღი­ურ ცხოვ­რე­ბა­ში და მის საზღ­ვ­რებს მიღ­მა.

 

გარ­და ამი­სა, პრო­ექ­ტის დას­კ­ვ­ნით ნა­წილ­ში, მოს­წავ­ლე­ებს მი­ე­ცათ და­ვა­ლე­ბა – კროს­ვორ­დის შევ­სე­ბა, რო­მე­ლიც შე­იქ­მ­ნა Crosswordlab-ის პლატ­ფორ­მა­ზე. ეს აქ­ტი­ვო­ბა არა მხო­ლოდ გარ­თო­ბა იყო, არა­მედ ცოდ­ნის გაღ­რ­მა­ვე­ბა­შიც და­ეხ­მა­რათ.

პრო­ექ­ტის შე­დე­გე­ბი და გავ­ლე­ნა

♦ მოს­წავ­ლე­ებ­მა გა­ნი­ვი­თა­რეს კვლე­ვის უნა­რე­ბი და ინ­ფორ­მა­ცი­ის და­მუ­შა­ვე­ბის ტექ­ნი­კა.

♦ მათ შეძ­ლეს, თა­ნა­მედ­რო­ვე ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბით, სას­წავ­ლო პრო­ცე­სის გამ­რა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბა.

♦ინ­ტე­რაქ­ტი­ულ­მა სწავ­ლე­ბის მე­თო­დებ­მა გა­ზარ­და მა­თე­მა­ტი­კი­სად­მი ინ­ტე­რე­სი და ჩარ­თუ­ლო­ბა.

♦ მათ გა­აც­ნო­ბი­ე­რეს, რომ მა­თე­მა­ტი­კა გა­ცი­ლე­ბით მე­ტია, ვიდ­რე მხო­ლოდ რიცხ­ვე­ბი – ეს არის მეც­ნი­ე­რე­ბა, რო­მე­ლიც აყა­ლი­ბებს სამ­ყა­როს აღ­ქ­მას.

 

მო­მავ­ლის ხედ­ვა

პრო­ექ­ტის წარ­მა­ტე­ბამ აჩ­ვე­ნა, რომ ინ­ტე­რაქ­ტი­უ­ლი და ტექ­ნო­ლო­გი­ებ­ზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი მიდ­გო­მე­ბი შე­იძ­ლე­ბა გახ­დეს გა­ნათ­ლე­ბის სის­ტე­მის გა­ნუ­ყო­ფე­ლი ნა­წი­ლი. მსგავ­სი ინი­ცი­ა­ტი­ვე­ბი მოს­წავ­ლე­ებს მო­მავ­ლის გა­მოწ­ვე­ვე­ბის­თ­ვის ამ­ზა­დებს, სა­დაც, ცოდ­ნის მიღ­მა, კრე­ა­ტი­უ­ლო­ბა და ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის ადაპ­ტა­ცია გა­დამ­წყ­ვეტ როლს ითა­მა­შებს.

დას­კ­ვ­ნა

სას­კო­ლო-საკ­ლა­სო პრო­ექ­ტი ნა­თე­ლი მა­გა­ლი­თია იმი­სა, რომ თა­ნა­მედ­რო­ვე გა­ნათ­ლე­ბა­ში კრე­ა­ტი­უ­ლო­ბა და ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბი ხელ­ჩა­კი­დე­ბუ­ლად უნ­და მოძ­რა­ობ­დ­ნენ. რო­ცა მოს­წავ­ლე გრძნობს, რომ მა­თე­მა­ტი­კა რე­ა­ლურ ადა­მი­ა­ნებ­თან, ის­ტო­რი­ებ­თან და ემო­ცი­ებ­თა­ნაა და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი, სწავ­ლა გარ­და­იქ­მ­ნე­ბა მოგ­ზა­უ­რო­ბად – აღ­მო­ჩე­ნე­ბის­კენ, მო­ტი­ვა­ცი­ი­სა და შთა­გო­ნე­ბის­კენ.

ასე­თი პრო­ექ­ტე­ბი აყა­ლი­ბებს ახალ თა­ო­ბას, რო­მელ­საც არ ეში­ნია იფიქ­როს, შექ­მ­ნას და ინო­ვა­ცი­უ­რად ის­წავ­ლოს.

⇑⇓ სწავ­ლობ მა­თე­მა­ტი­კას? მა­შინ შენ სწავ­ლობ, რო­გორ გა­ა­ფე­რა­დო შე­ნი ცხოვ­რე­ბა.

კროს­ვორ­დის ბმუ­ლი:https://crosswordlabs.com/view/2025-03-05-652

ნი­ნო ბი­ბი­ლე­იშ­ვი­ლი
სამ­ტ­რე­დი­ის №11  და №1 სა­ჯა­რო სკო­ლების მა­თე­მა­ტი­კის მას­წავ­ლე­ბე­ლი
spot_imgspot_img
მსგავსი სიახლეები

მკითხველთა კლუბი

ბლოგი

კულტურა

უმაღლესი განათლება

პროფესიული განათლება